Частни училища - информативна тема 30

  • 32 270
  • 749
# 90
По английски език, Ежко. Света София е по-напред от КО. Или и затова ще спорим?
Родителите в СС са определено много по-амбициозни, Аш Simple Smile

Иначе, не съм забелязал английския на дребния да отстъпва на другарчетата му от СС. Даже след 3 години СМГ Simple Smile
Виж целия пост
# 91
Споровете за ученето на език според мен са безпредметни, тъй като няма абсолютна истина, а нещата са изключително индивидуални. Не съм специалист, но прекаленото задълбаване в граматиката изобщо не е панацея. Това го казва и AJ Hoge, един международно известен учител по английски. Аз съм лаик. Ама знам руски също както български, а много отдавна не знам никакви теории, падежи и прочее. И винаги съм се шокирал, когато учех немски, като ми разправяха, че щом съм знаел руски, щяло да ми е лесно, понеже и в немския имало падежи и конструкции и правилата били същите както на руски.
По-голяма нелепица от това не съм чувал и не съм изпитвал. Нерде руски, нерде немски! Грам нищо общо нямат и грам не ми е помогнало знаенето на руски в ученето на немски! Не само е смешно това, ами е просто...напълно нелепо. Руския го научих навремето от въздуха, дето се вика, без грам усилие, а немския - немския е най-трудното нещо, което съм учил в живота си. И така и не го научих. За мен - който знае немски, е гений, ако не му е роден. Падежи, глупости на търкалета! На теория не знам никакви падежи отдавна, а винаги слагам правилно окончанията на руски. Просто го знам - като виждам някой, че е написал "За Сталину!" Grinning и веднага просто го усещам, че е грешно, и че трябва да бъде "За Сталина!" - нито знам кой падеж е, на какви окончания отговаря този падеж, нито ме интересува - просто го знам, както го знам и на български! Докато писах този пост, не съм се сетил за нито едно граматично правило на български, а и честно казано, не ги знам, не ги помня, отдавна съм ги забравил и не ме интересуват! Това не ми пречи да ползвам българския език, като даже пиша рими на него Grinning

Живата реч е това, от което се учи. Колкото и да зубри човек граматика - от живия разговор, от гледането на филми, от четенето на книги и вестници на езика - така се научава, а зубренето на граматика е булшит.
Виж целия пост
# 92
Интересно, Ежко. Говорим за резултати от външни тестове - ти сравняваш КО със СС Rolling Eyes ? Резултати от тест, резултати ог тест - повтаряй си го, мисли в тази посока и остави игрите и закачките за хората, на които не им е важно оценяването.
Виж целия пост
# 93
Не знам как си го представяте това зубрене на граматика. Едно време, първата година в английската, имах една зелена практическа английска граматика, която ми наместваше представите с теория и след това упражнения, за да я затвърдя. Там се обясняваше кога се ползва минало перфектно продължително и кога - минало просто време например. Четеш, разбираш, запомняш, упражняваш.

Новите учебници не са такива - като гледам по какво учат децата, всичко е четене на текстове, слушане и упражнения. Здраво упражнения, с които усвояват правилата. Теория за назубряне не виждам да има.
Виж целия пост
# 94
Започнах да проверявам алтернативи с таксиметров превоз, но е трудно да се гарантира автомобил в съответните часове. Някой има ли опит с нещо подобно?
Аз имам. Правили сме такава поръчка за определен час всеки делничен ден за цялата учебна година, като се обаждаме да отменим за конкретен ден или дни, в които детето отсъства. И никога не е закъснявало таксито. Вярно, става дума за гимназисти, които сами си отиват до таксито. Не знам дали биха приели шофьорът да чака детето пред училището. Но абонамент за цялата година /или част от нея/ в определен час и на определен адрес приемат. Шофьорите са различни обаче и се плаща всеки ден по таксиметър - не е с абонаментна такса. Другата възможност е да се уговориш с конкретен шофьор, ако намериш такъв. ОК ползваме, но и другите по-големи фирми го предлагат.
Виж целия пост
# 95
Интересно, Ежко. Говорим за резултати от външни тестове - ти сравняваш КО със СС Rolling Eyes ? Резултати от тест, резултати ог тест - повтаряй си го, мисли в тази посока и остави игрите и закачките за хората, на които не им е важно оценяването.
Кой тест, Аш? ДЗИ, НВО, Кембридж, ТОЕФЛ, ИЕЛТС, ПСАТ? Щото по НВО и двете споменати училища дишат праха на фаворитите Simple Smile

ПС "Резултати от тест, резултати от тест", "класиране на състезание, класиране на състезание" и други подобни мантри оставям на нуждаещите се от просветление. Simple Smile
Виж целия пост
# 96
Изтрито -
много ви благодаря, че никой не е цитирал, прекалено лично инфо беше, който прочел - прочел. Постът на Русалката е съвсем на място в отговор на моя, ама като го изтрих - да не изглежда, че увисва нейният пост - и от него може да се извлече инфо.
Русалке, извинявай, че се изтрих:)
Виж целия пост
# 97
Аз пък мисля, че се почна с притесненията на Пипи от "академичните" училище и въведохме термина "зубрачески", като противовес на първите.
Целта беше тя да разбере са ли "академичните" ЧУ, това от което се страхува като неподходящо за детето ѝ или не са. Аз дадох пример с училище, в което учителката не просто преподава безинтересно нов урок, тя го чете от учебника. В едни минали времена, както и в част от ДУ, по разказвателните предмети урокът се учи да се разказва. Вдига те учителят и казва: "Разказвай за ранния Египет!" и ученикът почва да рецитира, всичко което знае. Учителят не задава дискусионни въпроси, а подканя с: "И още?" В отчетната дискутираха видове изпитвания в 5 клас и ми настръхнаха косите. Бранислав Нушич - пасти да яде. Мързи ме да давам примери по други предмети, но се надявам че идеята е ясна. Това имах предвид под "зубраческо" училище. Смея да се надявам, че всички спрягани като "академични" в тази тема не са "зубрачески".
А че има неща, които трябва да се наизустят и че трябва да се спазва дисциплина е ясно. Въпросът е кое да се научи.
Виж целия пост
# 98
Мецане, ти реши дилемата - НЕГ е най-добрата гимназия.
Виж целия пост
# 99
Няма смисъл от отговора ми вече, Мецане, изтривам го.

Но продължавам да твърдя, че е супер непоказателно да се дават примери с усвояването на даден език в училища, в които цялостното обучение е на него. Съвсем различно е.
Виж целия пост
# 100
Кой тест, Аш? ДЗИ, НВО, Кембридж, ТОЕФЛ, ИЕЛТС, ПСАТ? Щото по НВО и двете споменати училища дишат праха на фаворитите Simple Smile

Кои са фаворитите по НВО?
Виж целия пост
# 101
Като се сетя за тези изпитвания навремето, ме побиват тръпки.
Не знам какво положително намират някои в това абсурдно изпитване върху "пеенето" на целия урок, че даже изпадат в умилителни спомени колко било хубаво.

Мецане, ще му остане звученето на езика и после бързо ще напредне.
А как успяхте да наваксате с англ.за едно лято или вие още от началото на ПУК се преместихте?
Виж целия пост
# 102
Не знам как си го представяте това зубрене на граматика. Едно време, първата година в английската, имах една зелена практическа английска граматика, която ми наместваше представите с теория и след това упражнения, за да я затвърдя. Там се обясняваше кога се ползва минало перфектно продължително и кога - минало просто време например. Четеш, разбираш, запомняш, упражняваш.

Новите учебници не са такива - като гледам по какво учат децата, всичко е четене на текстове, слушане и упражнения. Здраво упражнения, с които усвояват правилата. Теория за назубряне не виждам да има.

Това си е зубрене - повтаряш по сто пъти как трябва да бъде, бъркаш, пак повтаряш, пак бъркаш... и така до безкрайност. Изобщо не размбираш, а заучаваш конструкции. Не питаш защо и как, не ти обясняват защо и как, а просто го учиш. Това, че някой ти казва, че ти обяснява, а ти си мислиш че учиш с разбиране, в началото е чисто субективно. Дават ти конструкция на перфектното време и я научаваш. При съвсем малките деца и с родния език е същото - то ти казва "кони" - ти му казваш "не е кони, а коне" и следващия път наблягаш, че е коне, то пак кони, и ти пак коне... Децата имат период, както и всеки учещ, в който се прави свръхгенерализация - усетило детето, че множественото число е на И и започва всички да ги прави по този начин - кравите са крави, ама не са кони, а коне. Изключенията съвсем се зубрят.
За картинките - в изкуствена среда се ползват картинки, защото не можеш да заведеш винаги детето в натура да възприема, примерно за пустиня да го водиш в пустиня или да му донесеш гърмяща змия.

Между другото "пеенето на урока" се оказва доста добър начин за учене, защото така детето научава готови конструкции, а ако е разбрало какво пее, ако го прекъснеш и го питаш, то ще каже. Проблемът с неразбиращите е, че ако ги прекъснеш, те задължително се връщат от самото начало и не могат да отговорят на въпроси. Сега с тези тестове още по-лоша услуга им правят, защото децата не могат две изречения да вържат с лекота за елементарни неща, а се запъват и не знаят какво да правят.
Виж целия пост
# 103
Кой тест, Аш? ДЗИ, НВО, Кембридж, ТОЕФЛ, ИЕЛТС, ПСАТ? Щото по НВО и двете споменати училища дишат праха на фаворитите Simple Smile

Кои са фаворитите по НВО?
Няма значение, него го боли, че децата от СС се справят по-добре по английски, сравнени с децата от КО. Ама иначе резултатите не му били важни. Според мен до изясняване "са или не са важни резултатите", целият спор е безсмислен
Виж целия пост
# 104
Като споменахте НВО, та се сетих.
От тази година така наречените "малки матури" след 4 клас ще бъдат с външни квестори.
Та според мен сега ще се види истинското положение и там. Ако в интервала 5-7 клас може да се зубри. То за 1-4 нещата са съвсем различни. Събирането и изваждането не може да бъде назубрено Simple Smile Нито умнобението и делението.
Доколкото съм запозната максимума на матурите е 20 точки. Та ако едно училище има среден резултат 10 може спокойно да се каже, че не е успешно. При него или всички деца са се справили под средното ниво или половината са се научили да смятат а другите си нямата и представа.

Някой да е запознат с новият проект на ОТ. От миналата година след 4 клас имат нова математическа паралелка. В нея се влиза с изпит подобен на този в СМГ и ПЧМГ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия