Частни училища - информативна тема 30

  • 33 348
  • 749
# 345
Аз изобщо не мисля, че Скай питаше за училище, в което не се учи.
Виж целия пост
# 346
Не зная доколко е наясно какво точно иска. Напомня ми и на една друга реклама - Искам всичко.
Виж целия пост
# 347
Ами екстра си го е описала, според мен, аз също търсех такова училище и съм доволна от нашето.
Виж целия пост
# 348
Благодаря за всички смислени отговори Simple Smile

Изначално сме се насочили към ОТ, просто търсим и други алтернативи. Реално за 2 месеца децата могат да се научат да четат, просто винаги съм си мислела, че това се случва в 1 клас. И че ако се случи по-рано поради родителска амбиция, после може детето да скучае в клас. Иначе знам, че по Монтесори още на 4 се учат сами, но за съжаление или не, образованието в бг не е по Монтесори. Пропуснахме момента с ПУК - решихме за още една година да спестим на децата ежедневния път сутрин и вечер, а кварталната ДГ, въпреки ниското ниво по МОН, не е лоша като среда (за разлика от училищата) и е само на 5 минути пеш.

А какво имам предвид, че не искам "скъсване от учене" - ами не искам училище, в което да се притеснявам, че ще ни изключат при по-нисък успех, а такова, в което ще помогнат да се преодолее проблема. Не искам децата вечер и в почивните дни да си доучват - не, че няма да се интересувам и да им помагам - просто, смятам, че това е време за семейството преди всичко, време за почивка и игра. Не смятам, че е нормално в 1 клас да се затвърждават знанията по математика с решаването на 3 сборника по математика (изключвам случаите, в които децата проявяват интерес и сборниците разширяват, а не повтарят ученото в клас). И си спомням моето начално образование - 4-5 часа сутрин, игра, 2 часа спорт и 2 часа занималня, в които учителката ни пишеше домашните на дъската. Не искам точно това - знам какво ми е коствало после да започна да уча самостоятелно. Но ако децата се занимават сами с домашните си под умерен надзор, мисля, че ще се получи добра основа. Бих добавила само език (нещото, което ми е липсвало на мен в началото). Смятам, че прекаленото учене, в един момент води до прегаряне. За мен, ученето трябва да е интересно, детето да има време да се задълбочи в областта, която му е любопитна. Докато аз съм учила не съм правила компромиси с оценките си, но не смятам, че децата ми трябва да са отличници на всяка цена. Искам да са щастливи и да имат времето и свободата да избират в какво искат да се задълбочат. Разбира се, за да се случи това, е нужна добра основа. За добрата основа е нужен, преди всичко, добър учител в началното училище, който да преподава с любов и внимание към децата и работата си, който да може да ги заинтригува. Другото - пример от семейството и помощ при нужда - ги имат.
Виж целия пост
# 349
Анди пак се изказа като специалист по всичко и за всички...
Госпожата ще се ориентира в ситуацията.
Но не всички деца са умни и не всички възрастни са умни. Последните не затъпяват с възрастта докато стигнат 30. Тъпи са си и преди това. И е страшно лицемерие да се твърди обратното.

В отговор на госпожата вижте ОТ, БШ и ТЕ

Точно в ТЕ искат да могат сами да четат текст и да отговарят на въпроси по него след това. Явно са завишили критериите. В ОТ ми казаха, дори без да питам, че не очакват да могат да четат и пишат. Знаели докъде са стигнали по това време на годината в ПГ.
Виж целия пост
# 350
Никаква илюзия не е, освен ако аз  не живея в илюзия Simple Smile.

Защо им е трудно на другите ли? Заради мързела и тоталното безхаберие на учителите съчетано  с пренебрежително отношение към образованието на поне един от родителите.

"Трудни и досадни" са неща, за които не се иска мислене, а възпроизвеждане.

На малкия ми син най- му харесвам "търсенето на трудното". Овладяването на трудното интересно доставя удоволствие.
Пренебрежителното отношение към учителите е основна причина. Аз тотално безхаберни и мързеливи учители не съм срещала. Но неадекватни родители - непрекъснато.
Виж целия пост
# 351
Значи сте за някое от "лежерните".

Шарки, не можеш да си представиш колко много са нещата, които искат възпроизвеждане. За мисленето си тотално в грешка - винаги има мислене, освен ако не говорим за някакви сероизно отклонения. Но разбирам, всякакви митове и легенди шетат из народа.
Виж целия пост
# 352
Скай дрийм, според мен изборът е голям. Едва ли в много училища се изисква четене и писане преди първи клас. Ако съм на твое място, ще избера частно училище, което е сравнително наблизо и само ще се уверя, че нямат домашни за уикенда (нали това искаш).

Анди, темата е информативна и не мисля, че определения от типа лежерни и зубрачески помагат на потребителите да се ориентират.
Виж целия пост
# 353
Sky, имаме си домашни за уикенда, няма как без. Наистина съвсем без усилие не става.
Виж целия пост
# 354
Аз мислех, че ОТ нямат и че само няколко училища имат. Това беше много полезно инфо.

Бърди, и по английски ли имат домашно? Това от 1 клас ли?
Виж целия пост
# 355
Определението "лежерни" не съм го измислила аз. Има и "света троица", която пак не съм я измислила аз. Но така или иначе хората категоризират училищата по някакъв признак. Да, за зубраческите признавам, че така ми дойде, никого не задължавам да го приема, но и за държавните има някакво категоризиране - първи ешелон, втори ешелон, елитни-неелитни... Не можеш да спреш хората да групират по някакъв признак, винаги има някакви озаглавявания.

Не зная къде се иска четене и писане преди първи клас. Много от децата почти четат или са се научили да четат покрай заниманията в ПУК, но за писането се съмнявам
Виж целия пост
# 356
По всичко, всеки уикенд, от 1 клас, да.
ОТ си е сериозно училище, просто не изключват за успех (за дисциплина обаче да), а работят с детето да наваксат пропуските.
Имало е (много рядко, може би 2 пъти за 3 години при нас) и персонални допълнителни домашни за нещата, по които има нужда от още работа. При дъщеря ми задачи, при няколко момчета - писане на букви и т.н.
Виж целия пост
# 357
Warwick, да не абсолютизираме. Има изключително много неглижиращи учители дори и в ЧУ. Знае се принципното ми уважително отношение към професията. И съм благодарна на всички човеци, които са обучавали мен и детето ми. Но за съжаление има и страшно много плява, която сваля имиджа на гилдията. И от тях доста съм виждала.
Виж целия пост
# 358
Бърди, домашни през уикенда е ок, стига да са в умерени количества. Не искам вечерни домашни, след като детето е било цял ден на занималня. Нямам нищо против, в петък занималнята да е само игра, а в събота или неделя, да се погрижим за домашните вкъщи. Мисля, че повечето правилно ме разбрахте. ОТ звучи като подходящо училище за нас. То и като разстояние ни е най-приемливо.
Търся допълнителни варианти за сигурност.

А как подготвяте децата за деня "на гости" в училището, който реално се явява изпит? Нямам предвид подготовката за задачите, на които ще ги изпитват, а реално самия ден като организация - все пак това е един цял ден, прекаран в различна среда. Дори ходенето до тоалетна, може да се окаже предизвикателство в такъв случай. Предполагам, че в началото, ги ориентират за тези базови неща. И вероятно го мисля повече, отколкото трябва, но все пак - отиват там и ги вкарват при непознати деца, в непозната среда, по време на учебния процес - не е точно като в 1 клас, където всички са нови и всички са неориентирани. Как се справят по-срамежливите деца? Предполагам, дори това се подлага на оценяване в някаква степен.

Благодаря Ви за полезната информация и лек ден!
Виж целия пост
# 359
В училищата в които има наплив се оценява всичко. Но все пак се взимат предвид по-екстремните условия. За съжаление трябва да се каже, че емпатията все повече намалява. Просто истерията ескалира и вече дори не само в първите училища започва да се усеща тази тенденция при подбора. Аз имам твърде изостанал назад във времето опит, но това което чета тук ме води натам в мислите ми.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия