Пети клас 2019/2020

  • 24 078
  • 739
# 135
От сутринта съм в кофти настроение заради щерката. Има на класното по математика "добър". Всяка вечер, урок след урок, помагам първо с домашната от УТ, после решаваме задачите от учебника след урока, веднъж седмично ходи на учител за един астрономически час и си е цяло чудо ако изкара "Мн.добър". Писна ми вече това учене с нея....и накрая и резултата нисък.
  Уморена съм от работа, изнервена съм и не искам да помагам с домашни и уроци. Това си е задължение на детето, не на майката....
Виж целия пост
# 136
От сутринта съм в кофти настроение заради щерката. Има на класното по математика "добър". Всяка вечер, урок след урок, помагам първо с домашната от УТ, после решаваме задачите от учебника след урока, веднъж седмично ходи на учител за един астрономически час и си е цяло чудо ако изкара "Мн.добър". Писна ми вече това учене с нея....и накрая и резултата нисък.
  Уморена съм от работа, изнервена съм и не искам да помагам с домашни и уроци. Това си е задължение на детето, не на майката....
Напълно те разбирам, и ние толкова учене по БЕЛ преразкази и 4-ка на класното Disappointed Relieved
Но той е много зле по БЕЛ, ама по математика е доста добър и накрая на класното по мат. 5-ца, за една единствена грешка в края на една задача - що за изисквания имат тези учители.
Той се демотивира и приема че не може повече - казва ми :"Мамо толкова учих и пак не мога да изкарам висока оценка" -дожалява ми, но гледам да го окуражавам.
Виж целия пост
# 137
Много амбициозни деца. Моето като изкара ниска оценка и веднага се обажда да пита "тази оценка трябва ли ми за нещо". Гледа от брат си - щом бати може да си позволи тройка, значи и малютка може. Учудва ме, че учи, а после не го интересуват оценките изобщо. Или по-лошото - преживява си ги сам без да споделя.
Виж целия пост
# 138
Честно казано, за мен пък донякъде е по-добре, ако изискванията са позавишени и не всички оценки са "отличен". Нещо много лесно взеха да се демотивират децата и при най-малък зор дават назад, а същевременно оценка под 5 не я броят за нищо (тук и родителите сме виновни).

Вярно, че не е оферта да се върнеш скапан и да трябва да сядаш да обясняваш, но в повечето случаи дори не става въпрос за обясняване, а за чисто висене на главата и дебнене да не се разсейва, дори и при частните уроци.

Ми сори, ама ще си мине и през двойката, и през тройката, и през четворката, пък ако иска да е "куул", да си седне на задника, да си формулира проблемите, тогава мога да дам едно рамо, срещу част от домакинската работа (дето и без това не ми остава време да я свърша 😉).

Нещо много съм набрала на тази тема напоследък, че момата твърде често взе да си почива за 5 минути, ама по половин час. С ММ се посдърляме чат-пат за това, но и той дойде на моя акъл, като се наложи да я върне няколко пъти за донаучване на урок и да я чака, а му се спеше зверски след работа. Обявихме, че след 20.30ч.сме на разположение само с конкретно изложен проблем и доказано предприети опити за решаването му. Опция "нищо не разбирам" не се приема, само "стигам дотук и зациклям в това и това".

П.П.  И да ви поразсмея - текст за четене с разбиране, започващ с "Майски ден в училищния двор, топло е, слънцето грее ...". Въпрос  към текста: "Какво е времето и кой е сезонът?". Отговор: "Да сме живи и здрави!". 14+ ....😶
Виж целия пост
# 139
Започнахме и ние .Очакваме да върнат класното по математика правено преди ваканцията .
Виж целия пост
# 140
Знаете ли под каква форма е било класното по математика за тези, които вече са правили? Тест или друго?
Бори се за 3 моето дете. Труден му е този предмет много.
Виж целия пост
# 141
Класното на моя е било 4 задачи, едната текстова, другите с по 3-4 примера. Беше преди ваканцията и не помня подробности. Резултати чакаме тези дни.
Виж целия пост
# 142
На класното по мат има 5-ца.Това ще му е и оценката за срока,най-вероятно.Имало е около 10задачи,няколко с избираем отговор,няколко и със свободен такъв и една текстова.Не са върнати,само са раздадени да си ги разгледат и моето успяло да снима с тел.Макар и леко размазана снимка,успях да придобия представа.
По БЕЛ не са върнати,но имало масово 3 -и 4 -ки и много малко 5-ци.Защо са им съобщили ,пък няма върнати класни.....
Другата седмица ще имат контролни по чп,англ.език,бел и мат.Аз реших,че с класните ще приключат и ще има малко затишие,но уви.
Виж целия пост
# 143
bobsi81 това все едно за нашия клас е писано - да не сте в нашето училище.И нашите така на класното по мат. нито една 6-ца (от 10 задачи, последната е объркана от всички, а е лесна, но заблуждаваща и те като малки агънца всички са се подвели), по БЕЛ пак без 6-ци, минимален брой 5-ци и масово 3, 4, а и 2-ки. Само да вметна че класнтото по БЕЛ им е било като матура след 7 клас, само че с граматичните познания до 5-ти клас. (трансформиращ преразказ на непознат текст с 2 прочита).

gargamela и аз нямам против високите изисквания, но децата са различни, ако мен ми зашият ниска оценка, така ще се амбицирам че ще си запаля д*пето от учене, ама има деца дето се отчайват и им трябва малко стимул за да се амбицират, нама как да са еднакви, трябва индивидуален подход.
Виж целия пост
# 144
tsveta_pile, идея нямам какви са резултатите на др.деца по мат.,а за класното  бел .,имаха трансф.преразказ на епизод от Златното момиче,през цялото време са разполагали с текста(което е по-лош вариант,защото синковчето преписва дословно изреченията и сменя времето,моля се да не го е направил)+тест.
Виж целия пост
# 145
След много разпитване на момата, разбрах, че класното по математика ще е другата седмица. Тази ще имат контролно по иуч-математика плюс още 1-2 контролни.
Класното по бел не е ясно кога ще е - т.е. може и да е ясно на някои деца, но не и на моята. В ел дневник няма никакво инфо за класни, пък за контролни да не говорим.
Опитвам се да не се нервирам. Каквото направи, това е.
Виж целия пост
# 146
Класното по математика на дъщеря ми е било от 6 задачи - 3 с избираем отговор, 2 със свободен такъв и една текстова. 6-ца има Relaxed
Класното по БЕЛ беше трансформиращ преразказ на непознат текст с 2 прочита. И тук 6-ца Relaxed

Да си поФаля гарджето ... след първоначалния стрес, който траеше около месец си седна на д*то ... сама се подготвя, много рядко има питания вечер за нещо неразбрано. Вечер се прибираме към 17:30 ч. с баща й и тя е научила вече и си почива. Но е доста организирана и изпълнителна по принцип. Прибира се от училище към 13:30 ч., обядва, почива 30-тина минути и започва. Първо минава през уроците с Уча се, решава тестовете след урока, след това затвърждава същите уроци с учебниците, пише домашните (които за радост не са много) и е готова. Отнема й около 2 часа дневно.

Пу-пу ... дано така продължава Simple Smile
Виж целия пост
# 147
При нас класното по математика - 30 задача, като 6 от тях  за описване, другите само да се посочи отговора. Ще видим резултатите някой ден. Освен класното днес и контролно по география. Та 2 в 1 и накрая ще е нищо, натам вървят нещата. Язък, че има график, няма кой да го спазва.
Виж целия пост
# 148
Класното по математика беше с 15 задачи от 1 до 9 тестови останалите текстови. Имаме 5-ца и то не от незнание ,а от заплес.Само една грешна задача ,но уви има 5-ца.
Виж целия пост
# 149
И при нас няма график. Контролно по география и класно по математика в един ден. Бяха им казали, че и по ЧП ще е днес, но май не е било днес.
Защо трябва така да правят програмите, че по всички предмети разделите да свършват точно в една единствена седмица. В случая имаха достатъчно време за учене през ваканцията и няма драма. Но през ноември съвпаднаха всички контролни, сега пак.
А по някои предмети имат веднъж седмично, по някои два пъти и няма много голям избор как да се разхвърлят през седмицата.

Но най-голямата ми болка е чуждия език. До сега учебниците ни са били само на "Просвета". Предполага се, че там има човек, който някак би могъл да пише на български. Ама дори и да няма не е проблем да се пише и на съответния чужд език. Та проблемът е, че граматиката по никакъв начин не е обяснена с букви. По БЕЛ имаме правило, написано ясно в каренце. По АЕ, а сега и РЕ няма правило. Може би на децата им се казва нещо в час, но в учебника не пише нищо. А по РЕ за капак пише само някакви изключения, но павило няма. Вече няколко пъти говоря за това с учителките. Ама то не се държало на падежите. Важно било да се разбират хората, а падежите са само подробност от пейзажа... бля, бля опорни точки и накрая контролното е на падежите. Прерових руските граматики, ама там явно децата си знаят кога кой падеж се използва и не е описано. Остана ми надеждата, че някъде ще намеря стара руска граматика, писана за българи, за да си попълня пропуските.
А съм учила в руско училище и никога не са ми държали сметка за падежите. Учителките някак знаеха, че българите избират падежите като от чувал. Заради падеж не ми е намалявана оценка по литература никога. А сега се виждам в чудо как да обяснявам на хлапето нещо, което го чувствам как е, ама не знам защо е така. И като се замисля защо е така се обърквам тотално и вече не съм сигурна и в това, което някак го чувствам как е.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия