Пети клас 2019/2020

  • 24 065
  • 739
# 165
За много години!
Ние бяхме болни и едва днес се върнахме на училище и на работа.

Току-що видях в електронния дневник, че на класното по БЕЛ имаме 5 на преразказа, а по математика - 4.

По География във вторник имаха контролно, на което заведох дъщеря ми, макар че беше болна, защото бяхме учили много през ваканцията. Изгледа целия раздел в Уча се, направи всички тестове след видео-уроците, чете в учебника, писа си важните неща на листи. Е, познайте - има 3. Направо ми се реве. Учителката ни по География не зачита основните неща от урока и обикновено задава супер измислени въпроси. Предполагам, че и на това контролно е било така. Притеснявам се как ще успеем да изплуваме от ниските оценки. Дъщеря ми е много стеснителна и не вярвам на устно изпитване от срам да постигне кой знае колко............
Виж целия пост
# 166
При нас изобщо по география няма устно изпитване.Само контролни.Вчера беше пак някакво писмено -така и не разбрах класно ли е, контролно ли е.Не,че има значение.Е, пак е имало въпроси ,чиито отговори не намирам в материала по нашия учебник.Единият е бил хоризонтални валежи ,другият е бил видове морета.Единият въпрос се е паднал на едната група ,другият на другата.Никое от децата не е знаел отговора.В учебника няма информация, че моретата били периферни,междуконтинентални и вътрешноконтинентални. За валежите път изобщо.Помня ,че учиха миналата година за тях,ама едва ли децата ги помнятВече просто ми писна ,а и децата се демотивират.
Виж целия пост
# 167
И на мен ми е чудно, от къде ги вадят тези въпроси, не само по география, но и по История - ясно, предполага се допълнителна заинтересуваност, няма проблем, но мен ме дразни учебната тетрадка по История - не за първи път трябва да се попълват неща, които още не са взети - вчера на урока за полиси изведнъж цъфва сравнителна таблица за Атина и Спарта, а Атина и Спарта са следващите два урока, които естествено още не са взети, за капак трябва да се използва таблица, която е след 4-5 страници в учебника. Казах на дребното да не пише тази таблица, когато изучат Атина и Спарта, тогава да я попълни. Не, че има някакъв проблем да прочетем следващите 2 урока и да попълним таблицата, но нали се предполага, че учебната тетрадка е за затвърждаване на материала... Имам чувството, че авторите не са намерили с какво да запълнят съответния урок и са праснали нещо там, за което пък са нямали място по-нататък. И това не е за първи път.
Виж целия пост
# 168
Големият преди две години имаше един въпрос в контролно по история на който така и не открихме никъде отговора. За столицата на някакво царство в Месопотамия беше. Такова царство не само че нямаше в нашия учебник, ами въобще и из нета не намерих. Какво остава пък за столицата му.
Голяма част от въпросите в тестовете са малоумни, не знам откъде ги вземат наготово. За учебните тетрадки пък въобще няма каква да говорим. Какво пречи всеки учител на базата на учебника и на това, което допълнително е обяснявал в час, да състави приемлив тест? Не мисля, че е кой знае каква философия и ще може реално да оцени какво са схванали децата. Ама е по-лесно да вземеш отнякъде нещо наготово.
Виж целия пост
# 169
За много години, момичета! Нека новата 2020г. бъде здрава, спорна, богата и спокойна!

...Какво пречи всеки учител на базата на учебника и на това, което допълнително е обяснявал в час, да състави приемлив тест? Не мисля, че е кой знае каква философия и ще може реално да оцени какво са схванали децата. Ама е по-лесно да вземеш отнякъде нещо наготово.
Не искам да омаловажавам заетостта и труда на учителите, но ей това винаги ме е изумявало! Или айде, ползват готови тестове, може да има сайтове или помагала с някакви универсални, ама какво пречи да го прочетат, преди да го размножат и раздадат на учениците? Да видят дали няма някой малоумен въпрос, или такъв, чийто отговор не фигурира в заложеното в учебника на издатеслтвото, по което работят?
И това важи за всички предмети, а по математика ми се вижда най-възмутително. По математика има сборници с тонове, все има от къде да вземат наготово разнообразни задачи. Учителката на баткото винаги даваше задачи за контролни само от сбоника на Архимед - тя си им беше казала, че винаги ще са оттам. Ако искаш - реши целите А и Б група и задължително ще ти се падне решена задача. Което изобщо не означава, че няма да оплетеш сметките или непремено ще се сетиш как се решава. Но е стимул да решиш повечко задачки, а не да очакваш с какъв непредаван материал ще те изненада днес госпожата...
Виж целия пост
# 170
Аз очаквам с нетърпение да видя утре контролното по География. Смятам за абсолютно абсурдно да се дават на тестовете въпроси, които не фигурират в учебния материал. Ние да не сме ясновидци, че да знаем какво именно ще й хрумне на госпожата да попита.
И изобщо - чудя се кой малоумен ги е съставил тия тестове, дето явно се въртят между учителите.

Отказвам да приема, че материала в учебника е за тройка........
Виж целия пост
# 171
Здравейте момичета.Искам да питам ,дали по време на часове в класовете на вашите деца се говори и се създава шум?Как учителите "укротяват" децата?При нас това е голям проблем.Учителите се оплакват много,а и децата също,защото не се чува добре какво говори учителя.Казват ни да говоим с децата си .Много от родителите  говоря,но ефект няма.
Виж целия пост
# 172
Здравейте момичета.Искам да питам ,дали по време на часове в класовете на вашите деца се говори и се създава шум?Как учителите "укротяват" децата?При нас това е голям проблем.Учителите се оплакват много,а и децата също,защото не се чува добре какво говори учителя.Казват ни да говоим с децата си .Много от родителите  говоря,но ефект няма.

Същото е.
Явно е всеобщ проблем на новото поколение. Учителите не успяват достатъчно да ги заинтригуват и да всеят респект.
Виж целия пост
# 173
Нищо по-различно от преди 30 години когато аз съм ходила на училище. При някои учители е тишина и се работи спокойно. При други цари пълна анархия. В класовете и на двете ми деца е така. Ни пак казвам, че и по мое време беше така. Просто някои хора не стават за учители и не знам защо не си търсят други поприще щом като мразят тази работа.
Виж целия пост
# 174
ston, наистина някои учители не стават за такива. Но специално за невъзможността за справяне с шума в час искам да кажа, че има ужасни, даже ще употребя думата отвратителни деца. Нагли, безпардонни, подкрепяни от същите такива родители. Пример мога да дам с госпожата от занималнята на сина ми. Изключително добродушна, младичка, занимава ги много - но тези, които искат. Останалите, споменати по-горе са нон-стоп с телефоните в ръце, позволяват си неприлични подмятания, псувни /момичета наравно с момчета между другото/, доколкото знам е говорено с родителите, но особен резултат няма. Няма да се учудя въпросната госпожа да търпи малко повече от нужното тези деца, защото ако не са те, занималнята може да не съществува и тя да остане без работа. Не знам как стоят нещата, това са мои размисли.
Много е важно учениците да имат респект към учителя. Но си е до харктер това според мен.
Виж целия пост
# 175
За шумолене и говорене в час,еми има го, по определени предмети.От една страна вина имат съответните преподаватели,нито се стараят да привлечат внимание,нито пишат забележки,нито викат родител,нито изпитват пречещите ученици,нито нищо,освен да се оплакват.Има учители,които писаха 2-ки за две забележки,пуснаха лист с по 2-3въпроса и оценките ще се вземат в предвид в края на срока т.е.има начини,стига да има и желание.(далеч съм от мисълтта,че са достатъчни само гореизброените методи).От друга страна е факт,че има и крайно невъзпитани ученици.Все си мисля че ,процентно нещата биха могли да се променят.Confused
На класното по БЕЛ има 4-ка.
Виж целия пост
# 176
За шума.Ами в старото у- ще беше така- по англ., музика и чп.Като по чп и англ буквално не се учеше нищо , госпожите излизаха от часа без предаден урок.Сменили учителката по англ.и нещата се оправили.Дори и да има 3,5 буйни деца , някои учители просто се справят, други явно не.И едно да е буйното и други палят, като учителя не е на място.Това ми е мнението.И по мое време беше така! Но ако учителя пише забележки, отсъствия , двойки , ами и най - буйните се кро тват.Защото после следват наказания от родител, директор и т.н. В сегашното у- ще е така.Не съм чула в някой час да има шум, така че да е пречило на останалите и на материала.Телефони също не се събират.Който иска слуша, който не иска играе игри.Ама после оценките са си твои.Училището е с подбор от 1 ви клас и може би и това има значение за амбициите, я на родители, я на самото дете.Ние попаднахме случайно сега в 5 клас и виждам разликата с предишното.И честно казано, няма шашав учител.Много добре виждат кой какво прави в часа и това се отразява на оценките.Моята по мат.рисуваше в часа, не чувала уж, учителката обяснявала лошо. ..и да видиш като получи 2 четворки( не беше свикнала изобщо на лоша оценка) и като си седна на д- то и като почна да чува едно хубаво..та донесе 6 ца от неочаквано изпитване на дъската, хем не била за пълно 6 ( при нас е със стотни), та това я стимулира и започна да решава задачите.По- внимателна стана.
Класното ни е другия петък а мен няма да ме има през седмицата.Ще влеза в болница за операция.Дано това не я срине психически.Но в живота няма лесно.От малка я уча да се справя сама, да е самостоятелна по- точно.
Утре е контролното по география.Там никой няма оценка още.И всички са на телефона ( и моята)Simple Smile.Чакам я да решим 2,3 коорд.точки и това от мен.
Днес е имало неочаквано(3 то) контролно по чп. За спътници, планети..каза ми 2 въпроса и..не знаех отговорите- хаха.
Не съм притеснена като цяло, движи се в десятката на класа от 27 деца, така че съм доволна.Успех на всички с класни и контролни!
Виж целия пост
# 177
Честита здрава и успешна нова година и от мен, скъпи момичета!
Бързам да се похваля, днес съм в супер настроение - минаха и двете класни, детето се изложи и на двете, но на мен най-после ми олекна! Напоследък бях предприела тактика да не изисквам допълнителна работа по предмет, защото това довеждаше до инатлив отпор и не знам и аз как се удържах, но факт. Резултата е налице - сега седи и ближе рани и сълзи за петиците на класното, аз се преструвам на съпричастна и тайничко потривам ръце. Ей, най-после я оставих малко на самотек, атмосферата вкъщи олекна, но и детето започна да се осъзнава Simple Smile
И още нещо - вдъхновена от античната история, която изучават в момента, резервирах екскурзия до Петра!
Виж целия пост
# 178
Ние нямаме допълнителни часове за олимпиадата по история. Детето ще ходи по история и география, през януари, но не са им казвали за допълнителни часове. Браво, че подготвят при вас децата.
Здравейте, къде мога да видя теми от минали години на олимпиадите по История и География?
Виж целия пост
# 179
И в класа на сина ми има 4-5 по-шумни деца. В училище вчера и днес има лекции за киберпрестъпността и около половината клас(заедно с тези въпросните) са там. Вчера детето каза, че е било изключително тихо и приятно в часовете.
При тях класното по БЕЛ беше в сряда-трансформиращ преразказ, а по МАТ ще е във вторник.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия