Някой в сметки се оплита,чуди се къде греши, възелът се в миг разплита, задачата щом друг реши. :)

  • 22 961
  • 737
# 660
Моля за помощ!
Клетката на маймуните в зоопарк е с формата на  правоъгълен паралелепипед. Подът й ива лице 36 кв. м. Трите страни на клетката са от метална мрежа, а четвъртата е изградена от тухли. Намери колко лева струва мрежата, ако цената та 1м от нея е 12 лв.
Виж целия пост
# 661
Точно така ли е формулирана задачата? Това лице може да се получи при страни 3/12, 4/9, 2/13, 6/6. И ако не е 6/6, коя стена е тухлена- по-тясната или по-широката?
Виж целия пост
# 662
По-широката страна. Приемаме, че страните са с дължина 4 и 9 м.
Виж целия пост
# 663
Че защо приемаме по-широката? И от къде накъде 4 и 9? Затова попитах точно такова ли е условието. Не вярвам да питате как да се сметне /4+4+9/.12.
Виж целия пост
# 664
Много благодаря!Аз исках да съм сигурна в решението.
Виж целия пост
# 665
Здравейте. Може ли помощ за следната задача за 7 клас. В триъгълник АВС  ъглополовящите  АР и CQ се пресичат в т.О. Ъгъл СОР = ъгъл АВС  и СР е три пъти по малка от АQ =9 .Колко сантиметра е дължината на  АС.
Благодаря

Виж целия пост
# 666
Моля за помощ с една задачка от вероятности. Каква е вероятността при хвърляне на зар да се падне сбор  4 или двата зара да показват едно и също число?
Виж целия пост
# 667
{A} = сборът от двете зарчета да е 4 => 1,3 ;  2,2 ;  3,1
Р(А)=3/36
{B}=  еднакви числа на двете зарчета => 1,1; 2,2,  3,3; 4,4 ; 5,5;  6,6
Вариантът с 2,2 е вече отчетен при вероятността за събитие А.
=> Р(В)= 5/36
Р(А+В) = 3/36 +5/36 =8/36 =2/9
Виж целия пост
# 668
Здравейте. Може ли помощ за 3 задачи от Кенгуру за 7-8 клас. Не знам как се решават и не мога да ги обясня на детето.




Благодаря.
Виж целия пост
# 669
Здравейте. Може ли помощ за 3 задачи от Кенгуру за 7-8 клас. Не знам как се решават и не мога да ги обясня на детето.




Благодаря.
Зад.25:
2019:9=224 и ост. 3, т.е. най-малкото число е с 225 цифри.
Нека с d(k) означим цифрата d е записана k пъти.
Най-малкото число е:
39(224)
Следват 224 числа започват с 4, имат една 8-ца и 223 9-ки:
489(223)
4989(222)
....
49(222)89
49(223)8
До тук имаме 225 числа. Следващите 2 са:
579(223)
5889(222)
Т.е. търсеното число е 5889(222)


Зад.26:
Нека числото е хузт.
По условие след задраскване на някоя от цифрите се получава трицифрено число следвателно х>0 и у>0.
От 10.хуз<=хузт<11.хуз следва т=0
Ако з>0: НОД(хуз,ху0)<=9, НОК(хуз,ху0)=хуз.ху0:НОД(хуз,ху0)>хуз.ху>хуз0, т.е. и з=0

х00 дели ху00, т.е. х дели у
у00 дели ху00, т.е. у дели х0
Нека у=кх следователно к дели 10 или к е 1,2, или 5
1сл.) к=1, то имаме 9 числа
2сл.) к=2, то имаме 4 числа
3сл.) к=5, то имаме 1 число
Общо 9+4+1=14 (разбира се не е 15 както беше пресметнато първоначално)
Отг.: 14


Пак зад.25:
S(k)=1+2+...+к=к.(к+1):2

S(63)=2016
S(64)=2080

Следователно в редицата имаме следните числа, които се делят на 16:
16,32,48 и 64 като ги имаме по съответно 16,32,48 и (2018-2016)=2.
Следователно имаме 16+32+48+2=98 члена на редицата измежду първите 2018, които се делят на 16.
Виж целия пост
# 670
Здравейте. Може ли помощ за 3 задачи от Кенгуру за 7-8 клас. Не знам как се решават и не мога да ги обясня на детето.




Благодаря.

Още един подход при задача 26.

Отговор: 14.

Нека числото е xyzt (0 ≤ x, y, z, t ≤ 9 са цели числа и x, y ≠ 0, защото xyz и yzt не могат да започват с 0).

От условието следва, че a.xyz = xyzt = 10.xyz + t, за някое естествено число a, т.е. t = (a - 10).xyz. Ако а ≠ 10, то трицифренотo xyz ще дели едноцифреното t, което е невъзможно. Следователно, a = 10, откъдето t = 0 и xyzt = xyz0.

От условието следва, че b.xy0 = b.10.xy = xyz0 = 10.xyz, или b.xy = xyz = 10.xy + z, за някое естествено число b, т.е. z = (b - 10).xy. Ако b ≠ 10, то двуцифреното xy ще дели едноцифреното z, което е невъзможно. Следователно b = 10, откъдето z = 0 и xyzt = xy00.

От условието следва, че xy00 = c.x00 = d.y00 или xy = 10.x + y = c.x = d.y, за някои естествени числа c и d. От 10.x + y = c.x имаме, че y = (c – 10).x  и понеже x, y ≠ 0, то x дели y, т.е. y = e.x, за някое естествено число e, 1 ≤ e ≤ 9 (при е ≥ 10 за y се получава двуцифрено число).

След заместване в 10.x + y = d.y получаваме, че 10.x + e.x = d.e.x или 10 = е.(d – 1), откъдето следва, че е дели 10 или е = 1, 2, 5.

При е  = 1, т.е. y = x имаме 9 възможности: 1100; 2200; . . . ; 9900.

При е  = 2, т.е. y = 2.x имаме 4 възможности: 1200; 2400; 3600; 4800.

При е  = 5, т.е. y = 5.x имаме 1 възможност: 1500.

Окончателно, имаме 14 възможности.
Виж целия пост
# 671

Задачата е за 8 клас. Моля за помощ.
Виж целия пост
# 672
Едно решение на задачата за окръжност.
Виж целия пост
# 673
Здравейте!Моля за помощ за 2 логически задачи-за 1 клас.
В торба има 5 бели и 5 сини чорапа.След колко изваждания ше бъдем сигурни,че сме извадили 2 с един и същи цвят?
И втората задача:
Ако в торбата има по 5 чифта бели и сини чорапи,колко трябва да извадим,за да направим 1 чифт?
Много благодаря предварително.
Виж целия пост
# 674
както казваше детето - приемаш, че нямаш никакъв късмет и вадиш все не това, което ти трябва.
в най-лошия случай изваждаш един от единия цвят и следващият от другия.  третият чорап трябва да е или от единия или от другия цвят и вече имаш чифт.

мисля, е има грешка и едната задача да е "колко чорапа трябва да извадим, за да сме сигурни, че има поне по един от двата цвята?"
пак така - без оптимизъм, изтегляме все еднакъв цвят до свършването им и следващия чорап вече ще е от другия цвят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия