Частни училища - информативно-дискусионна тема 32

  • 25 100
  • 763
# 675
Fancy, не оспорвам, че подготовката в добра. Но какво за школите [video][/video]- едните учат целодневно (СС), респ. имат повече часове в училище, а другите свършват наобяд, минат два  пъти седмично на школи по БЕЛ и МАТ + 2 пъти по АЕ и пак свършват по същото време. Това е, ако НВО е мерител, както ти го въведе.

Аз не въвеждам НВО като измерител. А освен това не смятам, че наваксване на материал от 4-7 клас за две години е нормално. Както не смятам за нормално, изнасянето на задълженията на училището към допълнително платени школи и курсове. Ако това е нормално, защо изобщо училищата да не се премахнат и да минем само на школи и курсове. Освен това с минаването на школите не свършват задълженията, защото както за тях, така и за езика има домашни. Т.е. не са само тези 2 часа на седмица.
И не разбирам къде води този разговор, но тръгнахме от  съвсем друга тема. Разликата в нивото, и как се постига уеднаквяването му.
Виж целия пост
# 676
По школи се ходи основно от ДУ, защото децата имат наполовината часове по мат и Бел. Ябълки и круши демек. Така че училището си върши работата, не е виновно, че ЧУ учат цял ден и вдигат повече от двойно хорариума.

И нали затова се плаща за ЧУ, ако имаше хорариум на ДУ, какви щяха да са резултатите?
Виж целия пост
# 677
Gadamer, хубаво е да анализираш в двойния хорариум какво точно се прави. Защото в ЧУ домашни няма, както и домашна самоподготовка. Толкоз за ябълките и крушите. Иначе НВО е еднакво и за ДУ, и за ЧУ. Както и изискуемия материал за него. Както и учебниците са еднакви. И по презункция не би следвало децата от кое да е училище да се нуждаят от курсове и школи за да го минат. Simple Smile
Има други разлики, които не смятам да споменавам, защото цялата тема е за това. Това, че ЧУ си вършат работата за която взимат пари е друг въпрос. Въпросът е защо ДУ не си вършат работата?
Виж целия пост
# 678
Фенси, на школи наваксват деца, които имат пропуски, да - било от собствено безхаберие и мързел или от слаба подготовка в училище . И колко ги наваксват е спорно. Но има и много такива от различни училища, частни и  държавни, които не са там да наваксват, а да надграждат. И за тях никакъв особен  стрес не е ходенето в събота на  школа, а през седмицата два пъти на английски. Казвам го от опит. И като са половин ден на училище, имат даже време за спорт и изкуство навън. Нито едно от децата ми не е било стресирано/пренатоварено в 7 клас заради НВО с много доп. работа. Нито в гимназията. И трите обаче споделят едно и също, истинско учене и натоварване, като челен сблъск с влак са  видели/усетили в универиситета. В калса на голямата имаше деца от СС. Умни, знаещи, да, но не отличаващи се коренно  от масата амбициозни деца . А класът беше съставен от деца (карам вече по спомени, тоест без бройки) от  СС, от Веда, от ЕК, от 20-то, 73-то, 32-ро, СМГ, 120-то, 18-то 107-мо, 22 -ро, 96-то, 105-то, 119-то и др.  И в класа на близначките шаренията беше подобна.
Виж целия пост
# 679
Fancy, обясни на всички какво точно се прави в двойния хорариум - от ония безалтернативните и извънземните работи ли ?
Виж целия пост
# 680
Fancy, обясни на всички какво точно се прави в двойния хорариум - от ония безалтернативните и извънземните работи ли ?

Обяснявано е хиляди пъти. И не само от мен. За теб специално не бих. А и не мисля, че по начина по който задаваш въпроса изобщо те интересува. Имаш си някакво втълпено мнение и не смятам да го оспорвам.
Но трябва да се сърдите на МОН, че правят такова НВО, което не отговаря на преподаването в ДУ, та се налага удвояване на хорариума чрез платени курсове. Това иронично казано.


пенсионирана русалка далеч съм от мисълта, че децата от СС и ПЧМГ са извънземни и с кой знае колко повече знания. Друго казах, но вече се изгуби в излишните препирни. И честно казано на всички ни е ясно, че надграждащите деца от ДУ са процентно доста по-малко от тези идващи от добри ЧУ. Да си говорим за конкретни изключения, като твоите деца е безпредметно. Единствено обобщена статистика би дала пълна яснота. А такава не би се появила никога. Освен това следва да отбележим, че те са кандидатствали след 7 клас много, много отдавна. А в днешно време качеството на образованието девалвира всяка изминала година. Знаеш, че не съм фен на анти ДУ тезата, но има някои факти, които не следва да се оспорват.
Дори на школата по състезателна математика на която ходи детето ми се вижда ясно кой от къде идва. Основата върху която се надгражда е различна. Едни не могат да съставят просто уравнение от текстова задача, а други го правят с лекота и без замисляне. Първите имат дупки за запълване, защото вероятно е предадено надве-натри и после почти не е упражнявано. И съответно е позабравено. Другите просто са го чепкали в часовете за упражнения и самоподготовка сериозно.
Виж целия пост
# 681
Въобще не става дума за моите деца, тях дадох като пример, защото просто не е редно да размятам чуждите без съгласие. Имам  обаче поглед и над други Wink И хич не са толкова малко знаещите, които със съвсем малка подпора се справят отлично. И интересен феномен - в осми клас повечето деца, освен идващите от ЧУ с немски или 20-то/73-то, почват с немския от АВ. Тоест с равен старт са повечето деца, независимо дали са от ДУ или ЧУ. На изпита за прием в паралелките на немския отдел обаче по-добре се справят определено децата от ДУ, при това имам предвид тези, които до 7 клас не са  били в  училища с немски.  А изпитът не е на недолюбваното МОН. Обяснението не съм намериала и аз. Понеже определено еднакво умни и старателни са децата и в двата случая.
Виж целия пост
# 682
Русалка, аз имам инфо за лайстуг от последните две години. И то определено не потвърждава тенденцията за която ти говориш от времето когато твоите деца са го държали. Не претендирам за представителност, разбира се.

Гадамер, това, че не искам да подпомагам мързела ти и очеизвадната заядливост съвсем не означава, че който иска не е разбрал какво казвам. А и доста време проучваш ЧУ. Ако си чела достатъчно задълбочено няколко теми назад изобщо нямаше да ти е необходим моя отговор.
Виж целия пост
# 683
Не става дума за стила на изразяване, разбира се. А за крайната позиция.

Много ми е смешно как в СС нямали домашни децата, хем учат двойно, но не го усещат, хем и трите ми познати деца от СС очите не мога да им видя, защото вечно учат, вечно не могат да излязат, баща им и майка им ги разнасят на балет, футбол, Кортезов, Валя, че и допълнително на англ, щото сертификатът от Кеймбридж трябвало да се вземе с над 115 т. от 120 т. и се избухва в рев, че еди кой си от класа имал повече точки.
Виж целия пост
# 684
Не става дума за стила на изразяване, разбира се. А за крайната позиция.

И това не си разбрала. Позицията ми е много, много различна от Ежковата.

Ето, сам Ежко ме лайква. Simple Smile
Виж целия пост
# 685
Гадамер, мога само да те съжалявам, че говориш така за познатите си Close

Пък и всеки има по някой такъв познат, като далеч не всички са в любимото ти СС.
Виж целия пост
# 686
По школи се ходи основно от ДУ, защото децата имат наполовината часове по мат и Бел. Ябълки и круши демек. Така че училището си върши работата, не е виновно, че ЧУ учат цял ден и вдигат повече от двойно хорариума.

И нали затова се плаща за ЧУ, ако имаше хорариум на ДУ, какви щяха да са резултатите?
Е, не се плаща само за това в ЧУ. Хората имат различни мотиви.

Освен това много деца от ДУ ходят на занималня до 4-ти клас, тоест имат долу-горе същия хорариум часове. Нямам личен опит, но много родители във форума се оплакват постоянно как нивото е ниско, не се учи качествено, вечер проверяват домашни и доучват, което за мен е необяснимо, защото реално децата имат часове до много по-късно, отколкото тези в ЧУ.
Вярно е, че нас ни интересува повече 5-7клас, но все пак пети клас стъпва на основата на предните класове. Така че за мен изводът е, че на много места тези занимални са чиста проформа и учителите не си вършат работата.

Призме, както Фенси написа за СС и АК, това наистина съм го писала аз, като цитирах сина ми. Неговото наблюдение още в 8 клас беше, че съучениците му, идващи от СС, най-лесно привиквали на темпото на Колежа и най-лесно се справяли. Той го обясни с това, че в СС системата на натоварване много наподобява тази на Колежа.

Шарки, не са ли децата от СМГ с едни гърди напред в привикването към темпото на Колежа? Според мен те са в пъти по-натоварени преди това и би трябвало да им е най-лесно.
Виж целия пост
# 687
Фенси, имам поглед и през последните години над приема.И тенденцията си е същата. Учениците, които почти гарантирано влизат (с много редки изключения), са от СМГ. Логиката от математиката явно им помага и в осмислянето на правила, граматика и т.н.
Виж целия пост
# 688
Гадамер, ако някой е решил да ходи на много извънкласни занимания, какво общо има с домашните, които се дават от училището?

Валя коя е?
Виж целия пост
# 689
Вяра, Вяра...която готви за АК.

Пипи, в занималнята се пишат домашните за деня, моята е в частна  с по-малко деца, но честно казано не е достатъчно. Затова обмислям ЧУ, където се надявам по-подробно да се минава през материала.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия