Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 16 216
  • 744
# 15
Пипи, малък жокер от мен- ако едно дете в първи клас може да се конкурира по знания с такова от 3-ти, то дали непременно първокласникът е преучил или може и третокласникът да не е доучил? Това ми е най- масовото оплакване от познати майки с деца в начален курс -шестици на килограм, не се проверяват домашни, как детето да разбере, че бърка? А иначе умни деца, но ако родителите не следят, може спокойно да се изпуснат нещата. Вярно, че има изключения, но може ли всеки да разчита на това? Ей това ни се ще да избегнем в ЧУ.
Виж целия пост
# 16
С благодарност към Онна.
Снимката напълно отразява новите реалности в кандидатПУК-кампанията Simple Smile Simple Smile

Аз и преди три години и сега съм подготвяла по един и същ начин за ПУК и не мога да кажа, че детето дори за миг е имало вид като това на снимката. То това изразява и мъка, и досада, и умора … ако на едно дете се причиняват такива работи, според мен няма никакъв смисъл от ЧУ. Дори не виждам нищо общо между снимката и децата, вече учещи в ЧУ, освен понякога може би по английски наистина им е трудно, материалът на моменти идва много, не разбират условията, но чак такава мъка не съм виждала Simple Smile.
Виж целия пост
# 17
Мойто по математика си е все така Joy
Голямото сега зубри анатомия,  и то така Joy

Благодаря за темата, Онна!
Виж целия пост
# 18
За мен би имало и друг вариант- че с детето в първи клас е работено много.
Виж целия пост
# 19
Мойто по математика си е все така Joy
Бърди, баща му е виновен! Сигурно на него се е метнала (не е на тебе Joy )
Виж целия пост
# 20
Всички сме така като детето на снимката, дори когато учим най-любимото нещо, а наближи сесия. Wink

За мен нещата с проверката на знанията са прости още от времето, когато аз бях ученичка - колко червено има по тетрадката и леко препитване по материала ей така, между другото. Като в тотото - с малки суми, но редовно. Така няма опасност от натрупване на пропуски, въпреки шестиците или пчелиците.

В ПУк ако всеки ден имат по един час български и един математика, ето ти ги два пъти по 30 минути на чина. В детската градина на са масичките.
Виж целия пост
# 21
Досега не бях се вглеждала в профилите в АК /а те и нямаха особено значение по старата система/, но скоро потърсих в сайта и единствената информация, която намирам е тази: "За всички ученици в Колежа английският език е първи профилиращ предмет, а математиката – втори. Трети профилиращ предмет се избира между химия, физика, хуманитарни науки и информатика." Ако това е вярно, т.е. няма някаква промяна, която не е публикувана на сайта, това означава, че АК е с 3 профила, а не с 4, както са държавните ЕГ в София. При определени от училището 2 профила за всички - английски и мат - това означава, че и профил химия и биология например,  е невъзможен в училището. Така ли е или има някаква промяна за випуските по новата програма, която не е публикувана в сайта /или аз не намирам/?
Въпросът ми е повече за темата за АК, но понеже стана на въпрос и го пускам тук.
Виж целия пост
# 22
Мойто би имало физиономията на снимката, ако го готвех за по-сериозните училища. До месец-два може и да изкара изпита, но както бяха през януари- абсурд. Просто го виждам как му идва времето едно по едно на всички типове задачи, които допреди 2 месеца не можеше изобщо да направи. Та, ако бях натискала с идеята да е готов точно за януари  месец, щеше да е пагубно- можеше да загуби интерес към ученето и да го приема за нещо адски досадно още отсега.  Даже ме е страх и сега да не съм прекалила, че все пак го занимавам по малко (в ДГ толкова наблягат на езика, че не разчитам на подготовка).
Малко е кофти това, че мерят с един аршин децата, родени по различно време на годината, а разликите са 6-11 месеца все пак.
Моята идея е всичко да става с времето си, плавно и с лекота, а не насила. Именно това имах предвид като казах, че не виждам смисъл в ПУК да се взима материал за първи  клас. Някои деца може и да са готови, но други- не (то затова е и подборът, де).
Междудругото в СС не приеха едно дете, което за мен е гениално- решава "Азбуката" с лекота и най-вече - с кеф, дори омразните за мен точки- симетрия (аз самата се замислям там). Наистина ми е интересно какъв профил търсят, явно не са само знания. (а това дете е и с отлична концентрация). Същото дете не е прието и в КО, защото не знаело някои букви от края азбуката- малко тъп критерий според мен, букви се учат за броени дни, по-скоро логическо мислене следва да търсят. Абе странна ми е цялата ПУК кампания.
Виж целия пост
# 23
Пипи ти вярно ли не разбра нищо от тази тема вече месеци наред или се правиш на луда?
На детето ти няма нищо, би се справило с всичко. Стига в ДГ да са ги научили на нещо - но явно не са. Или ако ти имаш желание да го направиш - явно нямаш такова.
Нито това че детето ще научи нещо ново ще го отврати от ученето. Нито че минаването на Азбуката по 20 пъти е сигурен знак за прием във водещите училища.
Виж целия пост
# 24
Може да не са харесали родителите Sad
Виж целия пост
# 25
Пипи ти вярно ли не разбра нищо от тази тема вече месеци наред или се правиш на луда?
На детето ти няма нищо, би се справило с всичко. Стига в ДГ да са ги научили на нещо - но явно не са. Или ако ти имаш желание да го направиш - явно нямаш такова.
Нито това че детето ще научи нещо ново ще го отврати от ученето. Нито че минаването на Азбуката по 20 пъти е сигурен знак за прием във водещите училища.

Взе ми думите от клавиатурата!
Виж целия пост
# 26
В момента съм склонна да вярвам на Пипи за това как детето узрява за някои от задачите. В детската градина може да са ги учили на много, но точно тогава да не ги е "вдянало". В тази възраст и един месец има значение, а както изпитите се изтеглят още на средата на учебната година, нещата съвсем се усложняват. Материалът има нужда от отлежи и доста от него се учи в края на учебната година. Все едно на седмокласниците да им пускаме на първия пробен изпит задачи от втория срок по български. те пак си знаят български, но не са взели част от материала и не им е отлежал в главите.
Виж целия пост
# 27
Кой материал, Анди, айде малко по-сериозно Joy Да изслуша едно разказче и по него да нарисува автомобил, блок, чадър и животно ли? Моят и преди една година можеше тези работи (с изключение на животното, което и на изпита го е затруднило, но едва ли е било препъни камък за резултата). Да си призная и аз не мога да нарисувам въпросното животно, на 40 + г.. Или да открие 5-те разлики, които и на изпита за ДГ в НУКК ги препитват, когато са на 4 г. Или да сравни в три двойки числа кое е по-голямо, по-малко или равно - за дете, което в ДГ са го научили още преди една година да брои на обратно на чужд език дали е възрастов проблем?

Уверявам те, че и дете на 4 г. може да бъде научено да работи добре по този материал. Не е до възраст, а до показване и до подготвяне за изпита детето да не се чувства изненадано от тези задачи.

Няма мистерия - аз знам за няколко добре подготвени, но плашливи деца, които ги приеха в СС. (И в Питагор вкл.). Пипи сама е казвала, че нейното не е готвено. А познатото им дете защо не е прието - наистина нямам представа, но няма общо с кампанията. Освен с това, че местата вече навсякъде са малко.
Виж целия пост
# 28
Така е. Моето дете е родено в края на декември на набора. В групата имаше няколко деца, родени януари. Разлика от 12 месеца си личи много в тази възраст.
Виж целия пост
# 29
Психоложките не са го одобрили вероятно.
А тоя сладур горе (поздравления за снимката) е профил математика.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия