НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 3

  • 78 661
  • 776
# 540
Честито на всички деца, които са приети и на техните родители. Моето дете, не е сред тях, но не ни е голяма драма. Вероятно няма да мога да отида и да видя работата на място, затова ще помоля, ако може някой да възпроизведе първата задача-онази с уравненията. Детето не е разбрало какво да прави, а от това което ни каза и нарисува и ние не разбрахме каква точно е била. От форума научих, че са били уравнения, но от разказа излиза, че не са били отделни примери. Нашата информация е, че са били две клони- първата празна и накрая някакви 4 квадрата(или нещо такова), а във втората е имало цифри и пред тях знаци. Тя определено много е объркала и притеснила детето, но ние сме решавали различни уравнения с неизвестни и не е имало проблем или някакво неразбиране (тип мат. верижки като кръстословици, нанизи и т.н), но тази задача е била абсолютно непонятна... любопитна съм да разбера какво точно е представлявала, та нищо да не е разбрало детето като я е видяло...
Задачата с къщичките е била точно такава като описаната от дамата. Детето каза, че е била лесна, но може би тя пък е била непонятна за друго дете...
Последно ше се обърна към всички неприети- не се напрягайте излишно и не се опитвайте да търсите вина, все тая защо и как нещата са се объркали, няма как да промените случилото се. Ние също бяхме разочаровани, но не е краят на света. Весело лято на всички деца🤗
Виж целия пост
# 541
Здравейте!
Поздравявам всички приети деца и техните родители! Поздравления и за неприетите за упоритостта и положените усилия! Бих искала да задам няколко въпроса и ще съм благодарна на всички, които отговорят, а и мисля, че ще бъде полезно за родителите, чиито деца тепърва ще кандидатстват.

1.   Как мотивирахте децата да правят упражнения почти всеки ден?
Моето дете не е прието, резултатът му е в диапазона 59-60. Убедена съм, че по-голямата част от необходимите знания ги има, но най-вероятно не му е стигнало времето или не е разбрал условието на някоя от задачите. По мое мнение времето е основното, над което трябва да се работи в последните седмици преди изпита. Проблемът при нас беше, че трудно успявах да го накарам да работи и не сме правили достатъчно упражнения със засичане на време.
Децата ви подхождаха ли с желание към задачите вкъщи и ако не - как успявахте да ги убедите да правят упражнения по 1-2 часа всеки ден.

2.   Има ли родители, чиито деца са приети в Питагор и/или Св. София?
Тъй като моето дете е прието и в двете училища (записахме го в едното), ми е любопитно как са се представили приетите в НУКК деца на изпитите в тези училища. Поради нежеланието му да учи вкъщи имам известни притеснения как би се справяло в някое от тези две училища, за които се знае, че ученето и натоварването са доста сериозни.

3.   Кои общински училища в района център/широк център сте обмисляли като вариант, ако детето ви не бъде прието? За кои общински училища имате положителни отзиви?

Благодаря на всички, които ще отделят време, за да отговорят и пожелавам на всички деца да бъдат щастливи, независимо в кое училище ще учат Simple Smile
Виж целия пост
# 542
@Sylviana, това, което ме притеснява в НУКК е точно по темата, за която вие питате - средата и нивото след това. Наистина изпитът е доста труден, а от родители чувам, че след това не се поддържа такова високо ниво на обучение. Познавам няколко деца, които са приети в Питагор, но не успяха да вземат изпита в НУКК и са доста под чертата.
От информацията, която имам повечето деца излизат от НУКК или след 4ти или след 7ми клас най-късно. Общо взето е до късмет на какъв учител и клас ще попадне едно дете. Имам познати, които са си отписали детето в 3ти клас, защото занималнята е била под всякаква критика и не са се писали домашни там. Първоначално са го отписали от занималня, за да си пише домашните вкъщи, а след това и от училището.. Та може класният да е супер, но занималнята да куца.

@sss78_,
според мен някои деца просто имат вътрешна мотивация и не е нужно много, за да ги убедиш, че е важно всеки ден да се решават задачи по 1 час, за да се представят добре на изпит и да бъдат приети в добро училище. Ние сме си говорили вкъщи колко е важно училището да е добро, средата да е хубава, да подкрепя талантите на детето. Дали сме това и още няколко училища за пример с чудесната им база, много допълнителни занимания и т.н.. и тогава става по-лесно да мотивираш - ако детето се пали от такива неща. Simple Smile

Относно частните училища - моето дете е прието и в Питагор (не я заведох на изпита в Св София, защото се отказах от него) и сме го записали там, за да пазим място, т.к. изпитът беше преди месеци.. Честно казано на мен ми е още трудно да реша и избера между двете училища. Всяко си има + и -. Иначе както писах по-горе, познавам няколко деца, които са приети в Питагор, но не взеха изпита в НУКК. В Питагор според мен събеседването с психолога е ключово, т.к. той преценява дали детето пасва на профила им, може да прецени донякъде и потенциала му, докато това невинаги може да проличи от един изпит като този за НУКК. Детето ви сега може да няма желание да учи, но от това, което съм чувала за Питагор, там учителите успяват да мотивират децата и да предизвикат любознателност и любопитство за нови знания. Иска ми се и в НУКК да има такива учители. Simple Smile
Виж целия пост
# 543
Синът ми също положи много усилия в посока изпит. Просто решавахме задачи и то всеки ден най- малко по 10, но никога не сме си поставяли час- два на ден. Имало е случаи да решаваме по 20, 30 или 40 задачи, но те са били за „десерт“ или за друго учене. Трябва да Ви кажа, че до голяма степен е до дете. Някой просто не желаят да учат и да решават задачи, а са си много умни деца. Други пък не искат да решават, защото изпитват трудности и се отказват. Аз действах по следния начин, комбинирах лесни с трудни задачи и в един момент преминахме предимно към по- трудните, логически и т.н. НО... най- важното за мен е детето да чува условието на задачата, ако го прави това означава, че има много голям шанс да я реши. Много деца когато видят задачата си казват: „знам какво трябва да се направи“, а обикновено на изпита условията са малко по- различни. Другото си е работа, по фина мотирика, смятане, звуков анализ, пространствено мислене тестове за интелигентност. И след това се добавя времето.
Виж целия пост
# 544
Следя страстите за първи клас. Моето дете кандидатства за детската градина без подготовка. Не е приета, малко под чертата е. Исках да влезе в детската градина, защото се надявах, че там подготвят децата адекватно за изпита в първи клас. От прочетеното за изпита в 1 клас ме притеснява времето, което отделят децата за подготовката за изпита - по 2 часа на ден за активни упражнения в период от 2 години - това е време, в което едно дете трябва основно да изучава света играейки. От това, което и аз съм разучила, съм достигнала до извода, че училището е добро до 4 клас основно, след това със забележки от 4 до 7 клас. Приятелско семейство си отписаха детето във втори клас, бяха разочаровани от нивото, но не знам подробности. Друго приятелско семейство с детенце в 1 клас са много доволни. Предполагам е до учител. Точно това ме притеснява с активната подготовка (дали си заслужава, ако училището бъде основно до 4 клас) и се замислям как да постъпя от тук нататък с дъщеря ми.
Виж целия пост
# 545
Само подготовката в детската градина не е достатъчна. Но, 2 часа на ден ми се вижда страшно много. Никога не е решавало детето толкова. 10-20-максимум 30 минути и то не всеки ден. Дори месец-два преди изпита, когато започна да решава всеки ден задачи, не е било за по повече от половин час.
Виж целия пост
# 546
Пак да се включа, вече без емоция:) Най-важното за този изпит е детето да бъде тренирано психически и как да реагира бързо в изпитна среда. Бързината разбира се идва с времето и количеството решени задачи, но зависи и от самото дете. С моето дете решаваме задачки от много малка възраст, като в началото започнахме с книжки на Фют и подобни, като целта ни не е била изпита в НУКК, а развитие на мисленето и фината моторика. За последната една година решихме учебника на НУКК, всички Азбуки и т.н. Справяше се отлично. Рисува много добре, артистична е и затова решихме, че НУКК ще е подходящо училище за нея, но не се справи. Просто, защото е бавна. Това е и мнението на всички учители, които под някаква форма са работили с нея през годините и е нещо с което тепърва ще се борим.
Учудва ме естеството на изпита, който не отговаря на профила на училището.  За едно училище по изкуствата изпита би трябвало да бъде съвсем различен и задължително е нужно да има разговор с психолог. Само чрез директен контакт с детето можеш да разбереш дали е подходящо за училището или не. Подлагането на 6-7 годишни деца на толкова сериозен изпит, за толкова кратко време, показва единствено издръжливост на психиката, почти нищо друго. Съжалявам, че повдигам темата за корупцията, но самата форма на изпита предразполага към такава и през годините е имало доста скандали и протести заради това и най-вече заради авторитарното управление на директорката. Въпреки това все още остава много желано.
Поздравявам всички честно приети дечица и техните родители, защото знам колко труд са положили, за да се случат нещата. Надявам се да останете доволни от училището!
Виж целия пост
# 547
Само подготовката в детската градина не е достатъчна. Но, 2 часа на ден ми се вижда страшно много. Никога не е решавало детето толкова. 10-20-максимум 30 минути и то не всеки ден. Дори месец-два преди изпита, когато започна да решава всеки ден задачи, не е било за по повече от половин час.

Ако детето Ви е било в детската градина, може би това е допринесло да има нужда само от 30 мин на ден за самоподготовка. Предполагам дават на децата основа, над която да надграждат с минимални усилия.
Виж целия пост
# 548
Здравейте!
Поздравявам всички приети деца и техните родители! Поздравления и за неприетите за упоритостта и положените усилия! Бих искала да задам няколко въпроса и ще съм благодарна на всички, които отговорят, а и мисля, че ще бъде полезно за родителите, чиито деца тепърва ще кандидатстват.

1.   Как мотивирахте децата да правят упражнения почти всеки ден?
Моето дете не е прието, резултатът му е в диапазона 59-60. Убедена съм, че по-голямата част от необходимите знания ги има, но най-вероятно не му е стигнало времето или не е разбрал условието на някоя от задачите. По мое мнение времето е основното, над което трябва да се работи в последните седмици преди изпита. Проблемът при нас беше, че трудно успявах да го накарам да работи и не сме правили достатъчно упражнения със засичане на време.
Децата ви подхождаха ли с желание към задачите вкъщи и ако не - как успявахте да ги убедите да правят упражнения по 1-2 часа всеки ден.

2.   Има ли родители, чиито деца са приети в Питагор и/или Св. София?
Тъй като моето дете е прието и в двете училища (записахме го в едното), ми е любопитно как са се представили приетите в НУКК деца на изпитите в тези училища. Поради нежеланието му да учи вкъщи имам известни притеснения как би се справяло в някое от тези две училища, за които се знае, че ученето и натоварването са доста сериозни.

3.   Кои общински училища в района център/широк център сте обмисляли като вариант, ако детето ви не бъде прието? За кои общински училища имате положителни отзиви?

Благодаря на всички, които ще отделят време, за да отговорят и пожелавам на всички деца да бъдат щастливи, независимо в кое училище ще учат Simple Smile

И аз да отговоря, въпреки, че моите деца вече завършват първи клас.

1. Лесно ги мотивирах да работят, имаха желание, въпреки, че са момчета и въпреки, че са двама не се разсейваха. Работехме вечер след градина по 30-40 минути, за повече аз нямах сили, те имаха желание, но ходеха и на други занимания и уроци и просто им идваше много. Последните месеци преди изпита пък бяха по време на първия локдаун и имаха време да работят много интензивно. И сега нямам особен проблем с това да ги накарам да седнат да четат или да пишат нещо.

2. Заведохме ги на изпита в Питагор, където се оказа, че ще бъдат в две различни стаи. В резултат на това и двамата бяха отказали да работят. Единия не го бяха и подканили и си излезе разплакан с 0т. Другия го бяха подканили да работи с думите "Няма ли да решиш поне една задачка?", съответно той беше решил първата задача перфектно и пак си излезе с не помня вече колко точки. Това ни помогна много за изпита в НУКК, защото за там вече ги подготвихме и въпреки, че пак се паднаха в различни стаи, нямаше проблем.

3. Миналата година резултатите в НУКК излязоха след края на кампанията в държавните училища и ги бяхме записали в 133-то училище. Ако не бяха приети в НУКК, щяха да учат там.
Виж целия пост
# 549
@Terry8, според мен в градината им дават доста добра база, но не мисля, че е достатъчно. Децата, които познавам от градината посещаваха допълнително курс или уроци и са решавали задачи и вкъщи.

Много зависи от детето, а вие най-добре познавате своето. Simple Smile На някои им трябва много по-малко подготовка или имат нужда да наблегнат само в една област, а в други са много добри и бързи.
Час на ден и то не всеки ден съвсем не е много време. При нас в никакъв случай не е било за сметка на игра, морета, планини, спорт и т.н. За мен сме покрили някакви базисни знания, които ще са полезни в първите години в училище. И освен знанията, децата се научават да работят в срокове, да мислят стратегически и тактически, развива се пространственото мислене и логиката.
Дори да не приемат детето, подготовката за мен не е излишна.
Виж целия пост
# 550
Като родител на дете от градината -градината дава чудесна подготовка, но трябва още и то не малко.
Виж целия пост
# 551
Да ти кажа честно, ако за две години редовни занимания в градината им по колко каза някой, по два часа на ден (предполагам, че е два учебни часа от по 30 минути), и накрая трябва и още подготовка, то какво й е специалното на градината? Евентуално има смисъл, ако директно детето има предимство за записване в първи клас. Ако имаш на ден по два учебни часа специална подготовка, трябва на самия изпит направо да изядат задачите, а не да ги подготвят допълнително извън градината. Голяма питанка се появява тук относно качеството на подготовката.
Виж целия пост
# 552
Има ли някой, който подготвя детенцето си с частен учител. Опитвам се да намеря такъв от известно време насам, ама нещо удрям на камък. Искам да е учител, който има идея от изпита на НУКК, а не просто предучилищен преподавател. Ако някой може да сподели име/координати, ще съм благодарна.
Аз готвих децата си до декември включително при Надя Симеонова, работила е 20 години в НУКК, написала е книжките за подготовка за детската градина “Какво знае детето”. Няма проблем да Ви дам координати на лични, но според мен е късно, ако става въпрос за кандидатстване тази година.

Здравейте, al. ruseva!

Тъй като ни предстой подготовка за НУКК, бих желала да попитам дали е удобно ди ми споделите координати на Надя Симеонова Simple Smile Поздрави и бъдете здрави!
Виж целия пост
# 553
Не знам кой Ви е казал, че имат по 2 часа на ден подготовка в градината за изпита. Няма такова нещо. Потвърждавам и аз, че сме доволни от градината. Дава много на децата.
В нашата група доста от родителите не смятат децата им да учат в училището на НУКК. Ние също нямаме такова желание за дъщеря ни. В градината се занимават със съвсем различни проекти и подготовката им не е насочена към изпита.
Да се похваля и с по-малкия ми пъпеш - на първо място в класирането за градината тази година.
Виж целия пост
# 554
В градината като цяло много сериозно се учи, но е по програмата, по която си учат и в другите градини, по книжките на Моливко. Карат си съвсем сериозно през материала. Нямам лични впечатления от други градини, но познати са ми казвали, че децата им почти нищо не учат (сигурна съм, че не се отнася до всички останали градини). Не съм чула досега някой да се е оплакал от подготовката в градината на НУКК, нямайте съмнения за качеството Simple Smile
Подготовката конкретно  за изпита в градината е само в 3-та група (последната), 3 пъти седмично, не знам по колко време, но едва ли е повече от половин час. И наистина не е достатъчна само тя за изпита. Трябва си работа вкъщи (или курс, или уроци, кой каквото му е удобно).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия