Професия учител - 8

  • 32 560
  • 751
# 720
Много благодаря за отговорите и за идеите. Вчера една ученичка ми писа, че не знае как да качи домашното си в Гугъл класрум. Пратила го е на имейл.. Аз обаче също не знам как изглежда Класрум от страната на учениците, търсих клипчета в помощ на учениците, но излизат само такива за учителите. Не ми е ясно също как точно се праща Гугъл формуляра, след като е създаден и откъде го отварят учениците. Трябва да влязат в  менюто Работа в клас ли?
При вас има ли такива, които съвсем да не са включени, при мен от малките(8, 9) класове има доста, които нищо не пращат.

Гугъл формуляра го прикачваш като линк в упражнение (в Работа, разбира се), който линк те отварят и попълват. Ти получаваш автоматично в реално време отговорите, заедно с една много полезна статистика кой къде бърка най-много, и можеш да нанесеш и мануално поправки на оценяване, ако някой отговор те изненада. Аз попълвам отговорите предварително и оставям Гугъл автоматично да им поправя и оценява отговорите.
При мен има такива ученици, които се регистрираха и забравиха след това да влизат, докато не казах "тест" и "пиша оценки в ел. дневник". И въпреки, че направиха теста, продължават да не влизат за да разгледат уроците и да ми връщат упражнения за проверка. Явно трябва да им напомня, че и по упражнения и домашни мога да им пиша текущи оценки. Simple Smile
Виж целия пост
# 721
Мануално 😃

Има ли някой тук, който още ползва Фейсбук?
Виж целия пост
# 722
Да, защо? След като учениците са със слаб интернет и само с телефони какво да ползват?

????? Какво искаш да кажеш с това: мануално?
Виж целия пост
# 723
Мануално 😃

Има ли някой тук, който още ползва Фейсбук?
Има. Нашето ръководство даде указания 1-4 кл да работят чрез родителски фб групи и месинджър.
Виж целия пост
# 724
Да, защо? След като учениците са със слаб интернет и само с телефони какво да ползват?

????? Какво искаш да кажеш с това: мануално?
Някой по-назад беше писал в смисъл на "ръчно".
Виж целия пост
# 725
Механичен превод от опцията във форм "after manual review" или нещо подобно беше.
Виж целия пост
# 726
Мануално 😃

Има ли някой тук, който още ползва Фейсбук?

При нас с ученици от малцинствата, за които образованието не е ценност, и които трудно вкарваме в учебен час.
 Да не мислите, че ще се хванат да се регистрират по разни платформи, да ги разучават, ползват и пр. ?....

Знаете ли колко е трудно да  получиш обратна връзка от тях? Колко пъти напомняш, тагваш, пращаш л.с., за да си попълнят онлайн тестовете. Колко пъти звъниш на родителите, защото децата не работят. И колко това е изтощаващо и колко много време гълта. Примерно, успял си да го навиеш, обаче не попълнил всичките въпроси от теста и не може да го изпрати, обясняваш защо е така, да се върне нагоре, да провери къде е изтървал и т.н. И това по няколко пъти на различни ученици. Въпрос за e-mail не се слага, защото те не си ги знаят и още като видят , че ги питат това, се отказват да попълват нататък. И още много може да се разкаже...
   Отделно са уроците.

Последните дни по 2-3 часа на ден само това съм правила. Исках преди ваканцията да са попълнили колкото е възможно повече неща. Имаха по няколко онлайн теста последните две седмици и като не се попълват редовно, се натрупват.

Ние в момента сме във ваканция, но единият ученик решил днес да попълни онлайн тест и понеже не се оправя с профила в Google снима и пита....

И това, при положение, че непрекъснато са във Фейсбук. А какво да кажем ако се работи в друга среда.

Ползвам Класрум, даже убедих част от учениците да се присъединят там. И регистрацията ми Teams е активна.  
Както бях писала по-рано, аз може и в 10 платформи да се регистрирам, но с кого да работя там?..

Трябва да се подходи диференцирано, според особеностите в конкретната ситуация. И добре, че от МОН се съобразиха.

Дъщеря ми е в ЕГ и ползват Google Clasroom  и Zoom. Никой не им е споменавал за Teams...
Виж целия пост
# 727
Вела, много добре си описала реалната ситуация при дистанционното обучение в много училища в страната. Hands Plus1
Виж целия пост
# 728
Вела, много добре си описала реалната ситуация при дистанционното обучение в много училища в страната. Hands Plus1
Да, но някои не виждат по-далеч от носа си. И МОН в това число.
Виж целия пост
# 729
Написах един поменик с имената на ученици без нито едно пратено домашно. Отне ми около 2 часа обзора. Ние също сме с много ученици от малцинствата.
Отначало си мислех, че работата с Гугъл класрум е фасулска работа, тъй като работя с компютър от 1996. Но сега, като навлизам в тънкостите, с помощта на хора от тази тема и на 2-3 колежки, ми се вижда сложно. Понякога се замотавам в опита да ползвам повторно материал, да търся в диска къде е. А сме само в началото на работата с класрум. Не ми се мисли каква какафония от материали ще стане до май месец.
Виж целия пост
# 730
Първото нещо е да си измислиш организацията на диска, преди да се е затлачил с материали - папки, подпапки, имена на файлове.
Миналата година започнах от втори срок "безхартиена" работа с класрум, за 5 месеца така се затлачих, че лятото ми отне повече от седмица да сортирам и преименувам. На уърд си бях хванала дамара - в един документ - 10-15 упражнения за четене с разбиране за еди-кое си ниво (А0, А1, А1+, А2 и т.н.), така се и казва документът; 8-10 варианта за писмено изпитване върху тема Х - в един документ, така се и казва, с посочена бройка и т.н. Печатам само това, което ми трябва.
Да, ама тук прикачам всяко нещо поотделно, съответно всички групажи трябва да се преструктурират, класифицират, метнат в подходящата папка и най-вече, кръстят, така че да не се налага да ги отварям, за да видя какви са. Това ми беше (и още е) най-трудното нещо.
Виж целия пост
# 731
Здравейте! Имам нужда от помощ и се надявам да ми помогнете вие, защото ръководството не успя. Казусът е следният - за първа седмица работя в Тиймс, качвам клипчета в .avi формат, които учениците трябва да гледат през ваканцията. Качвам ги от лаптопа в Тиймс, в папката Материали за класа, закачам новия файл най-отгоре, копирам линка и го споделям чрез Школо, за да им  покажа кое -къде е и какво да гледат ( няма кой знае колко файла вътре, но все пак). Проблемът е, че тези деца, които ползват мобилното приложение, не виждат качените файлове. В настолната версия се виждат, аз ги виждам, някои деца също, но в мобилната версия- не. Дори и аз (когато отворя приложението) не си виждам файловете, които съм прикачила в съответните екипи.  Опитах се да синхронизирам Тиймс с One drive и Share point... но все така в Тиймс не се показват от мобилното приложение. Изгледах няколко клипчета за качване и споделяне на файлове, нищо по-различно от мен направеното...
Молбата ми е, има ли някаква хитринка, която да им споделя, за да си открият файловете, или просто приложението  е бъгаво?
Виж целия пост
# 732
При мен се виждат avi файловете и в чата и във файлове и на телефон, и на компютър. Опитай директно в чата да ги качваш.
Виж целия пост
# 733
При мен се виждат avi файловете и в чата и във файлове и на телефон, и на компютър. Опитай директно в чата да ги качваш.

Само в чата не съм ги споделила. Качих ви повторно и в Оne drive, споделих линка и така ги откриха, някои ученици си ги препратиха по друг начин. Интересно ми е защо не ги откривам в приложението, а през лаптопа -да. Мога да ги редактирам, трия, качвам наново, но само от настолната версия... все едно в 2 различни акаунта съм... Thinking
Виж целия пост
# 734
Написах един поменик с имената на ученици без нито едно пратено домашно. Отне ми около 2 часа обзора. Ние също сме с много ученици от малцинствата.
Отначало си мислех, че работата с Гугъл класрум е фасулска работа, тъй като работя с компютър от 1996. Но сега, като навлизам в тънкостите, с помощта на хора от тази тема и на 2-3 колежки, ми се вижда сложно. Понякога се замотавам в опита да ползвам повторно материал, да търся в диска къде е. А сме само в началото на работата с класрум. Не ми се мисли каква какафония от материали ще стане до май месец.

Аз за целта съм обединила 4 класа в една класна стая. Не виждам смисъл да дублирам материали за всеки клас. В стрийм съм ги разпределила по класове. "А-клас да пишат тук" (коментари), "Б-клас тук" и така ги виждам кои са минали през класната стая днес и кои не. Защото има и наминаващи, но неработещи. Само разглеждат материалите и си правят упражненията в тетрадките, които после не се сещат да ми покажат.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия