На море в Турция - тема 66

  • 55 680
  • 785
# 615
Как ще се случи това връщане - в смисъл дело ли ще трябва да повдигна?
Туристическото министерство и комисията за потребителите се позо … ператорите".
В едно изречение: Ваучерите и протакането за след 14 дни след извънредното положение или юнското слънцестоене са измислица на нашите ТО/ТА, които изчакват да им изтекат застраховките, а пък после ...
Ясно го осъзнавам това, но какво да направя?
Повярвайте ми много и какви ли не материали четох...наясно съм, че третата възможност е връщането на парите, но не виждам как би станало без адвокат (при мен е пълна сума)....Затова питам...
П.С. Само една фирма съм чула досега да е върнала пари и това е било за почивки от средата на март...Всички останали предлагат смяна или ваучери, а някои даже са написали, че връщането след изтичане на ваучера ако не е ползван....
От фейсбук:
Виж целия пост
# 616
Как ще се случи това връщане - в смисъл дело ли ще трябва да повдигна?
Туристическото министерство и комисията за потребителите се позо … ператорите".
В едно изречение: Ваучерите и протакането за след 14 дни след извънредното положение или юнското слънцестоене са измислица на нашите ТО/ТА, които изчакват да им изтекат застраховките, а пък после ...
Ясно го осъзнавам това, но какво да направя?
Сама трябва да решиш. Ако си прочела статията, трябва да си видяла мнението на адвокат Десислава Фесенко.
Виж целия пост
# 617
Видях, да, видях и мнението на Министъра (прикачих по-горе) и явно ще е с адвокат ако искам парите....Едва ли ако не избера някоя от опциите, ТА на 20 юни примерно доброволно ще ми приведе парите?!
Виж целия пост
# 618
Славейче, не така с лошо Simple Smile
Как така ще се простим с парите. Ако не може да се пътува, когато е почивката ти и не желаеш ваучер за други дати 1 месец след 13 май т.е. 1месец след  извънредното положение ще ти върнат парите. Това са европейските директиви и поне засега не виждам поводи за безпокойство.
Нашата резервация, която е от 17 юни мисля да я прехвърля за края на август или началото на септември, че на 17 септември летим за Дубровник, а на 24 септември за Италия, тоест няма да имаме физическа възможност за по-късни дати. Чакам тази седмица Тез тур да кажат дали ще остане същата цена, защото малкият навършва 2 години на 10 август и  ще влезе в другата ценова категория- от 2 години до....
Колкото до самостоятелната ни резервация, тя е от 2 до 12 юни. Звъних до хотела, но хотелите не работят в момента и няма кой да отговори дали има вероятност да работят толкова рано, а и едва ли самите те на този етап биха могли да отговорят.
Самолетните ни билети от Истанбул до Анталия сигурно ще изгорят, защото Пегасус до 2 юни ще са почнали предполагам вътрешните полети, а самолетните компании не се интересуват дали си чужденец или не, и дали можеш да минеш границата. Добре че не са скъпи- 130лв. за двама.
Хубаво е, че трансферите ни от и до летището и хотела са с безплатна анулация до 30 май, така че там ще ни върнат парите...
Между другото руският Анекс тур / един от големите им туроператори/ азпочна да пави резервации за ... 2021година Simple Smile

Роже, каня се да пиша от една седмица, но не стигам. Имах 4 билета с Пегасус Истанбул Анталия и обратно за 10ти сега при опит за канселиране ми връщаха 1/4 от стойността, реших на майтап да им пиша, че съм от България и няма как да ги ползвам. Не ми отговориха, но на следващия ден билетите бяха обърнати в отворени и ги канселирах с пълен рефънд. Той не се случи и като поразгледах в сайта им намерих, че ще изплатят рефънда един месец след като се прекрати извъредното положение при тях.
Виж целия пост
# 619
Air,  министърът може да си говори каквото иска, защото за мен това е най-анти социалния министър, който някога България е имала. Единственото за което се бори е да не падне от стола, защото с некомпетентостта си е предизвикала срещу себе си всички ТО.
И сега за да им се хареса и да не я изгонят гледа по всякакъв начин да им угоди, като последното за което мисли е да защити нас-обикновените потребители, които са си платили.
Тя съвсем съзнателно манипулира като препоръчва хората да си вземат ваучери без да се интерусува от това, че всеки има различна мотивация и потребности.
И ако за мен няма значение дали ще отида или ще отложа в бъдеще пътуването си, за някои  /примерно Славейче няма друго време за отпуска/ отлагането е невъзможно, други пък може благодарение на новата икономическа обстановка да са останали без доходи и тези 3000 лв., които са платили да са им жизнено важни.
Но това за съжаление туроператорите не ги интересува.
Те подхождат към нас като към овце.
Пускат ни на конвейра и хич не им пука.
Затова и колкото повече време минава и виждам какви са в действителност толкова повече ми се изпарява желанието да им влеза в положението. Някой от тях поинтересува ли се аз дали ще фалирам или не, и дали сумата която съм платил ако те  ми я върнат, дали няма да ми помогне да избегна фалита.
Затова и караджъ турс са напускали тези писма, облечени в псевдо юристическа форма с надеждата, че стрина Пена от Левуново както прочете това писмо няма да си поиска парите от страх, че трябва да води дела.
Няма за какво да водиш дела, ако фирмата не е във фалит.
Ако те не са в състояние да ти осигурят на 14 април ти да кацнеш в Кайро или Хургада ще ти върнат парите, защото това е Европейското законодателство.
Така както и qq50 ти е посочила, цитирайки адвокат Десислава Фесенко.
Затова ако аз съм на твое място още утре сутринта ще се обадя до Комисията за защита на потребителя и Караджъ турс и ще им сигнализирам, че си искам парите, ако на 14 април не летя за Египет и не им искам тъпите ваучери за някакви хипотетични бъдещи пътувания.
И ако си платила сумата с карта ще искам от банката си оспорване на транзакцията като им предоставя доказателства за платената и неизползвана услуга.
Аз така оспорвам транзакция за 100% платена 10 дневна почивка, тъй като  фирма  IATI и най-голямата турска онлайн платформата за резервации на хотели HWEB / която обслужва над 50% от най-големите ол инклузив хотели в Анталия/ най-нахално не иска да ми възстанови парите по анулирана резервация с право на безплатно анулиране до 20 май и директно ми писа, че няма да ги върне, уж поради технически проблеми, а да се обърна към банката си, оспорвайки транзакцията.
Ето какво дословно ми писаха:
Dear Rosen
We couldnt make refund due to systematic technical problems.
You can make a payment objection to your bank and you can get your refund back
Thank you
Saygılarımla / Best Regards,
Şenol Öksüzoğlu
Reservation Supervisor
HWEB - Official Online Reservation System Supplier
Виж целия пост
# 620
Много е рано да кроим каквито и да е планове.Сетете се преди месец как си нямахме представа какво ни чака , така и не знаем какво ще е след 1 - 2 или 5 месеца.
Виж целия пост
# 621
Напълно съм съгласна с Роже- търсете си правата и не се отказвайте. Щом едни могат да връщат пари,как други не могат...
п.с. аз съм упорито теле и дори успорих лошата си интернет връзка у дома за март и спечелих ...намалиха ми таксата.
Виж целия пост
# 622
Didu,как комуникираш с Пегасус? Мейл или? Аз канселирах билети Берлин-Истанбул-Берлин за следващата седмица. Върнаха ми 1/4 от парите, но сумата е над 800 евро и си я искам цялата. Канселирах директно под полетната информация. Писах им в някаква форма (имам номер на искането,но не намирам къде да му проверя статуса). Дай някакъв жокер,моля те. 1ят полет е на 9.04 и не остана много време за реакция. Благодаря.

И в сайта на Травъл републик не мога да влезна. Някаква грешка ми дава постоянно и там не знам какви ще ги свърша...
Виж целия пост
# 623
тук в БГ има фирми които се борят с авиопревозвачите за връщане на пари и компенсации при некоректност.https://avioclaim.com/ , https://aeroisk.com/bg/ и други . Сигурно има и в Берлин , обърни се към тях Simple Smile
Виж целия пост
# 624
Моля,тези които пътуват самостоятелно да споделят как стоят нещата при тях?Какво отговарят от хотелите,връщат ли пари?Как стоят нещата с вътрешните им линии?То нашата с агенциите е ясна.Ще се простим с парите май.
Ами на мен от Батихан Кушадасъ ми отговориха, че имало доста време още /резервацията ми е за началото на септември/, а аз исках да ги питам как процедират при желание за анулация /30%съм платила/. Та - надявали се всичко да отмине и да си се наслаждаваме на почивката. С една дума - нищо. Те и да се успокоят нещата почти убедена съм, че няма да пътуваме - смеем ли, ами ако само изкуствено потулят броя на заразените? Не вярвам, че до тогава ще отшуми напълно вирусът, въпреки, че единственото, което ни остава, е да се надяваме все пак...
Виж целия пост
# 625
Не мисля, че е възможно да бъдат върнати всички пари платени за полети на авиопревозвачите или почивки на туроператорите. Ясно е, че не целите суми отиват за плащане на самия полет, част от тях отиват за реклами, персонал, различни летищни такси, други текущи разходи, офиси, и т.н.  Същото е и при туроператорите. Затова и се тръгва на варианта с ваучерите, основно защото вече са направени някакви разходи за клиентите и така клиентите си остават с покритие на тези направени за тях разходи.
При нас положението с почивката все още е мътно, нямаме нито едно съобщение от резервираните от нас хотели за края на Юли/началото на Август, което предполага че се очаква нормализиране до тогава. То има и над 3 месеца време все пак. И като се замисля, по местата където обикаляме едвам ли ще изпозатворят семейните хотелчета, малки хотелчета из малки селца ... По-скоро въпросът е дали ще отворят границата на Турция дотогава. По турските телевизии този уикенд даваха как са блокирали 30-те си най-големи града, долу горе както е у нас, пунктове на изходите и входовете на градовете. Не че не като при нас да пускат камари с народ срещу хвърчащи бележки, но някак си по-строго изглеждаше. Да се надяваме, че до месец-два ще оправят положението.
Виж целия пост
# 626
Добре де, на мен не ми е ясно - ТО се оправдават, че платените от нас пари са преведени на хотелите. Ми как мога да си пререзервирам друг пакет, за друг хотел или дестинация за догодина, като моите пари са отишли вече в хотела, който сега съм резервирала. Нали трябва все пак моите пари да ги преведат на друг хотел. Малко ми е мътна ситуацията. Дано все пак не се наложи да сменяме почивката и до септември се оправят нещата.
Виж целия пост
# 627
ТО работят с краен брой хотели. Някаква част от почивките вече са платени към хотелите, нормално е, по този начин хотелите предлагат отстъпки на ТО, а ТО финансират хотелите. Ако решите да се откажите от хотела и да отидете в друг, то най-вероятно ТО ще използва преведената вече за Вас сума за сметка на друг клиент. Сумите не се губят, просто са инвестирани. Хотелите като получат предплащания от ТО също не ги държат тези пари в банката, а обикновено инвестират в хотела, оборудването и т.н. Нормално е, просто не е нормално когато масово хората започват да се отказват, но масовото отказване не е нормална практика. Банките също не биха могли да издържат на масови откази, нали?
Виж целия пост
# 628
Мария, прекрасно разбирам затрудненията и притесненията на ТО/ТА, но каква е гаранцията, че същят този туроператор или агент няма да реши да обяви фалит и да започне на "чисто" с нова фирма? Случвало се, ще се случва и занапред. Тогава, кой ще гарантира парите на клиента, блокирани във ваучери за година напред, при вече несъществуваща фирма. Ще се нареди на опашката с останалите кредитори ли? Да приемем, че туроператорът се окаже сериозен и продължи да работи, каква е гаранцията, че същият този клиент ще има доходи, работа и отпуска, (ако изобщо е останал на работа), за да реализира ваучера след 1 година? Ситуацията е изключително неприятна за всички, но в болшинството от случаите, потърпевш е крайният клиент.
Виж целия пост
# 629
Аз не виждам да има проблем с обявяването на несъстоятелност/фалит, това си е нормална практика. В смисъл, че ако положението стане толкова зле, че ТО реши че няма смисъл да се бори на халост за да спасява фирмата си, то може да отиде към фалит и да си направи нова фирма слд това. Вярно, губи положителната си репутация и другите нематериални активи, но понякога е по-добре да почнеш на чисто. И това си е нормална практика при капитализъма, не е нещо ново  и невиждано под слънцето. При пазарната икономика е така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия