Частни училища-информативно-дискусионна тема 40 - дистанционно обучение по време на ИП

  • 35 273
  • 780
# 30
В седмокласната тема може и да сме си приказвали, защото съм имала седмокласник. Най-много съм си приказвала с теб в темата за колежа. Още помня колко скачахте/ме да оборвате таралежа
Виж сега, не се обиждай, имам няколко племеника завършили СМГ, на чиито родителски срещи съм ходила, включиелно на тези в 12 клас и ако разкажа какво ни говориха ще ви хване срам всичките пдръжници на училището.
От обкръжението на децата ми редовно вкъщи има деца от НЕГ. В Испанската работи моя приятелка. Май само за ФЕГ няма преки наблюдения. Да тръгвам по темите да спасявам?
Въпрос:
1. Досега този факт, че имам наблюдения от много близък вид знаела ли си го? изтъквала ли съм го? Използвала ли съм го за да ви вися в темите?
2. Някога да си ме чула да изтъквам мнение относно гореизброените училища поименно? (изклювам коментара няколко поста по-нагоре за учителите по БЕЛ и история)?

За сметка на това - ти не спираш да се позоваваш на това,че познаваш деца там (да речем АК) , сякаш мнението ти става по-меродавно. (поне на родителска среща, една, да беше ходила).
 Ако искаш може да започна като теб да започна да спасявам народа,  очевидно имам "необходимото".
Виж целия пост
# 31
Аз затова и не исках да ти отговорям, Попейке, защото не ми се спори по този начин. Аз снощи написах мнение, обосновах го и сега се вадят различни отделни думи от него и се искат обяснения, които не са по общия му дух. Примерно на Пипи, какво било хубавото да пишат ръкописно в ПУК. Ами аз това го дадох като пример за вдигащото се ниво на ЧУ, просто като щрих, а не да изместваме спора в някакви такива детайли. Ами, Пипи, за мен ползата и от ръкописното писане, и от четенето, и от смятането, е очевидна, а за теб като няма полза, ми не го и прави. Има да си питаш тук кое ДУ според нас става. И аз ти казах - ами нито едно не става.

Попейче, пък ти, приятелко - нищо общо нямат следобедните занимални в ДУ със часовете в ЧУ! Ама нищо общо! Как може въобще да ги сравняваш?
В ЧУ няма занималня. Има си редовни, полезни часове. Които се редуват, по-лежерни и по-сериозни, също и с достатъчно физическа активност.

Нямало измерими критерии за това, което казвам? Има измерими критерии. Заставаш на оградата на произволно ДУ и гледаш. Включително и в Лозенец! Виждаш пушещи ученици, които даже не се и крият. Виждаш биещи се ученици. Често виждаш и по-лоши работи. Виждаш, как на никой учител не му пука.

В ЧУ такива работи не виждаш. Все пак от три години всеки ден посещавам ЧУ. Там такива работи няма.

Има си нещо, наречено опит, както житейски, така и родителски, и за него няма класации, но е фактор. Все едно аз да те питам - ти например как ще измериш обективно и ще обосновеш, че в Лозенец е по-хубаво от Красна поляна? Защо реши така? И в Лозенец има трамваи, и в Красна поляна има трамваи, и в Лозенец има магазини, и в Красна поляна има магазини. Значи, това е лично твое субективно усещане, а всъщност не е така, и Красна поляна е хубава колкото Лозенец.
Смешно ли е това? Смешно е. Ами по същия начин и твоето е смешно.

Или ще кажеш - обективен критерий са цените в Лозенец, щом е три пъти по-скъпо от Красна поляна и хората го плащат, значи има защо.
И аз ще ти отговоря по същия начин - обективен критерий са цените на ЧУ, които са високи и безброй пъти по-скъпи от ДУ, и щом хората ги плащат, значи има защо.

Ти казваш - кой какво пишел в някакъв си форум за кварталите, да си пише, а си има обективен пазар и той показва, че Лозенец е върхът.

Еми и аз казвам - кой какво пишел в някакъв си форум за ДУ, да си пише, а си има обективен пазар и той показва, че в Питагор и СС кандидатстват към 10 деца за 1 място, а в другите изброени от мен ЧУ - около 5.

Еми, аз не искам да водя разговор от този тип. Затова няма повече и да го водя.
Виж целия пост
# 32

Ха, Русалке, толкова убедително говориш, че дори сама себе си за момент заблудих, че сигурно си права.
Не съм писала в седмокласната тема. Не съм. Не се "познаваме" оттам. Пропадна ти твърдението, а с това се ражда и съмнение за точността на нещата, които пишеш.

Надявам се това ми мнение да не бъде изтрито, защото считам за важно да се знае коректността на твърденията.
Виж целия пост
# 33
Пипи, тенденцията навсякъде е да се сваля надолу дори до 4-5 годишни ранното интелектуаризиране както ти го наричаш. Видно от образователните системи на запад. Ръкописното писане е финна моторика. Проблемът не е в ранното ръкописна писане, а как децата ще бъдат обучавани на това. Всяка възраст си има особености и методите.
Колкото и да ни се иска да останем в руската система с тръгване на училище на 7, това в годините няма да остане така.  
Освен това не е вярно, че по закон това започва на 7. Още в подготвителна група започва подготовката. Това, че чувстваш твоето дете неготово не значи, че всички деца са като твоето.
Аз лично смятам сегашната програма в 1 клас силно подценяваща нивото на развитие на настоящите поколения.
Виж целия пост
# 34
Ежко, според теб само на база часовете и домашните по АЕ и математика в АК, учениците могат ли да вземат САТ с 1500+  точки?
Определено. Големият син е с 1540. И няма грам частен урок.
Виж целия пост
# 35
Ежко, според теб само на база часовете и домашните по АЕ и математика в АК, учениците могат ли да вземат САТ с 1500+  точки?
Най-искрено казано, не са ли необходими и природни дадености?
Виж целия пост
# 36
Любопитно ми е Ежко, който вероятно е завършил частно училище дали счита, че би постигнал по-малко ако беше завършил ДУ. Сред близките ми приятели няма нито един учил в частно училище и нямам наблюдение дали такъв човек би се развил по-добре от нас.
Виж целия пост
# 37
Затвориха старата тема и не мога да цитирам директно, затова така:

Цитат на Ежко:
"- НВО не става, ДЗИ пък хептен. Доказателство: На математическите състезания, учениците от СМГ водят останалите училища с разгромен резултат (съвсем естествено). На НВО обаче се открояват едвам-едвам над останалите. А подборът става по НВО (защо ли?); Комедията ДЗИ я описвах веднъж в цифри и картинки, но ако повторя ще е фарс (а аз мразя този жанр)"

То още първия път си беше фарс - сравняваше ябълки с круши. Да сравняваш резултати по мат на СМГ, по немски на НЕГ, по испански на Испанската, на които на ДЗИ се явява почти целият випуск, с резултати по тези предмети на единични бройки деца от други училища, които очевадно са избрали това ДЗИ защото им е най-силният предмет /защото години наред са го учили извънучилищно, защото са се готвили за кандидатстудентски изпити по този предмет и т.н/, е меко казано неадекватно. Такова сравнение и за чеп за зеле не става и от него не могат да се извадят никакви обосновани изводи за нищо, освен за анализаторските способности на сравняващия.
Виж целия пост
# 38
Скрит текст:
Аз затова и не исках да ти отговорям, Попейке, защото не ми се спори по този начин. Аз снощи написах мнение, обосновах го и сега се вадят различни отделни думи от него и се искат обяснения, които не са по общия му дух. Примерно на Пипи, какво било хубавото да пишат ръкописно в ПУК. Ами аз това го дадох като пример за вдигащото се ниво на ЧУ, просто като щрих, а не да изместваме спора в някакви такива детайли. Ами, Пипи, за мен ползата и от ръкописното писане, и от четенето, и от смятането, е очевидна, а за теб като няма полза, ми не го и прави. Има да си питаш тук кое ДУ според нас става. И аз ти казах - ами нито едно не става.

Попейче, пък ти, приятелко - нищо общо нямат следобедните занимални в ДУ със часовете в ЧУ! Ама нищо общо! Как може въобще да ги сравняваш?
В ЧУ няма занималня. Има си редовни, полезни часове. Които се редуват, по-лежерни и по-сериозни, също и с достатъчно физическа активност.

Нямало измерими критерии за това, което казвам? Има измерими критерии. Заставаш на оградата на произволно ДУ и гледаш. Включително и в Лозенец! Виждаш пушещи ученици, които даже не се и крият. Виждаш биещи се ученици. Често виждаш и по-лоши работи. Виждаш, как на никой учител не му пука.

В ЧУ такива работи не виждаш. Все пак от три години всеки ден посещавам ЧУ. Там такива работи няма.

Има си нещо, наречено опит, както житейски, така и родителски, и за него няма класации, но е фактор. Все едно аз да те питам - ти например как ще измериш обективно и ще обосновеш, че в Лозенец е по-хубаво от Красна поляна? Защо реши така? И в Лозенец има трамваи, и в Красна поляна има трамваи, и в Лозенец има магазини, и в Красна поляна има магазини. Значи, това е лично твое субективно усещане, а всъщност не е така, и Красна поляна е хубава колкото Лозенец.
Смешно ли е това? Смешно е. Ами по същия начин и твоето е смешно.

Или ще кажеш - обективен критерий са цените в Лозенец, щом е три пъти по-скъпо от Красна поляна и хората го плащат, значи има защо.
И аз ще ти отговоря по същия начин - обективен критерий са цените на ЧУ, които са високи и безброй пъти по-скъпи от ДУ, и щом хората ги плащат, значи има защо.
Ти казваш - кой какво пишел в някакъв си форум за кварталите, да си пише, а си има обективен пазар и той показва, че Лозенец е върхът.

Еми и аз казвам - кой какво пишел в някакъв си форум за ДУ, да си пише, а си има обективен пазар и той показва, че в Питагор и СС кандидатстват към 10 деца за 1 място, а в другите изброени от мен ЧУ - около 5.

Еми, аз не искам да водя разговор от този тип. Затова няма повече и да го водя.
Мецане, може ли да те помоля да не използваш умалителен вариант на ника ми? Благодаря предварително!
Аз всеки ден години наред минавам покрай две ДУ (35-то и 107-мо) и никога не съм видяла нищо от това,  за което ти пишеш, като изключим гимназисти от 35-то, които понякога пушат извън оградата, отсреща има закусвалня, но нали говорим за основни училища. Което не значи, че го няма в други ДУ, а значи просто,че всеки личен опит е субективен и не може да бъде ползван за класация.
Да, именно, има си пазар и хората плащат много повече за Лозенец И (има и други причини) за да не им се налага (подчертавам, налага) да плащат за ЧУ после. Могат, разбра се, но няма да са принудени както хората, които плащат много по-малко за Красна поляна (и двата квартала са примерни)  Това е обективната истина и всякакви форумни приказки как някой можел навсякъде, но бил избрал евтин квартал, 'щото най го кефел, са само това, форумни приказки.
С което и аз приключвам темата.
Виж целия пост
# 39
Абсолютно вярно, Фенси, материалът на МОН за първи клас е смехотворно лек за детето, нали виждам, и над 80% от него то го знаеше още след ПУК. Добре, че в ЧУ правят много неща над материала, много упражнения на листи, които са извън учебника и помагалата, а по математика решават задачи от състезания за втори клас. За английския въобще да не говорим, там нещата нямат никакво сравнение с което и да било ДУ.
Виж целия пост
# 40
Нико, и ти, и Ежко, и аз сигурно сме горе-долу набори - какво частно училище да сме завършили, ако сме били в България?

Попея, точно платежоспособните от Лозенец първи кандидатстват в ЧУ. В класовете на децата ми има доста голям процент точно от квартали като Лозенец и Изток. Включително всичките ми три познати семейства, пребиваващи в Долни Лозенец, са записали децата си в ЧУ. Толкова за доволните. И ние можехме да се запишем в 73 СОУ, но не го направихме! Защо ли?
Виж целия пост
# 41
Нико, и ти, и Ежко, и аз сигурно сме горе-долу набори - какво частно училище да сме завършили, ако сме били в България?
А пък аз съм ви кака Simple Smile Детето ми е завършило първо ЧУ, после ДГ, после университет в чужбина. В кръга си има деца с най-различен бекграунд, частни ОУ и държавни гимназии, частни ОУ и частни гимназии, държавни ОУ и държавни гимназии, държавни ОУ и АК,  и мога да те уверя, че съществена разлика в реализацията не се наблюдава. Това е моят опит, субективен е и не може да се използва за класиране на опциите Simple Smile
Нико, и ти, и Ежко, и аз сигурно сме горе-долу набори - какво частно училище да сме завършили, ако сме били в България?

Попея, точно платежоспособните от Лозенец първи кандидатстват в ЧУ. В класовете на децата ми има доста голям процент точно от квартали като Лозенец и Изток. Включително всичките ми три познати семейства, пребиваващи в Долни Лозенец, са записали децата си в ЧУ. Толкова за доволните. И ние можехме да се запишем в 73 СОУ, но не го направихме! Защо ли?
Аш, аз казах, че могат, за разлика от тези, които са в Красна поляна. Имат възможността, ако искат, тоест, могат и в ЧУ, и в ДУ, докато тези в Красна поляна я нямат. И могат един ден да престанат да са в ЧУ, ако поискат или ако им се наложи. Животът е шарен, един ден си горе, другия  вече не си.
Иначе снобарията не прощава никому, и на тези в Долен Лозенец също Simple Smile Как ще кажат, че искат в ДУ, нали ще ги заклеймят като неудачници, които не могат да плащат за ЧУ Laughing
Разбирам, че всеки във форума е можел всичко, то затова е форум Simple Smile В реала нещата са по-различни.
Виж целия пост
# 42
Е, като си кака - да не би да си завършила ЧУ? Нямаше такива неща по наше време. Пак имаше елитни и неелитни, но точно ЧУ не е имало.
Виж целия пост
# 43
Е, като си кака - да не би да си завършила ЧУ? Нямаше такива неща по наше време. Пак имаше елитни и неелитни, но точно ЧУ не е имало.
Не, не съм, но вече имам пример на пораснало дете и виждам, че в реализацията няма съществена разлика между добро държавно училище и добро частно, вкл. и АК (което съм и писала в темата за АК). Това е моят опит и той е субективен и не е меродавен. А всеки е свободен да си дава парите за каквото намери за добре.
Нико, Ежко по собствено негово признание е завършил Строителния техникум.
Виж целия пост
# 44
A моят опит с познати,  завършили АК, и останалите, моите собствени две по-големи деца включително, е,  че децата от АК, дори върналите се да живеят в България, се реализират в пъти по-добре.  А като качество на работа - десетократно по-добре. И усещането им за щастие е също доста по-осъзнато.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия