Частни училища-информативно-дискусионна тема 40 - дистанционно обучение по време на ИП

  • 35 298
  • 780
# 60
Prizma, по моя преценка SAT не е невъзможен за вземане с нормално високи стойности и без особена подготовка, синът ми се яви в началото на октомври /точно започнал 12 клас/, като единственото, което направи, беше да прегледа една книжка, поръчана от Amazon, през август, и то не изцяло, защото беше по морета; 1390 точки (97th percentile) му беше резултатът с нещо, което наричам нулева подготовка, от които 730 на Evidence-Based Reading and Writing /с максимуми в някои подсекции/  и 660 на математиката, която традиционно не му е много силна страна и я кара на интуиция

с много малко допълнителна подготовка, или ако са силни математици,  са абсолютно постижими върховите стойности от типа на тази, която Ежко споделя за сина му (поздравления за което)

а на втори или трети опит, резултатът също се повишава, даже има статистики с колко може да очакваш реално повишение в точките
Виж целия пост
# 61
SAT за какво служи?
Виж целия пост
# 62
за прием в университети, за освобождаване от определени предмети във висшето образование, за получаване на стипендии и финансирания
Виж целия пост
# 63
За ръкописа в ПУК - това, че някъде карат децата в ПУК да пишат ръкописно е чиста самоинициатива на учителката или на ръководството. На практика няма никакъв смисъл от ръкописа в ПУК, първо както Пипи е казала, за НЕготовността на мускулатурата на ръката да извършва толкова фини движения и второ, защото е абсолютно ненужно. Има много други неща, които могат да научат в ПУк, но явно идеята е да се впечатляват родителите. И както се вижда родителите се впечатляват, че и го смятат за много напредничаво. По-добре в ПУК децата, които са готови за това, да се научат да четат, да усвоят сложността на езика, на структурата, да се научат да разказват, да внимават в слушането на непознат или познат текст, да се развие активното внимание и т.н. (мога до утре да изброявам), дори децата в ПУК, които са подбрани бързо се научават да четат, защото те по дефиниция са с по-изявени качества, такаче по-добретова и да мислят, отколкото да пишат ръкописни букви. Не знам колко пъти сте виждали най-неутрално деца, които трябва в четвърта група да пишат ченгели  и ръкописни букви - ами, мъка си е за тях, те нито го искат, нито го разбират, бързо се изморяват и се изнервят. Има деца, които имат голям мерак да пишат и те пишат ръкописните, но все още се вижда, че им е трудно, буквите не са особено "красиви", все още се пишат някои огледално, което е напълно нормално. Обаче ако някой каже - ще пишат ръкописно - значи ще пишат. Работникът е работник - каквото му кажат прави, а учител, който се напъва да прави впечатление, то ръкописът е много неподходящ начин, той си се натяга явно по други причини.
Виж целия пост
# 64
за прием в университети, за освобождаване от определени предмети във висшето образование, за получаване на стипендии и финансирания
В кои държави?
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 65
antea, при 800 на математика, ако стремежът е  1550 т. например, за езиковата част се изискват 750 т. От разговори с познати те се изкарват трудно заради дългия списък с непознати думи, частта с четене и граматика също не са за подценяване. Поздравления за сина ти! На мен 730 на Evidence-Based Reading and Writing ми се вижда много висок резултат за човек без особена подготовка. Средните резултатите на АК също го показават, освен ако колежани масово не се давят на математиката.
Виж целия пост
# 66
основно в САЩ, все пак това е нещо като техният вид матура - стандартизиран тест за прием означава съкращението, но се ползва например и в Бокони в Милано и в американски университети навсякъде по света

Prizma затова са важни и интересни и пълните репорти, защото дават подробна информация за отделните секции и според мен по тях университетите се ориентират за типа на човека, който търсят - как анализира, разбира или се изразява, къде му е силата; точно в тези секции, които изреди са максимумите при моя, и бях горда с тях Simple Smile
Виж целия пост
# 67
Ежко, големият ти син от края на август преди 11 клас до завършване на 11 клас беше в едно от скъпите частни училища в САЩ на обмен по програма АСИСТ. Смяташ ли, че това го прави добър пример, освен ако не е взел преди заминаването си САТ-а, но май това не е така?
Да, Призма, така беше. Но:
- там отиде с конкурс, спечелен благодарение на подготовката в АК
- специалната му подготовка там беше за АР-та по химия и биология. Които са тотално нерелевантни за общия САТ.
Така че накратко, да, съвсем добър пример е. И да повторя - определено с нищо по-талантлив от съучениците си относно математика или английски.
Виж целия пост
# 68
Андариел, ето тук отвори избрано разпределение на 6-7 годишни и преброй колко пъти се споменава "демострира начални графични умения". Можеш да го извърташ както си искаш. https://www.prosveta.bg/primerni-godishni-razpredeleniya-za-detskite-gradini
Аз лично не съм твърдяла, че в ПУК пишат ръкописно. А, че се подготвят активно за това. Напрактика са толкова подготвени, че в първи клас не започват от ченгели и лулички, а стартират с писане на букви. И не го разтягат цяла година, а минават буквите за месец-два и продължават нататък. Тази бързина се дължи именно на активната подготовка на ръката в ПУК.
Виж целия пост
# 69
фенси, "начални графични умения" не са синоним на ръкописни букви. Какво има да извъртам, тези учебници за градините, а особено за трета и четвърта група за ПУК наизуст ги знам! И група ПУК съм водила, при това доста дълго време, при това точно четвърта, най-важната за тест по училищна готовност и т.н., затова е малко странно да ми пускаш линкове какво било в графичните умения. Сега, ако толкова е зорът да се напъва някой да учи децата на ръкопис, защото родителите много се кефят и смятат, че така ще скипнат първи клас, то си е негова работа. Аз като казвам някакви работи не си приказвам. Ръкописът в първи клас при едно подготвено дете се усвоява доста бързо, обаче щом толкова ти е важно да те впечатляват с ръкопис в ПУК, вместо нещо по-смислено да правят, то вече си е твоя работа. Аз съм по това да се постигне максимум резултат в подходящото време с оптимални усилия. Не да правя  абра-кадабна за родителите, защото искат да гледат фокуси. Мога много да разказвам конкретно за ПУК и първи клас какво се случва, къде са проблемите, в какво е лесно, дори за отличниците, но не е тук мястото. Ако някой не иска да чуе, няма да чуе.
Виж целия пост
# 70
Оф, Андариел, ставаш досадна. Вземи чети какво пиша. Може и да ги знаеш наизуст. Но да ти кажа имам доверие повече на професионални педагози, а не на теб. Дори в училище като Петър Берон се работи така. Да не говорим за Света София.
И честно казано да се равняваме по най-изоставащите не е най-добрия подход за развитие. На мен ми е важно всичко що касае детето ми и напрактика съм видяла какво и как се прави в две училища. Приключвам темата.
Виж целия пост
# 71
Добре, Фенси, ти всичко си знаеш и всичко си можеш, аз няма какво да те убеждавам! То насила не мога да науча никого на нищо, още повече, щом възрастен човек не иска да чуе. Проблемът не е мой. С родители не споря - щом видя, че са на определена позиция и настояват на нея, колкото и да е неточна, обясненията са загуба на време. Мога да обясня неща този, който иска да чуе.
Виж целия пост
# 72
На 6 г. детето вече е напълно готово да пише ръкописно. Пък и нали не си представяте, че вадят диктовки от по 1 страница. Първия срок учат да пишат буквите и пишат по някоя дума, а втория срок пишат по едно-две изречения. Докато в същото време връстниците им в англоговорящите страни пишат по цяла страница, без да са от извънземно потекло.

Горното се случва в една шепа ЧУ - така че избор има за всеки. Има и ЧУ, в които не пишат ръкописно в ПУК. В ДУ това писане започва от 1 клас и въобще темпото в ДУ е съвсем различно. Нали чета и наборните теми.
Виж целия пост
# 73
Анди, много мерси, че го обясни така подробно, обективно и професионално, че както и очаквах да бъда захапана, че мисля така, понеже точно моето дете не било готово... ми не, интвресувам се от тия неща от много преди да ни дойде ПУК времето, не във връзка с моето дете.
Но вече след опита ми с ПУК кампания с три дечица смятам, че донякъде целта на подбора е подобен с това да изберат деца, готови за първи клас на 6г. В КО в прав текст ни казаха, че към янури трябва да се знаят всички букви и цифри, защото от септември започват ръкописно писане. В Изи първи пук (трета група) започват годината с изпиване на цифри. Не зная защо е такава тенденцията, дали родителите искат “нещо повече”, дали заради големия хорариум иначе е скука, но и преди сме го говорили- в много ЧУ ПУК е като първи клас. Не че е непременно лошо, защото повечето подбрано деца са готови за това- както едно от трите около мен- то си има концентрацията и знанията още на 5.5 години.
Виж целия пост
# 74
Аз, както Призма каза, съм малко над нещата и може би не съвсем прецизна, но преди 6 години в ПУК пишеха печатно, сега ръкописно. Разликата е в плюс на второто. Имам предвид като краснопис и бързопис в 1-ви клас. Също така има разлика и в начина на преподаване на английския, сегашния е по-добър. Четат доста свободно на английски в 1-ви клас сега, а преди не беше така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия