Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 22 070
  • 384
# 135
На места единствената полза от училището е, че е станало като забавачница - децата да не са по улиците.
В София всяка година има випуск от по 7-8 хиляди деца. Всеки обикновен учител в училище има поне по 2-3 класа всяка година. Системата и учителката могат да си позволят моите две да са неграмотни, ненаучени, немотивирани и каквото щеш. Обаче  аз не мога да си позволя децата ми да не знаят и да не учат, защото учителката не можела да ги мотивира. Със или без държавно образование децата ми щяха да бъдат образовани.
Виж целия пост
# 136
Гери,не знам какво значи ,че учителите имат соц.представи те се ръководят от материала,който трябва да се знае.Знаеш,че има НВО и матури ДЗИ.А соц.представите отдавна не се откриват в училещето с господстващите делегирани бюджети.
Виж целия пост
# 137
Учителят има материал, който трябва да преподаде и да провери как е усвоен от децата. Второто зависи от самите деца. Не е работа на учителят да им прави "интересно", особено що се касае до по-големите.
За  1-4 клас мога да се съглася, че е добре да има по-забавни часове, тъй като децата са малки и се уморяват бързо. И въпреки това даденият час да не се превръща в цирк, а учителят - в аниматор....

В крайна сметка, родителят има право на избор. Когато държавното образование не му допада, има достатъчно частни училища.
Виж целия пост
# 138
Такива и от частните няма да са доволни, дори ще искат учителят челна стойка да прави, защото "аз за какво плащам".
Виж целия пост
# 139
Днес демотивирани да учат, утре да работят...чудесно консуматорско общество.
Гери, много е грозно неграмотен човек да коментира така преподаватели. В крайна сметка училището не е увеселителен парк. Сядаш и учиш. Тук вече се намесват и родителите в зависимост от капацитета си. Но с обвиненията определено не правиш добра услуга на детето си.
Виж целия пост
# 140
Наистина се случва цял клас, че и цял випуск да е настроен срещу учител и тогава е ясно къде е проблемът. Но това са редки случаи. Много по-често някои деца имат проблем, а тогава това вече не е проблем на учителката, а личен такъв. И моето дете някога имаше проблем по един разказвателен предмет и естествено на първо четене учителката беше крива. ОК, крива, права, проблемът беше наш и поработихме вкъщи няколко пъти. Оказа се, че от една страна е крив учебникът - трябва да покрие много материал в 2 страници, заради което се реже безразборно и в резултат нищо не се разбира. Поработихме над методологията, на четене на допълнителни неща, на търсенето на логика и смисъл, а не на научаване на орязани неща и стой та гледай - едва ли не учителката (същата, от която мнозина  ревяха) стана любимка. Просто жената си държеше ниво (малко по-академично) с презумпцията, че децата са научени да мислят и разсъждават, което в крайна сметка не е нейна работа да ги учи тепърва. 
И стига с тези изисквания към "системата" - целта на системата е средно ниво, а не всеки да е топ. Последното не може да стане, защото самите деца (да кажем 80%) нямат потенциала да са топ (недостатъчни мотивация, зрялост, наклонности, дисциплина, воля, ценности, интелект...). И се получава един парадокс - всеки родител иска детето му да бъде научено от системата на математика на ниво МГ, ама като почнат да се дават трудни задачи изведнъж ревват "какъв е този терор, това да не е МГ???". Е как тогава системата да налее с фуния? Системата е дала възможност тези 20% от децата с потенциал да отидат в добри училища, където всички деца са с потенциал и се напредва с темпове, непосилни за останалите.  След НВО-то тази година гледах по ТВ министърът на гости на Антон Хекимян. И се постави въпросът "кога образованието ни ще стане такова, че всички да имат шестици на НВО?". И министърът взе да го усуква, вместо да каже директно, че това е идиотски въпрос и че никога няма да стане така, защото НВО е състезание. И понеже е състезание с голяма важност, всеки иска да излезе с едни гърди напред и отива на уроци. И това ще е така каквото и да е нивото на образованието.  Уроци ще има докато топ училищата са много по-малко от мераклиите. А да се направят много топ училища е невъзможно, защото няма деца с потенциал за много топ училища.
Виж целия пост
# 141
За топ училищата винаги е трябвало повечко зор и усилия. Нормално. То не е и нужно да има много такива училища, даже напротив.
Виж целия пост
# 142
Наистина се случва цял клас, че и цял випуск да е настроен срещу учител и тогава е ясно къде е проблемът. Но това са редки случаи. Много по-често някои деца имат проблем, а тогава това вече не е проблем на учителката, а личен такъв. И моето дете някога имаше проблем по един разказвателен предмет и естествено на първо четене учителката беше крива. ОК, крива, права, проблемът беше наш и поработихме вкъщи няколко пъти. Оказа се, че от една страна е крив учебникът - трябва да покрие много материал в 2 страници, заради което се реже безразборно и в резултат нищо не се разбира. Поработихме над методологията, на четене на допълнителни неща, на търсенето на логика и смисъл, а не на научаване на орязани неща и стой та гледай - едва ли не учителката (същата, от която мнозина  ревяха) стана любимка. Просто жената си държеше ниво (малко по-академично) с презумпцията, че децата са научени да мислят и разсъждават, което в крайна сметка не е нейна работа да ги учи тепърва. 
И стига с тези изисквания към "системата" - целта на системата е средно ниво, а не всеки да е топ. Последното не може да стане, защото самите деца (да кажем 80%) нямат потенциала да са топ (недостатъчни мотивация, зрялост, наклонности, дисциплина, воля, ценности, интелект...). И се получава един парадокс - всеки родител иска детето му да бъде научено от системата на математика на ниво МГ, ама като почнат да се дават трудни задачи изведнъж ревват "какъв е този терор, това да не е МГ???". Е как тогава системата да налее с фуния? Системата е дала възможност тези 20% от децата с потенциал да отидат в добри училища, където всички деца са с потенциал и се напредва с темпове, непосилни за останалите.  След НВО-то тази година гледах по ТВ министърът на гости на Антон Хекимян. И се постави въпросът "кога образованието ни ще стане такова, че всички да имат шестици на НВО?". И министърът взе да го усуква, вместо да каже директно, че това е идиотски въпрос и че никога няма да стане така, защото НВО е състезание. И понеже е състезание с голяма важност, всеки иска да излезе с едни гърди напред и отива на уроци. И това ще е така каквото и да е нивото на образованието.  Уроци ще има докато топ училищата са много по-малко от мераклиите. А да се направят много топ училища е невъзможно, защото няма деца с потенциал за много топ училища.
Ако не прочетохте предния ми отговор, случая беше същия. Целия клас със двойки и тройки и един двама с малко повече. По другите предмети шестици. За щастие проблема беше решен първо с частен учител за да не изпуска материал, а по късно с много скандали от ученици и родители и учителката беше изгонена.
Виж целия пост
# 143
Ама аз не се целя да отговарям конкретно някому, темата пък е пусната от друг човек. Има и други мнения, а и твоето пояснително мнение за целия клас го видях след като писах. Но писах за няколко неща в едно мнение, не мисли, че теб преследвам.
Виж целия пост
# 144
Добре де,авторката на темата казва,че госпожата по математика не е читава.Това предполага,че явно е всеобщо мнение сред родителите на учениците, следователно не е редно вината да се прехвърля изцяло върху детето. Много ми е интересно като за вас решението е да се занимават родителите у дома,колко точно време може да се кара на такава система? Родителите на работа до 6-7 вечерта и след работа хайде да се минава всичкият материал от изминалия учебен ден с детето понеже учителите(на които това им е работата и за тях след работа следва почивка) не са длъжни да преподават материала и да мотивират класа. Колко време може да се кара така? Ами децата,които живеят с един родител?Кое по-напред, вечеря ли да се готви,да се чисти ли,да се преподават уроците по история/география/математика ли?  И сега сигурно ще има коментари как става дума за конкретен предмет,а не да се минава целият метериал у дома, та да питам-ако е само един предмет не може ли да се допусне,че  учителят/учителката пък да не умее да си върши работата? Има мързеливи деца, има такива, на които им е по-трудно ученето, има някои,които не се вясват в повечето часове, но има и учители,които просто не стават! Имала съм учителка по счетоводство,която открито е казвала,че идва в училище да се разнообрази,даже рядко прекарваше пълните 40 минути в стаята. Разхождаше се,говореше с охраната, говореше по телефона,всичко друго,но не да преподава урока. Аз имах късмет,че майка ми е счетоводител и ми обясняваше вкъщи,но другите деца едвам връзваха тройки. Изпитваше на неща,които тя самата не можеше да обясни както трябва. Не казвам,че учителят трябва да изнася театрална постановка,та да схванат по-лесно децата и да им разпали интереса,но училището е едно, вкъщи е друго. Аз съм "за" родителите да мотивират детето, да помагат,когато могат и когато е нужно, но учителите са учители с причина и не е редно родителите да вършат тяхната работа у дома всяка вечер..
Виж целия пост
# 145
Не става дума само за вина на детето, а и основно не за детето става дума, а за това, че учителката е нещо извън възможностите за влияние. И тогава тя следва да се приеме като природно явление и да се търсят пътища да се компенсират негативите на това природно явление. И това е задача на семейството. До 5 клас даже няма нужда от учители, всеки родител може да следи дали материалът е овладян и да помага, ако детето не се справя.
Виж целия пост
# 146
Дали учителката е или не е добра е субективно мнение.
Тук авторката твърди, че причината за ниския успех на детето ѝ е госпожата по математика.
Утре майката на Иванчо може да каже, че госпожата по история е виновна за неговия нисък успех, щото "не я бива"....
После Мимето ще каже, че нищо не разбира от география и има двойки, щото госпожата "не става".....

Да вземем направо да затворим училищата...за какво са ни?!? С тези нищо-не-можещи и за-нищо-неставащи учители....пфууу, развалиха успеха на децата направо.
Пък и онлайн обучението видяхме, че става горе-долу...Нали накрая ни написаха петици, шестици.... /не е ясно кое горе и кое долу, ама карай.../
Математика - за какво ни е?!? Кой го интересува синус, косинус, степенувания разни.... География - не ни трябва. Важното е да знаем, че в Дубай се ходи, за да се похвалиш в инстаграм със снимки, пък и на Малдивите става. К'во кат не ги знаем къде са точно...!?! Важното е да събираме лайкове.
Пък физика и химия - бляк, това съвсем не е нужно. Некви си там елементи и физични закони. За кво са ни....Туй в живота грам не трябва.... Грамове - само, за да мерим злато. Инак не е нужно. Пък и калкуратори си имаме. Най-важното е овладяно.
Виж целия пост
# 147
със сигурност мога да кажа едно - всеки си отговаря за децата и щом веднъж ги е заимал, трябва да направи каквото е нужно, за да са образовани и да не закъсват с математиката или с мотивацията. колкото и да е натоварен един родител, трябва, просто трябва да намери начин да се занимава с детето си. А ако не се занимава - каквото дойде от училище, това ще завърши.
Виж целия пост
# 148
Ако всички учители са зле, това вече наистина е системен проблем, защото не може в семейството да се поеме грижата за дообучаване по всичко. Но ако тук там се случва някой учител-черна овца, това си е нормално и за помощ по един предмет може да се намери време. Да не говорим, че работата на учителя е да обясни. От 45 минути час след като се изпитат няколко деца, направи се проверка на присъстващите и още нещо колко време остава за обяснение на новия урок? 30 минути? Е, ако има нещо неразбрано 30 минути винаги ще се намерят вкъщи. А после решаването на задачи за затвърждаване си е все едно домашна работа и с добър учител - той няма възможност да решава с децата повече от няколко типично илюстративни примера.
Виж целия пост
# 149
Добре де, колко хора имат възможност да плащат всеки ден по 10-15 лева за частен урок (даже май са повече)? За да се свърши работата на учителя. За учителката на дъщеря ми по математика мога да кажа, че от 16.03.2020г., когато им започна онлайн обучението, гласът и не сме чули. Пращаше кой урок да четат и задачи. Няма обяснения, няма нищо. Закъсаха и децата, които я чуваха математиката. По другите предмети същата работа. Но, докато един разказвателен, дори и да не го разбереш, поне можеш да го поназубриш, с математиката не е така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия