Летни вълнения и коронни изпълнения. 206-та НЕМСКА тема

  • 28 148
  • 758
# 600
Обследването на детето трябва да се направи от детски психиатър. Детето наистина е само без родител в стаята по време на прегледа, но след това има обстоен разговор с родителите. Само психиатърът, а не личният лекар може да изписва подобни лекарства. Личният лекар обаче може да даде направление за логопед или ерготерапевт. Училището може да изиска писмено мнение от психиатъра, но преди да го прати той е длъжен да го покаже на родителите и те могат да решат дали да  скрият някои пасажи или не.
Виж целия пост
# 601
Лично мнение: ако детето и във 2 клас ще бъде с тази учителка, по-добре да повтори 1 клас и да се обучава при друга. Може с другата да му провърви повече. Все пак става въпрос за първи клас. Това го казвам, независимо от становището на лекарите.
Виж целия пост
# 602
Съгласна с Дени. Другата учителка ще е с друг подход.
Отделно в Германия не е рядкост да се повтори 1 клас, ако детето има големи затруднения с материала. В нашето училище 1-2 деца повтарят 1 клас, докато материалът още е лесен и изоставането не е голямо.

Понякога и училището е определящо. Имам приятелка, чието дете повтори клас, а на другата година се преместиха в друг квартал и смениха училището. Оказа се, че изискванията в новото училище са по-занижени и е било възможно там да не се стигне до повтаряне на клас.
В случая детето няма хиперактивност, но заради проблеми с поведение и учене също ходи известно време на ерготерапевт.
Виж целия пост
# 603
Диагнозата на дъщеря ми беше поставена от детски психиатър. Той прецени, че няма нужда от терапия. Това беше, когато беше на 5 г. Ежегоден преглед и никога препоръка за терапия.
В първи клас учителката ѝ си позволи да ми каже, че трябва да пие риталин. Аз поб3снях, подадох оплакване в шуламт и изисках преместване в друго училище. Разрешиха ѝи бях много щастлива, защото детето разцъфна на новото място с новата учителка. Търсете си правата и търсете помощ от правилните места.
Виж целия пост
# 604
Аз също съм на мнение да се смени класа/училището.
Учителката може да сподели наблюденията си с родителите, но няма право да слага диагнози.

На мен ми се струва безумно да се повтаря клас, само за да е детето при друга учителка. Ако няма дефицити при усвояването на материала, това може да му се отрази демотивиращо.

Да споделя за оплакванията: съседското дете е колкото сина ми, с Даун е.
Една година по-късно започна училище, Förderschule mit Schwerpunkt Lernschwierigkeiten. Детето е с ужасен характер, майката също, все се разправя, все знае по-добре, тя е по-по-най.... училището иска да се отърве и от двете.
Направили IQ тест на детето и резултатът излезнал толкова нисък, че все едно детето не може само да се ориентира. А то си е самостоятелно, просто по-бавно се развива.
Майката се оплакала, по нейни думи в култусминистериум на Хесен и от там бам: детето е фит, инклузион, ала бала и август тръгва втори клас в нормално училище 😳
А тя скоро се научи да си пише името от 6 букви с магнитни букви....
Поне си има асистентка, но милата не я облазявам....
въобще има ли неразбирателство между родители/дете и учител/училище - най-добре е преместване в подходяща среда и това да става контролирано от родителите....

Аз също смених училището на детето в последния момент.
Виж целия пост
# 605
Аз също мисля,че смяна на класа би било решение,детето се справя с материала,но не съвсем перфектно!Просто се замислих,как учителката при първата трудност и веднага предлага медикаменти! Close А и да не забравяме,че на деца без никакви учебни навици,се наложи да се справят сами вкъщи,заради вируса...Сигурна съм,че и това влошава нещата,аз самата съм с дете в предучилищна и не ми се мисли какво ни чака от септември! Sweat Smile
Виж целия пост
# 606
Съни,
Учителките в ДГ казаха на мен и майката на приятеля на сина ми да си прегледаме децата при ушен лекар, защото говорели високо и от време на време не чували учителките, разбирай: Ти си пееш Пенке ле, кой ли ми те слуша. Ние сме българи, приятелчето - руснаци: говорим по-високо и сме по-шумни. Децата се бяха изхитрили и просто се правеха, че не чуват учителките, за да правят на инат. Е, заведох моя син на лекар, потвърди, че си чува нормално. Казах го на учителките, да не ме занимават повече.
Виж целия пост
# 607
Съни, споко, настрой се оптимистично, най-вероятно нищо драматично не ви очаква с началото на училището. Blush
Само дето не се знае доколко ще е нормален учебния процес.

Ася, детето с Даун ще получава специална програма според възможностите си. Така е с деца с Inklusion, макар и да са в нормален клас.
Друг е въпросът къде е границата дали дете с диагноза да е в нормално училище или специализирано.
Виж целия пост
# 608
Ние получихме писмо от у-ще, че по желание на родителите детето може да повтаря клас заради короната. Не знам има ли някой доброволно да се е съгласил.
Виж целия пост
# 609
Бибит, аз съм наясно, че ще е по специална програма, но:
1. Учителите в регелшуле не са подготвени за такива деца, затова и запазиха Förderschule
2. Да се инклузира дете, само защото не могат да го изтърпят, ми се струва брутално.

Съни, да ти кажа и аз бях скоро в твоята позиция. От основното училище по район не бях очарована, но решението да преместя детето дойде от него: той посети училището и излезна ревящ и потресен...
сега се радвам, че го преместих, цялото училище го преместиха по-далеч и е в контейнери. Е отвън ги изолираха добре и изглежда добре, но пътят стана тройно по-дълъг.
Виж целия пост
# 610
Ася,
Училището ремонтират ли го? Аз така се потресох зимата. Синът е 4 клас, търсим гимназии. Съседката ми казва, ела с мен, ще има обща среща за новата гимназия, която е наблизо и отваря врати от новата учебна година. Съседката е рускиня като нас живяла в соца. Гледам в интернет взели решение за строеж преди 3 месеца, но вече има директор, концепция  и прием. Викам си тия немци, явно са я построили вече гимназията или поне до края на тази уч. година ще я достроят. Отказах един ангажимент, отиваме 4 майки от нашия клас. Е, няма такова разочарование, те още не са почнали строежа, ще стане готово евентуално за 5-7 клас, ама след 2 години, дотогава контейнери. Има директор, няма учителски състав, няма все още програма. Хората питат ще има ли 2 чужд език, какви АГ-та, Класенфартове, какво значи профил ИТ и  Nachhaltigkeit - общи приказки и вижте проекта за сградата. Щяли да правят общи класни стаи с отделени кътове за класовете. Мисля си, това да го бяха написали в Уебсайта, да знам да не идвам. Моят син пуснат ли го и в училище на самотек, пропадна. Аз такъв опит имам от ДГ, няма нужда. Накрая се оказа - няма сграда, няма още избистрена програма, няма учители, ама отваряме от август. Дайте вие идеи, какво искате. Казах си, аз в експерименти не участвам, чао.
Виж целия пост
# 611
Deni-meni, това звучи направо като виц. Сграда и учители няма, но училище ще има. Astonished Надявам се, че сте намерили истинско училище за детето. Simple Smile

Поставянето на диагнози от учителите изобщо не искам да го коментирам. Close

Благодаря за съветите за маната. Напръсках със сода, че само сода и йод имах от изброените. Може да редувам всичко занапред. Moni, точно тези гъбички е маната. Надявам се да не умре много бързо растението и да изядем поне една тиква. Yum

Моето почти десетгодишно също има разни изблици... не е за разправяне. По едно време крещеше истерично нещо като не му изнася. Отучи се набързо. Сега други интересности ни сервира. Но май говоренето дава резултат при него. За сладките неща някак неусетно се е научил, че не е добре да се яде по много (той и не обича чак толкова) и си взима по нещо малко за десерт вечер. Онзи ден яде сладолед следобед и вечерта 'щото вече бил ял сладко си взе 2 парченца от моя шоколад (без захар). Гледа и разни документални филми по темата; според мен вършат добра работа. Но и аз като asyalein бих се притеснила ако детето започне да лиже захар. (Под сладкиши по-напред имах предвид всякакви сладости, не само домашно приготвени.)

Току-що в тревата ни пак падна пиленце от някакво гнездо. Вече поне 5-то тази година. Уффф. Sad
Виж целия пост
# 612
Синьо,
Сега започнаха сградата. Като почне учебната година спират и започват отново следващата ваканция. Децата през това време в контейнерите до строежа ще учат. Вече има приети деца. Сигурно сега набират персонал. Моят син имаше други желания, приеха го по второто.
Виж целия пост
# 613
Дени, при нас не е толкова зле.
Имаше 3 сгради: от 60те, 70те и 90те. Плюс два контейнера. Сега махнаха от 60те и ще строят нова. И понеже мястото е ограничено и няма как децата да учат на баущеле, затова преместиха временно цялото училище в контейнери до гезамтшуле....

Преди първи клас, получих покана да ида с детето да видим училището. Родителите минахме по сградите, децата имаха два учебни часа с пауза в контейнерите.
Директорката ни разказа кога какво е построено, от къде и кога кои мебели е купила и всякаква подобна информация, но думите “дете” или “ученик” не чух!
Отделно само повтаряше за някакъв педагогически ангебот следобед, но никой не разбра какво ще правят децата. В целия двор имаше само една катерушка, тип елха. Друго няма, а са общо 12 класа по 25 деца 😳

Незнам децата какво са правили, синът ми ревеше и ме молеше да го отпиша оттам.

Следващата седмица го прехвърлих в съседното училище.
Виж целия пост
# 614
Имам следният проблем - би трябвало да летим на 14.08. с Райънеър за България за 3 седмици. Билетите са купени наведнъж за трима пасажера, т.е. с един номер на резервация. Сега обаче мъжът ми не може да си дойде за толкова дълго, а макс. за 1 седмица. Ние с малкият ще останем за 3. Въпросът е дали бих могла да променя датата на полета за връщане само за единият от тримата пасажера? Някой да има такъв опит?
p.p. Вече влизах в сайта на Райънеър в управление на резервации - там не може за отделен пасажер. Варианта да купим на таткото отделен билет за връщане ще ни струва още 100 евро, което не е ок.
р.р. А дали може да ни направят проблем, че не летим трима а двама?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия