Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 19 602
  • 770
# 300
Аз работя в общежитие на професионална гимназия. Нашите ученици (както и познати от други такива гимназии) ще предпочетат присъствена форма на обучение след опита им с ДО от март до края на юни. За месец ДО става, в условията на ИП и социална изолация да, спаси годината, но в дългосрочен план всички колеги и ученици, а и родителите им са на мнение, че ДО не е алтернатива на присъствено обучение и като цяло не са доволни от резултатите.
Добре би било където има възможност да се намали броя на учениците в класната стая посредством разделянето на групи например. И да, Лиляна е права, че това ще е допълнително натоварване за някои учители и трябва да бъде заплатена под   формата на лекторски часове. Но ще има и учители, да които това ще означава пълен норматив и заплата, вместо непълен. И да, при всички случаи е свързано с допълнителни разходи.
Виж целия пост
# 301
Смятам,че колкото и дебати да се водят МОН решава,а ние родителите ще си разсъждаваме,ще си пишем,но никой от МОН няма да ни чуе.Те вече са си го решили.
Виж целия пост
# 302
Мама Ру във вашата професионална гимназия правите ли някакви планове, разчети,  инструкции, с оглед на наближаващата учебна година и разрастването на епидемията? Все пак до 15 септември не остава много, месец и половина не е кой знае какво време за реорганизация. В общежитието, предполагам също имате някаква идея за прилагане на противоепидемични мерки, какво ще стане например, ако/когато там се диагностицира първото дете с ковид? А второто?

Някак си всичко, което пишете ми звучи само като "Ние всички искаме присъствено".
То и ние искаме, ама дали ще може.
Виж целия пост
# 303
Смятам,че колкото и дебати да се водят МОН решава,а ние родителите ще си разсъждаваме,ще си пишем,но никой от МОН няма да ни чуе.Те вече са си го решили.
А защо мислите, че решението на МОН не отговаря на желанието на мнозинството на родителите?
Виж целия пост
# 304
И да, при всички случаи е свързано с допълнителни разходи.

По-добре разходи за превенция, отколкото за лечение, които ще са и повече, но много хора не го осъзнават; живеят с мисълта, че на тях опасността ще им се размине, без действително да полагат усилие да я избегнат.
Виж целия пост
# 305
Преминаването на самостоятелна реално е  "ако не ви харесва, оправяйте се сами". Плащаш си данъците, детето ти има право на обучение. Ситуацията в училищата крие повече рискове за здравето от обикновено, редно е да подкрепят по някакъв начин И родителите, които ги намират за неприемливи. 5% да не искат присъствено без съществени мерки, това са над 20 хиляди деца до 8ми клас.

Да ангажират учителите, които не искат присъствено, да им преподават онлайн. На другите родители, като им е все едно колко деца са в клас, да разпределят децата и учителите от маломерните училища по елитните, хем ще интегрират циганетата.
Виж целия пост
# 306
Подготовката за учебната година ще започне от 1 септември. Да, ще се съобразим с това, което ни бъде дадено като указания. Със сигурност и директорът, и учителите и всички искат безопасна среда доколкото може да се осъществи. Ние разполагаме със свободна материална база и не е проблем класовете да бъдат разделени на групи например. По време на практиката юли месец имаше инструкции да са по един в стая, стаите се дезинфекцираха от лелките и т.н.
Виж целия пост
# 307
При нас в Канада учебната година ще започне на 1ви септември и още няма никаква яснота какво ще се прави и как ще се състои обучението.
 Аз ще поръчам на частно учебниците за 7ми клас и работни тетрадки от сайта за homeschooling, защото тук не учат по учебници и всичко им се дава принтирано в у-ще. Подготовка ако ни затворят пак или ако ни трябва екстра работа и яснота за материала.

Засега уж ще се връщат присъствено, но самите регулации се очакват другата седмица до към 15ти август и ще имаме 1-2 седмици макс да решим дали да са децата виртуално или ДО, присъствено и как ще се провежда то или на изяло домашно обучение извън училищната система.

Училищните автобуси ще обявят техните мерки 2-3 дни преди започването на учебната година, както обикновено.
Виж целия пост
# 308
Аз работя в общежитие на професионална гимназия. Нашите ученици (както и познати от други такива гимназии) ще предпочетат присъствена форма на обучение след опита им с ДО от март до края на юни. За месец ДО става, в условията на ИП и социална изолация да, спаси годината, но в дългосрочен план всички колеги и ученици, а и родителите им са на мнение, че ДО не е алтернатива на присъствено обучение и като цяло не са доволни от резултатите.
Добре би било където има възможност да се намали броя на учениците в класната стая посредством разделянето на групи например. И да, Лиляна е права, че това ще е допълнително натоварване за някои учители и трябва да бъде заплатена под   формата на лекторски часове. Но ще има и учители, да които това ще означава пълен норматив и заплата, вместо непълен. И да, при всички случаи е свързано с допълнителни разходи.


Повечето учители и така са свръхнатоварени. И категорично не биха били съгласни да поемат още часове... особено пък за мизерните лекторски, които получават... И в много случаи няма как да бъдат заменени с други, дори и за ДО-то. Колко физици, химици и биолози с немски, испански, италиански и педагогическа правоспособност мислите, че има?
Виж целия пост
# 309
Като родител никой не ме питал искам или не искам ДО.Решава МОН,който спуска заповеди на директора на училището  и той ги изпълнява.Родителят е   последната дупка на кавала.
Виж целия пост
# 310
Тукашните учители са много добре защитени от профсъюзите.

 Пуснаха им анкета и над 80% от тях не желаят да се връщат присъствено в у-щата.
 Имат право да не се върнат на работа до 6 месеца платени и още 3 по друг параграф и никой не може да ги задължи да се върнат на работа, ако смятат, че не е безопасно.


Мерките, за които чета предварително са децата да са с маски по цял ден, да стоят на чиновете си 6 часа, да се хранят там, няма междучасия навън, до тоалетна се ходи под строй, няма пеене и приближаване до децата, чиновете са разделят, някои деца ходят 2 дни, а  са вкъщи по 3..

Тукашните у-ща масово са без климатици, не се отварят прозорци и не се проветрява въобще, чинове и столове се бършат 3 пъти годишно (затова все си носихме антибакт кърпички), системата за парното е без Хеппа филтри за филтрация на въздуха и се ползва санитайзър за ръцете повече от вода и сапун.

Нашата анкета към родителите надали ще се вземе под внимание при това положение.

Толкова съм притеснена, че дори не мога да формулирам как се чувствам.
Виж целия пост
# 311
more789, те реално и нас не ни питат какво искаме. Евентуално могат да сондират някакво мнение от директорите, но доколко ще се съобразят е отделен въпрос.
katiABV, специалисти по учебни предмети с чужд език със сигурност няма много, ама и няма такива позиции в повечето училища. То реално и в професионалните гимназии има недостиг на специалисти по професионалните дисциплини, но си работим и така - с пенсионери или с лекторски, понякога и двете.
Виж целия пост
# 312
Подготовката за учебната година ще започне от 1 септември. Да, ще се съобразим с това, което ни бъде дадено като указания. Със сигурност и директорът, и учителите и всички искат безопасна среда доколкото може да се осъществи. Ние разполагаме със свободна материална база и не е проблем класовете да бъдат разделени на групи например. По време на практиката юли месец имаше инструкции да са по един в стая, стаите се дезинфекцираха от лелките и т.н.


А кой ще ги учи като се разделят на групи? Учителят ще се клонира ли, или ще притичва от една стая в друга и ще предава 1-2 изречения тук, 3-4 там?

"Лелките" и те ли се размножават, или им никнат по още няколко ръце? Ако е било разчетено, че за 8 часа почистват дадено пространство, няма как да се очаква за същите тези 8 часа да почистват пространството 3 пъти + разни допълнителни неща, които изобщо не са и били в разчета (дръжки, примерно). Щото лятото повечето деца не са били там, нали? Просто със същия персонал и бюджет няма как да се очаква по-различна хигиена от преди това, това е положението. Може да се допълни с молитви... към всички богове подред, от понеделник до неделя доста могат да се включат.

И да, говорим за езиковите гимназии в случая. Какво правим, като учителят отказва да взема лекторски - те и сега се чудят как да включат част от класовете, понеже не им достигат учители. Затваряме езиковите гимназии? Или изхвърляме част от учениците от тях, понеже не могат да се осигурят двойно повече учители?
Виж целия пост
# 313
Ето затова трябва да се работи според условията и възможностите на конкретното училище.
Ситуациите са най-различни и затова решението не трябва да е само едно, а съобразено с много фактори - възраст на учениците, брой в класовете, материална база, педагогически състав... Ако в един училища има недостиг на специалисти, то в други има недостиг на часове и част от педагозите работят на непълен норматив и заплатата им е орязана.
Каквото и да се говорим и не всеки учител е подготвен да работи с новите технологии. Ако освободи мястото обаче пак няма кой да го замести, нали? За съжаление младите специалисти не винаги са добре подготвени, защото към педагогиката се насочват често пъти случайно попаднали хора - заради по-лесен прием, увеличението на учителските заплати, по-голямата отпуска. Отстрани гледано това прави професията желана докато тези хора не се сблъскат от вътре с нещата и не видят как точно стои въпросът с работното време, натовареността, отпуските. Принципно си има проблем с кадрите.
Виж целия пост
# 314
Добре де не е ли редно да се даде някаква автономия на директорите?Всеки си знае база , персонал, техническа подготовка.
Много е глупаво да ти кажат, а сега ходи си стискай палци.Не стига, че повечето сме притеснени . ..какво да говоря, който може ще ме разбере.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия