Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 19 601
  • 770
# 255
А защо да е неравностойно положението. В някои по-развити от нас страни има алтернативи. Домошното обучение е регламентирано със закон и хората си избират.


Защото едни и същи учители ще поставят оценки на деца, които са присъствали в класовете им, участвали са в учебния процес и имат конкретни впечатления от тях и на деца, които само са попълвали тестове онлайн (които тестове често не са изобщо добре уредени - във връзка с форматите/ форматирането). Изобщо не е и няма как да е същото. Освен дето по очевидни причини качеството на обучението, освен, ако родителите не са се погрижили за наистина много добри частни учители, няма как да е същото.

Впрочем, не съм привърженик на идеята за ДО - дори и за времето, в което съществуваше, беше абсурдно и... може би още по-сепариращо. Не знам, нямам за момента категорично мнение по въпроса - нито единия вариант не ме устройства по принцип...

Ако ставаше дума за малко деца, ограничен персонал и добро почистване нямаше да имам съмнения. Ще пускам сина си на курсове догодина. Но от "хигиената" в училищата се притеснявам сериозно, за "дистанцията" изобщо няма да коментирам.
Виж целия пост
# 256
А защо да е неравностойно положението. В някои по-развити от нас страни има алтернативи. Домошното обучение е регламентирано със закон и хората си избират.


Защото едни и същи учители ще поставят оценки на деца, които са присъствали в класовете им, участвали са в учебния процес и имат конкретни впечатления от тях и на деца, които само са попълвали тестове онлайн (които тестове често не са изобщо добре уредени - във връзка с форматите/ форматирането). Изобщо не е и няма как да е същото. Освен дето по очевидни причини качеството на обучението, освен, ако родителите не са се погрижили за наистина много добри частни учители, няма как да е същото.

Впрочем, не съм привърженик на идеята за ДО - дори и за времето, в което съществуваше, беше абсурдно и... може би още по-сепариращо. Не знам, нямам за момента категорично мнение по въпроса - нито единия вариант не ме устройства по принцип...

Ако ставаше дума за малко деца, ограничен персонал и добро почистване нямаше да имам съмнения. Ще пускам сина си на курсове догодина. Но от "хигиената" в училищата се притеснявам сериозно, за "дистанцията" изобщо няма да коментирам.


Подкрепям 100 %
Виж целия пост
# 257
Няма как да разделят децата .
Защото това е пандемия.
И зависи до колко ще се разпространи заразата.
 Ако броят на заразените се увеличава все повече ,децата които ще посещават училище ще бъдат поставени в по-голям риск ,както и учителите.

Ето че вече има починал младеж на 19г.Много жалко за момчето.
Но това означава,че и децата не са застраховани.
Според мен те също са уязвими и това ужасно ме притеснява.
Виж целия пост
# 258
Също на заразените не трябва да се гледа като на престъпници Sad Това не води до нищо добро.
Виж целия пост
# 259
Разбира се,че не може да се гледа на заразените,като на престъпници.

Виж целия пост
# 260
Това пък кой го е казал? Но е абсурдно министърът да казва, че училищата били най-безопасната среда, когато и без пандемия всички знаем, че не е така.
Виж целия пост
# 261
Ето как стоят нещата в училището на децата. Във всяка стая има лаптоп и интернет. Абсолютно е възможно всеки клас да бъде разделен на две групи. Едната група е в класната стая, а другата вкъщи пред компютрите. Учителят преподава онлайн. Слушат и едните и другите. Могат да бъдат изпитвани тези, които са в класната стая, за да се избегне преписване и подсказване. Тези пред компютрите да задават въпроси, ако нещо не им е ясно. Всяка седмица групите се сменят. Ако някои родители се притесняват да пуснат детето си на училище, то да учи само ДО. Всички могат да са вкъщи при някакво увеличение на случаите на заразени в населеното място.
Малките, първи и втори клас, само присъствено, пак разделени на две групи. Така или иначе повечето от тях са на целодневно обучение и имат две учителки. Сега просто трябва да са по половин ден на училище.
Горе-долу пова е начина, по който биха могли да се организират нещата, за да е една идея по-безопасно и все пак и учебният процес да върви качествено.
Зарязваме предмети като музика, ИИ, ТП, физическо. Да, знам, че и те са важни, но за една година ще прежалим липсата им.
другия.


Това ... би могло да работи някак, НО:

1. Няма как да се "зарежат" тези (или други) предмети. Има деца, за които те са най-съществените или дори единствено съществените, които биха продължили да се занимават със сходни неща. И какво ще правим с учителите? Ще им плащаме пълна заплата една година, за да НЕ правят нищо (официално)? Ще ги уволним - и ще се чудим догодина защо няма вече такива учители?

2. На какъв принцип ще разделим класовете? Децата имат някакви приятелства и неприятелства...както и такива, които "предпочитат" нечия компания, макар, вероятно, да не биха били ничий първи или неотменим избор... Изобщо, по отношение на социализацията това би било със сигурност бонус само в 1-ви клас (когато класовете не са още установени).

3. Илюзия е да се мисли, че децата, които не присъстват физически, по някакъв начин ще участват. Ако поне се прави някакъв запис, който да се изгледа В ПОСЛЕДСТВИЕ потенциално многократно би могло да има някаква полза от часовете за отсъстващите, иначе... по-добре просто да са на "самоподготовка" в този период, че да не им се губи времето. Ясно е, че пълноценно участие няма да имат - но поне да им се даде пълното време и свобода само да разработват уроците, на които не присъстват.

4. Добра идея би било Министерството да закупи абонамент на ВСИЧКИ деца за уча.се. Независимо от сериозния допълнителен разход (не че мисля, че ще го напрвят).



...

И утре да започнат с производство на ваксина, ще стигне до България след година и тя ще е за по-застрашените. Както минимум до нас ще достигне другото лято-есен


А това пък е въпрос на международни договорености. Ако се приеме, че компанията, произвеждаща ваксините е длъжна, ако иска държавни поръчки от която и да е държава, да продаде на всички заинтересувани патента на фиксирана цена и генерици да започнат да се произвеждат веднага ние имаме много възможности да започнем производство в рамките не на ден или седмица, но месец или два на каквото и да е... при това дори не само на едно място.


А аз това не мога да разбера:
"Ако има случай на COVID в класа, учениците минават на онлайн обучение". От септември ще започне с подсмърчане, кашляне, температура. Т.е. изследвания ще правят, когато някой е на път за болница. За тези няколко дни, докато стигне до симптоми заразения ще заразява. Т.е. за тези поне 4 дена в класната стая при затворени прозорци, не носене на маски, колкото и да се дезинфекцира навсякъде, вирусът ще е във въздуха. Няма шанс някой да бъде пощаден, освен ако има имунитет или имунната му система не допусне вируса. Остава само да се надяваме на добра реакция от организма и да го минат леко.


1. Не "минат". "Минават". На всеки 3-4 месеца.
2. За да се избегне този проблем просто няма да дезинфекцират (както и по принцип не се престарават в училищата ни).
Виж целия пост
# 262
А дали във всички училища има медицинско лице ?
В нашето например има и лекар и медицинска сестра.
Обаче дали навсякъде има?

И без да има пандемия ,винаги има кихащи,кашлящи и сополиви деца ,които ходят на училище и разнасят вируси и бактерии,докато сестрата не ги върне...

Ще осигурят ли строг медицински контрол в училищата?
Виж целия пост
# 263
В училище никой не ги връща, освен ако не им стане зле и самите деца отидат при сестрата. Ако тръгнат да връщат всяко сополиво, кихащо и кашлящо класовете ще останат наполовина празни и без епидемия.
Виж целия пост
# 264
katiABV   Е, аз предполагам, че ако се заразят една част
от ученици, задължително ще се премине на ДО и няма да се наложи да "минават" на всеки 3-4месеца. Аз за едно минаване съм притеснена, а ти направо ме разстрои с минаване на 3-4 месеца...
Виж целия пост
# 265
Добре де, а колко ще е равностойно при това положение: накрая НВО, матури и кандидатстуденски са еднакви, а на някои класове и училища може и половината година да им е ДО, ако са в по-засегнати градове.
Виж целия пост
# 266
Сигурна съм че МОНските глупаци ще тестват само учители,а не и ученици и то в най-добрия случай. Не може да сравняваме посещаващи реално по 8-10деца в момента в ДГ със ситуацията пълни класове на есен. И какво-всеки месец по 130 лв.на дете ???? Изобщо не споменавам предаване на болестта в семейството..
Виж целия пост
# 267
А дали във всички училища има медицинско лице ?
В нашето например има и лекар и медицинска сестра.
Обаче дали навсякъде има?

И без да има пандемия ,винаги има кихащи,кашлящи и сополиви деца ,които ходят на училище и разнасят вируси и бактерии,докато сестрата не ги върне...

Ще осигурят ли строг медицински контрол в училищата?
И винаги има деца, на които сутрин са им дали Нурофен или Панадол, за да са сравнително добре, които ходят на училище и боледуват "на крак". Даже приемат антибиотик на 12 часа. Удобно, нали? То и в градините е така.
Виж целия пост
# 268
Странна птица,точно така е.
И затова мисля,че ако децата започнат учебната година присъствено,училищата ще пламнат много бързо.
Виж целия пост
# 269
А защо да е неравностойно положението. В някои по-развити от нас страни има алтернативи. Домошното обучение е регламентирано със закон и хората си избират.
Защото едни и същи учители ще поставят оценки на деца, които са присъствали в класовете им, участвали са в учебния процес и имат конкретни впечатления от тях и на деца, които само са попълвали тестове онлайн (които тестове често не са изобщо добре уредени - във връзка с форматите/ форматирането). Изобщо не е и няма как да е същото. Освен дето по очевидни причини качеството на обучението, освен, ако родителите не са се погрижили за наистина много добри частни учители, няма как да е същото.

Както споменах по-горе някои по-развити страни и за това са помислили. Няма текущи оценки. Накрая на срока се държи тест, изпит или се прави някакъв проект. Така е сведен до минимум субективният фактор при оценяването (учителя).

И в крайна сметка мисля, че качеството на образованието ни ще се повиши много, когато всички хора осъзнаят, че на училище трябва да се ходи за знания, а не за оценки. Може би тогава ще дръпнем напред.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия