Професия учител - 10

  • 52 976
  • 755
# 540
Здравейте, който желае да подпише отворено писмо за защита на учителите в условията на пандемия и за преминаване в обучение в електронна среда, може да го направи тук:
https://www.facebook.com/groups/2517336191899587/?ref=share
Виж целия пост
# 541
Здравейте!
Студентка съм по Предучилищна и начална педагогика.
Има ли някой желание да ми покаже как се пише план-конспект по Физическо възпитание за ДГ и НУ.
п.с. Писала съм всякакви конспекти, но като има учебник, по който да се ръководя е лесно.
Обаче по това физическо, ами честно казано, идея си нямам.
Ако някой се отзове и ми помогне, много ще съм благодарна!
Виж целия пост
# 542
Планът по ФВС е като по всеки друг предмет - формулираш целта на урока, начините, по които възнамеряваш да стигнеш до тази цел, средствата, които ще използваш и подготвиш, какво ще се очаква да знаят и могат учениците в края на урока, какви ще бъдат доказателствата, че са го постигнали и евентуално, как тази тема би могла да се продължи и обвърже със следващи такива. След което си направи разбивка как ще разположиш дейностите във времето и това е.
Виж целия пост
# 543
Момичета, на мен ми се обадиха да замествам за десетина дни учителка под карантина. Много бях развълнувана, още повече, че става въпрос за една от най-елитните езикови гимназии в града. Първия час бях ужасно притеснена, вече почти приключих, във вторник ми е последният ден, но за краткото време разбрах, че това искам да правя през остатъка от живота си. Чувствах се напълно на мястото си, уверена и щастлива. За мой късмет хванах и дистанционно обучение, но засега нямаше проблеми. Взели са ми телефона от сайта на РУО, бях се регистрирала в системата за заместващи учители. Разбрах, че са звъняли на още двама преди мен, но са били заети. Аз си казах, че съм още студентка, но те си го знаеха. В четвъртък зам.-директорката влезе за известно време в единия ми онлайн час, много ми беше притеснено, като знам, че ме наблюдават, после я питах има ли някакви препоръки към мен, тя каза, че е излязла на петата минута, че се справям много добре и изобщо не си личи, че нямам опит. Но още по-голяма похвала ми беше, че някои деца в края на часовете ми казваха, че им е било много интересно, а в четвъртък като се разделях с десетокласниците, всички вкупом ми казаха, че им е било много приятно и интересно.
Нуждая се от съвет: във вторник имам четири последователни часа ЗИП история с 12 клас. Много се чудя с какво да ги занимавам толкова време, а и те не проявяват много интерес, историята им е само спомагателна наука, път към правото или МИО. Миналата седмица говорихме за цар  Борис и покръстването, говорих им единия час и за исторически извори и източници, а единия час им пусках филм. Сега се чудя с какво да ги занимавам. Титулярката каза да говорим за Златния век, за славянската писменост и култура. То хубаво, ама четири часа... И като не показват желание да дискутират, ще имам чувството, че си говоря сама. Другият колега на ЗИП миналия път ги е разделил на групи и им дал писмени задачи, но аз не виждам смисъл в това, защото ми е за последен ден, пък и не им пиша оценки. Някакви идеи?
Виж целия пост
# 544
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfVwIDAARkU7J0nyKvepod2 … 1EJbIpZA/viewform
Ако желаете, подкрепете ни! В защита на учителите!
Виж целия пост
# 545
Първи ноември- Ден на народните будители !
Ден, в който с признателност си спомняме за духовните ни водачи в трудни времена. Ден, в който отдаваме почит и признателност към съвременните будители. Защото само будният ум може да твори и води към нови постижения и върхове ! Честит празник !
Дама от морето, радвам се ,че си имала възможност да се включиш в учебния процес и да прецениш харесва ли ти да работиш в сферата на образованието.
Преподавам друг учебен предмет. Но през месец януари се случи да ме замести млад колега. В последния час беше раздал теми за самостоятелна подготовка на учениците. Някои се бяха подготвили устно, други с презентации. Колегата ми изпрати списък с темите и срещу тях кой номер по коя тема ще се готви. Когато се върнах бях приятно изненадана. Колегата беше дал насоки и учениците се бяха подготвили. Това беше добре особено втората половина на януари, когато трябваше да се оформя успеха. Но все пак зависи от предмета, темите, в момента дали е удачно.
Не можеш да пишеш оценки, но бих те посъветвала,ако имаш връзка с титуляра да се посъветваш с него. Той знае най-добре доколко е подходящо.
Иначе съм за това учениците да участват активно в учебния процес - да се обсъждат, коментират теми. Те трябва да бъдат ангажирани с активност, а не само да слушат пасивно в часовете.
Виж целия пост
# 546
Честит празник !
Тъй като си онлайн, и предвид факта че споделяш, че не са особено активни може да им дадеш задача да съставят кръстословица. Например първия час да им говориш ти и после да направят кръстословица по темата . Може да им пуснеш линк към сайт с кръстословици или в тетрадките. Сега не съм в къщи, но довечера ще кача тук този който ползвам. Поставяла съм дори на петокласниците в края на годината такава задача.
Виж целия пост
# 547
Честит празник!

Дама от морето, чудесно е, че си се почувствала на място и уверена в себе си! Пожелавам ти да попаднеш в благоприятна среда и това усещане да се запази винаги!
Навремето  аз почнах случайно и за кратко, на 40+, уж да свърша услуга, докато намерят човек, а вече 8г. ми е все така интересно.
Аз бих се опитала да организирам работата по групи, така че да се направи паралел със ситуацията в цяла Европа - териториална, военна, религиозна и културна, за да стане ясно всъщност, колко умело Симеон лавира и печели влияние в един доста нестабилен период. Само че за целта трябва да структурираш групите и да подготвиш основните опорни точки.
Виж целия пост
# 548
Честит празник, колеги! Желая Ви много търпение, сили, желание и успехи!
Виж целия пост
# 549
Подкрепям gargamela  с предложението и за работа по групи. Дама от морето ,според мен би се получило доста интересно. Например още първия час да ги разпрелиш по групи и съответно подтеми, опорни точки, акценти.
Например бих го определила като упражнение върху - Векът на цар Симеон Велики с пет главни подтеми :
1. Териториално разширение на Българската държава по времето на цар Симеон- военни походи;
2. Политика и умела дипломация на владетеля;
3. Златния век-религиозна, културна и книжовна дейност/ школи/;
4. Строителство ,архитектура и градоустройство. Велики Преслав-перлата на Симеонова България;
5. Цялостна оценка на цар Симеон Велики като политик, дипломат, стратег, книжовник, строител и паралел със ситуацията в  Европа.
След това може да ги насочиш , да говориш, да посочиш главните неща по подтемите.
Втория час филм,презентация по темата.
Трети час - представяне на групите, дискусии. Постави и отговорници на групите и време за всяка група.
Четвърти час- в зависимост от времето. Дали всички групи са минали или не. След като приключат учениците е добре ти да направиш комплексна оценка на работата им. Коя група се е представила най-добре и защо ? Другите групи как са се представили - похвали,пропуски....
Може да допълваш ,ако по някоя тема има нещо важно и е пропуснато.
Нямам представа дали материала е изучаван от учениците или доколко. Освен това не съм със специалност история, но се старая да съм полезна с идеи. Някои колеги историци също биха могли да се включат. Желая ти успех ! Пиши какво ще направиш в 4-те часа.
Виж целия пост
# 550
Дама, вярно е че само заместваш и то за съвсем малко, но накрая на часа /часовете, можеш да напишеш на най-активните ученици оценки. Никой няма да ти се разсърди, всеки се радва на шестици, а и колежката ти ще има повече оценки  и ще я улесниш при оформянто на срочните.
Виж целия пост
# 551
Честит празник на всички! Бъдете все така вдъхновени и отдадени на професията! Желая на всички все по-умни и заинтересовани ученици!
Благодаря на всички за съветите! Оценки няма да пиша, няма смисъл, те си имат достатъчно за момента. Това с кръстословицата го правих в единия десети клас, не точно кръстословица, а нещо като игра на скрабъл с тема: славяни и прабългари. Мисля, че им хареса и им беше интересно, поне на повечето. Трудното с 12 клас е, че досега съм имала само веднъж с тях, оправдават се, че са много заети с частните уроци, опитаха да не караме последния час и като задам въпрос, всички мълчат. Двама-трима само проявяват някакъв бегъл интерес. Не ги ограничавам в темите, казах им, че можем да си говорим за всичко, питах ги коя част от историята им е най-интересна, изобщо, дала съм им пълна свобода на темите. Ще видим какво ще измисля.
Виж целия пост
# 552
https://www.armoredpenguin.com/crossword/ това е генератора, много добер се получава и като PDF. Може една и съща задача да изглежда по различен начин.Влючвала съм такива и като част от писмено изпитване.
Виж целия пост
# 553
Дама от морето, радвам се теб.
Би ли казала как се случиха нещата със заместването. След като прие, се срещна с директора на училището или с титуляра който ще заместваш. Дадоха ти учебника по който работят или някакви планове, разработени уроци.  
Днес и на мен ми звъннаха от две училища, едното за два дена, другото за четири. Отказах, тъй като съм болна. Явно е сериозно положението с учителите.
Проверих в НОИ. Няма ограничения колко пъти ще прекъсна борсата за нова работа. Започна ли работа, трябва да ги уведомя, а след като приключи отново подавам документи и така до 12м.
Бъдете здрави.
Виж целия пост
# 554
Съмнявам се някъде да дават разработени уроци.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия