Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 19 426
  • 762
# 15
Дразня се, обаче, че всички си затварят очите за недоброто преподаване при нормални условия, а заклемейвят само ДО.
Защото училищата отдавна вече не са място за обучение, а са сведени до забавачки - важното е децата да не са на улицата и по моловете.

Именно и за огромно съжаление. Но затова родителите на тези деца са за бой.
Виж целия пост
# 16
Manzhelka, прочетох го. Наистина е добре казано. Мога да допълня с един принцип от правото: "незнанието не е оправдание", както и "graecum est, non legitur" .
Не знаем нищо за късните последици след видимо пълно оздравяване. Справка- напр. късният паркинсонизъм след енцефалита на Економо.
Виж целия пост
# 17
Дразня се, обаче, че всички си затварят очите за недоброто преподаване при нормални условия, а заклемейвят само ДО.
Защото училищата отдавна вече не са място за обучение, а са сведени до забавачки - важното е децата да не са на улицата и по моловете.

Именно и за огромно съжаление. Но затова родителите на тези деца са за бой.
Кои родители? Тези, които драпат да запишат детето в училище на другия край на града, или направо в друг град, вместо да се борят кварталното да дава образование на същото ниво?

Или са за бой тези, които постоянно спускат програми и проекти за приобщаване, предотвратяване на отпадането, работа с изоставащите, а в края на краищата сегрегацията става все по-мащабна и "проблемите" продължават да са отделяни в даден клас и дадено училище; "елитните" продължават да са с най-силно лоби и да си издействат все по-добри условия, включително чрез придобиване на сграден фонд и набутване още по-надолу на неелитните. Целенасочената политика е да се вкарат едни деца в някаква класна стая и да се отчете дейност, а това, че някои от тях и след 8 години все още не могат да си напишат името няма значение - важното е, че са взели дипломи и не са отпаднали. И родителите им са минали през същата тази система и също не могат да  напишат едно изречение, те ли са за бой?
Виж целия пост
# 18
То борбата за по-добро училище май е само в големите градове.  Не всяко населено място има "елитно" училище. На някои места дори е само едно училището.
Аз не съм недоволна от ДО на детето, по простата причина, че бяха редуцирани часовете - малко часове, преподаване на основното, значително по-малка ангажираност и умора, същевременно на тестовете за изходно ниво има две оценки Много добър и две Отличен. И тестовете не са правени у дома, а с ресурсната в училище.
Но пък ИП затвори вратите за всички останали дейности, което направи нещата по-трудни. Имаха онлайн часове по БЕЛ, математика, ЧП, ЧО, КМ, ЧЕ - общо 13 на седмица и дистанционно - задачи по ИИ (отворете учебника на страница... и нарисувайте ...) и по ТП - госпожата качваше клипчета на разни Крафт неща и децата трябваше да ги направят и да снимат направеното. По спортни дейности треньорът качи няколко клипчета с упражнения. По ФВС и музика нямаха нищо.
От друга страна малкият пропусна цялата трета група е изостава в базови знания и умения. Въпреки, че беше уж задължителна предучилищна група им пуснаха да нарисувате няколко рисунки и да научат две стихотворения и то по желание. По една задача на седмица. Нищо в обучителен план - букви, цифри, ченгелчета, време, за природата и т.н. по никоя от темите, което учат в ДГ. Няма как да съм доволна. Накрая стигнахме до психолог заради дългата изолация.
Някой питаше откъде ще вземаме някои хора пари за тестове - от никъде. И да сме на работа не печелим достатъчно, ама поне няма да сме на студено и гладни. Защото с доход от 0 лв няма да има пари и за хляб, не за ДГ, интернет и тестове. Затова изборът е предрешен - вземаме мерки и искаме работа и нормално обучение. Може да се намали броят часове без да се жертва някой предмет - 2 часа ФВС вместо 3, музика и ИИ да се редуват през седмица и т.н. По един час седмично по предмет да се вземе и ето, че ще намалее престоят на децата в училище, което ще позволи и да се разредят класовете и да има време за дезинфекция между смените.
Часовете също могат да са 30 минути за началния курс и 35 за по-големите. Ще се преподава по-стегнато, ще има по-големи домашни, ще има допълнително консултации за нуждаещите се. Ще се изпитва писмено. Така за един час могат да бъдат изпитани всички ученици. А може и да остава време за устно изпитване - 1 устно, 1-2 домашни (проекта), 2 теста и ето ви 4-5 оценки
Виж целия пост
# 19
Crow, бях пределно ясна - тези, които си затварят очите за обективния проблем и виждат училището само като занималня, неглижирайки образователната му основна цел. И тези, които си мислят, че като запишат детето на училище и прекратяват отговорността си спрямо образователните му цели. Успехът се постига само когато има взаимовръзка между учител-дете-родител.
Виж целия пост
# 20
Manzhelka, за успех е необходима и държавна политика. При учители и родители от чалга поколението с пропуски в образованието, няма как да ги надскочат децата без решения на по-високо ниво.
Виж целия пост
# 21
Много ми харесват категорични предсказания. Каквато била досега дезинфекцията, такава и ще бъде!


Имаме достатъчно богат опит, за да имаме всички основания за основателно предположение.
Виж целия пост
# 22
Цитат
връщаме децата в училище, разболяват се определен %, 3% от тях смъртни случаи - как ще ги приемат същите тези деца?
И откъде ги извадихте тези 3% смъртност, че и сред децата?! При тях смъртността е, практически, нулева! Ако имате причина да се страхувате, защото детето Ви е със съпътстващо заболяване (или просто защото сте паникьори), имате избор да не го пуснете на училище и да изберете домашно образование. Има такова предвидено от закона.
Виж целия пост
# 23
Вече психозата е... Какви 3% смъртност сред децата? Глупости са това... При тях нивата са като при грип, че и по-малки. Иначе като се замисля... Масово наблюдавам бременни, кърмещи и майки с деца налапали цигарите, деца возещи се без седалки и колани... Доста родители са с отвратително отношение към училище и учители...
Значи нещата не са черно бели. Малко по-премерени да бъдем.
По коментари за важни и маловажни предмети, в ситуация като сегашната няма как технологии и предприемачество да ми е по-приоритетно от математиката, физиката или литературата...
Има си базови предмети и знанията по тях се явяват задължителни. Ако не са усвоили математика как ще учат физика после? Ако не владеят родния си език и граматика как ще учат чужд? Винаги може по физическо, рисуване и другите подобни да се даде писмено или устно напътствие от преподавателите. Обаче ако се изпуснат основните знания...
Трябва дебат между учителите и родителите в обществото и обсъждане на различни варианти спрямо положението. Не виждам такова нещо за съжаление, а август хей сега ще мине...
Виж целия пост
# 24
Валерия.К, само с това, че ИИ, музика и ТП не са важни или, че са маловажни не съм съгласна. Те възпитават естетически вкус, но и подготвят почвата за разбиране на литературата и историята, допълват тези предмети. А ТП развива не само някаква креативност, но и фина моторика. ФВС е нужно в борбата с обездвижването на децата, създава двигателна култура, спомага за здравето им. Всеки предмет има своето значение и не случайно е в учебния план, затова и не трябва да бъде жертван като маловажен.
Виж целия пост
# 25

Накрая излиза, че важно е всичко... с изкючение на децата.



 Понеже бяхме малки, за да продължим да работим сами, всяко от децата щеше да отиде при някой чичо или леля, които се бяха съгласили да ги вземат.
Лиза отиваше при леля Катерина в Морваи.
Алекси — при някакъв чичо, който беше миньор във Варс, в Севените.
Бенжамен при друг чичо, който беше градинар в Сен Кантен. А Етиенет при друга леля, която беше омъжена в Шарант, на морския бряг, в Еснанд.
Слушах тия разпореждания и чаках да дойде моят ред. Но понеже леля Катерина млъкна, аз пристъпих и попитах:
— Ами аз?
— Ти ли? Ти не си от нашия род.
— Ще работя за вас.
— Не си от нашия род.
— Попитайте Алекси и Бенжамен не ме ли бива за работа.
— Но те бива и да ядеш, нали?
— Не, не, той е от нашето семейство — обадиха се всички.
Лиза пристъпи и сплете умолително ръце пред леля си. Това движение беше по-красноречиво от всякакви думи.
— Разбирам те много добре, миличка — каза леля Катерина, — ти искаш той да дойде с тебе. Но, видиш ли, в живота човек не постъпва винаги, както иска. Ти си моя племенница и като стигнем у дома, ако мъжът ми каже някоя дума накриво или се навъси, като се съберем на масата, ще му отговоря веднага: „Тя ни е роднина, кой друг ще се смили над нея, ако не сме ние?“ Което казвам за нас, се отнася и за чичовците от Сен Кантен и от Варс, и за лелята от Еснанд. Приемат се роднини, но не и чужди. Хлябът не достига и за своите, камо ли за другите.

Виж целия пост
# 26
Така е, но говорим за форсмажорни обстоятелства. Децата трябва да се движат, да творят, да слушат качествена музика. Това при добро желание е лесно постижимо дори с малко помощ и напътствия от учителите. Затова казах варианти. Жертви в смисъл на качество при преподаване при ДО има, няма какво да се лъжем... Най-малкото прекият контакт с учителя. Въпроса за мен в момента е какво и колко можем да осигурим на децата, без да се поема прекомерен риск. Истината сигурно, е че отговар няма. Не се знае перспективата каква е, не се знае дългосрочно уврежданията какви може да са, нито за ваксината...
Виж целия пост
# 27
Кати, разбира се, че са важни децата. Важно е здравето им - физическо и психическо, важно е образованието им, важно е да имат хляб на масата и зимата да не са на студено. Всичко е важно. Има деца, които се хранят само в детската градина, когато ходят на градина. Има деца, за които училищната закуска е изключително важна, защото у тях няма такава. Има деца, което учат само в училище - колкото научат, толкова. Има деца, които имат възможности да станат мозъчни хирурзи, учени, адвокати, има деца, които са изложени на по-голям риск в ситуация на епидемия и за тях е важно на първо място да са здрави, за да могат да учат и да се развиват... И всеки родител се тревожи на първо място за своето дете и иска най-доброто за своето дете. А учителят - той се тревожи и мисли не само своето дете, а и всичките си ученици. Учителят е човекът, който познава и се тревожи за всяко едно чуждо дете, което обаче за него не е чуждо, защото е негов ученик.
Не подценявайте учителя, той мисли не само за своите деца, а и за вашите.
Виж целия пост
# 28
Цитат
връщаме децата в училище, разболяват се определен %, 3% от тях смъртни случаи - как ще ги приемат същите тези деца?
И откъде ги извадихте тези 3% смъртност, че и сред децата?! При тях смъртността е, практически, нулева! Ако имате причина да се страхувате, защото детето Ви е със съпътстващо заболяване (или просто защото сте паникьори), имате избор да не го пуснете на училище и да изберете домашно образование. Има такова предвидено от закона.

Не е лошо преди да си толкова категорична, да се информираш в статистиките. Съгласно произволна таблица, свалена за САЩ (има такива подробни данни и по държави, но числата са близки) средната смъртност при деца и младежи - от 0 до 24 г е 2.2% към 17.06 т.г. Още по-интересно е какви са пораженията върху децата, които са прекарали вируса дори и с леки симптоми.
Виж целия пост
# 29
Цитат
връщаме децата в училище, разболяват се определен %, 3% от тях смъртни случаи - как ще ги приемат същите тези деца?
И откъде ги извадихте тези 3% смъртност, че и сред децата?! При тях смъртността е, практически, нулева! Ако имате причина да се страхувате, защото детето Ви е със съпътстващо заболяване (или просто защото сте паникьори), имате избор да не го пуснете на училище и да изберете домашно образование. Има такова предвидено от закона.

Не е лошо преди да си толкова категорична, да се информираш в статистиките. Съгласно произволна таблица, свалена за САЩ (има такива подробни данни и по държави, но числата са близки) средната смъртност при деца и младежи - от 0 до 24 г е 2.2% към 17.06 т.г. Още по-интересно е какви са пораженията върху децата, които са прекарали вируса дори и с леки симптоми.


Извинявай, ама... ти колко имаш по математика в училище? За средноаритметично да си чувала нещо? Дори ако се вярва на данните в изнесената от тебе "произволна таблица" (в които силно се съмнявам, защото понастоящем политкоректно е да се записват всички, починали С COVID-19 като споминали се ОТ COVID-19), процентът при деца и младежи от 0 до 24 години е 0.75, а не 2.2, както убедено твърдиш и това е процент не от заразените с вируса, а от починалите в страната по една или друга причина (151 от 20076 общо смъртни случая - направих си труда да го изчисля заради тебе). Не гледаш ли какво пускаш, или не разбираш английски  - няма значение, важно е паника да се създава! Успокой топката, посмятай, помисли (ако можеш). Заразените в тази възрастова категория в САЩ са много милиони, така че записаните уж като починали от вируса 151 деца и младежи всъщност не са дори промили. Възможно е от друг вирус, примерно хепатит някой си, смъртните случаи да са много повече, но нали не е модерен, никой няма да създава психоза заради него.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия