Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 23 349
  • 767
# 15
Големият ми син колко задачи на негови приятели е решил през това ДО. Става въпрос все за деца в друго училище. Не са имали контролно по едно и също време. Той е примерно в час по музика, приятел е в час по математика. За секунди не, но за минути ставаше. Достатъчно бързо, за да могат те да си направят контролното
На съученици не подсказваше.
Виж целия пост
# 16
И от нашия опит бих казала, че изпитването не показа реалните знания при ДО. Присъствах на класно по математика. Госпожата им даде съответния тест за определено време, като каза да й върнат снимка с резултата. По време на целия тест в групата им в Месинджър повечето деца си пращаха отговорите, дори решения. Синът ми си направи сам теста- от една страна да си провери сам знанията, от друга да не се заблуди с грешен отговор. Накрая половината от децата, които в реална обстановка биха изкарали ниски оценки, имаха петици и шестици. Госпожата разбра че са преписвали, защото познава децата, но нямаше какво да направи. Часовете на големия (6клас) бяха по програма и по 30 минути. През това време връзката прекъсваше поне два- три пъти/ вероятно от приложението през което влизаха/ и през половината час някой все питаше докъде са стигнали, ама какво точно правят и т.н, с което реално часът беше неефективен. При малкия по добре се получаваха нещата, но и той беше почти изцяло на самоподготовка и ние помагахме. Изобщо не искам и да си помислям за ДО за продължително време. Децата ми бяха сами вкъщи по цял ден, работеха в едно помещение,условно разделено, но като са две момчета все намираха за какво да спорят и никак не беше спокойно. Отделно бяха заети почти през целия ден. Сега за зимния период, ако останат вкъщи по цял ден, почти няма и да излизат, предвид ранното стъмване и метеорологичните условия. Аз нямам против да се даде избор на родителите, но практически не виждам как ще се получат нещата. В нашето училище има по двама учители по предмет в прогимназиалния етап. Няма как да се организират единия да е ДО, другия за присъствено, а и повечето учители на децата ми са за присъственото обучение и не биха се се съгласили да поемат ДО. Повечето са от по- възрастните учители!
Виж целия пост
# 17
Ами ето тук идва разминаването. Според мен зазубрянето на формулите не носи нищо. Аз ги знам, ама повярвай ми никога не са ми трябвали.

То като се замисли човек нищо от нещата, които съм учила след 4-ти клас не съм използвала в реалния живот - нито в професионален план, нито в личен.
Виж целия пост
# 18
Катнис,  а това се оправя много лесно, но е трудоемко за учителя.
Виж целия пост
# 19
Cygnus, изхождаш от презумпцията на "присъственото" изпитване. При дистанционното такова подсказването надхвърля дори училищното ниво, виж колко въпроси имаше и дори тук в една тема за затруднения по предмети. Виж и на ston мнението.
Отдавна не падам под 8-9 групи на писмено за клас от 26, а онлайн и под 10, с разбъркани въпроси.
Виж целия пост
# 20
А как успяват при включени камери, насочени към лицата и листите им, да пишат в месинджър и да търсят в интернет?
Виж целия пост
# 21
А, де! Нинджи! Моите в това отношение са много смотани и ненаходчиви. Даже няма да се сетят.
Виж целия пост
# 22
Признавам си, че изхождам от позицията на моето дете, което беше 5 клас. Явно все още са смотани по отношение на преписването, макар че на класа като цяло се повиши успеха, предполагам с помощта на родителите. Но пък може да се учи 3 седмици ДО и да ги викат на групи за изпитване/тестове.
Виж целия пост
# 23
Попадна ми проект на  Училищен план за откриване и безопасност на учебната 2020-2021 година в условията на COVID-19. Училището е частно. В Добрич.
 Уточнили са, че ще променят и допълват съобразно указанията на министерството, когато се появят такива.
Виж целия пост
# 24
Ако приемем, че изобщо се пише на листи, как учителят си дели екрана на 26 и успява да види в детайли кой какво прави?
Иначе вариантите са от отворен учебник извън обсега на камерата, до скрийншот на екрана и бързо споделяне на снимка. То за сериозни онлайн изпити в платформа има опция дублиращ монитор и клавиатура, вие тук за едни училищни прози се чудите.
Дъщеря ми също е 5 клас, за две седмици деца от класа й се ошлайфаха и стигнаха умения в "техническия съпорт", дето деветокласниците ми отработваха половин година. С помощ от по-големи братя, сестри или приятели, много ясно.
Виж целия пост
# 25
ОК дайте пример как да проверя дали е усвоена формулата за намиране корените на квадратно уравнение или формули на Виет.

Чудесен пример е геометрична задача, в която трябва да сетиш да съставиш квадратно уравнение и после да анализираш резултата. Очевидно трябва да се елиминират отрицателните корени и евентуално други, които са извън обхвата на допустимите стойности.

Ако си учител по математика, обаче, и задаваш такъв въпрос, мисля че спешно трябва да си смениш професията, за да не увреждаш децата.
Виж целия пост
# 26
И от нашия опит бих казала, че изпитването не показа реалните знания при ДО. Присъствах на класно по математика. Госпожата им даде съответния тест за определено време, като каза да й върнат снимка с резултата. По време на целия тест в групата им в Месинджър повечето деца си пращаха отговорите, дори решения. Синът ми си направи сам теста- от една страна да си провери сам знанията, от друга да не се заблуди с грешен отговор. Накрая половината от децата, които в реална обстановка биха изкарали ниски оценки, имаха петици и шестици. Госпожата разбра че са преписвали, защото познава децата, но нямаше какво да направи. Часовете на големия (6клас) бяха по програма и по 30 минути. През това време връзката прекъсваше поне два- три пъти/ вероятно от приложението през което влизаха/ и през половината час някой все питаше докъде са стигнали, ама какво точно правят и т.н, с което реално часът беше неефективен. При малкия по добре се получаваха нещата, но и той беше почти изцяло на самоподготовка и ние помагахме. Изобщо не искам и да си помислям за ДО за продължително време. Децата ми бяха сами вкъщи по цял ден, работеха в едно помещение,условно разделено, но като са две момчета все намираха за какво да спорят и никак не беше спокойно. Отделно бяха заети почти през целия ден. Сега за зимния период, ако останат вкъщи по цял ден, почти няма и да излизат, предвид ранното стъмване и метеорологичните условия. Аз нямам против да се даде избор на родителите, но практически не виждам как ще се получат нещата. В нашето училище има по двама учители по предмет в прогимназиалния етап. Няма как да се организират единия да е ДО, другия за присъствено, а и повечето учители на децата ми са за присъственото обучение и не биха се се съгласили да поемат ДО. Повечето са от по- възрастните учители!

Задачите могат да се зададат в разбъркан вид за всяко дете като за всяка следваща задача се преминава след решаване на предишната. Или да има различни варианти. Решенията против преписване са лесни. Учителят само трябва да е по-инициативен, а като се сложи камера и микрофон по време на контролно за време, контролното става все по-обективно. Не разбирам защо след като учителите да се провалили с вашето ДО си мислете, че като децата отидат в училище и учителите им изведнъж ще почнат да преподават като хората при все, че сте видели, че по време на ДО не са се справили.
Виж целия пост
# 27
Дидева, благодаря много. Прегледах го набързо и ми се видя разумно.

Гаргамела, мислех, че учителят седи през часа на контролното  и минава през снимките на децата. На екрана се показват поне 5-6 наведнъж.
Иначе съм съгласна, че винаги има начин за преписване, но поне да е направено по-трудно. Интересно дали в АК някой преписва на тестове? Не съм се интересувала, но там наказанието е изключване, ако не бъркам.
Виж целия пост
# 28
Дидева, благодаря. Значи ако половината неща от този документ се разпишат и приложат в нашето държавво провинциално училище и аз съм за присъствено обучение.
Виж целия пост
# 29
Хайде да дискутираме по същество, без да навлизаме в лични обиди, от което полза няма. Аз не се засягам, но някак се нарушава добрият тон и правилата на форума.

По отношение на предложението за геометрична задача - това за учениците е по-трудно и се работи едва, когато са усвоили добре приложението на формулата в обикновен квадратен тричлен. Формулите на Виет пък са само друг начин за намиране на корени. Там или ги знаеш и решаваш, или ползваш основната формула.
Разбирам, че искате да представите учителите като некадърници, които не могат да се сетят какво да измислят, но реалността е друга. И моята директорка така ми опонираше, но по една случайност познавам лично някои ученици, на които преподава и те са ми казвали как я мятат без тя да се усети, въпреки иновативните ѝ подходи.
Аз по ИТ и информатика съм намерила начин, там е лесно, но по математика не е така.
По отношение на тестовете за време и измислянето на въпроси, ще дам пример с изпита по дигитални компетентности за 10 клас, който е онлайн и се провежда от няколко години, без последната, помислете защо. Та та първият модул е от 20 въпроса за 30 минути, всички имат различни въпроси, не всички от тях са с избираем отговор, а по някои трябва и да се посмята малко. Е, няма проблем, успяват да преписват или по-скоро да си намерят отговорите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия