Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Мнения за 20 ОУ Тодор Минков

  • 6 953
  • 71
# 30
Пак съм аз Simple Smile след дни на отворените врати имаше дискусия относно натовареността на децата при целодневна форма на обучение и как в следобедните часове им е много трудно, може ли да изкажете впечатления, като вече минали/преминаващи през това?
Виж целия пост
# 31
Даммм, това се говори с цел родителите на бъдещите първокласници да се съгласят целодневната форма на обучение да отпадне и училището да си стане, като всички останали - сутрин училище, следобед занималня.
Пробваха и при нас, но срещнаха отпор, тъй като доста голяма част от родителите са избрали това училище именно заради целодневната форма на обучение. Явно са решили от следващата година да го въведат

Не, не е вярно - децата от самото начало свикват на по-голямо натоварване при ученето, тъй като нямат база за сравнение и смятат, че е така във всички училища. През първия срок часовете бяха разпределени равномерно, а сега във втория - сутрин са БЕЛ, СП БЕЛ, Мат, СП Мат /СП - самоподготовка/, а следобед са заниманията по интереси - изобразително изкуство, технологии, физическо, НЕ. Нямам случай до сега дъщеря ми да се е прибрала уморена. Дори напротив - с огромно удоволствие си ходи на училище, а след училището отиваме в парка да си играе с приятелите.

Честно казано не разбирам желанието на директорката да смени нещо, което е доказано с годините, че работи. Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.
Виж целия пост
# 32
В интерес на истината самата директорка не е изказвала мнение по въпроса, беше доста делова и неконкретна в отговорите си Simple Smile като цяло училището изглежда симпатично с изключение на стола, някак не мога да си обясня защо е тази разруха в коридора и неприветливост на помещението за хранене, може би в други училища е още по-зле, но си мисля, че с не много средства би могло да се постигне по-добър вид и уют.
Дали “г” клас е фреската паралелка или не е ясно коя ще е френската? Стаите изглежда са ремонтирани по различно време, защото има разлика в шкафчета, чинове.. май нещо прекалено се взирам в детайлите Simple Smile
Виж целия пост
# 33
При нас "А" паралелка е френската.

Сградата си е стара и със сигурност й трябва още ремонт. Но училището е добро - учителите са страхотни. АЗ съм изключително доволна. Само това с премахването на целодневното обучение ми е непонятно, тъй като е така от години. Но за това трябва да му мислят родителите на бъдещите техни ученици. Надявам се при нас да си остане стария вариант, защото ние сме заварено положение. Като махнем това, всичко друго си е ОК. Директорката е нова, млада, амбициозна, има доста идеи за развитие на училището, което ще е супер, ако се осъществят. Децата си обичат всички учители. Аз лично съм много доволна, защото както казах - имам опит с друго училище, което също е доста елитно, но нещата там бяха много, много зле.
Виж целия пост
# 34
Даммм, това се говори с цел родителите на бъдещите първокласници да се съгласят целодневната форма на обучение да отпадне и училището да си стане, като всички останали - сутрин училище, следобед занималня.
Пробваха и при нас, но срещнаха отпор, тъй като доста голяма част от родителите са избрали това училище именно заради целодневната форма на обучение. Явно са решили от следващата година да го въведат

Не, не е вярно - децата от самото начало свикват на по-голямо натоварване при ученето, тъй като нямат база за сравнение и смятат, че е така във всички училища. През първия срок часовете бяха разпределени равномерно, а сега във втория - сутрин са БЕЛ, СП БЕЛ, Мат, СП Мат /СП - самоподготовка/, а следобед са заниманията по интереси - изобразително изкуство, технологии, физическо, НЕ. Нямам случай до сега дъщеря ми да се е прибрала уморена. Дори напротив - с огромно удоволствие си ходи на училище, а след училището отиваме в парка да си играе с приятелите.

Честно казано не разбирам желанието на директорката да смени нещо, което е доказано с годините, че работи. Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.

Замисляли ли сте се, че повечето учебни часове по езика правят така, че следобед също да има задължителна част от обучението, заради което не може да има т. нар. "занималня" и част от децат да си тръгват на обяд?
Ако го направите, то грешните интерпретации в коментарите Ви ще са излишни, защото и през следващата година нещата ще изглеждат по същия начин, както са си били и преди.  Или нещо имате зъб на диркеторката?

Всеки стол в общинско училище към Столична община се избира с обществена поръчка от районната администрация. Договорът е между кмет на район и управител на юридическо лице. Когато се сключва договорът директорът на училището и представител на Училищното настоятелство също участват в тази процедура, но без особено важна роля. Много училища страдат от некачествена услуга, защото училището не е страна по договора. Неотдавна имаше скандал по този повод в 126. ОУ и бе прекратен договора на фирмата там.
Виж целия пост
# 35
Аз за стола писах, че  като обстановка е зле, за храната не знам още; мисля помещенията са си отговорност на училището?
Виж целия пост
# 36
...мисля помещенията са си отговорност на училището?
Не. Наемателят на стола и общината имат тази отговорност. Наемът от стола отива в бюджета на общината. Районният кмет контролира изпълнението на договора. Хубавото е, че Училищното настоятелство и Общественият съвет имат право на проверки и ако преценят, сигнализират на кмета.
Виж целия пост
# 37
ВЪПРОС:

Или нещо имате зъб на диркеторката?

ОТГОВОР:


Директорката е нова, млада, амбициозна, има доста идеи за развитие на училището, което ще е супер, ако се осъществят. Децата си обичат всички учители. Аз лично съм много доволна, защото както казах - имам опит с друго училище, което също е доста елитно, но нещата там бяха много, много зле.

А дали нещата ще са, както до сега през следващите години, мен лично изобщо не ме интересува. За мен е важно нещата да си останат такива, каквито са за класовете, които са заварено положение. Какво ще става от следва учебна година е нещо, което касае бъдещите първокласници.
Виж целия пост
# 38
Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.

Здравейте,
от години в училището обучението  в начален етап е целодневно. Като следобедната форма ( допреди 4 години подобна на занималня с учител, различен от класния ръководител) е абсолютно задължителна, тъй като само така могат да се изпълнят часовете по език ( ФЕ/НЕ). Вариант да си вземете детето по обяд не съществува ( поне аз имам лични наблюдения от 8 години).
Не бъркайте целодневна форма на обучение с полудневна форма - сменен режим. Сменен е режимът след 3-ти клас - първа/втора смяна, като най-вероятно ще се постигне едносменен режим ( само първа, но не от 7.30 сутринта както сега) след време - по-възможност и от следващата учебна.
Няма и вариант да има смесване на деца от различни класове, тъй като следобедните часове са задължителни за всички. Разликата ще бъде дали часовете по самоподготовка ще се водят от класния ръководител или от друг преподавател, който ще води само самоподготовка. 
Обучението е натоварващо за децата, независимо в коя форма ( смесен с блокове или задължителна занималня),  просто в края на деня може да станат по-уморени...При моите деца не съм го наблюдавала и не са ми заспивали в колата, дори са били на различни активности след това, но има доста родители, които са споделяли, че децата в края на деня са уморени, затова пък заспиват по-бързо Simple Smile.
Виж целия пост
# 39
Колкото хора - толкова мнения. И въпреки това, когато тона на разговор/писане е нормален, дискусията, която се получава не само е приятна, но и достатъчно ползотворна. Най-вече за хората, които наистина се интересуват от темата Simple Smile
Виж целия пост
# 40
Здравейте, задължителни ли са униформите? Стори ми се, че в двора има дечица без униформи, дали може да се ходи и без или?
Виж целия пост
# 41
Задължителни са. Сега са без униформи, защото реално учебната година свърши. Но иначе всеки ден са поне с торната част на униформата
Виж целия пост
# 42
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.
Виж целия пост
# 43
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.

Здравейте, в края на 4-ти клас децата провеждат изпит по немски език. Резултатите служат, като база за преразпределянето им в 5-ти клас - от най-добро към средно ниво. Примерно 5б са с най-добри резултати , а 5г не толкова. Тази година няма да има такова преразпределение, защото нивото във всеки клас е идентично, но детето трябва да има горе-долу А1 като познания си мисля.
Виж целия пост
# 44
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.

По-скоро вижте на сайта на училището, секция "Прием". Там са посочени свободните места за всяка учебна година и редът за подаване на документи.
Но детето най-вероятно трябва да е изучавало немски, тъй като нивото е по-високо от това, което се получава в училище с 2-3 часа език на седмица.
Може да пишете на мейла на училището и да отправите запитването си. Най-добре там ще Ви отговорят за изискванията за език.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия