Буйно и трудно дете

  • 8 840
  • 112
# 75
Аз имам запазен час за Свети Никола от февруари за септември, но сега ми казаха, че не преглеждат деца заради ковита. Не се знае кога ще започнат. Сега само спешни случаи приемали.

аз също се опитвам да стигна и уж имах входящ номер, същото ми казаха.
предполагам  с иджането на есента съвсем ще се замрази с някоя грипна епидемия
Виж целия пост
# 76
ТЕЛКът на детето е до януари 2022 година и следващото лято или есента трябва да отидем до Св. Никола за  проследяване, защото мисля да подам за нови три години в ТЕЛКа. Чудя се откога да звъня, за да запазя час? Дано стане, проследяването е платено, а не по каса.
Виж целия пост
# 77
Таблет има още миналата година на Фишър прайс с български думи , букви, песни, но явно го купих рано и е изгубил интерес към него.Обожава музика и щом чуе дори реклама, започва танци, а за килимчето е добра идея.Постоянно си ходи в къщи и като види букви и цифри си ги брои и казва и сочи с пръст , но на английски, аз го поправям , но толкова го е заучил от ю туб, че няма оправия.Аз му глася на телефона на български песни и филмчета, но той си намира подменю и си избира английските.Но днес и аз не съм била с тел, нито той , не се е тръшкал и ревал.Има светлина в тунела.

Моето дете /4+/ гледа филмчета само на английски, но ние и с него си говорим на английски около половината време. С баща си само на български. Така свързва езика и с носители.

За тръшкането, което вече е сравнително рядко, аз не реагирам по никакъв начин. Щото то като креснеш значи, че реагираш, а детето точно това търси. Седя и си чета нещо и като започне да се успокоява - отивам при него да си поговорим какво се е случило. Така в общи линии успях да сведа тези прояви до минимум.
Виж целия пост
# 78
Значи за дислекция, за проблеми в говора след 4 вече съм съгласна , че трябва да се заведе някъде, но защото се тръшкало, тичало , било буйно и не говорело много правилен български за дете на 2г и 10м не съм съгласна!


Не ви разбирам искате съвети но когато ви се дадът  не сте съгласни.Много родители си заравят главата  че детето има проблем в ДГ не е проблем  но в 1клас им се изясняват доста неща.Е вашият момент ще дойде  !
Виж целия пост
# 79
на почти 3 години се очаква да говори доста правилно, езиковата система около 3-годишна възраст е почти изцяло сформирана като граматика, синтаксис, морфология и т.н. И не, не е въпросът в Р-то, макар в повечето случаи точно за Р да се хващат хората. Възможно е моите критерии да са малко по-консервативни, но нещо не си падам по "ще го израсте" и "изчакай малко, много деца са така".- Много деца могат да са всякак, но като родител мен ме интересуват моите деца да са напред и езикът да е както трябва, а другите да гледат техните си деца, вместо да ме успокояват мен. Така разсъждавах навремето като майка, а чак после влязох в професията, но общо-взето си запазих критериите.
Виж целия пост
# 80
Андариел, подкрепям. А най-лошото е, когато родителят и учителката в ДГ виждат, бе нещо не е наред с детето, а специалистите отричат с "Дай й/ му време, ще навакса."; "Защо искаш да й/ му има нещо?"; "И ако е ... какво?"; "Да, права сте, има някои маркери за дислексия (на директен въпрос на майката относно 6-годишно дете), но сега е рано, трябва да стане поне втори клас, за да може да се диагностицира дислексия."...
Ако родителят се лута в догадки какво не е наред с детето, а специалистите правят такива коментари вместо нужните тестове и не поставят диагноза, съответно как да се започне работа на време?
Честно, не разбирам родители, които усещат или се съмняват, че нещо не е както трябва, но отказват да го видят и да вземат мерки на време или директно отричат, когато друг им намекне за проблема.
Виж целия пост
# 81
Честно, не разбирам родители, които усещат или се съмняват, че нещо не е както трябва, но отказват да го видят и да вземат мерки на време или директно отричат, когато друг им намекне за проблема.
Защото масово приемат каквито и да са проблеми с детето като лична нападка.
Между другото удивително е колко хора питат родителите на такива деца "Защо сами си правите проблеми където няма?", или другото ми любимо "просто трябва детето да го надрасте" Rolling Eyes
Виж целия пост
# 82
Нормално е, повечето родители по дефиниция приемат проблемите на децата си като личен провал.
Виж целия пост
# 83
Нормално е, повечето родители по дефиниция приемат проблемите на децата си като личен провал.
И така пропускат възможността да се работи с детето на време и наистина да израсте проблема или поне да се стимулира развитието му и разликата с връстниците да е по-малка. Ако детето ми беше диагностицирано на време и съответно още от трета група включено на ресурсно първи клас щеше да мине с много по-малко стрес и драми за всички, а детето вместо да мрази щеше да обича училището.
Виж целия пост
# 84
Не можеш насила да накараш човек да осъзнае, че има сигнали за някакви неща, дори когато ги вижда, му трябва време да премине през всички етапи на осмисляне и емоционално реагиране на нещата, за да стигне до точката, в която вече е готов да направи нещо. Като родители сме много чувствителни дори за някакви дреболии и най мразим някакви други хора да ни намекват някакви неща или дръзнат да кажат направо нещо. То е ни така- ни така - нито да кажеш на човека, нито да си мълчиш.
Виж целия пост
# 85
Нямам представа дали само моята среда е такава,но покрай мен са повече от хората,който си затварят очите.Дали се отнася за детето или не ,много рядко мога да си затворя очите,просто съм си такава.Та от както съм открила проблема при детето разни познати и дори  по-близки хора не спират да ми повтарят как прекалено много се впрягам,как детето виждаш ли щяло да го израсте,как аз не трябвало да се вкопчвам в проблема и да си променям живота,била съм прекалено млада,едва ли не "ако ти е писано да се удавиш,няма да се обесиш" и чак се опитват да се налагат.Не мога да си представя ,че детето ми ще е на 95% примерно и има нещо ,което да зависи от мен,за да достигне 100% и аз няма да го направя и ще го "осакатя" за цял живот.(Първата диаганоза на дъщеря ми беше ДЦП,в последствие се оказа ,че има дефицит на Б12,който освен двигателно и се отрази  говорно,повлия много и на нервната система-супер кисела,тръшкаща се.)
Виж целия пост
# 86
Mira, защо си мислите, че заради филмчетата не говори.Толкова много деца играят с телефони и са нон стоп пред телевизорите от съвсем малки и говорят на почти 3 години. И аз препоръчвам обследване на детето , за негово добро е,  казвам ви го като майка на дете с проблеми в развитието. Също много важно е играе ли с играчките по предназначение..и още има ли разбиране на речта, съобразно неговата възраст.
Виж целия пост
# 87
Не е заради филмчетата сами по себе си. Не може по едно и също време хем детето да гледа филмчета, хем да общува с членовете на семейството си. Езикът се учи с двупосочна комуникация, трябват поне двама за тази цел, двама души - детето и още някой. Филмчето иззема времето за общуване, на всичко отгоре детето е пасивно., няма възможност да е активната страна в комуникацията, няма кой да му отговори. Затова се спират филмчетата или поне се ограничават до някакъв санитарен минимум, а автоматично това време пред монитора бива запълнено с нещо друго - игра с играчки, игра с друго дете от семейството, с възрастен, правене на някакви неща с майката или просто мотаене около възрастните, а докато се мотае детето, то наблюдава, търси контакт, има отклик относно негови действия или желание за комуникация. Всичко е измислено, ние само трябва да го следваме.
Виж целия пост
# 88
Андариел е права за филмчетата и мотаенето около родителите, но ако едно дете е в спектъра и ако е силно изразен, изобщо няма да отчете майка си и баща си .  Тава важи за невротипични деца.  Даже по -добре да гледа филми и да учи нещо от тях, отколкото да се върти по 3 часа или да върти топки по 5 часа.
Виж целия пост
# 89
Ние не знаем за конкретен случай дали е в спектъра, все пак не сме го видяли това дете.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия