Сексуално образование в начален етап! Що за дивотия!?

  • 8 655
  • 312
# 210
Какво значи да ти се меси във възпитанието?
Едва ли ще им задават морални принципи - кога и с колко да правят секс.
И пак спомен. В гимназията ни събраха всички класове и лекар-венеролог ни изнесе лекция за венерическите болести. Говореше толкова интересно, че го скъсахме от въпроси. Дали ни е развратил?!
Виж целия пост
# 211
Авторката на темата говори за начален етап, т.е. до четвърти клас, а не за гимназия. Въпросът е за тази възраст, когато са "нито риба - нито рак".

За месенето във възпитанието е това, което съм написала - да не ми се меси. Отива на училище, за да учи математика и т.н., а не за да го възпитават в неща, които са работа на семейството. Училището не е супервайзор на семейството, нито замества семейството, че да решава какво и как в текива деликатни дела. Имат си учебник по биология.
Виж целия пост
# 212
Почва се преди тази възраст.
Дадох пример с 4 клас, как на мама златното яйце уж се срамувало.
Сега оглеждаме децата под похлупак и това не е добре за оцеляването на цивилизацията ни.
Виж целия пост
# 213
Почва се преди тази възраст.
Дадох пример с 4 клас, как на мама златното яйце уж се срамувало.
Сега оглеждаме децата под похлупак и това не е добре за оцеляването на цивилизацията ни.
Ама те всички са мамини златни и "моето дете не е такова",затова са масово л@йненца.Секса е навсякъде,корици на списания,вестници,реклами,филми и т.н. и т.н.,ама ние да обясняваме за опрашване ли?
Виж целия пост
# 214
Колко интересно, тези научни факти не ги знаехме! И какво предлагаш, по случай поведението на 4-годишните и после на 5-годишнте да вземем да им разясним всичко, така ли?
Кого тук го е страх, само това кажи? А защо непременно някой друг трябва да обяснява, а не родителите, в частност ти примерно? Не знаеш как да започнеш разговорите и затова ще прехвърлиш горещия картоф на страничен човек?
Кой те спира да обясняваш, Анди? Обяснявай колкото душа ти иска.

Относно поведението на 4-5-годишните явно някои родители считат, че най-добре е да заемат поза "щраус".
Виж целия пост
# 215
То не е добре и децата да се отглеждат и възпитават повече от институциите като детски заведения и училище, вместо от семейството. А колкото до похлупака, има си и предимства това, което наричаш похлупак - намаляват се рисковете от намеса във вътрешните работи. Цивилизацията не е алфата и омегата на знанието, тя е и доста бъгава, както се вижда, за някои неща. Златното яйце си има родители да му обяснят. Не става въпрос за срам, а за това кой кара влака.
Виж целия пост
# 216
Оф, Анди, нали си професионалист. Все трябва да си чувала, че процесът в училище се нарича учебно-възпитателен.
Виж целия пост
# 217
Няма как похлупакът да има предимство в еволюционен план.
Има предимство само за заблудените родители на златни яйца, които се радват да карат влака. А дали златните яйца ще са успешни в еволюционен план?
Виж целия пост
# 218
Професионалист съм на работа и не се меся във възпитанието на хората, а за моите деца съм майка и правя това, което сметна за нужно.
За похлупака и еволюцията - похлупакът е защита, той ограничава въздействията, които често са неблагоприятни. А с еволюцията спокойно можем да сме на различни мнения. На всичко отгоре еволюцията борави с видове като единица мярка и хич не се интересува от индивида, стига да се запази видът. Обаче за мен е важен индивидът, а не видът. Златните яйца са успешни, когато са добре, пък който иска да си оставя яйцата да ги вее вятърът и да ги пече слънцето или да ги вали дъждът. аз моите си ги пазех, за да са добре.
Виж целия пост
# 219
Никой не те кара да разчиташ на училището за възпитанието на децата си. То ги възпитава и да искаш, и да не искаш. И добре, че е така, защото има кой да възпита поне малко децата, които нямат родители, на които да разчитат в това отношение. И междувпрочем, пилците, дори излюпени от златни яйца, се броят наесен.
Виж целия пост
# 220
Мен пряко не ме касае темата, но все пак - ако е психологът на училището, ок, или учител. Обаче нещо не се кефя на мисълта, че може някое измислено НПО по кой знае какъв проект да тръгне да просвещава. Винаги съм била подозрителна, когато някой реши да ми се меси във възпитанието, а аз дори не го зная кой е и какъв е.


Чакай сега, щом е ЧАС за мен поне, по подразбиране, има ПРЕПОДАВАНЕ и това означава нарочен УЧИТЕЛ. Представа си нямам какво е НПО, но каквото и животно да е, не искам да се запознавам с него, нито пък детето ми. Пък ако ще да е най-прекрасното нещо на света - в училище искам да преподават квалифицирани учители и нищо друго (може студент на стаж, но само в присъствие на пълноправен учител). И в тази връзка много повече ме притеснява идеята на МОН във връзка с ковида да пуснат куци, кьораво и сакато - пардон, хора без нужната квалификация - да преподават. Ако не могат да осигурят учител по-добре да го пишат дъждовно... Аз самата мога да оценя каква е разликата м/у това да знаеш нещо - дори на наистина много високо ниво - и да имаш качествата, познанието и опита, за да го обясниш не на студент, а на ученик.

И в тази връзка... съгласна съм с теб - не искам да го ВЪЗПИТАВАТ по въпросите на секса. Не бих имала нищо против да го УЧАТ - на всичко, свързано с биологията на въпроса (вкл. болести, предпазване, техники на поставяне на предпазни средства и каквото друго се сетиш), но не и да се вкарва каквато и да било морална нотка към темата.

Впрочем, не само по отношение на този конкретен въпрос... Спомням си колко силно ме беше подразнило, когато веднъж учителката им 1-4-и клас (в 1-ви бяха) се възмущаваше защо не се предават ("издават", "изказват") взаимно. Очевидно се е опитвала да им втълпи, че така трябва... аз почнах да виждам червено. Както и поне един тати... от моето поколение.
Виж целия пост
# 221
НПО е неправителствана организация. Обикновено НПО-тата работят с финансиране по проекти, на тях това им е бизнесът. Самостоятелни организации - те си наемат персонал.
Виж целия пост
# 222

О, за тях изобщо не се и сетих. В смисъл - изобщо не влизат дори в типа допустими хора - т.е. нещо от МОН (пак не бих била съгласна) или нещо от сорта... неправителствените могат да си направят каквито си желаят курсове или неделни училища.
Виж целия пост
# 223
Много ми е странно възрастни, добре възпитани хора да възприемат за нормално да се разговаря по такива въпроси с...непознати. Явно съм от по-старото поколение ,за което някои неща се коментират само с хора на които се има доверие и се считат за близки.
Аз не съм против самото образоване, а не одобрявам то да се провежда от чужди за децата хора.
Още от малки им повтаряме да не разговарят и да не вярват на непознати, е  какъв ще е ефекта от това непознат да влезе и да си изпее лекцията. Ако идеята е само колкото да си вземе хонорара ,ок .
Виж ако  това същото бъде поднесено от класния ръководител или училищния психолог ,даже може да се престрашат да си зададат въпросите ,ако възникнат такива.
Друг деликатен момент е в каква група ще се проведе въпросната беседа. Много деца се стесняват да зададат въпрос, ако не е подходено с такт, а са събрани целия клас.
 Също и за по-големите. Тъжно и жалко е да си мислят че се  ''учат '' как да правят секс от порно .А после се чудят защо нямат здрава връзка.
Такова образование има място не само при по-малките, но за да има ефект ,трябва да се поднесе по подходящ начин.
Виж целия пост
# 224
А не мен ми е странно да уча детето си да се отнася към учителите си като към непознати и да не им се доверява. Аз лично уча и съм учила децата си на респект към учителите им. Вие, mamamari, явно имате по-различни ценности, към които не включват учителите и училището.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия