От вчера пиша и трия по въпроса с математиката, но днес ще си напиша мнението, моля никой да не ми се сърди! Децата вина нямат, проблемът е в начина на обучение в периода 5-7 клас. Те не решават почти нищо (2-3 лесни задачи за домашно 3 пъти седмично), пишат се илюзорни шестици, в 7 клас се преминава на бързи обороти през материала, децата заучават типове задачи, решават с помощни таблици, а не се опитват да мислят решение, просто търсят в главичката си коя таблица съответства на условието и всяко нестандартно условие води до блокаж. С годините се трупат пропуски и неглежиране на предмета. При пропуски в основата е нормално да има неразбиране в обясненията на новия материал. И не новата учителка е виновна, че изисква и очаква децата да знаят заложеният материал, а учителите в периода 5-7, които не са изисквали.
Нашето домашно от вчера по мат е ТРИ задачи от учебника, 2 от които са решени дори. Ми ако тя се остави само с такова домашно дали ще може да учи профил математика след 2 години? Но пък в гимназиален етап много деца нямат желание да учат математика, те ще си карат с минималните прагове, но ако някой иска да е добър по един предмет, ще му се наложи домашна самоподготовка. Вече са големи, в периода 1-7 клас е имало нужда някой да им казва какво да решават, сега са с изградени до някаква степен интереси и от тях си зависи дали искат да ги развият.