Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 37 886
  • 810
# 255
И как си представяш редовният учител по балообразуващ предмет да каже "запишете се на уроци"? Все едно да каже, че подготовката е недостатъчна или че детето не се справя. Това психологически, и професионално, и всякак. В най-добрия случай ще каже нещо като "вие си преценете". Ако каже "няма нужда" и после детето не изкара достатъчно много точки, за да влезе в гимназия от типа Х, родителят ще се сърди на учителя. Ако каже "запишете се на уроци", все едно да каже, че той самият не се справя като учител. Затова подобни въпроси към редовния учител са безсмислени, защото отговорът ще е или никакъв, или хлъзгав. Всеки родител преценява за себе си какво и доколко е готов да направи - как си преценява детето, как гледа на подготовката, какви са му убежденията и какви рискове е готов да поеме или да не поеме.
Виж целия пост
# 256
Анди, не мисля, че си права.
Човекът, който най-добре знае къде са пропуските на едно дете е този, който му преподава. При нормален контакт, за което говорим. Абсолютно сигурна съм, че който и учител да попитам, ще е по-наясно от мен.
За какво да се сърди родителя?
Имам чувството, че си излязла от някой килер 20 години по-късно. Говорим за друг тип училища досега.
Виж целия пост
# 257
Ще е по-наясно с пропуските като фактология към определения момент за задачите, които детето е правило, но няма да ти каже да записваш или да не записваш на уроци. Няма "друг тип" и то не е до училищата, а до хората, затова обясних, че един такъв въпрос поставя учителя в положение да даде отговор, който да не го поставя в неудобно положение, защото вероятността да даде правилен отговор е като да играе хазарт - може да улучи, може и да не улучи. А отнася ли се за такъв чувствителен въпрос като кандидатстване в седми клас, е доста рисковано, защото не става въпрос за просто някакво мнение какви са пропуските и има ли пропуски по материала и нужда от допълнителна работа (но не частни уроци), а за кандидатстване, което е достатъчно неясно събитие откъм конкуренция, трудност на изпита и прочие случайни променливи. Все пак това е редовният учител на детето, който там е на работа като наемен работник, а работата му е да учи децата и да ги оценява, а не да съветва за частни уроци. Ако беше страничен човек, независим консултант, разбирам да дава становище за уроци. да има или да няма.
Виж целия пост
# 258
И как си представяш редовният учител по балообразуващ предмет да каже "запишете се на уроци"? Все едно да каже, че подготовката е недостатъчна или че детето не се справя. Това психологически, и професионално, и всякак. В най-добрия случай ще каже нещо като "вие си преценете". Ако каже "няма нужда" и после детето не изкара достатъчно много точки, за да влезе в гимназия от типа Х, родителят ще се сърди на учителя. Ако каже "запишете се на уроци", все едно да каже, че той самият не се справя като учител. Затова подобни въпроси към редовния учител са безсмислени, защото отговорът ще е или никакъв, или хлъзгав. Всеки родител преценява за себе си какво и доколко е готов да направи - как си преценява детето, как гледа на подготовката, какви са му убежденията и какви рискове е готов да поеме или да не поеме.
100% съгласна!
Точно така е!👏
Виж целия пост
# 259
Лейка, защо да е от килер излязла Андариел, права е.. Даже шансът някой учител да  те  посъветва да пуснеш детето на уроци/курсове е много по-голям в ДУ, там винаги би намерил оправдание последният (доста големи класове и невъзможност за индивидуална работа, осезаема разлика  в нивото на децата,  наличие  на смущаващи досциплината, а оттам и учебния процес седмокласници, недоволство, че вместо директор и педагогически съвет в рамките на разните там ФУЧ/ИУЧ да дадат някакъв бонус час за БЕЛ в 7 клас за доп. подготовка са  избрали я  втори език, я математика, я друго). И въпреки тези опции  да се измъкнат по пантофи с подобни оправдания, не го правят де факто и учителите в ДУ, масово говорят как курсовете са разхищение на пари и училищната подготовка баш при тях е достатъчна.. А за ЧУ ми се струва немислимо. Та подобно признание/съвет/насока към родител би било удар под кръста и за самата управа, няма да е само  в ущърб на собствените му качества на преподавател. Идеята е, че си в ЧУ, че си плащаш, за да получиш всичко необходимо, при нужда и допълнителна помощ по даден предмет. С какво би обяснил един учител евентуалната необходимост от работа  на конкретно дете извън училището - с недостъчен брой часове ли (не става, понеже часовете са достатъчно в ЧУ),  с лоша дисциплина в час ли( не става,  ЧУ в общия случай поддържат такава), с  недостатъчна лична квалификация  ли(не става, кой сам ще се принизи да каже такова нещо за собствената си компетентност), с неадекватни решения на управата ли (съвсем не става), с признание в закъснял момент, че детето има пропуски ли...Подобен съвет/препоръка трябва все пак да е обоснован, нали Simple Smile Как ще стане тази обосновка?
Виж целия пост
# 260
Смятам, че едно дете ако има пропуски, учителят ще каже какво да се направи, за да се отстранят. Аз не смятам, че тези пропуски биха били негова вина.
Все едно докторът да е крив ако пациентът е болен.
Виж целия пост
# 261
Аналогията с доктора е неуместна. Не е виновен, че си се разболял. Ако детето има пропуски, до голяма степен вината е на учителя в училище и той не би си го признал, освен с оценките, които поставя. По тях човек може да се ориентира донякъде.
Пробните на ПЧМГ са малко особени. Ходят основно техните деца и много малко външни. Когато моето се яви, външните бяха 2-3 деца. Не връщаха работите и не даваха да се снимат. В определен ден и час трябваше да отида да ми я покажат, не успях. Прилича малко на вътрешно оценяване.
Затова препоръчах пробни във външни школи, в които ходят деца от различни училища, имитира се външно оценяване и може да се види детето къде стои сред останалите. Повечето предоставят такава статистика. А и върнатите работи може да се анализират и да се работи за отстраняване на пропуските.
Виж целия пост
# 262
Аз пък считам, че ако детето има пропуски качественият учител ще сподели. И за това не е необходимо обяснение. Не ясно за мен защо винаги от тази картинка се изключва ученика. Той може да е мързелив, да не му достига капацитет по даден предмет. Да разбира урока след третото обяснение. А пък в училище стига време за едно обяснение. Да има нужда от повече от заложената в програмата практика.
Не понятно за мен, в цялата картина се счита че децата са еднакви...и винаги са най-старателни и най-ученолюбиви.

Моето дете посещаваше известно време онлайн уроци по допълнителната математика за кандидатстване в 5 клас.
Първо защото при дисранционното със сигурно имаше пропуски. Второ исках да имам външен поглед на това как се справя. Но 99.9% от знанията са му от училище.

Питагор и ПЧМГ никога не са връщали каквито и са било тестове. Няма право и да се снимат. Винаги могат да се разгледат на място и да се препишат. И на мен ми е чудно. Още повече тези в 1 клас какво авторско право да има там....ама правила.
Виж целия пост
# 263
Аз знам за такива случаи и в ЧУ - съвсем добронамерено учителят дава съвет на родителите, имайки предвид какви са целите на детето за кандидатстване. Да не забравяме, че все пак и частните училища са масови училища, не предлагат индивидуален подход. В един клас от 20 деца винаги има такива, които са разбрали повече и такива, които са разбрали по-малко, нищо, че учителят и методът на преподаване са едни и същи. Не става въпрос детето да не покрива учебния материал, а за по-малки шансове да се пребори за ограничени места в най-желаните училища без допълнителна, целенасочена подготовка. С други думи, средното ниво на класа е високо, но на изпита не се явяваш със средното ниво на класа си, нали така?
Виж целия пост
# 264
Има нещо такова - ако се бориш с всички на общо основание, отиваш на "приятелски мачове" или на "открити турнири с малък награден фонд", за да видиш къде си спрямо конкуренцията, а не правиш само вътрешни квалификации. Един учител/треньор може да препоръча работа с друг учител/треньор, само ако няма ресурси, за да подготви състезателя, а тук говорим за състезател, а не просто за текущ материал. Дори ако щеш е нелоялно от страната на наемния работник на която и да е компания, а ЧУ са компании, да препоръчва допълнителна работа навън, особено ако посланието към родителите е "ние сме най-добрите, подготовката е супер, затова няма нужда от уроци". Разбирам те, Лейка, ти може да не си помислиш нищо лошо за учителя, но останалите 99 ще си помислят, и шефът на учителя ще си помисли и хич няма да е добре за него. Защо да си рискува авторитета и работата? А и каква е нагласата на родителите, нали отиват в ЧУ именно за да не плащат уроци после? Това при никое ЧУ и при никой учител няма да се случи, освен ако не ти е суперблизък, но и тогава рискува. Все едно от Епъл да те пратят при Майкрософт.
Виж целия пост
# 265
Като току-що преминала през 7 клас, мога да кажа, че ходенето на допълнителни уроци беше грешка. Ако детето има добър учител в училище, достатъчно е вкъщи само да учи и упражнява материала. Пробни изпити има достатъчно в нета, както и по школите. Ходенето на допълнителни занимания губи страшно много време, детето се преуморява и просто присъства на урока, но не научава. При нас беше "много дини под една мишница". Ако детето е от добро ЧУ, съвсем ми се струва безсмислено. При цел АК - евентуално да отиде за един учебен срок на подготовка за есе. Ако е с добра математика - няма нужда да се разконцентрира. Добрата математика дава достъп навсякъде. Само за СМГ трябва и максимален резултат по БЕЛ. Аз бих давала да прави ПИ вкъщи.
Виж целия пост
# 266
Всъщност учителите в частните училища си говорят доста реално и абсолютно биха препоръчали учител, ако детето има пропуски и усвоява по-бавно.
Лейка, моето магаре е в 7-ми клас и не ходи на уроци по български. Не, не е блестящо положението, но това е негова борба, а той е умен. А ПЧМГ и НПМГ си имат собствени изпити, все пак.
Виж целия пост
# 267
Всъщност учителите в частните училища си говорят доста реално и абсолютно биха препоръчали учител, ако детето има пропуски и усвоява по-бавно.
Лейка, моето магаре е в 7-ми клас и не ходи на уроци по български. Не, не е блестящо положението, но това е негова борба, а той е умен. А ПЧМГ и НПМГ си имат собствени изпити, все пак.
Сигурно, особено ако няма шанс да останеш в същото ЧУ след 7 клас 😉
Вероятно зависи и от самия учител, не толкова от това дали училището е частно или не. Сигурна съм, че една П. Тодорова в прав текст ще каже "не става", независимо дали е в СМГ или ПЧМГ. Но тя по-скоро е изключение (❤), повечето са по-дипломатични.
В НПМГ за мат паралелки се кандидатства с НВО.
Виж целия пост
# 268
Има значение кое НВО е х 3.
Виж целия пост
# 269
Ей, като започнете да абсолютизирате и да слагате всичко под един знаменател. Нямало как учителят да плюе по политиката на училището/професионализма/принципите или квот-друго-алабала-се сетите. Глупости на търкалета. Като всяко нещо опира до личността/човека.
Да, има учители (вкл. работили цял живот в държавното училище), които откровено ще кажат дали смятат, че детето има нужда от курсове/уроци. Защото им пука за конкретното дете. И наистина искат да помогнат. Моята учителка по БЕЛ е така, майка ми е така и поне още десетина техни колеги, които познавам лично.
Признавам, че грам не ми мина през ума подхванатото от Анди как и защо не биха споделили искрено мнение или такова, дет е срещу репутацията на училището. Но идеално знам мотивите и, че да, има много такива учители. Затова и написах в предишно мнение “ако имаш доверие на учителя”. Така че айде да не отсичаме, че е само черно или бяло. Щот не е. Опира до хората в ситуацията. И има различни възможности.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия