Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 39 611
  • 1 357
# 1 290
Може да си права. Но ето сама казваш, че още от втори клас са започнали. А на нас ни казват от вчера за понеделник. Как пък не се сетиха поне от 15.09 да бяха започнали по нещо да показват. Не аз тези два дни да го уча как да копира, подчертава, сейфа. Ами то и уроци и домашни една камара има.
Виж целия пост
# 1 291
Покажете на детето и се въоръжете с търпение, защото вкъщи не е като на училище,  и не се подлъгвайте вие да пишете, за да стане по-бързо. На децата просто всичко им се отдава по- бързо и по-лесно, но се иска време и търпение. А вкъщи мама може да го направи, защо аз да се мъча? Simple Smile
Разбирам, че сме касметлии с нашата класна и с нейните методи, но ми чудно, защото сегашните деца имат повече застъпен материал за работа с компютър всръвнение с малко по-големите и не са ги научили в училище?! Да подчертая, че не сме от София и сме си в най-обикновено училище и това си е по програма да се учат да пишат на клавиатура доколкото знам
Виж целия пост
# 1 292
Информатика се учи от първи клас в училището на детето (средно статистическо) и още тогава е застъпена работата с клавиатура. Имат си отделен преподавател по предмета, не е тяхната учителка от начален клас.
Виж целия пост
# 1 293
Класната може да води информационните технологии щом има ценз за това. А нашата има и води на собствения си клас
Виж целия пост
# 1 294
Компютърно моделиране учи моето дете в първи клас. Вчера ми дадоха и паролите за платформата, която използват. За мен ценното от този предмет е че ги учат на защита на личните данни. Вече знае, че не трябва да публикува свои снимки онлайн, да не си въвежда имената, дата на раждане.
Виж целия пост
# 1 295
Компютърно моделиране е друго. От детето искат да пише изречения, съчинения на компютър, да подчертава части на речта, то трябва знае как се форматира текст, как да запомни текста, да го прати някъде. Всичко това не е учило. Та то съчинението за колко време ще напише? С каква скорост в 4-ти клас може да пише. Никой не му е показвал устройство на клавиатура.
Всъщност, основното е, че не разбирам защо се прави по този начин? Какво пречи да си пишат донашни в тетрадките? Нали това е изискването на ДОИ.
Виж целия пост
# 1 296
Ами хубаво, че във вашето училище се учи. Но в нашето не се учи. Моето учи компютърно моделиране. И там има скрач, а не клавиатура и word.
Виж целия пост
# 1 297
Обаче при нас госпожата ще им дава домашни, които децата ще пишат на дигитално устройство, т.е. отпада хартиеното писане. Така ли е при вашите деца? Притеснявам се, че по този начин става целодневно стоенето пред екран. Детето е 4- ти клас. Освен това те все още нямат достатъчно умения за работа с клавиатура. Всъщност никой не ги е учил на писане с клавиатура. По този начин съвсем пък цял ден, някои деца ще гледат екран.

Аз съм горен курс и нещата със сигурност са много по-различни, но ако трябва да подготвям неща като презентация, доклад, план, есе - предпочитам да ги предавам дигитално написани, защото спестявам страшно много време. В 4 клас е хубаво вече да започне да използва клавиатурата, защото когато в 7 клас започне да прави презентации, ако не е свикнал с клавиатурата - ще трябва да я прави за 2 или 3 учебни часа, а това ще забави оценката.
Виж целия пост
# 1 298
Лаурнтин, извинявай, пропуснала съм в кой клас е детето ти? При вас нещата май са по-близо до информатиката, пролазват... Grinning
Нали не говорите за деца в първи клас или...?
Ред.: видях, че е в четвърти.
Ако детето използва смартфон, като начало може да уеднаквите типовете клавиатура, които използва на телефона и на компютъра. В началото наистина ще е много бавно и трудно. Аз дори бих ударила едно рамо с набирането на текста.
Виж целия пост
# 1 299
По КМ се справя идеално. Никакви проблеми. Но давам днес да пише текст, пълна скръб. Малки, големи букви, точки, запетаи нищо не е на място. Има хадв и други подобни. Ще помагам, натам вървят нещата.
Виж целия пост
# 1 300
Много бързо се научават на тези неща децата, спокойно.
Виж целия пост
# 1 301
По КМ се справя идеално. Никакви проблеми. Но давам днес да пише текст, пълна скръб. Малки, големи букви, точки, запетаи нищо не е на място. Има хадв и други подобни. Ще помагам, натам вървят нещата.
Това да се замени писането на ръка със щракането по клавиатура докато още не е усвоено като хората е безподобна глупост, която се надявам  да се окаже подкрепена само от малко на брой "напредничави" учители. Сигнализирайте някъде, ако има възможност. Ако бяха присъствено тази година щяха да имат състезание по краснопис и четене, а не по щракане и кликане. Не знам дали не е нарочно обаче това хвърляне на малките пред екрани и клавиатури с цел "обучение". Нашата класна пред пенсия, строга и взискателна жена, беше изпратена в къщи и на мястото й беше сложена млада  учителка "на ти" с новите облачни приложения. Дали не е нарочно си мисля. Приятелка учителка сподели че са ги учели да работят в облачни технологии целенасочено от няколко години ...
Докато детето беше асинхронно, а останалите от класа в час, най-упорито изпращахме на госпожата разпечатани интерактивните й тестове, попълнени на ръка и снимани. Сега с meet нещата сигурно ще излязат от моя контрол. Имаме график вече и малките, които са на занималня, сега ще бъдат на електронна такава, което според мен е друга глупост, но пак се повтаря схемата от пролетта и въпреки това някои родители не спестиха занималнята на децата си тази година.
Виж целия пост
# 1 302
И аз мисля, че е добре да отправите примерно запитване към РУО. Неслучайно продължителността на часовете при ОЕСР е фиксирана с наредба и е по-малка от тази при присъствено обучение. Министърът често има изказвания в тази посока. Ако на преподавателката й е важно, има голямо разнообразие от приложения, които може да използва, за да създаде материали, върху които децата да работят в електронна среда. Може включително да направи така, че да попълват страници от учебните си тетрадки онлайн.
Виж целия пост
# 1 303
При нас положението е някъде по средата.
По някои предмети бяха приготвили тестове в електронен вариант още в началото. И колкото и странно да звучи, ги правеха още докато бяха присъствено, на телефоните си, в час. Явно така е по-лесно за проверка, знам ли.
По други предмети - визирам математиката - въпреки, че тестът е в електронен вариант, госпожата иска снимка на листа, където си решавал задачите.
По трети - само снимки на написаното се качват.
А да не казвам колко презентации се направиха и колко проекти, някои индивидуално, други - групово. И като полза от ДО - когато трябва да работи с други деца в екип по групова задача, не се налага да се срещат, а направо се включват на споделен документ и го правят. И работи в различни екипи, понякога с деца, които не си ги избира - точно както в реалния живот.
Виж целия пост
# 1 304
За тези, които се нуждаят от необходимостта да научат децата да пишат бързо на клавиатура, може би могат да използват онлайн програми за това. Преди години учех така БДС, защото можех да пиша само на фонетична. Забавни са, вървят с темпото на ученика и са доста визуализирани, така че и по-малките деца могат да ги намерят за полезни. Пробвайте, може би пък това да е вашия начин.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия