![Animal Bee](/img/emojis/nature/animal_bee.png)
Благодаря за споделеното!
![Flowers Bouquet](/img/emojis/nature/flowers_bouquet.png)
Направи ми впечатление нещо, което не бях видяла преди.
Писмото, което беше адресирано до Демир, но го отвори първо Зюлейха – това може и да не е случайно, Фикрет откри във фотоалбум. Вижда се, че това става след смъртта на майка му, затова не ни показват и някакъв разговор с нея за това писмо. То е сред снимки, когато Фикрет е на възраст, на която ни показаха сцените в дома на Муса, пред конака на Яман и скитането по улиците. На тези снимки Сафие и детето са щастливи, прегърнати. Но на снимката, под която залепено за нея Фикрет случайно открива писмото, виждаме Фикрет на същата възраст, прегърнат от мъж. И двамата са спокойни и в добро настроение. Кой е този мъж, не мога да определя. Може да е Муса, може да е някой от братята на Сафие? Но писмото очевидно има връзка с този човек. И сега като знаем съдържанието му, смятам, че именно това писмо е преобърнало доброто настроение, както на конкретната снимка, така и на останалите в този албум, в оня гняв, който видяхме в дома на Муса и по-късно пред конака на Яман.
Написано е от позицията на Аднан в първо лице, но не е сигурно, че е написано от него. Писмото няма подпис. Сега ми направиха впечатление и още някои детайли. Сафие вика Аднан с малкото му име – издава доста голяма близост. Човекът, който застана на вратата, знае, че Аднан не иска да я види и е издал заповед да не я пускат вътре; не е изненадан, че детето е от Аднан, знае предварително това и най-силно впечатление прави заплахата: „Если господин Аднан услышит, что ты сюда приходила, не даст тебе жить.“, която е същата като тази в писмото.
Обобщено, струва ми се, че това писмо е стигнало до семейството на Сафие чрез този мъж от снимката. Сафие е сложила писмото неслучайно свързано с тази снимка - това е знак, оставен от нея. Вероятно този мъж го е получил или има отношение писмото да е било написано. Вероятно то е предизвикало скандалът. В конака на Яман са подготвени да посрещнат Сафие и да я изгонят. Кой действа там, кой дава заповедите, кой е написал писмото и как то и защо е попаднало в мъжа от снимката, а не в Сафие, това трябва да разберем нататък.
Детето е доста голямо, вижда се, че са живели добре, кой е повдигнал в този момент въпроса за това, че детето е от Аднан? И съответно от страна на Яман е имало отговор, но кой е дал този отговор без подпис?
Сцената:
Фикрет намира писмото, което ще остави на бюрото на Демир Яман.
![](https://cdn.bg-mamma.com/MTzl/4YQBH.jpg)
![](https://cdn.bg-mamma.com/MTzl/z1c5V.png)
![](https://cdn.bg-mamma.com/MTzl/2Nnmn.jpg)
«... Девочка, что ты несёшь? Откуда взялось, что твой ребёнок от меня? Хорошо, мы пережили с тобой кое-что в прошлом, но кто знает, кто от кого действительно этот ребёнок. И запомни одно, у меня есть только один сын, которого я люблю больше жизни- это Демир, ты поняла меня?....»
![](https://cdn.bg-mamma.com/MTzl/zJfa3.jpg)
Историята на Фикрет трябва да познават и Фекели, и Севда. Възможно е по различен начин. Фекели разбар доста неща около Фикрет и настоятелно го пита: кой е твоят враг? Но каква е връзката между това писмо и мъжа от снимката? Дали е имало някой заинтересован от това Аднан да бъде принуден да признае Фикрет? Напр. вуйчото. Сега гневът на Фикрет е изцяло към Аднан: унищожи паметника, сцената с оставянето на писмото е заснета от гледната точка на Фикрет, която вижда навсякъде: портретите по стените, портрета на Аднан, пред който се развива действието, потупването по креслото на Аднан/Демир в кабинета. И основното: Демир Яман като получател. За Фикрет няма съмнение, че виновник за неговата съдба е Аднан Яман. И тази сцена без думи е обвинение срещу него и сина му. Но аз се съмнявам в това. Не мога и да кажа нещо друго, но ми се струва, че някой е имал интерес Фикрет да заеме своето място в Яман. Не майката. Някой друг е опитвал, когато Фикрет е бил още малък, тогава не е успял, а сега прави отново опит чрез вече възрастния Фикрет. Знаем, че майката сама е пазила мълчание, това каза и Фикрет.