Навици и привички на хората от други националности, които ни се струват странни

  • 107 730
  • 1 775
# 915
След Узбекистан, трябваше да живеем в Казахстан , но избрахме Ямайка.
За там знаехме, че трябва да купим специални кожени палта и понякога се излиза със специални очила, които да предпазват очите. Сух студ и суха жега изтърпявам, влага да няма. В Ташкент лятото е стигало до 45°, отваряш балконската врата и те удря стена от жега. Под целият град, има пешеходни тунели, едно ниво над метрото. Аз не можех да се ориентирам, но мъжа ми можеше да премине като в лабиринт по диагонал от единия край до другия на града.
В Ямайка влагата , не жегата ме е мъчила. И въпреки това всички жени носят жилетки и чорапогащи. Защото от вкъщи с климатик, отиваш в кола с климатик, в магазин, ресторант, мол, на работа - на всякъде климатик до дупка.
Виж целия пост
# 916
Ох, това най го мразя, лятото да мръзна на климатици. Все едно не ми стига зимата студа.
Виж целия пост
# 917
Ами не е точно както го описва Танграта.
На -20С си чистиш сняг по къс ръкав.
Била съм на -47С на интервю за работа. Т.е. работеха си хората съвсем нормално. За да отида до там взех обществен транспорт ( не можах да изкарам колата, а и ме беше стах заради черния лед да карам). Та градският транспорт цепеше минутата по разписание.
Нещото, което е интересно, е че отпред на колите висят едни кабели. Просто спираш колата и я вкл в тока, за да не замразне мисля радиатора. А не , че колите са електрически.
Другото, че всеки си чисти тротоара пред къщата от сняг, ако не от общината изпращат фирма и ти изпращат фактурата. Общината чисти само главните артерии, всички други улици , улички и кюлдезаци са отговорност на живеещите там
По същият начин за ремонта на тротоара, получихме фактури цялата улица.
Например миналият януари си бях в Калгари. Температурата беше около -40С (това с вятъра, иначе беше -30-тина градуса). Беше замразнала системата вкарваща чист въздух, та посреднощ с едни сешоари размразявахме.
Но пък в къщи в Хюстън, на - 2С ми замразваше водата в къщи. А да и в Хщстън, когато температурата подне под 0 затварят училищата и фирмите
Виж целия пост
# 918
В Калгари не съм бил, но съм чувал, че е по-сух студ. В Монреал (а и предполагам повечето източни градове, Торонто, Отава, Квебек) е изключително влажно. Монреал все пак е остров.
За Калгари разправят, че по-малко се усещал студа, заради сухия въздух.
Въпреки това, не го вярвам пък чак толкова да не се усеща.

А кабелите по колите са за акумулаторите, не за радиаторите. В радиаторите се налива доста силен антифриз, държи на доста ниски температури. А и не го имат много коли, само по-калпавите.
С кабелите се подсилва акумулатора, за да не ти падне по никое време. Защото при такива температури много лесно падат акумулаторите. Трябва да са в отлично здраве, нови, и да се шофира редовно.
Виж целия пост
# 919
В Москва, мъжа ми каза, че наливали водка на ладите 🤣 Но все пак е той е бил там края на 90те.
Виж целия пост
# 920
На ММ брат му живеят в Масачузетс и от тях знам, когато в прогнозата има сняг, местят колите от главната улица, че като ми е снегорина после не можеш да я намериш къде е твоята.
Виж целия пост
# 921
По монреалските улици има по 10 вида знаци. Има такива с годишни времена. Например от 1 Ноември до 31 Март.
Улиците са еднопочни и съответно отляво е забранено 2-3 часа Пон-Ср-Петък, Отдясно е забранено 2-3 часа Вт и Чет. И така няколко пресечки. Няколко пресечки по-натам, часовете са малко по-различни. И това е заради чистенето на снега. Цялата линия за паркиране трябва да е свободна, за да минат снегорините с камионите със сняг. Ако някой си е забравил колата, или не е в движение, вдигат му я. Съответно всеки ден трябва да си местиш и откопаваш колата. Драма си е.
А най-коварно е когато накачулят временни знаци. Скимнало им, заваляло сняг и наредят временни оранжеви знаци за почистване. Ако си заминал на почивка и 2-3 дена те няма, изведнъж се оказва, че си в нарушение.  А преди това забранителни знаци е нямало.

Горе в ляво е летен знак. Той е за чистене с вода. Simple Smile
Оранжевия е временен зимен.
А долния е за места като детски градини, училища, имаш право 1 час да товариш, разтоварваш. Но нямаш право да прекараш деня там.
Виж целия пост
# 922
А кабелите по колите са за акумулаторите, не за радиаторите. В радиаторите се налива доста силен антифриз, държи на доста ниски температури. А и не го имат много коли, само по-калпавите.
С кабелите се подсилва акумулатора, за да не ти падне по никое време. Защото при такива температури много лесно падат акумулаторите. Трябва да са в отлично здраве, нови, и да се шофира редовно.
Говориш глупости.Всъщност е хитър за блока
https://www.google.com/search?q=car+block+heater&tbm=isch&am … =473&biw=1163

Имат го всички коли, и чисто нови, и стари
А що се касае до акомулаторите, високите температури са по-убийствени отколкото ниските.
В Хюстън лятото е... все едно си загрял фурната и си сложил тенджера с вода да ври вътре. Така се чувстваш като отвориш вратата и излезеш навън.
Виж целия пост
# 923
И в Скандинавия имат кабели на колите, просто технология, нищо странно.

В Южна Корея обаче имат странния страх от вентилатори, вярват че ако си в затворена стая с пуснат вентилатор направо до смърт води 😲
Виж целия пост
# 924

Нямат грипни и дървени ваканции, но автобусите спират на -45 градуса като училищата са отворени и родителите си ги карат и вземат.
На -65 градуса всичко работи.


Според някои таблици, абсолютният минимум в някои краища на Канада е -51,2. През 1947 има засечени -63. През 2019 г е имало до -55 през нощта. Това за -65 просто ме смрази. Може ли повече информация? За дневни температури, че да е всичко отворено.
Тарти, няма нещо, което да е валидно за Канада, защото са различни провинции.
Тези температури от -65 са феномени и са за няколко дни. До -50 са по-нормалните.

Има доста силен вятър (постоянно почти и лято и зиме) и заради него падат и се чувстват различно толкова температурите.
Пише в прогнозата, че е -30 примерно, но отдолу пише, че се усеща с windchill и е -40 и се взема -40 като отправна точка, защото с вятъра това е реалната Т, въпреки изписаните -30..

Тангра, какви 12-13 години? Ние сме тук от 7 години Simple Smile и всяка година е различен феноменален рекорд.
Просто описвам какво ми е правило впечатление.

Преди 2 години примерно януари и февруари си беше -48 поне 2 месеца, с малки прекъсвания при нас.


Да, бординг у-щата са точно както ги описвате, но за мен са странни и не бих си пратила детето в такова. И аз съм проверявала цените като ГрийнП.
Виж целия пост
# 925
Преди 2 години примерно януари и февруари си беше -48 поне 2 месеца, с малки прекъсвания при нас.
А с какво се отоплявате при тези температури? Стана ми интересно. Simple Smile
Виж целия пост
# 926
Преди 2 години примерно януари и февруари си беше -48 поне 2 месеца, с малки прекъсвания при нас.
А с какво се отоплявате при тези температури? Стана ми интересно. Simple Smile
Парно на газ.
Както и в Англия, а в БГ на парно с котлети.
Виж целия пост
# 927
Аз на подобни температури не мога да вирея. Става ми студено само като си го представя. За час-два да, ама за повече не.
Виж целия пост
# 928
А кабелите по колите са за акумулаторите, не за радиаторите. В радиаторите се налива доста силен антифриз, държи на доста ниски температури. А и не го имат много коли, само по-калпавите.
С кабелите се подсилва акумулатора, за да не ти падне по никое време. Защото при такива температури много лесно падат акумулаторите. Трябва да са в отлично здраве, нови, и да се шофира редовно.
Говориш глупости.Всъщност е хитър за блока
https://www.google.com/search?q=car+block+heater&tbm=isch&am … =473&biw=1163

Имат го всички коли, и чисто нови, и стари
А що се касае до акомулаторите, високите температури са по-убийствени отколкото ниските.
В Хюстън лятото е... все едно си загрял фурната и си сложил тенджера с вода да ври вътре. Така се чувстваш като отвориш вратата и излезеш навън.
Глупости ти говориш, кабелите били да топлят радиатора Simple Smile

Yummy Mommy, не помня точно годините, може и 7 да са били. Помня, че преди 5г се върнах обратно. Simple Smile
Бтв, вече няма да се оплаквам за Монреал. С тия масови -50 печелите класацията Simple Smile
Виж целия пост
# 929
Кабелите не са точно за това Титина. А за акумулатора.
 Най-добре е колата в отопляем гараж и никакви кабели не ти трябват, но са рядкост и през големи офиси зимите или пред къщите с 2-3 коли са си проточени постоянно цялата вечер, иначе няма запалване сутринта.
Но аз от коли не разбирам.

Тангра, ти точно тогава си се прибрал.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия