Частни училища-информативно-дискусионна тема 44 - Коледна!

  • 48 326
  • 757
# 285
Скрит текст:
Ния, школата Милениум няма нищо общо със СС, там преобладават учители от НЕГ. Седмокласници от СС ( за брой не се наемам да говоря в годините) посещават все пак курсове за НВО (не за АК) на  школа Арете при Виолета Котиркова по математика, която  преподава/ше (не зная за момента) и в училището. Знам, че сега всички ще кажат, че не е така. Преди  няколко години беше със сигурност. Дете, което беше в една такава  маломерна иначе група (което е позитив при подготовка), се отказа, понеже  сподели, че на "външните" е обръщано по-малко внимание при неразбиране на нещата. А въпросното дете не е припарвало до изпит в Колежа, та да се готви за там в Арете. Мисля, че просто е редно да се признае, че има родители , които се презастраховат. Това въобще не значи, че училището не дава отлична подготовка, че да има нужда да се опонира  веднага..Нито означава, че  посещавалите курса деца е нямало да се справят пак отлично и БЕЗ него. Разни родителски решения...
Така е Русалка, но НикоТ говори конкретно за несправящо се дете, а не за презастраховащи се родители.
Нико говори за умно дете, което е пълен отличник и което ще влезе първо желание в една от най-трудните за влизане гимназии. Това дете рзбира бързо и всичко когато му се обясни правилно. Виждам, че Тинкърбел прекрасно е разбрала за какво говоря. Както и да е. Приеми, че детето е тъпо, а всички учители в СС без изключение са уникално добри, старателни и въобще това е идеалното училище без нито един минус.
Наистина няма смисъл да се продължва тази дискусия.
Ами спри да я подхващаш всеки път, като ти се прииска да докажеш на света колко лошо училище е Света София и няма да я обсъждаме Joy
 
Но при теб сърце не трае.
Виж целия пост
# 286
Самоцитирам се. Прочети внимателно и с разбиране. “Обидно е, че математичка преподаваща в друго частно училище обяснява изключително добре материала и един урок седмично е достатъчен за пълно 6. Обидно е, че училище с претенции не се е погрижило всички учители да са на подобно ниво.”

Аз също споделям мнението ви. За мен е безумно да изпратя детето в ЧУ, което претендира за високо ниво и после да трябва да плащам за уроци. Още повече, че е влязло там с изпит и би трябвало в общия случай и детето да отговаря на темпото в училището. Пък то не са само парите. Безумно ми е цялото натоварване и логистика, на което ще е подложено в топ ЧУ, че да го влача и по уроци и школи, за да си вземе изпита за гимназия?! Rolling Eyes
Де факто няма как да знаеш след 7 години какво ще е детето ти, как ще се промени образователната система, как ще се променят обстоятелствата. Влязло с изпит на 5г не значи нищо за тийн на 13г.
В седми клас може да го тресне пубертета, да се влюби, да хвърчи в облаците, да се запали по гейминг и т.н., а без лично усилие и само каквото вливат в училище, трудно се получава. Може да се смени учител и новият да е къса клечка, може да не си паснат с учител и т.н. Може да има пандемия и да учат от вкъщи, а твоето дете да има нужда учител да му виси на главата, ако ти не можеш. Може да е рисково и ти да искаш да учи от вкъщи, а училището да не предлага всички часове.
Мисля, че няма смисъл от толкова далечно и категорично фокусиране. Важно е да се гледа тенденцията за това каква подготовка дава училището през годините. Някои от другите плюсове Хоуп ги е изброила, а и всеки има различни критерии, които са му важни. Освен това на фона на хилядите евро, дадени за такси през годините, едните школи по 200-300лв на модул в седми клас, са просто смешни пари. Проблемът идва по-скоро, ако се налага много интензивна допълнителна работа, запълване на дупки и много уроци, защото детето не може да се справи с темпото, а дали ще може, няма как да се каже от ПУК. Може само да се предполага.
Изборът между ЧУ и ДУ не  се свежда само до уроците и НВО. Нуждите в различните възрасти са съвсем различни и приоритетите на родителите се променят с времето. Темпераментът на децата е различен. Едни са по-концентрирани в началото, други искат повече движение, едни лесно ще се преместят след 4ти клас, за други ще е стресиращо. За тези с математическа насоченост пък може да е по-подходящо ДУ или Питагор със смяна към МГ след 4ти клас. Изобщо варианти всякакви. В повечето ЧУ се учи целодневно, което е плюс в малките класове заради работата на родителите. За някой в 6ти или 7 ми клас обаче може да е минус, тъй като вече няма нужда от бавачка и може в къщи да се подготвя по-бързо и спокойно, отколкото да губи време в училище.
Чувала съм също така аргумент, че някои предпочитат в 7ми клас  по-спокойно училище, където няма кой знае каква преса и по другите предмети-науки, разказвателни, и децата могат да се фокусират в БЕЛ и математика и школи по тях. Изброявам просто каквото ми е правило впечатление в разговори с други родители или в моя опит, като може да има и други аспекти, за които не се сещам или с които не сме се сблъсквали. Кой е мислел преди 8 години, че ще има пандемия примерно.
Виж целия пост
# 287
Скрит текст:
Ния, школата Милениум няма нищо общо със СС, там преобладават учители от НЕГ. Седмокласници от СС ( за брой не се наемам да говоря в годините) посещават все пак курсове за НВО (не за АК) на  школа Арете при Виолета Котиркова по математика, която  преподава/ше (не зная за момента) и в училището. Знам, че сега всички ще кажат, че не е така. Преди  няколко години беше със сигурност. Дете, което беше в една такава  маломерна иначе група (което е позитив при подготовка), се отказа, понеже  сподели, че на "външните" е обръщано по-малко внимание при неразбиране на нещата. А въпросното дете не е припарвало до изпит в Колежа, та да се готви за там в Арете. Мисля, че просто е редно да се признае, че има родители , които се презастраховат. Това въобще не значи, че училището не дава отлична подготовка, че да има нужда да се опонира  веднага..Нито означава, че  посещавалите курса деца е нямало да се справят пак отлично и БЕЗ него. Разни родителски решения...
Така е Русалка, но НикоТ говори конкретно за несправящо се дете, а не за презастраховащи се родители.
Нико говори за умно дете, което е пълен отличник и което ще влезе първо желание в една от най-трудните за влизане гимназии. Това дете рзбира бързо и всичко когато му се обясни правилно. Виждам, че Тинкърбел прекрасно е разбрала за какво говоря. Както и да е. Приеми, че детето е тъпо, а всички учители в СС без изключение са уникално добри, старателни и въобще това е идеалното училище без нито един минус.
Наистина няма смисъл да се продължва тази дискусия.
Ами спри да я подхващаш всеки път, като ти се прииска да докажеш на света колко лошо училище е Света София и няма да я обсъждаме Joy
 
Но при теб сърце не трае.
Може би не си прочела добре дискусията. По-назад казах, че СС е едно от добрите училища. Никога не съм твърдял, че е лошо, а камо ли много лошо. С ръка на сърцето обаче твърдя, че не е съвършено. Повтарям пак за да запомниш. Считам, че СС е едно от добрите училища в София.
Виж целия пост
# 288


Здравейте, някой да е получил обаждане от СС след втория кръг? След първия се обадиха буквално 3 часа по-късно, та сега се чудя дали има смисъл да чакаме още, или вече са се свързали с децата, които са минали?
Кога беше вторият кръг? На сайта са обявили, че резултатите от него излизат до 6 работни дни.

Беше вчера и между другото кандидатите не бяха по-малко от първия кръг. Отново бяха в групи от по 6 деца, мислех, че индивудалният втори кръг е.. индивидуален.
Още не е приключил втори кръг. На нас предстои.
Виж целия пост
# 289
Е то няма съвършено училище пер се. Има най-доброто за двойката родител-дете.
Може би е разумно в примерите да включим и други частни училища - в името на справедливостта.
На школи ходят всички, които искат да се застраховат - Смг, СС, Питагор, 119, 20-то, ТЕ, азбуки (от 6 клас) и съм сигурна всички останали, които не искат да останат или не могат да останат в училището, в което завършват 7 клас. Това въобще не е атестат за училището.
Но е факт, и то дразнещ, непрекъснатото натякване, че Пешо от СС ходи на уроци (за да остане е училище или за да се махне от него)...
Виж целия пост
# 290
Скрит текст:
Скрит текст:
Ния, школата Милениум няма нищо общо със СС, там преобладават учители от НЕГ. Седмокласници от СС ( за брой не се наемам да говоря в годините) посещават все пак курсове за НВО (не за АК) на  школа Арете при Виолета Котиркова по математика, която  преподава/ше (не зная за момента) и в училището. Знам, че сега всички ще кажат, че не е така. Преди  няколко години беше със сигурност. Дете, което беше в една такава  маломерна иначе група (което е позитив при подготовка), се отказа, понеже  сподели, че на "външните" е обръщано по-малко внимание при неразбиране на нещата. А въпросното дете не е припарвало до изпит в Колежа, та да се готви за там в Арете. Мисля, че просто е редно да се признае, че има родители , които се презастраховат. Това въобще не значи, че училището не дава отлична подготовка, че да има нужда да се опонира  веднага..Нито означава, че  посещавалите курса деца е нямало да се справят пак отлично и БЕЗ него. Разни родителски решения...
Така е Русалка, но НикоТ говори конкретно за несправящо се дете, а не за презастраховащи се родители.
Нико говори за умно дете, което е пълен отличник и което ще влезе първо желание в една от най-трудните за влизане гимназии. Това дете рзбира бързо и всичко когато му се обясни правилно. Виждам, че Тинкърбел прекрасно е разбрала за какво говоря. Както и да е. Приеми, че детето е тъпо, а всички учители в СС без изключение са уникално добри, старателни и въобще това е идеалното училище без нито един минус.
Наистина няма смисъл да се продължва тази дискусия.
Ами спри да я подхващаш всеки път, като ти се прииска да докажеш на света колко лошо училище е Света София и няма да я обсъждаме Joy
 
Но при теб сърце не трае.
Може би не си прочела добре дискусията. По-назад казах, че СС е едно от добрите училища. Никога не съм твърдял, че е лошо, а камо ли много лошо. С ръка на сърцето обаче твърдя, че не е съвършено.
Повтарям пак за да запомниш.
Joy Ох, ама ЖДНБ! Добре, че си ти да припомниш Joy
Виж целия пост
# 291
Аш, водете си бележки в теФтер моля
Simple Smile Simple Smile Simple Smile Wink
Виж целия пост
# 292
Нико говори за умно дете, което е пълен отличник и което ще влезе първо желание в една от най-трудните за влизане гимназии. Това дете рзбира бързо и всичко когато му се обясни правилно. Виждам, че Тинкърбел прекрасно е разбрала за какво говоря. Както и да е. Приеми, че детето е тъпо, а всички учители в СС без изключение са уникално добри, старателни и въобще това е идеалното училище без нито един минус. Наистина няма смисъл да се продължва тази дискусия.

Така написано, съгласна съм - определено не всички учители в "Света София" са идеални. Сетих се сега, че си писахме май преди време по повод конкретната учителка. Не ми се навлиза в детайли във форума обаче. Проблемът с преподавателите ще става все по-сериозен.

За школите - знам за деца от "Света София" в 7 клас, които ходят и в други школи, дори "Арете" и "Милениум" за първи път сега чувам. Няма такова нещо като препоръчана от училището школа.
Виж целия пост
# 293
Де факто няма как да знаеш след 7 години какво ще е детето ти, как ще се промени образователната система, как ще се променят обстоятелствата. Влязло с изпит на 5г не значи нищо за тийн на 13г.

Да, съгласна съм, че няма как да знаем какво ни очаква и как ще се развие детето през годините.
Но все пак правим избора си за ЧУ или ДУ, когато детето е на 6 години.

В моя случай освен факторите като среда, дисциплина и ред, насърчаване на любопитството и мотивиране на децата да учат и откриват сами, има значение и нивото на знания, които очаквам детето да получи. И натежаването на везните към ЧУ идва от разговорите с много родители на деца в ДУ, които ходят на уроци, школи, частни занимални и т.н., което за мен е излишно натоварване, ако всичко може да се случи с добро качество на едно и също място в разумно време, така че за детето да остане време и за спорт и за почивка. Пък и някои училища дават заявка за подготовка на много високо ниво и класиране в първите редици.

За някои може да е странно, но аз си мисля, че след като даваш 5-6000 евро на година в училище, където класовете са сравнително малко и децата не са безброй много, то учителите трябва да са дотолкова адекватни, че да хващат пропуски и да намерят начин да ги наваксат. Ако трябва с 10 минути в междучасието обяснения. А ако учителят не е забелязал, а родителите да, то да има адекватна реакция, след като те му споделят обратна връзка и го помолят за съдействие.
Пък ако с времето детето тотално деградира, то сигурно бих се замислила дали изобщо да продължава да учи в такова училище, където явно няма да е на нивото на съучениците си и ще изпитва сериозни трудности...
Виж целия пост
# 294
Ако имахте поне три месеца опит с ЧУ щяхте да сте наясно, че 7 години по 6к евро не се плащат за тъпото Нво и подготовката да стане без уроци Wink
Виж целия пост
# 295
Ако имахте поне три месеца опит с ЧУ щяхте да сте наясно, че 7 години по 6к евро не се плащат за тъпото Нво и подготовката да стане без уроци Wink

Както споменах, има и други фактори при вземането на решение. Но категорично не искам да си зомбирам детето с ходене по школи и уроци.
Ще споделя по-натам дали след първите 3 месеца в първи клас ми е станало ясно...Hands Plus1
Виж целия пост
# 296
Споделете, ще е полезно за другите на Вашия хал.
Виж целия пост
# 297

mdimitrov17, успех ви пожелавам. Щом гледате Прогресивните, вижте и Българското Школо, те залитнаха с прогресивни паралелки. Базата им е много по-хубава от тези на ОПУ-тата.
Виж целия пост
# 298
mdimitrov17, в Светлина приемат деца със СОП. Може да го проучите. Пожелавам ви успех в намирането на правилното училище за детенцето ви.
Виж целия пост
# 299
Ако детето е с нормално интелектуално развитие не го пращайте в ресурсни училища. Образователни технологии е нормално училище, мисля че всяко би било. Но ще си спестите стреса от приемната процедура в по-желаните като Питагор и СС.

....За Прогресивното се опитах да звънна, но господинът каза да пусна запитване чрез формата и ще се опитат да ми отговорят (база Слатина). Сега ще пробвам база Стрелбище. Да видим дали ще има разлика.

...
Няма да има разлика според мен, под една шапка са. Смятам обаче, че и те ще откажат със същите мотиви като на ОТ, знам вече за такива случаи, а и наистина те нямат ресурс да се занимават с това, което няма да е добре и за детето.

Имам надежда за Прогресивното чисто теоритично, ако отложа детето и изкара още една година в ДГ да пробваме догодина там, това им пише в сайта на секция "прием" и аз лично го разбирам и чета като възможна опция, демек, че може би приемат И при такава "особеност".
....
Да, разбира се, опитайте, но ми се струва, че това се отнася за Слатина, където имат една цяла паралелка с деца аутисти, която обаче обучават изцяло с подкрепата на една фондация, тоест там си има ресурсни учители, финансирани от тази фондация. В базата на ОПУ-1 има няколко деца със СОП, като в повечето случаи са деца с дисклексия или някакви съвсем дребни проблеми, знам само за 1 дете със сериозен проблем, което е от самото начало там, после решиха, че нямат капацитет за прием на много такива деца. Разбира се, най-добре е да се попита в самото училище, може инфото ми да е старо по отношение на приема.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия