Частни училища-информативно-дискусионна тема 44 - Коледна!

  • 47 917
  • 757
# 30
Идеята учителят за запали децата по предмета си е много красива, но рядко се случва, да не говорим да се очаква.
Не е точно така. Жената пише, че ѝ се струва, че едната учителка работи с досада - това за мен не е приемливо за частно училище и напълно я разбирам. Всъщност в ЧУ - особено до трети, четвърти клас, когато са само с класен ръководител по основните предмети, би следвало доста често учителят да е вдъхновител. Благодарна съм, че моите деца попаднаха на такива класни ръоводители досега и това определено е една от причините да харесвам ЧУ.
Виж целия пост
# 31
Досада и запалване са на двата края. Обичайно няма запалване, но няма и досада, а е спокойно обясняване на материала. Учителката може да не е особено запалваща, но децата разбират и научават. А и това със запалването е чисто субективно. За друг родител това, което за теб е запалване може да е преиграване и да не му харесва.
Виж целия пост
# 32
Мисля, че потребителката нямаше предвид "преиграване".

Анди, разбирам да имаше пряк опит с ЧУ - да се изказваш за нивото на преподаване и за очакванията на родителите, но като нямаш - защо пишеш подвеждащо в тема, която следва да е информативна?
Виж целия пост
# 33
Първоначалният ми пост беше за отзиви за 3 конкретни училища начален етап (синът ми ще е 2-ри клас догодина), та моля пак за такива - обмисляме Британика, Изи или BSS. За Изи и BSS ми писаха по 1 човек, надявам се да има повече хора с наблюдения?

Редактирам, за да добавя - ако имате добри отзиви от училището на вашето дете, с радост ще прочета мнението ви! Не смятам за изчерпателен списъка от 3-те споменати училища, та вашите разкази и за други училища ще са ми много полезни Purple Heart
Виж целия пост
# 34
Аз да повторя въпроса на Онна. Та как успяхте да направите тази подборка от училища? По какъв критерий? Иначе тази тема е необятна и се обсъжда вече в над 40 издания. Но по-новите мнения са да кажем в последните 5-6.

И това със запалването е чудесна мечта. Че и по всички предмети. С времето аз просто искам децата да учат с интерес.
Виж целия пост
# 35
Аз да повторя въпроса на Онна. Та как успяхте да направите тази подборка от училища? По какъв критерий? Иначе тази тема е необятна и се обсъжда вече в над 40 издания. Но по-новите мнения са да кажем в последните 5-6.

И това със запалването е чудесна мечта. Че и по всички предмети. С времето аз просто искам децата да учат с интерес.

До 4-ти клас не са 15 предмета и обикновено децата имат 1-2 учители, съответно да, очаквам да запалят детето.
Относно 3-те училища:
- Изи е новото училище на Доротея, а детето ми беше в предишното и там се чувстваше много добре! Искам да знам как се чувстват децата в новото
- Британика изглеждаше много обещаващо, особено първата година, но за сегашната година се носят слухове, че Дрита са взели превес и е станало просто едно стандартно училище без да наблягат на подхода към уениците - иска да разбера дали това е така
- BSS -там ме влече най-вече липсата на МОН и наличието на native speaker среда, но не знам как е качеството на образованието

Обобщено - търсим по-разчупено училище, не държим на МОН, но училищата тип Демократично за нас са по-скоро анархия Simple Smile Виждам детето в каква среда се чувства дорбе и попива като гъба, и в каква - е тотално апатично до степен да ни викат на родителска среща, за да се намесим. Можете да си представите как си изкарахме акъла, че детето има поведенчески проблем, та дори и дефицит, но за щастие се оказа "просто" липса на мотивация. Това е причината да търсим друго училище. Инак още в 1-ви клас сме го изгубили за ученето. Не мога да си представя да трябва да го натискам насила още 10-11г, защото първите години му е било скучно, безинтересно, сухо и каквото друго искате го наречете.
Виж целия пост
# 36
Кое е старото училище на Доротея, че сигурно само аз не знам?
Изи за мен е страхотно училище, но за деца, свикнали да учат със сериозно темпо. Не вярвам учителите да са ок, ако детето е тип блейка (моето е такова, не го казвам с лошо) и не догонва нивото. А и английският е сериозна бариера там.
В Прогресивно ли няма мотивация? Може ли да споделите повече за подхода на учитвлите и колко изобщо учат там- например ако детето изостава по някой предмет, ще забележат ли, ще работят ли с него или ще кажат “то има свое темпо” и това изоставане ще се изостри с времето?
Анд, добре, че не всички работим с длъжностната си характеристика в ръка и ако нещи не присъства, “забрави да ти го свърша”. Интересно отношение.
Виж целия пост
# 37
Да, не всички работим с длъжностната си характеристика в ръка, но това не означава, че и другите постъпват така. За да е един човек учител или с каквато ще професия, никъде не се изисква от него да е от увличащите и запалващите, защото иначе сигурно едно 10 процента от хората щяха изобщо да имат професия. А това, че на нас ни се иска всички да са от запалващите си е наш проблем, като в рекламата - искам всичко. Е, да, ама трябва да има кой да го даде! И аз изживях културен шок навремето, когато моите деца бяха малки, очаквах някакви неща, но после видях, че не мога да искам всички да са супер.
Виж целия пост
# 38
и в каква - е тотално апатично
Не се притеснявай излишно за първокласника - ще го израсте този период, като да - класът, програмата и учителят ще имат своята роля. И бягайте от мястото, в което сте се сблъскали с апатичен учител, вършещ работата си с досада - няма смисъл да плащате за такова нещо.
Виж целия пост
# 39
Кое е старото училище на Доротея, че сигурно само аз не знам?
Изи за мен е страхотно училище, но за деца, свикнали да учат със сериозно темпо. Не вярвам учителите да са ок, ако детето е тип блейка (моето е такова, не го казвам с лошо) и не догонва нивото. А и английският е сериозна бариера там.
В Прогресивно ли няма мотивация? Може ли да споделите повече за подхода на учитвлите и колко изобщо учат там- например ако детето изостава по някой предмет, ще забележат ли, ще работят ли с него или ще кажат “то има свое темпо” и това изоставане ще се изостри с времето?
Анд, добре, че не всички работим с длъжностната си характеристика в ръка и ако нещи не присъства, “забрави да ти го свърша”. Интересно отношение.

Казваше се Lozen school и беше на Монтесори принцип (нямам интерес към Откривател). Доротея беше 1 от 4 съсобственика, които се скараха и 2 от 4 се изтеглиха - заради това се разпадна училището. А детето ми там учеше с огромно желание, всеки ден разказваше някакви неща, видимо беше, че се чувства добре.
Сега все едно сме сменили детето - няма интерес към нищо в час, блее, не обръща внимание какво се говори, ако го питат нещо, отговаря, но веднага след това забравя.. и ни викнаха на родителска среща. Точните думи бяха "Все едно не е тук (в час), а е някъде другаде" - това изказване ме притесни и ме накара да търся помощ, за да разбера, че било липса на мотивация. Да, в едно от Прогресивните училища.
Виж целия пост
# 40
Направо не мога да повярвам на очите си. Джонев идеята му е точно уж в Прогресивното учителите да палят интереса в децата да учат и да ги насочват и т.н.
И как така учителя няма да в вдъхновител? Според мен това му е даже основното, а не само вяло да си изнесе урока. Ако исках това щях да запиша детето в ДУ.
И да кажа- нещо бъркаш за Британика, взели са превес НАД Дрита и сега се губи индивидуалното отношение.
Днес с детето ми едновременно чухме, че се връщат в училище (като за предпоследна заповед) и така подскочи с "Йес, йес, йес, най-сетне ще си видя приятелите и учителите на живо" . Мисля, че се е случило с повечето деца от темата, независимо от училищата.
(Аз няма да ви кажа тук как реагирах, отивам към Говорилника Grinning )
Само да кажа, че Иззи е много далеч от Монтесори училище. Пипи е права, че доста се учи, но ако детето изостава му се предлагат допълнителни часове, говори се с родителите, измисля се план и т.н. не ги гонят.
И да попитам това, за което Фенси се чуди- защо отписахте Света София и Питагор?
Виж целия пост
# 41
Рейни, не ми приписвай неща. Изобщо не се чудя. Нито едно от двете няма да пасне на госпожата. Не на детето.
Виж целия пост
# 42
И да кажа- нещо бъркаш за Британика, взели са превес НАД Дрита и сега се губи индивидуалното отношение.
Днес с детето ми едновременно чухме, че се връщат в училище (като за предпоследна заповед) и така подскочи с "Йес, йес, йес, най-сетне ще си видя приятелите и учителите на живо" . Мисля, че се е случило с повечето деца от темата, независимо от училищата.
Само да кажа, че Иззи е много далеч от Монтесори училище. Пипи е права, че доста се учи, но ако детето изостава му се предлагат допълнителни часове, говори се с родителите, измисля се план и т.н. не ги гонят.


За Британика - може наистина да не съм разбрала кой над кого е взел превес, но да разбирам, че потвърждаваш, че го няма личното отношение?
За Изи ми е ясно, че не е Монтесори училище, инак нямаше да го обмисляме. За там чувам, че учителите успяват много да увлекат децата - ако е така, многото учене няма да е проблем.
Виж целия пост
# 43
В Британика със сигурност ме привлича локацията, средата, говоренето на английски, базата. Но нямам никакви впечатления от преподавателите. Със сигурност е повече “моето” от СС.
Виж целия пост
# 44
В Британика със сигурност ме привлича локацията, средата, говоренето на английски, базата. Но нямам никакви впечатления от преподавателите. Със сигурност е повече “моето” от СС.
В смисъл - притеснявате се, че детето Ви няма да се впише в среда на умни и забавни деца, нормални родители, хубаво отношение?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия