Откога в България се е започнало да наричат отличниците зубъри?

  • 4 418
  • 71
# 15
Права е, доколкото има учители (по всякакви предмети), които държат да се зубри. А има и такива, макар и рядкост, които държат да се мисли. Имаше ги по мое време, има ги и сега.
Малко са обаче на фона на „чиновниците“, в каквито се превърна голяма част от учителството днес. Т.е. тези, които се изживяват като преподаватели с хронометър, а не учители. Влизат, изпяват си урока, излизат и повече нищо не ги вълнува. Съответно после държат и да им се изпее урокът. Пак без да ги вълнува каква част от него ще остане в главите на учениците им.
Трето и четвърто е възпитателният момент в учителската професия, това вече е ниво с повишена сложност, за жалост.
Виж целия пост
# 16
Едно дете в седми клас не може да вкара кой знае какви разсъждения по история, та остава да зубри дати.
Виж целия пост
# 17
Едно дете в седми клас не може да вкара кой знае какви разсъждения по история, та остава да зубри дати.

Не е така, дъщеря ми беше забуксувала с историята в 5 клас и като прегледахме заедно учебниците се оказа, че причината е свитият материал - просто като се налага да се реже и реже в един момент връзките се губят, смисълът изчезва и остава да се зубри. Та със съвсем малко помощ се научи да търси допълнителни данни и да търси логиката и после историята стана песен. Та за можене, може. Но някой първо трябва да научи децата как да мислят и търсят връзките и логиката в събитията.
Виж целия пост
# 18
По принцип, хората рядко вкарват разсъждения. Не само по история.
Виж целия пост
# 19
Именно, защото не ги учат на това.
Виж целия пост
# 20
Когато родителят участва активно в подготовката на детето, да. То всичко започва от семейството. Но има много умни деца, които не могат да развият потенциала си, именно защото по история от тях се очаква да знаят датите и всичко с точност. Дори тестовете са такива.
На свободна мисъл и слово не можеш да се научиш. Просто или го имаш или не. Интелекта на родителите е фактор, от там и на детето.
Има изключения, разбира се.
Виж целия пост
# 21
На свободна мисъл и слово не можеш да се научиш. Просто или го имаш или не.
Съвършено вярно.
Виж целия пост
# 22
Едно дете в седми клас не може да вкара кой знае какви разсъждения по история, та остава да зубри дати.

Не е така. В историята на последно място е зубренето на дати. На тях държат учителите, подкрепящи зубрачеството.
А има учители, които искат да се мисли. Да се разсъждава върху историческите факти, да се намират предпоставки за определени исторически събития, взаимовръзките между тях, да се обсъждат последствията... Да се разсъждава по въпроса дали личностите правят историята, или...
Имах удоволствието да имам учител по история, макар и само за една година, който не изпитваше на дъската. Почти не изпитваше. Просто поставяше проблеми, подтикваше към дискусии, задаваше уточняващи въпроси... И после поставяше оценки на тези, които са участвали най-оживено и са обосновавали логически отговорите си. Шестици, естествено.
Тези, които се скатаваха и не вземаха участие в споровете, ги изпитваше в края на срока писмено (за да не пречат на диспутите на останалите) – все пак и те трябваше да получат някаква си там оценка. Те обичайно бяха много малко – може би по 2 – 3 човека от клас.
Както имах и нещастието да попадна и на учител - зубър. Вярвай ми, разликата между двата типа е огромна и дори болезнена за нещастните ученици на втория вид преподаватели.
Виж целия пост
# 23
Едно дете в седми клас не може да вкара кой знае какви разсъждения по история, та остава да зубри дати.

Не само за 7 клас, а за никой - не си ли запознат с фактите няма как по логически път да стигнеш до тях. Суха фактология, без капка логика.
Имах съученик, който много харесваше историята - просто си му беше интересна тематиката и четеше винаги следващия непредаден още урок. И когато даскалката, която много държеше да ни внуши, че предметът и НЕ е зубрашки, а базиран на разсъждения, та тя винаги като преподаваше новия урок ни задаваше въпроси какво мислим, че се случило след някое събитие. Въпросният съученик вече знаеше, вземаше дейно участие и тя се скъсваше да го хвали как ето той можел да разсъждава. Никой друг от класа не можеше да разсъждава - само той - защото вече беше прочел урока и знаеше какво е станало. Та така той и помагаше да ни убеди, че нейният предмет иска разсъждения, на които никой от нас не беше способен, защото всички бяхме неумеещи да разсъждават зубрачи, а само оня беше в състояние да предвижда исторически събития виждаш ли защото можел да расъждава Laughing
Виж целия пост
# 24
Искам да вярвам, че в момента от младите учители има такива.
Тъжна картинка е иначе в по-малките населени места. Запишете 1-ва точка,2,3... По три изречения най-важното от всяка и клюки до края на часа.
Skrekkelig, тази госпожа щом едно дете я манипулира, че разсъждава, ясно и тя колко може.
Виж целия пост
# 25
В моя живот отличниците винаги са били мразени и наричани "зубъри". Детето ще трябва да свикне, сори.
Виж целия пост
# 26
Е, не винаги е така. Ако детето учи например в СМГ, НЕГ или друго подобно училище, там няма кой да го нарича "зубър".
Виж целия пост
# 27
Е, не винаги е така. Ако детето учи например в СМГ, НЕГ или друго подобно училище, там няма кой да го нарича "зубър".

Абсолютно, затова и писах - хич да не се бори със съучениците си, а да си наляга парцалите и да се мести в хубаво училище. Ще се прероди направо. И ако е истинска отличничка няма да е проблем, виж ако е наистина зубрачка може и да не стане, а ако стане пак да и се смеят.
Виж целия пост
# 28
Питам, заради племенницата ми, на която в последно време и казват, че е зубрачка, тя е 7 клас.
Явно е до среда. Също седмокласничка в обикновено училище и даже с очила я наричат умна, забавна,  много готина и има страшно много приятели.
Все още се намират преподаватели по история, които карат децата ни  и да разсъждават върху събитията и съм безкрайно благодарна, че и моето дете е попаднало на един от тях.
За мен физиката, химията и математиката винаги са били и са най- логичните , взаимно свързани и интересни предмети.Дължа го изцяло на преподавателите си от гимназията.
Моето дете върви по същия път.
Виж целия пост
# 29
Според мен просто децата ги мързи да учат в днешно време , обръщат повече внимание на телефони и таблети . Другите деца наричат така дете , което си учи уроците и има добри оценки . Да не им обръща внимание. В днешно време понятието зъбар е много изкривено и не е задължително да си научава нещата на изуст без да вниква наистина в тях , а просто да си умно дете със знания . Simple Smile
Хаха стана ми смешно, по мое време нямаше телефони и таблети и наричаха така някои деца.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия