ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът се мръщи, тясно му е вече вкъщи!

  • 23 235
  • 756
# 30
Честито на празнуващите днес! Да носят с радост името си!

По повод есето.Нашите пишат от началото на годината още. С. едва успява да изцеди 10-15 реда.
Но,за друго пиша. Декември докато си стоях вкъщи болна, й се молих да ме допусне поне до един час по литература. Разгеле, смили се един път да слушам .Едно момче си чете есето за любовта, по това време учеха Сафо. Беше страхотно Учителката после му направи разбор. И единствената й забележка беше,че не е имало нито една препратка към произведение. Тя от 10 години проверявала ДЗИ и винаги се печелят точки отгоре,ако успееш да обвържеш с творба. Това ми се наби в главата.
Друг е въпросът,че масово на ДЗИ избират да пишат съчинение,а не есе.
Виж целия пост
# 31
Благодаря за новата тема, Бети!

Да са живи и здрави Ваня, Иво и Иван на Мони!

Все си мислех, че чалгата е умряла, защото децата около Моника не слушат тази музика и незнайно защо съм решила, че вече не е актуална.
Уважавам чуждите вкусове, но не обичам да ми ги налагат.
Смятам, че за музикален поздрав е удачно да се познава музикалният вкус на поздравения, и поздравяващите да се съобразят с него. Ако не познават вкуса, то тогава и Happy Birthday е досатъчно, за да уважат човека.
Виж целия пост
# 32
На мен също не ми с струва идеална нашата образователна система. Твърде много фактология. Всичко се зазубря и съответно после изобщо не се помни. По-добре да са ангажирани повече да търсят, проучват, представят, работят в групи, разсъждават. Примерно по география да им дадат да направят един маршрут от тук до даден континент с разглеждане на избрани от тях збележителности и кратко представяне на страните, през които ще минат, колко ще им струва и от сорта - много повече ще запомнят нещо. По литература да прочетат книга по избор от списък (може и с гласуване в класа) и после да я обсъждат - всеки да каже какво му е направило впечатление. Да потърсят нещо за автора, да напишат нещо в свободен формат, да се учат да се изразяват писмено и говоримо, да разсъждават. А не все едни и същи зазубрени неща от времето на нашите родители, които стават все по-далечни на децата. Не че трябва да се отричат класиците ни, но да се извадят по-съществени неща, да се прави някаква връзка със съвремеността, да се види прочита на децата върху тези произведения.
Виж целия пост
# 33
Ето за това искам да направя нещо като школа. Да се учи може да е приятно, без да е на високо академично ниво, със зубрене на дати и дължини на реки. Аз много обичам история, ходех на такъв ЗИП. Но втората световна война... Колкото е интересно, толкова кошмарно за учене - всеки ден нещо се случва. Така и като излагах реферат за Априлското възтание , да не мислите че помня всички детайли?
Класният по география, миналата година им даваше да правят проекти. Като учеха Европа, всеки трябваше да направи за определена страна. Пубера беше направил за Исландия. Много се рови и чете, беше му интересно. По биология също прави над 5 проекта, по физика, по химия. Това много му допада. Лятото му давах задачи, да прави проекти, като иска да стои на компютъра. Прави за самолети, скъпоценни камъни, динозаври, черни дупки...
Виж целия пост
# 34
В есето е добре аргументативната част да се обвърже с литературно произведение, например послание, характер и т.н., но не бих използвала цитат. Мисля, че това е свързано с изказването на лично мнение - как ти си разбрал посланието и т.н.
Цитатите се използват като доказателсвена част в ЛИС, за да илюстрират даден литературен похват и т.н.
Това, разбира се, е моето лаическо разбиране за писане на ЛИС (мразех го) и есе.
Виж целия пост
# 35
Вчера ми стана тъжно като разбрах, че някои момчета от класа са настоявали да поздравят класната за рождения й ден с някакво чалга парче, а предложенията на други от класа за френска песен или поздрав на френски са били отхвърлени с подигравки.
Предполагам, че са се лигавили момчетата. Има една ужасна песен на Илия/Илиян или нещо подобно, която започва с Happy birthday, и продължава като яка чалга. В нас никой не слуша чалга, нито в обкръжението ни, реално. Но една година имахме тиймбилдинг в Банско в деня преди рождения ми ден и доста приятели бяха дошли, за да са с мен след 24,00 ч за рождения ми ден. Аз мразя чалгата, те много добре го знаят, и самите те не я понасят, но това не им попречи да ме поздравят пред цялата ми фирма точно с тази песен, за майтап. Та предполагам, че и тук е такъв контекста. Явно я приемат тази учителка много близка до тях. Което е много добре. Хубавото е, и че са научили, че все пак има граници Simple Smile
За да съм в темата - есе не знам да е писал моят младеж. Дори и да е - със сигурност много зле се е представил. Въобще не може да пише съчинения, от всякакъв вид. В интерес на истината и аз не помня да съм писала есе на БЕ. Само по АЕ ни караха - но пък там толкова често.
Виж целия пост
# 36
Ние сме канени семейно на именният ден на съученика на Пубера. Съответно сега на бързи обороти се учи по английски и се прави домашно. Трябва да занесем и някакъв подарък. Направо съм неподготвена. А момчето вчера толкова разпитва каква пица предпочита набора, как не се светнах!
По информатика днес им каза да свалят програмата "Visual studio", въобще нямам идея за какво е, но си я свали. Още не е ясно кога е класното по математика. По добре да е от рано, че при лоша оценка да има време за поправка. Обаче едва ли.
Виж целия пост
# 37
Доня, за писане на код. Те не са ли писали още код? Започнали ли са с някой от езиците?
Виж целия пост
# 38
Нашите ползват Eclipse като среда за писане (надявам се, че правилно съм запомнила) . Java учат в момента. Иначе младежът има и Visual studio на компа. По-рано него си ползваше като си човъркаше сам вкъщи. Не помня пък на курса с Телерик с коя среда работеха и там пишеха на Java.
Иначе младежът в момента не е в особен възторг от ИТ и информатика, защото сега учели неща, които, според него, вече знаел. По моему не е баш така, но на тази тема избягвам да споря. Иначе много си харесва учителката по тези предмети, но той е с нея още от пети клас. И се радва, че е в нейната група. Разделени са на две групи. Не харесва изобщо учителят на другата група.
Виж целия пост
# 39
Доня, за писане на код. Те не са ли писали още код? Започнали ли са с някой от езиците?
Да и аз разгледах. За мен е ужасно трудно това, вероятно да науча патагонски ще ми е по-лесно 🙂
До сега не учил нищо такова, имал е стандартно ИТ в училище. До оня ден правеха блок схеми. Беше в екстаз като отвори учебника в началото, ще го видим.
Дори не знам на какъв език се програмира. Като работех в книжарницата, излезе С++, но само от МГ го търсиха.
Виж целия пост
# 40
Е, това никой не го учи просто така, стандартно. Той не беше ли в паралелка СХН. Имат часове информатика, отделно от ИТ, нали? Сега вече ще ги пуснат в дълбокото.
В Телерик малките класове са на Java.
При нас, в гимназията, започнаха в 8 клас със С++.
Виж целия пост
# 41
На С++ съм правила двупосочен речник - Българо-руски и Руско-Български. Това в далечната 1993 година. Тогава Уиндоус 3.11 беше топ оф дъ топс.
Виж целия пост
# 42
По информатика днес им каза да свалят програмата "Visual studio", въобще нямам идея за какво е, но си я свали.

Заради тази програма учителката по ИТ препоръча по бърз харддиск. Много е тежка и зарежда дълго време. Днес ММ занесе лаптопа в сервиз, да видим какво може да се направи.
Езикът е С# /Си Шарп/ или нещо подобно...

Честито на празнуващите! Да им е живо и здраво името!
Виж целия пост
# 43
Надявам се новия лаптоп който взехме да се справи. Взехме възможно най-добрия. Без да се усетим, че няма място за диск, та после и това купихме, за да може да слуша дисковете към учебника по английски 😏
Интересно, какво става с децата от класа, които учат чрез телефони.
Виж целия пост
# 44
Доня, за писане на код. Те не са ли писали още код? Започнали ли са с някой от езиците?
Да и аз разгледах. За мен е ужасно трудно това, вероятно да науча патагонски ще ми е по-лесно 🙂
До сега не учил нищо такова, имал е стандартно ИТ в училище. До оня ден правеха блок схеми. Беше в екстаз като отвори учебника в началото, ще го видим.
Дори не знам на какъв език се програмира. Като работех в книжарницата, излезе С++, но само от МГ го търсиха.
Предполааам на C# . Нашите са на него.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия