"Обичам" Топлофикация - тема 5

  • 29 434
  • 751
# 105
Това е така и всичко го знаем.
В поста на дамата обаче става дума за друго - една и съща сграда, различен топлинен счетовидел-различни сметки при всеки един от тях.
Виж целия пост
# 106
Това е така и всичко го знаем.
В поста на дамата обаче става дума за друго - една и съща сграда, различен топлинен счетовидел-различни сметки при всеки един от тях.

Това просто не може да стане. Да гледат показанията на топломерите, накрая има киловатчасове и се знае колко струват. Никога не е същото, да не говорим за топлата вода.
Виж целия пост
# 107
Принципно може да стане. Ако таксите на двата топлинни са различни..ей ти разлика.
Виж целия пост
# 108
Принципно може да стане. Ако таксите на двата топлинни са различни..ей ти разлика.

Да, това може принципно. Ама колко ще е тази разлика при свободна конкуренция? Ще се съберат 5 лева на апартамент?
Виж целия пост
# 109
Ами не знам. И аз не вярвам да е много...както казах, не мисля, че в БГ има такова нещо като свободен пазар и конкуренция в смисъла, който го има на запад. Който и да избереш-мобилен оператор, топлинен счетоводител, ЕРП и т.н....все тая общо взето. Уж много, пък все едно предлагат, на една цена...
Виж целия пост
# 110
Toчно заради конкуренцията - никой не може да вдигне над другите. Навсякъде е така - по цял свят всеки гледа останалите и вдига цените над тях само ако има някакво основание (качество, бранд, уникалност и т.н.). Иначе се различават със стотинки.
Виж целия пост
# 111
Картел му викам аз...
Виж целия пост
# 112
Че те дори на Техем са различни таксите за отчитане на уредите и водомерите в различните сгради. Имам наблюдения от поне 3 различни сгради, които отчитат.
За преминаване от един на друг топлинен счетоводител трбява уредите да са одобрени от новия. Ако не са - трябва да се подменят на 100% съобразно неговите изисквания и да се сключи договор с новия ТС. За целта трябва протокол от общо събрание на ЕС, че има съгласие от 67% от собствениците. Това е изискване от ТС и Топлофикация. Протокол с подписите се входира в Топлофикация.
Виж целия пост
# 113
Картел му викам аз...

Прилича, но за да имаме картел трябва да са се договорили. А ако не са, а само се следят, не е картел. Кока кола и Пепси кола да не са в картел, а продават на едни цени.
Виж целия пост
# 114
За кока кола не знам, те са на запад. Но у нас си се договарят като стой та гледай.
Виж целия пост
# 115
Не изключвам да се договарят и хитруват на наш гръб, но все пак не забравяйте, че зима от зима се отличават, а цените на горивата се променят. И все при един и същ топлинен счетоводител да си, годишните сметки в крайна сметка Wink винаги са различни.
Виж целия пост
# 116
Да, така е. Сега ще вдигнат цената от юли, да не забравите после, че ще са по-високи сметките след ноември 2021 г.
Аз лесно следя сумата при едно и също потребление на единиците от топломера и цена за единица топлинна енергия.
Виж целия пост
# 117
Здравейте, днес дойдоха за годишния отчет на топлофикация. Оказа се, че топломера не работи, екрана не показва нищо. Господина от фирмата каза, че често се случва и трябва да се смени. Работеше си миналата година Юли при платеното отчитане, но както и да е.
Въпросът ми е: Сега какво правим? На бележката отзад пише, че ако не работи уреда се начислява цитирам "служебна енергия". Притеснява ме това да не е максимална. Ние сме на квартира, дълги години живеехме в Англия и там всичко си става дигитално, не се е налагало да проверявам топломери/водомери и прочие. Съответно не сме се сетили тук да го проверим Октомври.
Другото, което е още по-интересно, миналата година изравнителната сметка беше в наша полза имаха да връщат около 450 лева, та тази година не сме плащали парно...
Притеснявам се да не решат сега да ни поздравят с една тлъста сметка за 1000 лева. Защо никъде не е описано как се изчислява тази " служебна енергия" и вие имате ли представа дали е максимална или е на база предходния отоплителен сезон?
То е ясно, че ще им звъним, но поне да знам какво да очаквам.
Благодаря предварително Simple Smile
Виж целия пост
# 118
Щом сте на квартира, с подмяната на разваления топломер трябва хазяите да се занимават.
За сметката не знам. Вероятно наистина ще ви таксуват максимално на този радиатор. Колко точно надали някой от нас тук може да каже, но чак 1000 лв за един радиатор не ми се вярва.
Само един радиатор ли имате?
И аз нямам навика да наглеждам топломерите за изправност. Кога ли ще ни сурвакат и нас!?
Виж целия пост
# 119
Щом сте на квартира, с подмяната на разваления топломер трябва хазяите да се занимават.
За сметката не знам. Вероятно наистина ще ви таксуват максимално на този радиатор. Колко точно надали някой от нас тук може да каже, но чак 1000 лв за един радиатор не ми се вярва.
Само един радиатор ли имате?
И аз нямам навика да наглеждам топломерите за изправност. Кога ли ще ни сурвакат и нас!?
С подмяната със сигурност трябва собственика на апартамента да се занимава.
Ами реално проблема е, че не сме с датчик на всеки радиатор, а централно гледат само на едно място в целия апартамент. Честно казано цялата сага с топлофикация не ми е ясна, както и каква е разликата всеки радиатор по отделно или централно отчитане.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия