Не се чувствам добре. Просто не се чувствам добре

  • 5 727
  • 81
# 60
Спокойно, просто си отнесена заради паник атаките, не можеш да се концентрираш колкото и да седиш и да учиш. Приеми, че си здраво дете и ти няма нищо. Нито си луда, нито си болна, нито имаш нужда от лекарства за сън.
Виж целия пост
# 61
Имаш ли интерес към нещата, които учиш?
В училище бих шута на много предмети, защото преподавателите бяха скучни, а и нямах интерес към предметите като дисциплина. Фокусирам се винаги върху това, което ми е интересно, за да се получават нещата бързо. Урок по физика го учех за седмица, а по история за няма и час. При другаря по чин бе обратното - интерес му е цаката.
Защо избра матурата по история? Знаеш ли какво искаш да правиш с нея и тук ли се крие дяволът, че трудно помниш? Историята може да бъде много интересна, но и много скучна за учене.
Виж целия пост
# 62
Имаш ли интерес към нещата, които учиш?
В училище бих шута на много предмети, защото преподавателите бяха скучни, а и нямах интерес към предметите като дисциплина. Фокусирам се винаги върху това, което ми е интересно, за да се получават нещата бързо. Урок по физика го учех за седмица, а по история за няма и час. При другаря по чин бе обратното - интерес му е цаката.
Защо избра матурата по история? Знаеш ли какво искаш да правиш с нея и тук ли се крие дяволът, че трудно помниш? Историята може да бъде много интересна, но и много скучна за учене.

Ами донякъде изборът ми беше направен по метода на изключване.

Бях видяла матури от 2015 насам и без да бях учила ги направих за четворка. ( Бях доста силна по история преди) Сметнах, че като чета и си науча нещата може би ще ги правя за повече. Обаче, съм на същото ниво и взех да се плаша.
Фактът , че няма много време и незапомнянето ме плашат и май става по-зле. Иначе историята ми е много по-интересна отколкото други предмети.
Виж целия пост
# 63
Никой няма трайни знания - е, почти никой. Трябва да изкараш изпита и толкоз. Някъде обаче се трупа обща култура по предметите и когато един ден ти потрябват, добре забравените знания ще изплуват.
Не се ядосвай, гледай само да си взимаш изпитите.
По същата причина - забравяне - аз като студентка ставах сутринта на изпита много рано (тип чучулига съм) и преглеждах на диагонал целия материал. Така всичко ми беше свежо за тоя ден, а кой го е грижа какво ще остане на другия ден!
Една приятелка пробва моята методика, но при нея не сработи.

Важното е да си кажеш - най-важното, за да си взема изпита, е да се явя. Не се паникьосвай.
Виж целия пост
# 64
Синът ми беше в 7 клас преди две години. Поне от предходната най-малко, а май и по-отдавна, бяха премахнали обръщането на точки в оценки. Въпреки това, в началото на 7 клас доста учители, особено частни, ги обръщаха на оценки. Това беше вероятно с цел да визуализират междинното ниво на децата, за много от които, а и за родителите им брой точки не им носи особена информация, но например "Работата ти е за 4.50"е някак по - информативна. Вкл и мои познати след изпитите се хвалеха или оплакваха с оценки.
По темата-ако авторката е решила да учи, но има някакви затруднения, защо не помоли за консултации в училище. Учителите са длъжни да дават такива. А в училище какво е било и кой колко учил, не трябва да е пречка.
Виж целия пост
# 65
Никой няма трайни знания - е, почти никой. Трябва да изкараш изпита и толкоз. Някъде обаче се трупа обща култура по предметите и когато един ден ти потрябват, добре забравените знания ще изплуват.
Не се ядосвай, гледай само да си взимаш изпитите.
По същата причина - забравяне - аз като студентка ставах сутринта на изпита много рано (тип чучулига съм) и преглеждах на диагонал целия материал. Така всичко ми беше свежо за тоя ден, а кой го е грижа какво ще остане на другия ден!
Една приятелка пробва моята методика, но при нея не сработи.

Важното е да си кажеш - най-важното, за да си взема изпита, е да се явя. Не се паникьосвай.

Проблемът е, че този изпит не е в университет, а е матура.
Виж целия пост
# 66
Не си само ти и аз се чувствам като празна енциклопедия. Защо, защото аз обичам да чета, всеки ден чета, информирам се, обичам различни науки и прочие, за мен информацията е всичко...обаче, нищо не запомням. За това и не записах да уча, защото не помня. Не помня числа, дати, години, не помня, имена, събития и случки. Бях започнала да се пегувам, че имам тумор в мозъка или че имам частична Амнезия, бяло петно. И това е моята болест, да обичам информацията но да не я запомням. Simple Smile
Виж целия пост
# 67
За да учиш ефективно ти трябват техники.
Явно ти липсват.
Аз рядко запомням нещо само с четене, освен ако не е нещо, което мега да ме интересува.

Има значение какъв тип си: визуален или аудитивен.

Вместо да стоиш седнала и да четеш, пробвай друго.
При визуален тип учещ помагат онагледявания тип mind map. Ако си аудитивен, чети наглас, включвай и движение: може да вървиш и да четеш наглас или да вървиш и да разказваш.
Виж целия пост
# 68
На първо място се оттърви от социални мрежи, форуми и други онлайн разсейки. Давай си почивки, излизай на въздух и спри да се вкарваш във всякакви филми. Понякога премислянето на хиляда потенциални сценария как може да се случи нещо е достатъчно ангажиращо и натоварващо.
Виж целия пост
# 69
За учене по история ползвах един трик за запаметяване на датите. Взимаш един лист хартия, драсваш една вертикална черта като поле около 3 пръста от началото на листа. Отляво на чертата пишеш датите. Отдясно - събитието. Докато учиш, попълваш и листа. След това закриваш с друг лист събитията и се опитваш по датата да се сетиш какво се е случило на тази дата. Ако не се сещаш - поглеждаш какво пише отдясно. На втори етап закриваш само датите и свързваш в обратна посока, по събитие да му възстановиш датата. Няколко минавания ми бяха достатъчни, по листа може и да се преговаря много бързо.

За списъци (например причини за събития) или понятия си правиш тесте флашкарти. На листчета с размера на дланта ти от едната страна пишеш име на събитие или понятие, от другата страна какво е съдържанието. Изпитваш се двупосочно. Флашкарти могат да се носят и в джоба и да си ги четеш в транспорта или на някоя пейка. Като имаш опорни точки какво, кога се е случило, можеш да възстановиш събитията в последователност.

Таблици, графики - проявяваш творчество, може да си правиш и смешни тъпи рисунки, много се помнят.

Методът Помодоро - нагласяш таймер, аларма за след 20 минути. Учиш тези 20 минути, след това си даваш 10 минути почивка, излизаш на тераса, разтягаш се и подобни. След това засядаш за нови 20 минути.

Аз съм топ зубър и тези неща са ми помагали в запаметяването и в училище, и в уни.
Виж целия пост
# 70
За да учиш ефективно ти трябват техники.
Явно ти липсват.
Аз рядко запомням нещо само с четене, освен ако не е нещо, което мега да ме интересува.

Има значение какъв тип си: визуален или аудитивен.

Вместо да стоиш седнала и да четеш, пробвай друго.
При визуален тип учещ помагат онагледявания тип mind map. Ако си аудитивен, чети наглас, включвай и движение: може да вървиш и да четеш наглас или да вървиш и да разказваш.

Мисля, че визуален. Понеже, когато решавам тест виждам страницата с урока в паметта ми. Обаче пиша това, което се оказва най-близкия до това, което съм прочела и се оказва грешно.
Виж целия пост
# 71
Тогава пробвай каквото ти е написала Орион.
Това са добри идеи за визуален тип.
Виж целия пост
# 72
Щом се подготвяш - ще се справиш. Целта на тея матури е да потвърдят, че си отишла подготвена върху материала, който имаш пред себе си Simple Smile Няма да те карат да правиш челна стойка, няма да се налага да показваш знания по китайски.
Продължавай да преговаряш, дори и да не виждаш напредък - човек рядко (да не казвам никога) е обективен в себеоценката си. Ще си вземеш матурите, а ако имаш късмет да ти се падне материал, който е пресен в главата ти - ще ги разбиеш!

Чувството ти на депресия може и да се дължи на борбата ти да приемеш действителността - изглежда сякаш си търсиш виновник за положението, в което си. А кой е виновен - няма значение. Дали е едно от най-лошите училища или не, и дали методиките там са с основна вина за отпускането ти, дали си ти самата - към днешна дата няма значение. Товариш се с минало, което не можеш да промениш. Не знам дали си чувала популярния израз "Ако животът ти поднесе лимон, направи си лимонада" - смисълът е, че колкото и гадно нещо да ти се случи, трябва да се постараеш да си извадиш някакъв позитивен извод.
Всеки проблем си има решение - ако няма решение, няма и проблем - защото вече е обстоятелство Simple Smile Приемаш го, преглъщаш и продължаваш напред.
Виж целия пост
# 73
Щом се подготвяш - ще се справиш. Целта на тея матури е да потвърдят, че си отишла подготвена върху материала, който имаш пред себе си Simple Smile Няма да те карат да правиш челна стойка, няма да се налага да показваш знания по китайски.
Продължавай да преговаряш, дори и да не виждаш напредък - човек рядко (да не казвам никога) е обективен в себеоценката си. Ще си вземеш матурите, а ако имаш късмет да ти се падне материал, който е пресен в главата ти - ще ги разбиеш!

Чувството ти на депресия може и да се дължи на борбата ти да приемеш действителността - изглежда сякаш си търсиш виновник за положението, в което си. А кой е виновен - няма значение. Дали е едно от най-лошите училища или не, и дали методиките там са с основна вина за отпускането ти, дали си ти самата - към днешна дата няма значение. Товариш се с минало, което не можеш да промениш. Не знам дали си чувала популярния израз "Ако животът ти поднесе лимон, направи си лимонада" - смисълът е, че колкото и гадно нещо да ти се случи, трябва да се постараеш да си извадиш някакъв позитивен извод.
Всеки проблем си има решение - ако няма решение, няма и проблем - защото вече е обстоятелство Simple Smile Приемаш го, преглъщаш и продължаваш напред.

Матурата по история сега я правя за 3.70-4.00 масово. Не знам дали ще я взема.
Не е от мързел, аз чета, но не знам явно правя нещо грешно.
Питах учителката ми и тя ми каза просто да реша всички варианти от минали години. Направих го и имам толкова.  
Иначе, казах на майка ми и тя ми каза да си търся начин за по- лесно запомняне. Пробвах с майка си да ме изпитва устно- не става. Забивам. И тя ми каза да решавам тестове, което тя е купила.

Може би задължавам излишно, но две години по история госпожата ни даваше отговорите на всички тестове. Сега, когато чета за матура не знам кое е важно и кое - не.
Виж целия пост
# 74
Приключваш с оправданията. А родителите ти и те къде са гледали четири години, защо не са се размърдали да те запишат на уроци или да ти помагат вкъщи? Колкото изкараш - толкова.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия