Мнения за училища във Варна след 7-ми клас

  • 51 396
  • 459
# 30
Събирам мнения за профила Софтуерни и хардуерни науки. За 2021 прием по него са обявили МГ, Найден Геров, Дебелянов, Неофит Бозвели. Моля за мнение както за профила, така и за училището като цяло (за МГ ме интересува колко натягат, като в математическите паралелки ли е). Благодаря
Виж целия пост
# 31
Много странно, че училище "Климент Охридски" тази година не е обявило никакъв прием след 7.клас (нито в ДПП, нито на страницата си), а до миналата година приемаха по 2 паралелки СХН. За там бях чувала добри отзиви както за преподаване, така и за база, но не са ми от "първа ръка", така че не знам колко са верни.
Светли, редът в който си ги подредила според мен е и удачен за подредба на желанията. А за Икономическа Информатика във ВТГ мислили ли сте?
Виж целия пост
# 32
Dive, на мен икономическа информатика много ми допада, но синковецът иска хардуер. Все пак и нея ще пишем.
Виж целия пост
# 33
Събирам мнения за профила Софтуерни и хардуерни науки. За 2021 прием по него са обявили МГ, Найден Геров, Дебелянов, Неофит Бозвели. Моля за мнение както за профила, така и за училището като цяло (за МГ ме интересува колко натягат, като в математическите паралелки ли е). Благодаря
Тази година намалиха броя на паралелката със Софтуерни и хардуерни науки в МГ. Това автоматично според мен означава, че ще нарастне бала за нея. Като цяло там има основно момчета, не ги товарят по математика много. Общо взето там наистина са деца  които искат до се занимават с това...
В Неофит Бозвели и професия астронавт/пилот да сложат, пак нивото ще си остане ниско. То като няма преподаватели, средата няма как да се подобри каквито и специалности да пуснат.
Виж целия пост
# 34
hana1, имаш ли дете в тази паралелка в МГ? Защото моите впечатления са различни. Не виждам да не ги товарят с математика. То и в 8 клас си учат съвсем едно и също с математическите паралелки с ИИЧЕ. Няма как да съм чак убедена, че е като в математическите паралелки, защото детето ми е в СХН, но ако в математическите учат повече, децата от тях сигурно нямат минута свободна Simple Smile Не виждам на къде повече от това Simple Smile
И, миналата година СХН в МГ беше една паралелка, тази е обявен прием за две - една с немски интензивно и една с английски интензивно. Аз не виждам намаляване а увеличаване на броя Simple Smile
Намален е броя на паралелките "Системно програмиране" - от 2 миналата година на една тази. Но тази специалност е професионална и не е в нашия списък Simple Smile
За останалото си права - повече момчета са.
Моето лично мнение е, че от изброените училища със СХН, изпъква много МГ. Ако търсите добро обучение и по език и по математика, би трябвало това да е целта.
Виж целия пост
# 35
Благодаря, МГ ще е супер вариант, дано изкара точки за там. Затова проверявам и други варианти.
Виж целия пост
# 36
hana1, имаш ли дете в тази паралелка в МГ? Защото моите впечатления са различни. Не виждам да не ги товарят с математика. То и в 8 клас си учат съвсем едно и също с математическите паралелки с ИИЧЕ. Няма как да съм чак убедена, че е като в математическите паралелки, защото детето ми е в СХН, но ако в математическите учат повече, децата от тях сигурно нямат минута свободна Simple Smile Не виждам на къде повече от това Simple Smile
И, миналата година СХН в МГ беше една паралелка, тази е обявен прием за две - една с немски интензивно и една с английски интензивно. Аз не виждам намаляване а увеличаване на броя Simple Smile
Намален е броя на паралелките "Системно програмиране" - от 2 миналата година на една тази. Но тази специалност е професионална и не е в нашия списък Simple Smile
За останалото си права - повече момчета са.
Моето лично мнение е, че от изброените училища със СХН, изпъква много МГ. Ако търсите добро обучение и по език и по математика, би трябвало това да е целта.
Имам доста деца познати там, но истината е че всичко което написах е за паралелката системно програмиране. Просто се заблудих, че питат за нея....
Виж целия пост
# 37
Извинете, но как изобщо си помислихте за сериозна специалност Софтуерни и хардуерни... и Неофит Бозвели, Димчо Дебелянов... Влезте в сайтовете на тези училища, вижте снимки на дванадесетокласниците от 2021 г. май месец, вижте ги как изглеждат, колко са на брой.... Аз имам близка, която е класна в гимназиален етап в Димчо Д., в нейния фб профил разглеждам снимки от випуските, от церемониите по изпращането....та така.

Ще понеса факта, ако ми изтрият поста.
Виж целия пост
# 38
Ето едно разяснение, кжпирано от друга група относно ИИ и РИ в МГ:
За МГ и разликата между паралеки с Интезивно изучаване на АЕ и Разширено изучаване на АЕ.

Изучаването на чужд език през първата година в Математическа гимназия е на същия принцип, както в езиковите гимназии. Т.е. чуждият език се изучава от "А и Б" и е с предимство (по 4-5 часа на ден). Изучават се и предметите МТ, БЕЛ, Физическо, Рисуване ... Не се изучават разказвателни и научни предмети като Физика, Химия, Биология, История и География. Тези паралелки са с ИНТЕЗИВНО изучаване на чужд език.
Поради това че много деца идват с много добър английски, тъй като са го изучавали в допълнителни школи, ръководството на МГ е решило да направи две отделни паралеки за такива деца. Те са с РАЗШИРЕНО изучаване на АЕ. Няма да започнат за изучават езика от "А и Б", а според нивото на учениците. Часовете по език през първата година ще са по-малко (2/3 от тези на интезивното) и ще изучават всички предмети през тази година.
Пиша всичко това, за да сте информирани при избора си на паралелки, ако ще кандидатствате в МГ. Тъй като приемът в отделните паралелки няма да бъде на база нивото на английския език, а според бала и желанията на децата. Такива са правилата за кандидатстване. За това всеки трябва да прецени към кои паралелки да се ориентира.

Успех!
Виж целия пост
# 39
Hana1, това важи за паралелките от математическия профил. Другите 3 са само с интензивно изучаване. Все пак благодаря за информацията.
Виж целия пост
# 40
Да, само за математическите е, но преди седмица беше повдигнато като тема в общата за седмокласниците, а това е разяснение от учител и реших да споделя тук, защото не касае училищата извън Варна. Лично аз мислех, че нивото на английски е различно като изходно, т.е. че с ИИ излизат с по-високо ниво като при езиковите гимназии, а се оказва че излизат с еднаква ниво...
Виж целия пост
# 41
Тоест хорариумът часове е еднакъв при ИИ и РИ? Специално в МГ.
Виж целия пост
# 42
Тоест хорариумът часове е еднакъв при ИИ и РИ? Специално в МГ.
Не, хорариумът часове не е еднакъв. Просто при РИ тръгват от по-високо ниво на езика, а накрая двете групи завършват на едно и също ниво на английски език. Разликата е че РИ учат и останалите разказвателни предмети, а при интензивното се налага в 9ти клас да наваксат и от 8 и 9ти материала по тях.
Виж целия пост
# 43
Тоест хорариумът часове е еднакъв при ИИ и РИ? Специално в МГ.
Не, хорариумът часове не е еднакъв. Просто при РИ тръгнат от по високо ниво на езика, а накрая двете групи завършват на едно и също ниво на ангрийски език. Разликата е че РИ учат и останалите разказвателни предмети, а при интензивното се налага в 9ти клас да наваксат и от 8 и 9ти материала по тях.

Ако това е истина, че при РИЧЕ децата не тръгват от А и Б, значи е в грубо нарушение на нормативната уредба. Разликата между РИЧЕ и ИИЧЕ основно е в броя часове по езика, не от началното ниво.
Виж целия пост
# 44
Нормално ли е при положение, че децата изучават английски език от 2-ри клас, да започват от А-Б в осми? Това е цяла изгубена година! Ако детето е матаматически насочено, т.е. не иска в езикова гимназия, единственият му шанс е ако успее да се пребори за паралелка с немски (които са само 2). Според мен е логично това, което е описала Hana1 - нормално е да има избор за деца, които искат да продължат със същия език без да си губят времето.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия