Енгин Акюрек в "Дъщерята на посланика". Нови и стари проекти – Тема 409

  • 47 338
  • 742
# 705


Добро утро момичета Two Hearts
Хубав и успешен ден петък!
Виж целия пост
# 706
Правят и ехография на Мави 👀 и дали не гледа към Санджар така

Виж целия пост
# 707
Добро утро момичета.
Слънчеви усмивки и положителни емоции.
Бъдете здрави.



Благодаря за трейлъра и превода.
И за вашите Two Hearts споделени мисли.


                                                         Успешен ден на всички.
Виж целия пост
# 708
Момичета сега се сещам,че и превод на Шахзад ще чакаме днес.Мариянчето ще се погрижи и за него.Следобед ще наваксам с всичко което сте коментирали. Two Hearts
Виж целия пост
# 709


Всичко по реда си. Навид е готова и аз след нея...
Но, нека първо видим снимките и прочетем озета.
Виж целия пост
# 710
😍

Виж целия пост
# 711


https://www.instagram.com/engin.akyurek_ea/

Енгин е пуснал в сторито си подаръка си от феновете вчера.
Знаете вече, как се гледа стори в инстаграм профили.
Уважил е групата посетила го на сета.

Написал е в сторито с главни букви: EAFC, МНОГО БЛАГОДАРЯ ЗА ВАШАТА ПОДДРЪЖКА И ПРИЯТЕЛСТВО, С ЛЮБОВ...
Виж целия пост
# 712


Косата колко е пораснала...

Накрая Санджар да не бъде с любимата ми Енгинова прическа...


Виж целия пост
# 713


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=26519441351035 … ;substory_index=0

Момичета, докато чакаме, ето 64-я анализ от Навид Шахзад.

Уроци от сърцето
Навид Шахзад

Малко мистерия може да направи чудеса. Със спомена за Каврук в безсъзнание, притиснат в прегръдките на Ефе, все още свеж от последния епизод, системата леко се разтърси, когато гледаше как Санджар поставя цветя на гроб. Единственото нещо, което го издаде, беше, че при по-внимателен поглед гробът очевидно беше стар, тъй като беше тухлен и имаше надгробен камък върху него. Мюсюлманските погребения запазват гробовете под формата на земни могили до четиридесетия ден на погребението, поради което не може да бъде гробът на Каврук. Фактът, че Санджар довежда жена си и детето си на гроба на баща си, не само свидетелства за разрастването на семейството от поколение на поколение, но и поставя Мави на специално място в сърцето на Санджар, доколкото знаем, той никога не доведе Наре на гроба му...

Сърцевината на драматичния сериал „Дъщерята на посланика“ се криеше в разказването на историята на Наре и Санджар. Честно казано, когато всичко започна, това беше историята на дъщерята на посланика, но много преди заминаването на Наре фокусът на разказа се разшири, за да включи Санджар, а след това много тънко включи третия елемент, който беше Мелек. По времето, когато Неслихан си отиде, Санджар на Акюрек беше далеч по-мощен характер от нейния. Изниквайки от пепелта на порочна, трагична любов, Санджар постепенно се превръща в извисяващ се герой, безупречно изигран от един от най-добрите, опитни актьори, които телевизията е виждала през последните години. С втората половина на поредицата видяхме и важна промяна в заглавието, която ясно потвърди, че сериалът се състои от две отделни „глави“, които в идеалния случай трябва да бъдат преименувани „Дъщерята на посланика I: Наре и Санджар“, за да бъдат последвани от настоящото заглавие на „Дъщерята на посланика II: Санджар и Мави“.

Безспорно една от най-атрактивните черти на първата глава е, запознаване с провинциалната, почти племенната култура с нейните строги наследници на господаря и на крепостта,патриархат, затънал в традиции, които подкрепяха практики като танци на Зейбек, за изплащане на кървави пари или раболепие до такава степен, че да лъжесвидетельстват за господин/г-жа без протест. Неподвижната йерархия се разпростираше и върху домашната сфера, където майката (в отсъствието на бащата) беше консолидирана като върховна власт, изискваща безспорно подчинение от възрастни деца за помощ в дома. Освен от социокултурните елементи, настроението на цялата първа глава беше подкрепено артистично чрез уникално преследващи музикални парчета, разработени от маестро Гьокхан Кърдар, включващи песни като „Yagmür“ (дъжд), народни песни като „Ikik Keklik“ заедно с поредицата запомняща се родова музика. Но именно запазената марка, песента за Санджар Eфe, на Nim Sofyan и „Alacanin efesi“, изпята от Yüksel Baltci, наистина помогнаха за създаването на лиричната, почти епична атмосфера на епизодите на Санджар/Наре. По-специално песента на Sofyan, артикулира характеристиките на „Ефе“, който Акюрек изигра до съвършенство, тъй като беше видян да крачи през естественото си местообитание, да се извисява над планините, които са негови постоянни спътници, да танцува властно с високо вдигната глава, тъй като лятното слънце го бронзира до закалено злато, докато отстоява собствеността си върху всичко, което изследва. Песента изгражда образ на човек, свиреп като природата, първобитен по нрав и толкова щедър, колкото планините са високи. Без персонаж с толкова недостатъци като Санджар Ефе, който е готов да приеме грешките си, както го и прави, с всичките си недостатъци, историята на Наре нямаше да има толкова емоционално въздействие, колкото имаше.

Когато фокусът на втората част се премести в представянето на Санджар като главен герой, историята се премества в друга часова зона, макар и с някои останки от предишни събития, простиращи се през разделителната линия. Повечето от водещите актьори са се преместири от миналото към настоящето с добавяне на хора от „другия свят“, като бинарните противоположности на Седат и Бора, докато Мави донесе свежи елементи на състрадание, безкористна грижа и всеобхватна топлина, образование, изтънченост и рядко спокойствие. Тъй като телевизията е толкова визуална, колкото и слухов носител, звукът е неразделна част от сложното цяло, известно като „продукция“. Като оставим настрана качеството и уменията на актьорите Акюрек, Бююкюстюн и до голяма степен отличен състав на ансамбъла; с продължаването на режисурата на Емре Кабакушак и операторското майсторство на Сердар Армутлу, втората част се отдалечава от визуалните ефекти, свързани с Наре. Например оригиналната горска хижа, толкова неразделна част от историята, е изгорена от Санджар, за да бъде заменена с куклена къща в естествен размер на Meлек.
 
По същия начин, честата панорамна гледка към природен пейзаж постепенно изчезва на заден план, за да бъде заменена от синята вила на Maви край морето, заслона за караваната на брега на езерото на Бора и пазара, където Елван намира своята независимост. Въпреки че променящият се пейзаж седеше добре на зрителя, имаше един забележим недостатък. Лиричното качество на първата част е установено до голяма степен чрез вдъхновена фонова партитура, която използва народна музика и инструменти като duff(голям кюрдски и персийски барабан), ney(флейта), уд(струнен инструмент), баглама (турска китара) и барабан за изграждане на атмосфера, които обградиха героите на Наре и Санджар с почти стари световни нюанси. Акюрек не трябваше да целува Наре, очите му го направиха вместо него. Малък жест, като спяща ръка, държаща кичур коса, или поглед, който предаде страст, нежност, копнеж и любов за частица от секундата, създаде свят, който съществуваше само в сърцата на двама души, подсилен от честите използване на музикалните партитури. Въпреки че проследяването на майсторската музика на Кърдар от Алп Йение е достатъчно приятно, усилията му не успяват да поддържат цялата обхващаща, триизмерна атмосфера на обитаване, създадена от неговия предшественик. Крайният резултат е почти редуциращ, тъй като страхотната музика създава страхотен ръст не само що се отнася до сюжетната линия, но и въздейства върху самите герои. Затова беше удоволствие да чуя повторения на мелодиите на Кърдар в последния епизод.

Освен музикалния елемент, втората част от сериала демонстрира свои собствени достойнства - основният положителен елемент е връзката на зрял мъж и жена, тъй като и Санджар, и Мави са обичали и загубили, и двамата имат дете от предишните си бракове, макар и тъжно, Мави е загубила своето. И двамата идват в този брак, натоварени с огромен товар мъка, която ги преследва, следователно новата връзка изглежда по-ценна и двамата са решени да я ценят. Следователно можем да видим двете части в перспективата на младежка любов, помрачена от незрялост и емоционална травма, изчезващи в пламтяща слава; да бъдат заменени от мека, дълбоко грижовна връзка, която обещава да бъде достатъчно стабилна, за да продължи цял живот.

Състезавайки се към края досега, дори и най-непоколебимият и лоялен зрител изглеждаше подтикнат към историята на „Дъщерята на посланика”. Придвижвайки се като охлюв покрай тайната сватба на Санджар и Мави, писателите се опитаха да „допълнят“ всеки епизод с ненужни подробности от живота на други герои, с изключение на Санджар и Мави, и стигнаха до точката, в която някакво истинско разочарование от сценария се зададе в склонност към периферни символи. Никой и това не може да се подчертае достатъчно - никой не се интересува от сълзливото напускане на Дуду от имението. Показа се, че персонажът е амбициозен и отмъстителен - тъй като поразен от това, което тя смяташе за несправедливо уволнение от яхтеното пристанище, тя си сътрудничи с Боз срещу заплащане, докато набитият манипулатор не реши да напусне с неговата „жена“ и дете. Смята се, че Дуду е особено зла към Елван, въпреки факта, че последната се е справила с развода с много търпение и грация, за разлика от триумфалното държане на първата. Да очакваме зрителя внезапно да развие слабост към такъв егоистичен характер като Дуду (дори и да е искрено влюбена в Яхя), означава да разтегнете твърде много мисълта си за лошо детство и липса на семейна любов. Хората, които унищожават живота на други хора без съмнение, заслужават справедливите си награди и на Дуду при никакви обстоятелства не бива да се предоставя толкова време на екрана, колкото беше в последния или настоящия епизод, освен ако няма да бъде поредната пешка в шахматната игра на Халисе Ефе!

Това не означава, че историята на Санджар и Мави трябва да следва проста траектория с една сюжетна линия, която може да стане досадна, тъй като зрителят изисква периодично облекчение от силно емоционални и напрегнати сцени. Въпреки това, подсюжетът не трябва да се вижда, че поема основното действие, както в друг случай. Колкото и да обичаме Елван, няма как да не се уморим от многото кухненски сцени, разкаяният Яхя и пасивната свада на Бора в нейно присъствие или възможността за непланирана бременност вследствие на новите разкрития за двуличието на Халисе. Единствената сцена, която имаше добър смисъл в последния епизод, беше тази между Елван и Халисе, по време на която тя най-накрая успя да хвърли багажа, който носеше в продължение на много години, тъй като беше снаха на Халисе. Понастоящем разкритието на Яхя за близките планове на Бора заварва Елван неподготвена по време на определено неловката среща на сватбата на Зехра. Това, че Санджар подценява ситуацията, се дължи отчасти на нарастващото му чувство за самодисциплина, както и на съчувствието му към самата Елван.

За разлика от това, връзката на Зехра и Каврук беше поставена на заден план твърде дълго след създадената криза от Халисе с Ейшем; отчасти поради липсата на самоувереност на Каврук и те не бяха постигнали много напредък по взаимно признание. Подкрепени от одобрението на Санджар и Яхя; може би отсъствието на Халисе дава на Каврук смелост да използва момента и да планира бъдеще със „звездата“, която озарява сърцето му от детството. Слаба нотка на студен вятър се виждаше в пророческите му думи, когато той обеща на обезумялата Зехра, че е готов да пожертва живота си за нейния брат, което, за съжаление, изглежда е чуто от боговете, които управляват живота ни.
 
Докато рядкото присъствие на Акюрек в последния епизод може да се отдаде на така необходимата почивка в Истанбул; зрителите отчаяно искаха да видят Ефе начело отново - рева на неговото предизвикателство, обичащ жена си със страст, посвещаващ живота си на малкото си момиче, надзираващ бизнеса, управляващ правни проблеми, помагащ на Яхя да се измъкне от себе си, поддържащ подкрепа през целия живот за Елван, гледане на молитва с надежда да види как Каврук се възстановява и вижда, че любимата му сестра най-накрая се радва на щастието, което сърцето й желае - всичко това, за наше облекчение, виждаме в последния епизод.

Сценаристите трябваше да преразгледат характера на Санджар и да го доизградят отново с великия музикален партитур, който свързваме с него. Опитвайки се да установи колко силен и достоен партньор е съпруга й, Мави поема отговорността за семейството си, както и доказва невинността си, беше много добре, но е изключително важно балансът между двата водещи героя да бъде запазен. Да се научиш да яздиш кон за един ден или да подмамиш бившия си съпруг за да оневини Санджар и накрая да ухажваш смъртта, за да събереш баща с детето му или да стане любяща, но твърда майка; образът на Мави като независима, силна, любяща жена по никакъв начин не трябва да застрашава образа на мъжа, около когото сега се върти цялата история.

Рискувайки да бъде арестуван, неистов Санджар, докарал в болница безсъзнателния Каврук, открива, че и Мави е претърпяла инцидент. Притискайки омразния Седат към линейка, Санджар позволява на гнева му да се възползва от него. За разлика от едноизмерния Акън, Седат е перфектният злодей, тъй като е дяволски умен, манипулативен, абсолютно без скрупули и е натрапчив лъжец. Провокирайки Санджар във всеки момент, изпращайки въздушни целувки на Мави, усмихвайки се на очевидното смущение на Санджар и неспособността да реагира на неприличните подмятания на Седат, тровейки ушите на Ефе с неговите витриални лъжи за „избора“ на Мави, този човек е наистина опасен. Извън съзнанието си, притеснен за Каврук, шокиран от последните събития по отношение на Мави, Санджар прави изключително труден разговор със сестра си, но скоро след това е арестуван.
 
 Въпреки че Джемре Йоктем в ролята на Зехра е много красиво момиче, но за съжаление, тя не успява да постигне стандарта, определен от останалите актьори, и остава най-слабият изпълнител на сериала. Преди, когато Йоктем нямаше много какво да прави, дори по време на тъжния епизод с Акън, това, което можеше да бъде истинският шанс на Йоктем да впечатли, е толкова лошо изпълнено, че кара човек да потръпне. В съчетание с актьор от калибър на Акюрек по време на спиращи сърцето моменти на безпокойство, тъй като животът на Каврук остава спрян между живота и смъртта, в изпълнението на Джемре липсваше дори гола доза достоверност. Контрастът е още по-ярък, когато всички останали актьори са вдигнали летвата дори в епизодични изпълнения, като например играта на верен Недим, яростно лоялната Гюлсие или шутът, който е Неждет.

Както стоят нещата, две диаметрално противоположни сцени в настроение и съдържание се открояват в епизод 47, което още веднъж доказва, че Енгин Акюрек е феноменално чувствителен изпълнител. От неистовото си пристигане със сълзи в очите в болницата с Каврук до любящия, подкрепящ по-голям брат, който обещава да омъжи малката си сестра за мъжа, който лежи толкова тежко болен, до укорителния, разочарован, безумно ревнив съпруг, Акюрек с лекота променя настроенията както хамелеон променя цвета си. Ако се съмнявате, трябва да се направи внимателно кратко сравнение на сцената между Мави и Санджар в болницата и рано сутринта на закуска на плажа, за да се открие способността на актьора да показва изключително сложен набор от емоции в сцени, които продължават по-малко от средно пет минути.

Да вземем първия: Санджар е толкова разстроен от Мави, че след като се увери, че тя е извън опасност, той не я посещава в първияедин час на епизода. Поглеждайки я от полуотворената врата, той почти си тръгва, преди Мави да го извика. Напрежението е осезаемо, тъй като и двамата седят в каменно мълчание на разстояние един от друг, докато Мави не пробие леда, което води до поток от гняв, укор и разочарование. От нашия опит с драматични сериали знаем как ревниво турските мъже пазят любимите си жени от очите на друг мъж и Eфe не е изключение от правилото, особено с неговата история. Първоначално Акюрек няма какво да каже, въпреки че винаги бдителните му, тъмни очи търсят отговорите на лицето на Мави, но именно в неговото показване на укор ние чуваме предизвикателството към мъжката му гордост, усещаме страха му, когато му изпращат прощална бележка както Наре направи, вкуси горчивината на ревността, докато си представя, че Седат се докосва до любимата му жена и накрая страданието му от „спасяването“ с толкова голяма цена. Първоначално Мави се опитва да обясни, но попада в често използваната от него стратегия за говорене на „ние се успокояваме“, но губи хладнокръвие, когато сравнява чувствата на Санджар с преживяването си пред смъртта. И двамата осъзнават, че нещата са отишли твърде далеч и Санджар се обръща да си тръгне, само за да се върне и отказва да си тръгне като упорито момченце, което се противопоставя на поражението в мач. Понякога преосмисляме и преувеличаваме проблемите, в резултат на което това, което наистина искаме да кажем, се губи някъде в рамките на софистиката на езика. Санджар е видимо шокиран от това, което изглежда сравнение между него и психопата Седат; като има предвид, че Мави всъщност е искала да осъди само емоцията на ревност и колко разрушителна може да бъде тя. Очите на Акюрек потъмняват, сякаш светлината изгасва от тях и преглъща трудно, той успява да каже само краткото „нарани ме“, преди да си тръгне, въпреки че Мави му се обади. Докато звуците на Сезен Аксу ‘Еха’ изпълват тишината около дълбоко наранения Санджар, който прекарва цялата нощ, седнал на стол в болничния коридор, лицето на Акюрек показва как се измъчва сърцето с нюанси на уязвимост и тъга. Сутринта носи облекчение, когато разкаяната Мави опира главата си до неговата и двамата с готовност си прощават.

Втората сцена, която е изкусно написана пиеса с фини скрити напрежения, прикрити умело в приказки, е тази, когато Санджар извежда жена си на закуска. Няколко случая, в които сме виждали младоженците в здравословна нормална среда да се забавляват, да се дразнят и да изповядват привързаността си, са добре дошла промяна, особено след кто Санджар отказва да бъде призован от властната си майка. Мави нежно се опитва да убеди Санджар да остави тричленното семейство да живее отделно, за да изгради свой собствен малък свят, но Санджар, все още обвързан с чувство за отговорност, навици и възпитание, изглежда не е склонен да създаде постоянен отделен дом. Първото кратко споменаване на ново попълнение в семейството идва от Санджар след закачлив трик, да не бъде превъзхождан от жените си и той иска да изравни игралното поле! Макар и поразен от категоричния отговор на Maви, Санджар отказва да приеме „не” за отговор и отлага разговора. Точно както небето и земята се срещат на хоризонта, за да се слеят един с друг, така и Мави и Санджар се сливат един в друг, докато станат толкова неразделни, колкото елементите. Тайният смях на Мави за сметка на Санджар, когато той отново е призован от майка си, е твърде кратък, но интимен излет, на който и двамата се радват без грижи към света.

В другия край на двамата влюбени ги очаква огнено дишащата Халисе, шокирана от перспективата Зехра да се омъжи за „никой“. Това, което следва, е непростима грубост от страна на Халисе, като тя подскача, подиграва и обижда Мави по възможно най-умния си начин с нейното неприятно проявление на грандиозен снобизъм, активна неприязън и неумолим авторитет, маскиран като матриархално право. Силно смутен Санджар първо се опитва да разсъждава с майка си, повдига вежди при продължаващото й посегателство над съпругата му, но в крайна сметка се отказва пред непреодолимата враждебност и откровено отричане на правото на Мави да изрази мнението си или да бъде третирана с уважението, което тя заслужава по силата на това, че е съпруга на Санджар. Следвайки съвета на Мави, Зехра се опитва за последен опит да се помири с майка си, но решението на Халисе е толкова жестоко, колкото и окончателно. Родителите, които вярват, че знаят кое е най-доброто за децата им, против желанията на децата им, са победени в най-голямата задача в живота, която е да знаят кога да прережат пъпната връв и да оставят децата да летят в небето. Онези, които се държат здраво, опитвайки се да преживеят живота си чрез децата си, често остават самотни, нещастни и недоволни. Не можем да не се учудим на търпението на Санджар, дори когато той вижда жена си унижена от майка му под хитрото прикритие, че е старейшина на семейството, докато великодушието на Мави да остане, за да угоди на съпруга си, й печели повече точки за брауни(шоколадови точки).

Подобно на майстор-кукловод, който дърпа конците, Халисе вижда децата си като притежание, които трябва да танцуват под всяка мелодия, която тя свири; като се има предвид, че Мави вижда съпруга си като обичан равноправен партньор и се надява да изгради живот с него и Мелек. Следователно можем да видим как нервната война между двете жени се разгорещява, но никога в най-смелото си въображение не се е смятало, че Халисе е способна да си партнира както със Седат, така и с Челеби, когото тя презира през целия си живот. Очевидно забравяйки бързото и непримиримо действие на Санджар, когато тя заговорничеше срещу Наре, Халисе, заслепена от омразата си към Мави, която тя смята за претендентка за мястото си в домакинството, изглежда склонна към собственото си унищожение, както и към клана Ефеоглу.

По-нататъшното замъгляване на водата е загадката на Мави и индикатора за тест за бременност, който тя държи в ръката си. Тъй като загриженият Санджар заплашва да счупи вратата, изглежда, че епизодът е пълен кръг, тъй като отново се сблъскваме с множество въпроси около необяснимото поведение на Мави и отсъстващата Елван, която първоначално трябваше да вземе теста!




Така си и знаех, ще пусна анализа и ще излязат снимките към еп.48.
Виж целия пост
# 714
Започваме първо анализа, за който благодарим!
Виж целия пост
# 715










Много яваш ги пускат.
Виж целия пост
# 716
Благодаря за преведения анализ 💐

Това в офиса на пристанището е предполагам или болницата 🤔

Виж целия пост
# 717








Още.
araselia, в офиса май.
Виж целия пост
# 718


Санджар нали каза на хората си да следят какво правят Гювен и Седат, за да заловят този който стреля в Каврук.
Та си мисля, дали няма да "попадне" на тайните срещи на майка си с двамата гадняри... И да я наблюдава какви ги върши.
Виж целия пост
# 719


Озет/въведение към епизод 48:

Разбирайки, че е бременна, Мави се изправя пред голяма дилема. Страховете и болката от миналото не й позволяват да погледне напред към бъдещето и към раждането на дете.
От друга страна, след сватбата, заради действията на Халисе в конака се разразява буря. Затова Санджар предприема стъпка, която води до промяна на реда в конака.

Седат и Гювен се стараят нищо да не пропуснат в реализирането на новите си планове. Мaви не подозира каква клопка й се готви и изгаря в ада на собствената си нерешителност. Тя разбира, че ще е много трудно да се противопоставя на Санджар по този въпрос, а още повече - че ще се чувства безпомощна пред Мелек.
Санджар се опитва с всички сили да защити любимите си хора, но ще бъде скоро съсипан от новини за яхтеното пристанище, а след това и от от известие, получено oт майка му. 

Докато Елван започва да се разочарова малко по малко от Бора, тя ще се запознае с жена, която ще я накара да се усъмни в себе си и да промени гледната си точка. А Яхя продължава да се бори за Елван и предприема неочаквани стъпки. Техният свят ще се измени от неочаквана тъжна вест.

Като вижда, че усилията й не водят до нищо, Халисе отива при Седат и Гювен.  А Мави ще се окаже пред входа на клиника и това ще окаже голямо влияние на отношенията й с Мелек и Санджар.   
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия