Студенти ~ Набор 2001 ~ Тема 84

  • 39 887
  • 286
# 210
Браво! И моята не работи. Няма как. Теория на игрите да не е Теория на вероятностите?
Виж целия пост
# 211
Различно било Simple Smile
Не разпитвам много обаче какво учи щото като почне да търси термини на български и се вбесявам.
"Не знам как е на български" - може и шамар да донесе на някой около мен. Sunglasses
Та мир да има - тъна в неведение.
Виж целия пост
# 212
Flash, информатика в СУ . И ние не знаехме, или не вярвахме, че чак толкова късата, макар това да не е единствения проблем. Ама щом се налага...Хубаво лято на всички!
Виж целия пост
# 213
Roki, познавам няколко отлични деца във тази специалност, от които чувам същото. Ако друг ми беше казал, че са късани, никога нямаше да повярвам. Убедена съм, че нещо нередно има. Обмислят варианти, спряга се Нов Български.
Виж целия пост
# 214
Roki, познавам няколко отлични деца във тази специалност, от които чувам същото. Ако друг ми беше казал, че са късани, никога нямаше да повярвам. Убедена съм, че нещо нередно има. Обмислят варианти, спряга се Нов Български.
Не ми се коментира...Това е положението.  Дано си струва, това ми е болката.
Виж целия пост
# 215
Roki, познавам няколко отлични деца във тази специалност, от които чувам същото. Ако друг ми беше казал, че са късани, никога нямаше да повярвам. Убедена съм, че нещо нередно има. Обмислят варианти, спряга се Нов Български.
Не ми се коментира...Това е положението.  Дано си струва, това ми е болката.

Синът ми е Софтуерно инженерство в СУ и положението е същото. Голямо късане, несериозно отношение от преподаватели . Не съм очаквала такова нещо.
Започна работа в една софтуерна компания и каза, че за 2 месеца е научил много повече отколкото за 2 години в университета. Ама ще трябва да го добута до края.
Виж целия пост
# 216
Лошото е, че познавам деца, които вече не могат да се мотивират да завършат. Работят от втори, трети курс и казват, че в специалността се преподават, а и на изпитите се изискват вече остарели решения. Ако влезеш в спор с преподаватела по темата, те късат. А младежите на практика работят това, по което ги изпитват и са много напред с материала. Получават си добри възнаграждения за знанията, а не за диплома и съответно дипломирането ми все повече се отдалечава във времето. Нямам идея дали не загубват студентските си права  в един момент.
Виж целия пост
# 217
1 год се пазят студентските права. След това (ако мине повече от 1 год) за възстановяване на права, се явяват на КСК отново и ги връщат в същия курс, в който са прекъснали.
Виж целия пост
# 218
Да прави сте. Не е само късането - то си има причина. Примерно, асистентите преподават материал, който е доста по-лек от това, което след това титуляра дава на изпита. На практика за да си информиран върху какво се изпитва трябва да са те скъсали(ако въобще те допуснат)  защото изискванията и задачите им са специфични и не се учат в другите вузове. Няма и от къде да го научиш. Не съм много на ясно,  но определено  преподаването  куца при такава успеваемост вината няма как да е само в студентите.
Друг е въпросът на държавата колко и е ефективно това, за което плаща.

Ние нямаше от къде да го прочетем . Нека тези след днас са по-информирани Neutral Face
Виж целия пост
# 219
Синът ми завършва тази година ТУ - Компютърно и софтуерно инженерство. Предстои му защита на дипломна работа. Ситуацията е същата.... Много, много труд и чанч, не винаги адекватно оценявани. Може би преподавателите в този род специалности, така модерни и търсени в днешно време, леко преекспонират и прекаляват в изискванията...
Виж целия пост
# 220
Да ви кажа, и във Варна ТУ е същата работа. Изумена съм за две години колко му се изпари желанието и ентусиазма. Казва, че преподавателите са неадекватни и няма изобщо какво да научи от тях, да не говорим за поголовното късане, закани, заяждане....Според него е там само за да вземе диплома и нищо повече, загубено време. Много ми е тъжно, че става така с тези компютърни специалности. А като си помисля какво желание имаше да учи и да стане добър програмист....
Виж целия пост
# 221
Като ви чета, вече съм благодарна на ковид!
Уплашихме се - как ще го издържаме в София, ако останем без работа! Няма кой с един лев да ни помогне допълнително. И решихме че е по-добре да си остане във Варна. Добре, че и той се съгласи, неговия клас изчезна от тук.
А тук е лесно Simple Smile , има време и възможност и да работи.
... а сега за работата Simple Smile  Много е доволен, колегите са го приели много добре, няма напрежение, няма нерви, атмосферата е приятелска. Шефа му го е харесал, да не се притеснява, ще му съдействат за всичко, на допълнителни курсова ще го прати, ако има нужда...  Вече е направил някакво "апи", което сработило добре. А и аз го виждам че е спокоен, като знам какво чудо беше с първия стаж който изкара в Ментормейт ... много нерви изпотроши тогава.
Доволна съм! Simple Smile
Виж целия пост
# 222
Аз имам наблюдения от КСТ в ТУ Пловдив. Доста отпадат, но с достатъчно упорство, завършват. Какво научават в университета е друг въпрос.
Но, както казваше учителят по МАТ на дъщеря ми в училище, тя завърши системно програмиране, "Не знам ние на какво ще ги научим, но научават много един от друг". А моята програмист няма да става.
Иначе за нейната специалност в ТУ София има какво да се желае от преподавателите, но пък липсата на присъствени упражнения се оказа не особено благоприятен фактор за доста от колегите ѝ. Закъсаха здраво с практическите задачи. Тя за сега се справя, но не работи през учебната година. Намирам, че са доста натоварени с работа вкъщи - моделиране, рисуване, проекти.   
Моето условие за учене в София беше да е на общежитие.
Виж целия пост
# 223
Добре, че моят младеж не ме послуша и си направи каквото е решил, защото за мен беше напълно безсмислено да учи КН извън България, до сега да е приключил:)
Много отпаднали има и при тях, но е доволен от обучението.
Остана 1 година, вече сме на тема магистратура, до Коледа трябва да е отсял 2-3 варианта и да действа.
Виж целия пост
# 224
Ако нямаше ковид и дистанционно обучение, щяха да могат да се размесят и с горните курсове, та някои неприятни изненади можеха и да са по-малки. Някога "големите" ни предупреждаваха и даваха идеи как "да се справим" с един или друг предмет, който смятаме за маловажен. Можехме да видим и преподавателите в неформална обстановка и сме разговаряли за какво ли не.

Когато аз бях в ТУ, имаше много скъсани в първи курс. Над 50%. Не мисля, че вината е била основно в преподавателите тогава. Много от колегите имаха различни очаквания за студентството и студентския живот, голяма част от тях и не знаеха защо са там. Големи проблеми имаха колеги, идващи от нематематически паралелки. От професионалните гимназии се окопитваха втория семестър или втори курс. След пандемията изобщо не се учудвам на ситото, което се е получило в СУ. И на други места се получава, не са единствени.

Относно работата - иска, ама не бива, не се съчетава с ученето и все по-натоварено ще става. Евентуално стаж по специалността, но май след трети курс най-рано може да стане.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия