Първокласници- 2021/2022

  • 30 374
  • 715
# 645
Домашни не ни дават и казаха да не даваме на децата да учат след училище и в почивните дни. Аз обаче давам домашни на синченцо, защото има деца, които могат да сричат и да пишат, а той все още не. Познава буквите, но е неуверен и има неща, дето просто знае как изглеждат написани - името му, Лидл и др. разни 😄
Магдена, класната ми каза, че сега е време на преход, на свикване и ще бъде трудно и на децата, и на родителите, и на учителите. Каза, че е много рано за каквито и да е заключения, оценки и изводи, и какво беше още 🙂
Виж целия пост
# 646
Набързо да се включа и аз Wink

Сутрин я будим в 7:30 ч. , закусва, облича се и в 8:00 ч. сме в колата Wink Покрай спорта свикна да се оправя бързо и да не се мота. Часовете започват в 8:20 и в 12:25 ч. си я вземам. Не съм я записала на занималня и домашните ( на тях им дават) си ги пише в нас. Такова желание и старание, засега, но не смея да се радвам, че ентусиазмът с времето стихва Wink Почива си малко и я водим на гимнастика. Вечер си ляга 22:30-23:00 ч. от малка ляга късно, не можах да се преборя с това и реших, че не е нужно да си образувам нерви, пък и на нея. Колкото до четене и писане, може, няма проблем, но все още има цифри за които се замисля как са изписани, наляво или надясно Wink Много и е интересно в училище. Загубени неща слава богу нямаме. На няколко пъти беше забравила на чина неща, но проверявам при излизане от училище и я връщам да си ги вземе.
Виж целия пост
# 647
Аз се будя в 7 без 10, в 7 будя детето. Той е доста бавен и мрънкав, та благополучно в 8 без 20 се е облякъл и сяда да мушне нещо. В училище се притеснява да яде или не му стига времето, затова му слагам вкъщи-поне половин филийка да хапне.
Докато се облича правя бърза закуска, приготвям му кутията за обяд. Раница не оправяме-нещата стоят там, само в понеделник редим нещо.
Стиковаме се още, с храната не можем много да се разберем какво иска и какво му е удобно. Не успява почти нищо да напише в клас, както казах-бавен е и винаги е имал затруднения...та не му е лесно. За 1учебен час я успее да повтори 5 пъти едни чертички, я не. Затова уикенда довършваме. Има 3 страници в една тетрадка за писане, 3 страници в учебника по математика и още 4 страници в учебната тетрадка по математика. В Буквара има 1-2 страници също...
Общо взето нищо не е успял да направи цяла седмица. Днес 2 страници с огромна клизма, пръхтене, мучене, ревове. 
Само първата сутрин стана ентусиазирано, от тогава е рев и не иска да се облича. Не му харесва на детето и го разбирам чудесно Laughing И аз не бих искала да стоя там от 8:20 до 17:35. Днес поне го взех половин час по-рано.
Мисля да ходи на психолог 1-2 пъти в седмицата и ако се разбера с жената, да го взимам малко по-рано и да и го водя през седмицата. Ако не-ще е уикенда.
Виж целия пост
# 648
И дъщеря ми беше много бавна в първи клас. Дописвахме всяка вечер. Вместо половин час отнемаше по час и половина, защото половината време се тръшкаше и пищеше, че няма да пише, че не може... Много нерви потроших тогава. После свикна.
Защо не вземате от занималнята недописаното, за да не се събира такъв обем за почивните дни? Не е нормално, детето има нужда от почивка, а не от мъчение. Психологът е добра идея, но само той няма да промени скоростта на справяне. Обърнете внимание на фината моторика също, както и как се справя с другите неща. Училището не е само писане.
Първокласникът ми е коренно различен от кака си - всичко е завършено още в час, домашните - написани в занималнята. А, да днес отишъл без едно домашно по Родинознание. Там вината е и моя. Имат само в петък, а той миналият петък не беше на занималня и някак си съм проспала за тетрадката с бели листи и рисунката за домашно. Днес си го е направил в занималнята, а аз купих тетрадка. Но пък се очертава голям блейко - за 6 дни в училище днес за втори път си забравя суичера, а вчера.пък се прибрал без яке. Кака му го прибира вчера и решила да не го връща обратно да си вземе и якето. Що да се разкарва човекът? Звънят ми в 18,05 да съм му вземела забравеното яке от училище, а занималнята е до 18 най-късно. Тази сутрин го взехме. И не стига това, Ами половината найлонови облекла явно му пречат на ги сваля, тика в раницата и ги вадя намачкани на топка. Сложих ги обратно по учебници и тетрадки и ги захванах с телбод към тях.
Виж целия пост
# 649
Той е ходил и преди на психолог. Сега сменяме, не е толкова обвързано с тръгването в първи клас. За моториката е ходил в разни терапевтични групи, тъй като изоставаше още, като бебе.
В градината не го караха, защото той отказва. Хвалеха ми го в началото на лятото, че вече се съгласявал да лепи и оцветява 🤣  Вкъщи също няма как да го накараш.
На него му дай да помни нещо, да ръчка някаква техника. Ако нещо му е интересно-сам го научава. На шах бие и възрастни хора, обаче да повтори бастунчето му е свръх изтезание 🤣
Та при психоложката е и логопед, може да помогне за концентрацията, моториката с някакви занимания, но главно по друг въпрос, най-вече свързан с емоции и психика я търсим.
Той е и декември, един от най-малките в класа е. Има деца, които са януари и след няколко месеца ще стават на 8.
Иначе, днес при взимане изглеждаше малко по-добре, но може да е било, защото идва уикенд и е обнадежден 🤣
Виж целия пост
# 650
Дези, идват ми на ум някои неща, едно от които е диспраксия. Може и да не е това, но дъщеря ми също отбягваше някои неща, оказа се в последствие, че има дислексия и дискалкулия, отделно и симптоми на дисграфия и диспраксия. На 11 е, но не може да си оправи леглото или да сгъне дрехите, да връзва и развързва... Ако се старае пише добре, но минахме през периоди, в които едва се разчиташе написаното. Гледам й тази година тетрадката по математика и няма едно нещо да е на реда. Започва думата някъде под реда и стига над чертата до някъде, после пак надолу... Една дума горе, другата надолу. За първи път пише на карирани листа, може и това да е причината, защото в момента на нормална тетрадка с редове си пише добре, но миналата година и там беше същата история. А това, което ме вбесява и яде е, че на нея не й пука.
Виж целия пост
# 651
Къде мога да прочета за определен  град, за кандидатстване в първи клас какви са изискванията  - точки, уседналост..
Виж целия пост
# 652
Къде мога да прочета за определен  град, за кандидатстване в първи клас какви са изискванията  - точки, уседналост..

За Пловдив :
https://priem.plovdiv.bg/
Виж целия пост
# 653
Къде мога да прочета за определен  град, за кандидатстване в първи клас какви са изискванията  - точки, уседналост..

На сайта на съответната община вижте.
Виж целия пост
# 654
1 страница сутринта, 1 страница следобед и през останалото време игри 😊 Искам да го накарам да научи стихотворение наизуст, но не знам как да подходя. Никак не иска.
Виж целия пост
# 655
Днес ми се обадиха от училище, че е повърнала 2 пъти. Взех си я от училище, за всеки случай я заведох на преглед. Няма нищо притеснително в изследванията. Сега диета, отводняване и почивка. Реших и утре да я оставя да почива, което значи да е с мен на работа защото нямам вариант да отсъствам. Малко трудно се работи, че не ѝ млъква устата. Но както казва баща ѝ, ако мълчи не е на добре.
Второто повръщане според мен е провокирано от храна, защото решила да яде чушката която имаше до сандвича. След нея и други момичета се оплакали от корем и неразположение. След това е нямало проблем
Виж целия пост
# 656
Ние минахме приз това още на първия ден, на 16.09.
Още на училище разстройство, вечерта по пътя към вкъщи започна да повръща. Така прекара една тежка вечер... След ден ме хвана и мен, след още ден и малката, която е само на 6 месеца. Минава за ден, но те боли цялото тяло и си като пребит.
Явно е силно заразно, защото в нашия град има бум на оплакващи се от този стомашно-чревен вирус.
Отделно първокласника отключи една ужасна кашлица, заради която отсъства още един ден. Заради всички симптоми + температура, правихме ПСР, но излезе отрицателен.
Сега наблюдавам, че и други деца от класа му са вече болни - кой с ангина, кой с кашлица...
Специално моят от две години не е боледувал сериозно, но ето че за късмет, му се случи точно в първите дни на първи клас. Явно и тук ще е нужна адаптация, както в началото на детската градина.
Виж целия пост
# 657
При нас госпожата на първокласничката е в болнични, не знам какво й е точно, по думите на дъщеря ми, я боляло главата. И че повръщащи имахме няколко пъти, единия от притеснение, другия преял.
Виж целия пост
# 658
Здравейте и от мен! Явно вече има болни деца, защото снощи госпожата ми прати какво са взели и имат да правят вкъщи. После се извини, че ни го е пратила и на нас, било за отсъстващите. Иначе моят син е много разсеян, всеки ден има разни недовършени неща по тетрадките, въпреки, че ходи на занималня. Той си носи тетрадките в раницата и аз го карам да си дописва вечер. Голяма мъка пада за всички, не знам дали постъпвам правилно, като го карам. Но пък се надявам така да свикне с мисълта, че щом не внимава в час, ще учи у дома.
Колкото за логопеда, досега след занималня нашата група ги "пазеше" на двора точно училищната логопедка. Понеже синът ми има проблем с Р и вече ходи на частен логопед, реших да я питам как работи с децата в училище. Каза, че програмата й е запълнена с по-тежки случаи с деца със СОП и с говорни дефекти не й остава време да работи.
Виж целия пост
# 659
И при нас в петък имаше детенце с повръщане,но гледам,че вчера пак си е на училище,явно от този вирус,за който пишете-за ден,два.
Моят първолак се е затръшкал за храната в училище,че не я иска и това е...Вчера си изял иначе порцията,миналата седмица само в определени дни е обядвал в стола,но мн започна напоследък да си избира самата храна...При нас адаптацията минава тежко,едно,че си е мрънчо и второ в резултат на разни постъпки на съученици ..Онзи ден някакво дете искало да направи магия с линията му и хоп,счупило я...Нито "извинявяй",нищо...Вчера някакво дете се бутало и си мило ръцете заедно с него,после го пръскало в гръб,друго пък му показвало среден пръст и всичко това не стига до госпожата,защото е мн притеснителен и изпълнителен и се притеснява да не развали дисциплината и да не му се скара.Спазва правилата за сметка на собствения си дискомфорт,което може да му изиграе лоша шега.Не спирам да обяснявам,че в междучасието всеки може да се обърне към госпожата по какъвто и да е въпрос още повече ,ако пък има проблем.Общо взето определи половината деца като "лоши" и мисля,че това още повече го демотивира,влиза с плач вчера и днес.Иначе като го взимам всичко е наред,в настроение е ,казва,че добре е минало,но се притеснявам за това пусто негово притеснение и нз как ще го борим...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия