Първокласници- 2021/2022

  • 31 919
  • 715
# 690
Какво е “бордюр” в контекста на първи клас, стана ми любопитно?
Виж целия пост
# 691
Какво е “бордюр” в контекста на първи клас, стана ми любопитно?

Може би "полета" в тетрадките ?
Виж целия пост
# 692
Бордюр - ред рисувани картинки в края на всяка домашна. Обикновенно се прави на 1-2 реда, нещо цветно, но миниатюрно. Примерно ние правихме патенца, охлювчета, дъгички..  При нас се прави от незапомнени времена. От една страна тетрадките стават красиви, от друга човек се изерпва Simple Smile След първия срок приключва.
Виж целия пост
# 693
Бордюр - ред рисувани картинки в края на всяка домашна. Обикновенно се прави на 1-2 реда, нещо цветно, но миниатюрно. Примерно ние правихме патенца, охлювчета, дъгички..  При нас се прави от незапомнени времена. От една страна тетрадките стават красиви, от друга човек се изерпва Simple Smile След първия срок приключва.
Звучи страхотно!
Виж целия пост
# 694
Повече от половината деца от класа са болни. Моят засега е добре, след малко ще ходя да го вземам от училище.
В кой град ги правите тези бордюри от незапомнени времена? За първи път чувам такова нещо! Звучи сладко 🙂
Спрях да правя сандвичи. От закусвалнята до нас вземам 1 кашкавалка и 1 геврек с шоколад. Или 1 софийска баничка и 1 кифла с локум. Абе да е 1 солено и 1 сладко. Бам в кутиите за храна и е готов. И по 1 сокче 200мл. в картонена кутия му слагам. А сега се сещам, че много обича пресните млека с различни вкусове на Фибела - шоколад, бисквитки, пъпеш.
Виж целия пост
# 695
Моят син кара само на сандвичи домашни и му вземам по един хот дог с кебапче от скарата до нас. Вечеря за първи път поиска да му взема кроасан за закуска вместо сандвич. Изял си е и закуската от училище и обеда от кетъринга - кебапчета с гарнитура. Умишлено го пратих само с кроасани. Днес е със сандвич и на обед има мусака. За другата седмица нещо не му хареса от кетъринга. Той и не иска манджи, а трябва да яде течни храни.
Виж целия пост
# 696
Изобщо как се процедира при официално карантиниране клас? Детето си е вкъщи, а родителят сам се оправя с отсъствието от работа, или ЛЛ на детето издава болничен?
При нас се дискутираше каква е процедурата, защото класа на малката е под карантина.
Родителите на детето са уведомили класната. Пак те, или класната по-скоро, са уведомили директора. След това директора изготвя списък с децата от класа и го праща на РЗИ. Чак след като този списък е наличен, личният лекар може да издаде болничен.

Една майка се беше притеснила, че са й отказали болничен (все пак става дума за 10 дена, 8 от които са работни) защото детето не фигурирало като контактно в някаква система. Но я успокоиха, че трябва време, за да се изпрати инфото където трябва.
Виж целия пост
# 697
Болничните за карантина могат да се издават със задна дата. Определено трябва време на всички служби по веригата да си предадат информацията. Но някои работодатели искат веднага болничен, още повече ако се случи края на месеца когато се оформят заплати и прочие.

При нас все още нямаме информация за евентуално дистанционно обучение. Казаха, че работят в гугулкластум. Но кога ще направят акаунти не знам.
Ел.дневник - ползвали Админ. И за него нямам информация - регистрации и подобни ще предстоят. Големия е със школо от 5 клас и свикнах. Сега поредната регистрация ще предстои.
Виж целия пост
# 698
Първолакът си е вкъщи от вчера, подкашля и смърка. Класика! И други деца са болни. Учим заедно вечер, малко през деня с баща си. Трудно му е, изморява се. На ден имат по 10 страници за упражнения по БЕЛ и математика (общо). Усещам как уикендите ще се запълнят с допълнителни упражнения… А не ми се иска хич!
Иначе сме с Школо - главно отсъствията се пишат там, с класната контактуваме лично или по телефон. Имаме вайбър група, там обменяме основната инфо. В петък всички тетрадки се прибират и тогава мога да видя какво е успял или не в клас, съответно да довърши.
Като добавим домакинския маратон, ясленчето и денят просто заминава… На такива обороти сме всички, че не мога да си представя, че едва мина септември… Усещам си уморена и съответно търпението да обяснявам и чакам е на отрицателно ниво 🥴
Виж целия пост
# 699
10 страници на ден е прекалено много за първокласник.
Синът ми има 4 реда по БЕ и 4 по математика. Всеки ден по 4 реда! Една страница от тетрадка ТШР има 11 или 12 реда. Тази учителка какво цели, децата да се отвратят от писането още преди да са се научили ли?
Виж целия пост
# 700
10 страници на ден е прекалено много за първокласник.
Синът ми има 4 реда по БЕ и 4 по математика. Всеки ден по 4 реда! Една страница от тетрадка ТШР има 11 или 12 реда. Тази учителка какво цели, децата да се отвратят от писането още преди да са се научили ли?

Може би не се изразих достатъчно точно - в тези страници включвам и от учебника, учебната тетрадка, всичко взето за деня. Докато е на училище успява да ги направи, но с мен след работа… трудно.
Виж целия пост
# 701
В училище часовете им са по 30 минути. Едва ли пишат 4 страници за тези 30 минути, за да им остава една за домашно. А и не пишат през целия час.
Като гледам тетрадките на сина ми, в час пишат май само по голямата тетрадка, а четирите реда в малката са домашното. Някои деца като него успяват в час да направят всичко, на други им остава и от УТ да дописват. Вчера за първи път видях УТ по писане у дома.
Виж целия пост
# 702
Като говорите за домашни какво имате предвид- тези дето се дават за занималня следобед или освен занималня и допълнително за вкъщи. Или просто не успяват на занималнята?
Виж целия пост
# 703
При нас рядко дават домашно за всички, май само за събота и неделя се е случвало досега. Иначе моят не пишат кой знае колко много на ден, но винаги има нещо за довършване вкъщи (недописано в занималнята, не ми се мисли защо).
Виж целия пост
# 704
Домашното се дава за времето за самоподготовка, дали ще е у дома или в занималнята зависи от това дали детето ходи на занималня или не. Моето дете ходи на занималня и успява там, защото домашното е малко по обем. Те реално имат два учебни часа за самоподготовка, два за занимания по интереси и два за спорт и отдих, по време на които обядват и играят след редовните часове. Редно е децата да пишат и учат в двата часа само подготовка, за да има баланс и да не се претоварват.
Дъщеря ми дописваше и у дома, понеже тръгна много бавно и трудно и не успяваше да завърши всичко, пък и в занималнята няма кой да й държи ръката, нито да й прави букви с пунктир по половин страница докато схване как се пише елементът или буквата и успее самостоятелно да го направи. Синът ми няма нейните затруднения и успява да свърши всичко. В класа обаче има деца, които работят по-бавно и УТ им се дава да довършат и от часа освен домашното. На тях и в занималнята не им стига сигурно времето и може да остане и за вкъщи. Но никой няма да даде едно домашно за занималня и второ за вкъщи.  За щастие класната не дава и за почивните дни. Почивните дни са за почивка и други дейности, а не време за още домашни. Децата имат нужда от почивка, семейството - също. Не може всичко да се върти ежедневно около училището само. Да, важно е, но те са една на седем и имат нужда и от игра, и от свободно време.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия