Университети в Германия и други държави с немски език 16

  • 53 978
  • 749
# 45
Да, в Германия си има и чиста математика бакалавър, и математика за Lehramt,  и приложна математика (Angewandte Mathematik) като в БГ, но и  Wirtschaftsmathematik (икономическа математика, която на практика пак си е  приложна, учат се в частта с математиката абсолютно същите неща,  но е профилирана още от старта в посока икономика, заради което всеки семстър се учат и по 1-2 икономически предмета, като какви са те зависи от това дали за профил е избрано BWL  или VWL). Дъщеря ми учи точно последната - с профил  VWL.

Ето част от изучаваните в бакалавъра дисциплини и семинари:
Analysis I, Analysis II, Lineare Algebra I , Lineare Algebra IIA/ IIB, Wahrscheinlichkeitstheorie, Stochastik, Numerik, Mathematische Statistik, Dynamische Systeme, Funktionentheorie I / II, Markovketten, Kodierungstheorie, Zahlentheorie, Lineare Optimierung, Monte Carlo Methods, Computeralgebra, Mathematische Methoden für hochdimensionale Daten , Spieltheorie, Graphentheorie, Diffusion Equations  и т.н в частта с мат. От икономическите са  предимно микро и макроикономика при VWL, има и дисциплини от информатиката - Algorithmen und Datenstrukturen, Datenbanksysteme, GPU-Programmierung und Cryptographie.
Виж целия пост
# 46
Как да подходим при избора на университет? Толкова са много. Как да изчетем и проучим всички специалности? Аз съм много объркана, а синът ми е много спокоен и никак не бърза. А трябва да вземе и сертификат за владеене на език. Дори езика не е решен.

пенсионирана русалка  Благодаря. Това е някаква насока.
Виж целия пост
# 47
Става с много четене изборът. Отваряте страницата на съответния университет и специалност, четете учебните планове,  търсите и отзиви от следващи/завършили на съответното място. На различните места, назависимо че специалността наглед е еднаква, не се учат непременно еднакви неща. Ако ви интересува и позиционирането на университета/специалността в статистики, гледате и съответните рейтинги.
Виж целия пост
# 48
Приложната математика изглежда много сериозно учене на математики. Явно трябва да е призвание. Информатиката (като дъщеря ми) учат само 3-4 математики, и то само първите части. Но пък в сравнение с разните школи за програмиране, където изобщо не се учи математика, пак си е доста сериозно. Важното е, децата да учат и да им харесва. Ще намерят пътя си!
Виж целия пост
# 49
Здравейте, има ли скоро прибирали се в България и правили ПСР за освобождаване от карантината тук?
Търся мейл на РЗИ София където дъщеря ми да изпрати отрицателния ПСР тест направен в София.
Тя е попълнила бланка на летището при пристигането си снощи, но не е получила мейл до момента.

Намерих го. В случай че и други го търсят, за София мейла е: pek17@srzi.bg
Виж целия пост
# 50
Пуснете на: NZB@RZI-SFO.BG
Виж целия пост
# 51
Мисля, че този мейл NZB@RZI-SFO.BG е само за Регионална здравна инспекция София-област. За София град е pek17@srzi.bg.
Виж целия пост
# 52
Дадоха ни го на влизане в БГ. От Пловдив сме.
Виж целия пост
# 53
Благодаря! Дъщеря ми ще препрати мейла и на тях.
Виж целия пост
# 54
И аз на връщане в България пращах на pek17@srzi.bg . Пратих теста в неделя, едва в сряда прочетоха имейла, а отговор така и не получих. На летището ми казаха след като пратя теста да чакам да ми се обадят/пишат за освобождаване от карантина.
Виж целия пост
# 55
И аз на връщане в България пращах на pek17@srzi.bg . Пратих теста в неделя, едва в сряда прочетоха имейла, а отговор така и не получих. На летището ми казаха след като пратя теста да чакам да ми се обадят/пишат за освобождаване от карантина.

Дъщеря ми получи отговор от РЗИ  на следващия ден сутринта..Явно е въпрос на късмет. Sad Голямата ми девойка си прави планове да си  дойде за празниците, дано и при нея отговорят бързо като при сестра й, в противен случай  се обезсмисля идването й за десетина-дванайсет дни.

PS Изтривам излиянията си от по-рано днес...
Виж целия пост
# 56
Русалче, прекрасно е! Нека му се сбъднат желанията на детето, много усилия е вложила очевидно(1,2 на дипломна работа-УАУ). Нека имат простор на реализация децата, пък ние ще си подсмърчаме тихо от тук и ще се молим да са здрави.
На моят му излязоха и последните резултати от изпитите,  но с този отложен за септември, не може официално да броим семестъра за минат.  А този семестър, почти няма и лекции на живо, повечето просто им качват запис и да си го гледат когато решат. Така мога и аз да преподавам, струва ми се несериозно и неглежиращо.
Виж целия пост
# 57
Да, много е кофти с това онлайн обучение, но.. Оставам с впечатлението, че за медицината поне се стараят в RWTH,  за другите специалности нямам отзиви. Но например знам, че за този семестър дъщеря ми пoдаде заявление за някакви три най-желани от нея семинара (попълни обаче повече желания за резерва) - осъществява се класиране, не знам точно схемата на подбор каква е. Доста хора са избирали някакви по-леки ( и поне според нея малко безинтересни), за да вземат може би бързо и без много напрягане съответните точки - нещо от рода на медицинска етика и подобни. Моята  девойка си е избрала обаче ( и за щастие са й уважили точно първите 3 желания) - Praktische Gefäßmedizin, Interventionelle Kardiologie & Herzklappentherapie  и Elektrokardiographie. От трите е минал май само първият семинар, не разбрах дали е  бил  един или два дни, но е бил при всякакви положения дълъг като време, часове наред, от сутринта  до късния следобяд. Сподели, че дори  и онлайн е било много интересно и че хората опредeлено са се постарали не само със суха теория и илюстрации за онагледяване, а и с директни включвания с реални пациенти от университетската клиника. Накрая   е имало и тест,  трите точки са факт. Simple Smile По начина, по който обясняваше, си личеше, че много й е харесало. Ех, какво ли щеше да е , ако беше присъствено, но уви... Остава надеждата нещата  скоро да се променят. Голямата ми девойка казва, че в Нюрнберг специално отварят изцяло езиковия център и библиотеката, обявяват и в платформите доста изпити в разните специалности с присъствена форма на провеждане. Нямам идея дали е  някакво местно решение или тенденция за цяла Бавария.
Виж целия пост
# 58
Интересна тема... мерси, Ясмин!

... някой нещо с музика да учи из немско?
Виж целия пост
# 59
Според мен при дистанционното обучение не е проблем в преподаването на материала, а е гадно затварянето на останалите неща. При всички случаи е по-добре обучение на живо, но като че ли за студентите е доста по-поносимо отколкото за учениците.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия