Седмокласници 2020/2021 - Тема 12

  • 28 884
  • 747
# 270
Гита
Ние във Вн нямаше друга възможност. Една паралелка в нуи.
Той и в момента учи в нуи. Всичко много му харесва, старата сграда, творческата атмосферата, липсата на униформи, възможността да ходи с коса до кръста. При условие че рисува натюрморт след натюрморт, по два на седмица, от началото на учебната година - само това, без да е докоснал акварел, без да е нарисувал нещо друго , защото трябва, защото това са уменията които изискват да усвои и после да демонстрира тази година.... Това за мен е показател че иска. Иначе нямаше да е толкова постоянен.
Виж целия пост
# 271
Мдаааа, такива са тези училища. Като влезнахме в НГПИ да подадем документи за изпита, беше все едно влизам в някой замък от Хари Потър - навсякъде имаше творения на учениците, имат галерия, но и коридорите са галерии. Убавиня. Научиха ги да харесват изкуството. Щерка ми умря от кеф, когато съученичките й й подариха книга за живота на Сезан, сама си купи за Реноар, ходят по изложби, на театър, мюзикъл. Уфффф, така искам същия рахат и за другото чаве.
Извинете ме за отклонението от темата за проклетите матури (гръм да ги удари) Simple Smile
Виж целия пост
# 272
Извинете ме за отклонението от темата за проклетите матури (гръм да ги удари) Simple Smile

Амин.
Необходимо зло.
Виж целия пост
# 273
Гита Ог, re_ge_, а вас Бог да ви поживи, жестоки сте, стреснах децата с кикота си Kissing Heart
Виж целия пост
# 274
За тези,които ги интересува-интегрирания изпит от преди 20 год.-  https://www.vesti.bg/novini/19-iuni-2001-g-153272
Виж целия пост
# 275
svetleam, благодаря Flowers Hibiscus Разгледах този интегриран изпит с интерес. По моето скромно мнение, при така формулирани въпроси, няма нужда от много допълнителна подготовка  -  по-скоро не във вида, в който сега се прилага. Няма въпроси от литературата, няма тези, преразказ. А отворите на  някои въпроси от биологията съм ги чувала от набора. Но едва ли, ако се стигне до такъв тип НВО, ще остане в този вариант- школите няма да са чак толкова търсени, а целта едва ли е такава.
Виж целия пост
# 276
А тогава си имаше и отделен изпит по матем/2  задачи с  по 2 подточки-1 алгебра и 1 геометрия само с описване/и бел с преразказ и за разкош това...Хич не им беше лесно на децата и го имаше 2 или 3 год само.
Виж целия пост
# 277
Аааа, тогава е зле, много зле. Искам си сегашния вариант Joy
Накрая ще пея в един глас с министъра, че всичко е цветя и рози, докъде ще докарат простосмъртните майки Joy
Виж целия пост
# 278


Няма как да откриете графика на присъственото в заповед на Вълчев, защото той се намира в заповед на здравния министър. Ето го: https://www.mh.government.bg/media/filer_public/2021/04/29/zapov … ki_29_04_2021.pdf

Има си и заповед на министъра на образованието. Тя също е от 29.04.2021 г. В държавната администрация йерархията е стриктна и заповедите се мултиплицират (за щастие или за нещастие).

https://www.mon.bg/upload/26103/zap1028_OPEC_290421.pdf
Виж целия пост
# 279
Както е видно от линка, който си пуснала, заповедта на министъра на образованието казва само какво да се прави в неприсъствените дни - а именно: да има ОЕСР. Забраната/разрешението на ПО се решава от министъра на здравеопазването. Няма мултиплициране - заповедите касаят различни неща.
Виж целия пост
# 280
Не касаят различни неща. Заповедта на министъра на образованието е на основание заповедта на министъра на здравеопазването и по същество казва същото - какъв е графикът за присъствено/неприсъствено обучение на учениците от 5 до 12 клас.

Целта не е да се заяждам, Санака. Уточнявам, защото в случая министърът на здравеопазването е водещата фигура, а министърът на образованието издава заповед на основание заповедта на първия, касаеща именно организацията на учебния процес и нищо повече. Отнася се до конкретните компетентности на разпоредителите с бюджет.

Мултиплициране винаги има - първостепенните издават заповеди, второстепенните ги преиздават в частта, отнасяща се конкретно до техните подчинени. В случая министърът на образованието не е второстепенен, но е зависим от министъра на здравеопазването по отношение на противоепидемичните мерки.

Не знам дали тази дискусия е толкова важна, но се извинявам, ако съм те засегнала по някакъв начин.
Виж целия пост
# 281
Не касаят различни неща. Заповедта на министъра на образованието е на основание заповедта на министъра на здравеопазването и по същество казва същото - какъв е графикът за присъствено/неприсъствено обучение на учениците от 5 до 12 клас.
Не казва същото. Без заповедта на министъра на образованието, учениците от класовете ( паралелките), които според графика от заповедта на министъра на здравеопазването в даден период не се обучават присъствено, няма да се обучават изобщо.
Виж целия пост
# 282
Не касаят различни неща. Заповедта на министъра на образованието е на основание заповедта на министъра на здравеопазването и по същество казва същото - какъв е графикът за присъствено/неприсъствено обучение на учениците от 5 до 12 клас.

Целта не е да се заяждам, Санака. Уточнявам, защото в случая министърът на здравеопазването е водещата фигура, а министърът на образованието издава заповед на основание заповедта на първия, касаеща именно организацията на учебния процес и нищо повече. Отнася се до конкретните компетентности на разпоредителите с бюджет.

Мултиплициране винаги има - първостепенните издават заповеди, второстепенните ги преиздават в частта, отнасяща се конкретно до техните подчинени. В случая министърът на образованието не е второстепенен, но е зависим от министъра на здравеопазването по отношение на противоепидемичните мерки.

Не знам дали тази дискусия е толкова важна, но се извинявам, ако съм те засегнала по някакъв начин.
Не, не е важна и затова не знам защо я започна. Няма мултирициране, а различни правомощия. Забраната/изключенията от забраната на ПО е противоепидемична мярка, която е изцяло в правомощията на министъра на здавеопазването. Разпореждането за ДО в дните, вече забранени за ПО от министъра на здавеопазването, е в правомощията на министъра на образованието. Заповедта на министъра на образованието е въз основа на заповедта на министъра на здравеопазването, но не е мултиплициране /едно и също разпореждане/, а изпълнение на различни правомощия, които са във взаимна зависимост.
Виж целия пост
# 283
Смисълът е същият (за целта на нашата дискусия) - едните се обучават онлайн, което означава, че другите провеждат занятията си присъствено.

Мисля, че изясних, че без заповедта на министъра на здравеопазването нямаше да има заповед на министъра на образованието, т.е. ние нямаше да знаем кога/дали децата са присъствено или не. Няма нужда "да се хващаме за думата" - въпросът по-рано беше как ще разберем дали на 10 май учениците от 7. клас са на училище. Отговорът е кристално ясен в контекста на заповедта на министъра на образованието.

Съобщението, което ни изпратиха от училището в електронния дневник, беше на основание заповедта на министъра на образованието, а не въз основа на тази на министъра на здравеопазването. Защо ли?

Санака, правомощията съм ги описала детайлно по-рано тук. Явно говорим за едно и също, но с различна терминология. Именно правомощията на министъра на образованието са важните за училищата в случая. Затова се чакат неговите заповеди и едва след това се предприемат каквито и да било действия от тяхна страна.
Виж целия пост
# 284
Не, отговорът идва от заповедта на министъра на здравеопазването. Министърът на образоването само казва, че в дните, които не са ПО, трябва да се организира ОЕСР. Ако я няма тази заповед, в тези дни няма да има никакво обучение.

Съобщението в нашия електронен дневник беше на основание и двете заповеди. Като цяло това означава, че нашият директор е една идея повече правно грамотен от вашия. Принципно директорите на са ми критерий за правна грамотност.

И не, не се чака министърът на образованието. Ако министърът на здравеопазването забрани ПО, ПО няма да има, дори и независимо дали се е произнесъл министърът на образованието. Последният единствено може да разпореди в тези дни да има ДО.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия