Математически турнири 1-4 клас. Тема №59

  • 76 356
  • 739
# 255
Не, Ива е в бройката.
В класа на Ива има присъстващи еди колко си...., а не съучениците ѝ били еди колко си, т.е. тя е включена, не трябва да се добавя.
Виж целия пост
# 256
Не, Ива е в бройката.
В класа на Ива има присъстващи еди колко си...., а не съучениците ѝ били еди колко си, т.е. тя е включена, не трябва да се добавя.

Тц.

В класа има общо 40ученици.



Ива не може да бъде съученичка сама на себе си.

P.S. Нещо подобно на: "Колко съквартиранти имаш?" vs. "Колко общо съквартиранти живеят във вашата квартира?"
Виж целия пост
# 257
Е, който не чете внимателно въпроса, така. Не знам защо реших, че се пита колко са учениците в класа на Ива....Rolling Eyes
Виж целия пост
# 258
Трики са задачите...и все пак 11 задача за 3 клас не е трики, а направо некоректна. Всяко момиче с любимия си сладкиш черпело, мъфините са любими на Мими и тя точно на себе си да не купи любимия си сладкиш?! Това е абсурд. Пита се колко пари е похарчила, а не примерно колко е похарчила да почерпи, ако се приеме, че към себе си не е черпене. Но да купи тя само на трите девойки, без да купи на себе си, е пълен абсурд! Няма как отговорът да е 6, това е  абсолютно грешно, отговорът трябва да  е 8.
Виж целия пост
# 259
Е, който не чете внимателно въпроса, така. Не знам защо реших, че се пита колко са учениците в класа на Ива....Rolling Eyes

Всъщност, аз не харесвам подобни задачи, в които се ползват похвати от вида „кьорав карти не играе“.

Ако това беше описателна задача, на решението на Adasha щяха да бъдат присъдени поне 80% от общия брой точки, защото цялата математика в решението е вярна – правилно означаване на неизвестните в понеделник и вторник, вярно съставено уравнение, вярно решено уравнение и погрешна финална интерпретация на това, какво точно означава думата съученик.
Виж целия пост
# 260
Татко мецан, моят син не участва, но му дадох тази 11 задача. Каза отг. 6. Тъкмо да го обвиня, че е налучкал, той ми казва, че изрично пишело, че Нина не обича мъфини. Като не обича, дори да я черпят, тя нямало да яде. Ей това му е логиката. След като Мими по условие не може да черпи с друго, освен с любимия си сладкиш и след като Нина "мрази" мъфини, да стои гладна. 🤣 Е, пак не е съвсем по условието, обаче пък е верен според организаторите отговор.
Виж целия пост
# 261
Ами, може и да си права,😂
Виж целия пост
# 262
Ама това, че тя не яде, не значи задължително, че няма да ѝ купят, тоест парите ще са похарчени Joy Или на нея ще ѝ купят друго, но то няма да е на цената на мъфините и пак не излиза отговор 6 Joy Ама в какви битовизми се увлякохме Joy
Виж целия пост
# 263
Sadlady, напълно съм съгласна. Дадох пример как по грешен път се стига до "верен" (и според мен не е верен) отговор. И той би донесъл точки, ако детето ми участваше.
Виж целия пост
# 264
За четвърти клас са труднички задачите, при това, че още не са учили за лице на квадрат/правоъгълник.
Виж целия пост
# 265
Ама мен няма да ме учуди ако и логиката на съставителите е била подобна. Просто щом се намесва някаква житейска логика, то нещата няма как да не станат мъгляви. Аз бях предположила даже, че уловката е децата да не забравят да преброят черпещия, а то...обратното Joy
Виж целия пост
# 266
Системата е Халифакс. Харесва ти не ти харесва - всички ще ядат мъфини, а този, който черпи ще се почерпи и сам.
Виж целия пост
# 267
Здравейте! Моля за помощ за 10 задача, от днешния "Хитър Петър" - 5-ти клас. Според публикуваните тук отговори, правилния отговор е "Д) друг отговор", а според мен - "В) 40".  Означавам с х отсъстващите в понеделник. тогава всички присъстващи са 7х, а всички ученици в понеделник - х+7х. Аналогично, отсъстващите във вторник деца са х+3, присъстващите (х+3)*4, а всички ученици х+3 + (х+3)*4. Така достигаме до уравнение:
х+7х=х+3+(х+3)*4     откъдето х=5 - броя на осъствали в понеделник, 7*5=35 (присъствали в понеделник) и 5+35=40 - броя на всички ученици. Сметката излиза и за вторник - съответно 8 отсъстващи,  представляващи 1/4 от 32 присъстващи ученика и всички са отново 40. Моля да ми кажете къде греша?

Учениците са общо 40 - Ива + 39 нейни съученици.

Благодаря Ви, просто не съм дочел задачата - че не търсим броя на всички ученици, а на съучениците (т.е. минус 1).
Виж целия пост
# 268
Скрит текст:
Е, който не чете внимателно въпроса, така. Не знам защо реших, че се пита колко са учениците в класа на Ива....Rolling Eyes

Всъщност, аз не харесвам подобни задачи, в които се ползват похвати от вида „кьорав карти не играе“.

Ако това беше описателна задача, на решението на Adasha щяха да бъдат присъдени поне 80% от общия брой точки, защото цялата математика в решението е вярна – правилно означаване на неизвестните в понеделник и вторник, вярно съставено уравнение, вярно решено уравнение и погрешна финална интерпретация на това, какво точно означава думата съученик.

Точно се чудех на един изпит за смг например, дали ще се вземе предвид това ако математиката и логиката са ок, но е пропуснат детайл и в крайна сметка отговорът е грешен. На моята девойка й се случва математиката да е ок, но да проспи някакъв такъв детайл. За състезанията все едно, но ако на приемен изпит се случи може да изиграе кофти роля накрая....

Soul Free от къде свали отговорите от събота, аз на тяхната официална страница не ги виждам - не е активен линка. Ето тук гледам: http://www.smb-gabrovo.com/
Виж целия пост
# 269
Малко е извън темата, но този тикток акаунт е страхотен - bradyyourtutor
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия