73 СОУ - гимназиална степен - тема №3

  • 61 026
  • 674
# 660
Saffron, не е  вярно това или  поне до огромна степен не е вярно. Голяма част от лайстунг са със служебни  пълни шестици по немски от задължителната им матура по немски по немската програма ( в някои години става дума за около 25 деца, тази не знам колко са. ПП: Преброих ги  като разлика между всички явили се на БЕЛ и явилите се сборно на втора матура, разликата е 26, тоест деца като за цяла паралелка  са със служебни шестици)   и те НЕ са отразени в статистиката на МОН. Тези деца просто се явяват на БЕЛ и са дотам. Останалите рядко избират немски, понеже първо че в нито един момент не са се занимавали с някой от елементите на ДЗИ в час и второ  - оттам  да не са  случайно по-зле с английския, че да не го избират удобно него. И трето - доста хора оттам продължават с медицина/стоматология/фармация в Германия, а за тях им трябва диплома , гравитираща   около 6,00  (особено за първата упомената специалност) барабар с двете матури (при това с 50% тежест). И ако не са се освободили със служебна шестица, естествено че ще изберат английски В1, а не немски. Те даже официално тези две паралелки на випуск в училище си учат английски на по-високо ниво учебници откъдето и да е другаде като втори език, понеже не им се налага да се съобразяват с  МОН. Колкото и малко да са се явили на ДЗИ немски от НЕГ, предимно са от ДСД, не от лайстунг. Хубаво е все пак да се казват нещата така, както реално стоят.

И още нещо - не е лошо да приемат  родителите с деца с немски, независимо дали  в НЕГ, 73-то или 35-то,  дали от частните ( вече всъщност едно частно), че ДСД , уви, все по-малко е показател, че немският е овладян на ниво С1 наистина.  Сигурна съм, че и тази година има такива деца, но имаше и преди години още - 4 пъти С1 на ДСД, но доста посредствено справяне на матурата.
Виж целия пост
# 661
Т.е матурата се оказва по-сложна от DSD изпита.!? Направо невероятно
Виж целия пост
# 662
Т.е матурата се оказва по-сложна от DSD изпита.!? Направо невероятно

Не е по-сложна. Невероятно е, че е  май по-обективно оценявана..Пратете тези  с ниво С1 от ДСД 2 на ДаФ, голяма част от тях няма да докарат  исканото мин 4х4 като еквивалент на С1.  Какво остава пък за DSH.  Темата за СК в годините многократно е  изтичала преди изпита в разни групи (не че някой  си признава), а на четенето и слушането си подсказват децата (което също се отрича), на устния пък са  наизустили резюмето на папката и нещо скалъпват по другия елемент с блесхена.  Тези всичките улеснения се случват тук, но и от немска страна са доста занижени критериите, диапазонът за С1 е твърде широк. Не може едно дете с максималните  24 точки на СК да вярваме, че е на ниво като това, което е хванало на косъм минимума от  14-15 примерно ( в зависимост от годината, праговете просто се менят). И пак казвам, за да няма засегнати - това важи за всичките училища с немски, при това далеч не само за тези в София.
Виж целия пост
# 663
Всеки изпит е различен формат и трябва тренировка. 
Има ученици,  които след ДСД спират да ке готвят интензивно за ДЗИ,  въпреки усилията на колегите.
От 2022 година,  когато оценката от ДЗИ  не е балообразуваща, много ученици подхождат с по- слаб интерес. Иначе,  ние учителите сме си същите.
Виж целия пост
# 664
Мен ме притеснява факта, че от миналата година има спад в успеха на ДЗИ, спрямо миналата година: от 4 на 7 място. Надявам се да не е трайна тенденция.
Виж целия пост
# 665
Мен ме притеснява факта, че от миналата година има спад в успеха на ДЗИ, спрямо миналата година: от 4 на 7 място. Надявам се да не е трайна тенденция.

За мен спадът може да се дължи и на факта, че голяма част от децата продължават образованието си навън и резултатът от ДЗИ или няма значение или е достатъчно да бъде над 5.00, което не ги мотивира да полагат чак такива усилия. Това важи естествено и за останалите училища, но все пак е обяснение.
Учителите по БЕЛ са много добри ( имам наблюдения от Ангелов и Геренов), но с около 3 часа седмично, тъй като е само като ООП ( не е профилиращ) все пак е  достатъчно добро постижение.
Повечето училища предлагат БЕЛ и като профилиращ, това за мен също вдига резултата.
Виж целия пост
# 666
Ако  се отправят към Германия конкретно децата, горното не е  вярно в доста случаи. Матурите не само че се взимат предвид от немците , ами и с голяма тежест от 50% при всички специалности с квоти. Правят го ,за да може нашата диплома да е  еквивалентна на тяхната - иначе би било нечестно спрямо техните зрелостници. Това е   просто за протокола. Ако са поели в друга посока, тогава е по-различно.
Виж целия пост
# 667
Мен ме притеснява факта, че от миналата година има спад в успеха на ДЗИ, спрямо миналата година: от 4 на 7 място. Надявам се да не е трайна тенденция.

Зависи от децата явно. Учителите са едни и същи.
Виж целия пост
# 668
Мен ме притеснява факта, че от миналата година има спад в успеха на ДЗИ, спрямо миналата година: от 4 на 7 място. Надявам се да не е трайна тенденция.
Вие, сериозно ли? Или никога в живота си не сте се сблъсквали със статистика?

Не съм гледала формата на ДЗИ, но погледнах резултатите от 2023 и 2024 по БЕЛ.
В ФЕГ през 2023  е 4,98 а през 2024 е 5,49 - предполагате, по ваши сметки този випуск е 10% по -умен от миналогодишният Simple Smile

А при 73-то само 6 % по-умни Simple Smile Шегувам се, разбира се. Явно тази година матурата е била по-лесна от миналата година, затова в горният сектор са се наблъскали много училища. Дали училището е със средем резултат 5,66 като испанската или 5,70 като немската или 5,49 като френската или 5,76 като СМГ - няма абсолютно никакво значение.
На фона на бройката деца тази разлика е незначителна. Щеше да има някакво значение ако говорехме за 5-10 или 12 деца.
Виж целия пост
# 669
Оценките от ДЗИ -БЕЛ не показват, че някое дете е по-умно от друго:) Особено при настоящия формат на ДЗИ, при който се насърчава наизустяването на отделни факти и възпроизвеждането на готови текстове за интерпретативно съчинение. 
Виж целия пост
# 670
Оценките от ДЗИ -БЕЛ не показват, че някое дете е по-умно от друго:) Особено при настоящия формат на ДЗИ, при който се насърчава наизустяването на отделни факти и възпроизвеждането на готови текстове за интерпретативно съчинение.  

Не точно, но може да се използва за оправдание.
От опит, тези дни "минахме" през НВО като едното не бе блестящо, но не защото е по-неумно, а заради тъпи грешки и пропуск по една от задачите, но участникът си признава, че вината е в него, а не заради формата.
Виж целия пост
# 671
Всеки съди от собствения си опит и няма да промени мнението на другия. Форматът на ДЗИ -БЕЛ за мен не работи  и не показва нито задълбочени познания, нито способност за анализ, особено при интерпретативните съчинения. Наскоро си говорих с познат, чието дете завърши в университет извън България. Сподели, че много българчета от елитни училища се отказвали, защото им било трудно да отговорят на изискванията за обучение - да мислят самостоятелно и да прилагат наученото на практика. Предпочитали преподавателите да им кажат какъв текст да възпроизведат и това да е обучението им.
Виж целия пост
# 672
Всеки съди от собствения си опит и няма да промени мнението на другия. Форматът на ДЗИ -БЕЛ за мен не работи  и не показва нито задълбочени познания, нито способност за анализ, особено при интерпретативните съчинения. Наскоро си говорих с познат, чието дете завърши в университет извън България. Сподели, че много българчета от елитни училища се отказвали, защото им било трудно да отговорят на изискванията за обучение - да мислят самостоятелно и да прилагат наученото на практика. Предпочитали преподавателите да им кажат какъв текст да възпроизведат и това да е обучението им.
Извинете ме, ама от години българчета учат навън и нито веднъж не съм чула(а имам наблюдения над 3 такива собствени и над доста чужди, при това в различни държави) някой да се е върнал поради такава причина, а именно, че е свикнал да зубри и там не му се получава. Има връщащи се от носталгия и трудна адаптация, по семейни причини или заради сериозни здравословни проблеми, поради несправяне с материята на конкретен изпит, не в цялост, поради разминавания между очаквания и реалност при иначе успешно взети изпити и т.н...Въпреки недъзите на образователната ни система децата, мотивираните и знаещи защо са отишли там, в общия случай се справят. И никой не чака да му поднесат да зубри и папагалски да възпроизвежда. Обемите са огромни, как се наизустява такова количество? А и как се завършват без разбиране тежки специалности, в които има много математика, физика, химия..
Виж целия пост
# 673
Не говорим за тези специалности, нито коментираме ДЗИ - биология, математика, физика. За мен проблем има.
Виж целия пост
# 674
А кои специалности визирате тогава? Би било добре да уточните. Хуманитарни ли - единици следват такива навън. Масово се учат инженерни специалности, чиста информатика, математика, физика или техни разновидности, архитектура, медицина и подобните й,   икономически специалности.. В икономическите, в които има принципно и суха теория, пак не става със зубренето, понеже има множество формули,  на  изпитите винаги се падат и задачи. А това без разбиране не става - праговете за минаване са доста високи, та е абсурдно  човек да разчита, че за някоя и друга наизустена и папагалски написана дефиниция ще мине границата за наше 3..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия