На 7 години не може да говори

  • 8 233
  • 91
# 15
Благодаря! Искам да не се чувства различен. Чувствителен е. Обнадеждена съм и чакам да дойде време да ходим в София
 Сякаш очаквам проблемът ни да бъде решен там.
Виж целия пост
# 16
Отлагането на училище не е препоръчително , ако е имало такива индикации още в градината трябва да съобщят . Комисия определя това , не знам дали по желание на родителите е възможно .
За повтаряне на 4 група до сега трябваше да сте уведомени и да не е получил удостоверение за завършване .
Не неглижирайте проблема .
Виж целия пост
# 17
И сменете личната, ако не обърне внимание на детето.
Мен ме очудва, че няма педиатър.
Виж целия пост
# 18
От "всичко е наред, не си внушавай проблеми, има време, ще проговори, те момченцата по-бавно се развиват" до тук я докарахме.
Допълвам: приет е в училище, но още една година в градината... надявам се да не се наложи, защото септември ще е на 7г и половина.
Не мисля, че говорим за внушаване на проблем. До 3-годишна възраст детето трябва да е проговорило, ако не е, това е индикация за проблем. Един от критериите за "проговорило" дете е дали речта се разбира от хора, които не са в постоянното обкръжение на детето. Бъдете настоятелни пред педиатъра.
Виж целия пост
# 19
Доколкото разбирам допреди няколко месеца детето си е говорило добре. След това следва регрес.
Виж целия пост
# 20
Не, пише, че се е справял задоволително и според логопеда е напредвал.
Виж целия пост
# 21
Не може. Опитва се, старае се, има желание, измъчва се и се притеснява от това, че не може.
...
Една година го водех на логопед, на държавен. Имаше напредък огромен, но логопедката каза, че вече не е необходимо да ходи, че оттук нататък сами ще станат нещата, че вече говори задоволително.
...
 Според мен това се дължи на факта, че не може да говори. Казва примерно "кхрсутов" вместо "конструктор", "пащака" вместо "площадка". По неговия си начин много говори.
От написаното останах с впечатление, че детето е проговорило едва през последната година, когато е работил с логопед, определил състоянието като "задоволително". Явно речта остава неразбираема за външни хора (според дадените примери).
Виж целия пост
# 22
Логопедът е казал, че вече не се нуждае от посещения, което според мен значи, че е постигнал нормалното ниво за възрастта.
Описаният регрес е притеснителен и налага задължително внимание с посочените нагоре специалисти, но все пак щом психолог, логопед и преподавателите в градината не са забелязали проблем, да се надяваме, че е породено от спирането на градината и раздялата с приятелите.

Но това ми направи впечатление:
Цитат
събира, изважда на ум
Цитат
Само не ще да учи.
Струва ми се, че детето е подложено на натиск за учене, който на този етап е малко пресилен. Възможно е това да е отговорът. Оставете го да играе свободно, говорете повече, а не се опитвайте да давате задачи за четене и писане.

П.П. Даден е пример със сравнително трудни думи. Дъщеря ми много говореше на тази възраст, но също не можеше да казва "конструктор".
Виж целия пост
# 23
Katerun, според мен непременно говори с директорката и учителката в това училище. Ако искаш изчакай да мине прегледа, за да имате по-голяма яснота, но не отлагай много. Ситуацията не е толкова обичайна и е добре да са подготвени предварително, за да реагират правилно и да не се утежни положението на детето. Нямам личен опит, та говоря малко наизуст, но не знам дали няма да го върне още по-назад, ако не успява да се справи в училище.

А тази лична лекарка направо ми иде да я овикам хубаво, това отношение към пациента е ужасно. Но може би и вие не сте достатъчно твърди и трябва повече да си отстоявате правата.
Виж целия пост
# 24
Личната лекарка е и педиатър.
Миналата година по това време спряхме посещенията при логопеда. Тя каза, че сме постигнали резултати и от тук нататък нямаме нужда от нея, че вече му се разбира и оттук нататък нещата ще стават естествено, речта ще се изглажда постепенно. От градината госпожите бяха възхитени от бързия напредък.
Промените настъпиха в периода 2-3 юни до сега, много бързо.
Смята на ум без да го карам - аз знам, че това го може, а не обича буквите и не го занимавам със задачи, макар че имам амбиции за в бъдеще точно с математика да се занимава. Но не го притискам. С пластмасови съчми за пушка си измисли някакъв вид мозайка. Обръща голяма плочка лего и в дупчиците слага съчмите. Те са три цвята и от тях прави различни фигури, примерно човече с крака, очи, всичко (Влад Бумага, известен в youtube). И го слушам: "такааа, сега  тука наеждаме четири, обаче тяба да са 11, още 7 ми тябат". Прави лабиринт от плочки Дженга и образува фигура като 2 квадрата и половина. И "я тука станаа два кардрата и пувина. Ощи ино ще напавя като това да станат пет, и ощи ино, ама по-малко, само с два, за да станат седем, защото аз съм на седем години."

Аз не виня докторката. Отидох и и́ казах, че не може да говори. Даде ми жената бележка, с която отидохме на държавен логопед и психолог. За невролога явно прецени, че не е необходимо, а и аз не бях настоятелна - викам си, че доктор е, не мога аз да и́ казвам как да си върши работата - обидно е.
Виж целия пост
# 25
Извинете ме за тъпия въпрос, но какво имате предвид, като казвате, че не говори? Свързва ли изречения? Ако проблема е само, че не казва по-сложни думи и не му разбират околните говора е едно. Изобщо да не говори е друго. А съвсем друго е, ако е просто притеснителен.
Виж целия пост
# 26
Цитат
такааа, сега  тука наеждаме четири, обаче тяба да са 11, още 7 ми тяба
Това е говор на три -четири макс годишно, не на седем.
Отдавна е трябвало да настоявате за повече работа с детето.
Виж целия пост
# 27
Говори, свързва изречения, но както беше почнал да говори почти гладко, беше почти като връсниците си, почна да смотолевя думите, все едно го мързи да говори. Правех му забележка "казвай ясно думите, нищо не ти се разбира", "отваряй устата като говориш". Но от ден на ден все по-назад се връща. Понякога мисли как да построи изречението и понякога не успява. Например (от днес): "Мамо, ний с тати като бешахми утре на парка с оная пързалка дето е така - така като кръгла, встретихми баба" = "мамо, ние с тате като бяхме вчера нв парка с оная пързалка, дето е извита, срещнахме баба"
Бърка вчера и днес, но ляво - дясно не ги бърка. Казва някои думи правилно, а други не. Гледа руски детски - личи му.
Виж целия пост
# 28
Аз не разбрах детето бил ли е вече в първи клас или тепърва ще ходи?
Питам защото има доста странни факти-чете гладко, но говори неправилно.
Виж целия пост
# 29
Сега ще бъде първи клас май.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия