Седмокласници 2020/2021 - Черешката на тортата - (28.06 - 04.07)

  • 87 328
  • 1 639
# 1 575
Скрит текст:
на първа страница не намирам статистиката на дидева Simple Smile ще ми помогнете ли?
историята на компютъра помни всичко Simple Smile Благодаря. Simple Smile
ние имаме литература за лятно четене Wink
декамерон - ден първи, новела трета, "Притча за трите пръстена"
дон кихот
хамлет
сонети на шекспир 91 и 130 Simple Smile смята да му дам последните две на български и на английски Simple Smile да свиква.
Виж целия пост
# 1 576
Встрани от темата е, но постът на Добри ме провокира. Издателство "З.Стоянов" издаде великолепно издание на Сонетите - в оригинал и с три бг превода - на Свинтила, В. Петров и неизвестна за мен жена. Томчето е прекрасно и си струва 80-те лв.
Виж целия пост
# 1 577
за новото училище купих тези Simple Smile
Виж целия пост
# 1 578
Добри, младежът не беше ли записан в чуждо училище ... Или аз не съм разбрала нещо?

Последната я имаме.
Виж целия пост
# 1 579
да. затова купих двуезични.
така в библиотеката ще има и български книги, а ще могат да прочетат какво пише. Simple Smile
Виж целия пост
# 1 580
Още нещо за баловете. Тези цифри не изникват отнякъде си и после на децата компютъра да гледа за къде им стигат. Децата с желанията си генерират бала.
Дете с 500 бал може да напише 10 желания, но в класацията за паралелките от 2 до 10, то не съществува. Ако имаме 26 деца с 500 пожелали все една и съща паралелка, за детето с 499 поискало я системата ще чете второто му желание.
Дете с 400 бал. Първото му желание е запълнено с деца с по-висок бал от него, второто също, за третото му стига. За него пак  останалите му желания изчезват в рамките на първо и второ класиране.
Няма значение, че 10 желание му е паралелката на онези 26 с 500. Няма тапи. Желанията се четат отпред назад, а не обратно. Няма тапи и отпред. За всички пожелали онази парарелка се гледа следващото им желание и така докато балът стигне.


Тапи се могат да се образуват, ако паралелка с по-нисък бал е поставена пред такава с по-висок и по-ниския бал е приет. До следващата изобщо никога няма да се достигне, независимо от това дали в действителност е желана или не. Т.е. поставянето на паралелка с по-висок бал след такава с по-нисък е, най-общо казано, безсмислено. При никакви обстоятелства няма да бъде проверена.


Скрит текст:
Цитат
Скрит текст:
author=katiABV link=topic=1348952.msg43104465#msg43104465 date=1625392470]
Всъщност казвам същото като вас, stanislavchen и katiABV, не знам кое смятате, че не е вярно?
Кати е дописала! Би ли обяснила това, но в контекста на пречка от страна на високобалова паралелка в средата на желанията, а не така като хвърлено твърдение. (Моля първо прочети първоначалния пост ма svetli по темата)

Цитат
И да, има как да се получи "тапа" - специално е описано във всички възможни инструкции, както и в съветите на вече преминалите през изпитанието...
Би ли цитирала къде са тези обяснения за "тапа", моля! Ако е удобно дай линк към инструкциите за които говориш. Не че искам ти да ми смелиш информацията, а мисля че такова нещо нито съм чела, нито е вярно. Ще бъде полезно за всички ако се изясни въпроса!


Съжалявам, не съм запазила линкове... Общо взето в предните теми намерих тази информация първо, ама те са толкова големи и обемни и... хм, а точно към това няма линк на първата страница.

Но ще ти го обясня с конкретен пример.
Да предположим, че ученикът има бал 400. Пише само 3 паралелки: на 1 място паралелка, в която се влиза с 500, на 2-ро място - паралелка, в която се влиза с 300 и на 3-о място паралелка, в която се влиза с 400. На 1-во класиране не стига до 1-вата паралелка - очевидно, класира се на 2-ро място с 300. На 2-ро класиране се оказва, че в паралелката, която е писал на 3-о място, се влиза с 398. Детето има 400 и би могло да се класира в нея, но се класира отново в паралелката, посочена на 2-ро място, в която балът е 300. Понеже е по-желаната от него и се разглежда първа, следващата изобщо не се разглежда. Затова трябва много да се внимава с подредбата на желанията да са наистина според желанието... дори и "резервните", щото човек ги пише, понеже може (не дай Боже) да се стигне и до тях.


О, Кати, говорим за съвсем различни неща. Права си и аз не веднъж съм писала, че желанията след това на което е прието детето на първо класиране все едно вече ги няма. Каква "тапа" е това? Вече дадох пример за какво аз говоря. Нещо не се разбираме май...
Цитат
Пример: Ако за първо желание балът е 462, за 2ро 470, за 3то 480 а детето с бал 460 е прието на първо класиране на 4то желание. На второ класиране балът за първото желание пада на 459. Ще го приемат на първо желание, независимо че второ и трето желание са по високо балови. Те не правят "тапа".

Kira12, така само хвърлен цитата никаква информация не дава за въпроса който ти коментира с него. А именно:
Цитат
Цитат на: svetli в нд, 04 юли 2021, 09:23
Сега да ви споделя какво ме терзае. Наредихме паралелките изцяло според предпочитанията на детето. Обаче, не са по ред на бала. Какво имам предвид.
От 1 до 5 вървят и по бал надолу. Обаче 6 и 7 са високобалови, без шанс според мен. После идва 8, 9 и 10, пак надолу. После идва 11, където няма начин да не влезе, според миналогодишните балове.
Сега се чудя бъркам ли, ще пречи ли това при второто класиране. Ако на 1 класиране влезе на 11, ясно, може само до 8 да се качи примерно. Но ако влезе на 8, тези двете високобалови пред него пречат ли? Чудя се дали хич да не ги махнем. Ама ако все пак стане чудо и няма много желаещи за тях?
Дано ми схванахте драмата.
Във връзка с въпроса аз разбрах твоят коментар, като потвърждение на твърдението на svetli, че трябва да махне тези високобалови паралелки, защото те ще им попречат да се качат до 5, 4-то или дори първо желание.


Не, високобаловите паралелки няма да направят тапата - за това си права - но те ще бъдат "затапени" от нискобаловите - т.е. тапа има, просто спира тях. И в такъв смисъл поставянето им на това място е просто.. ами, безсмислено. Няма дори теоретична възможност да бъдат достигнати.
Виж целия пост
# 1 581
Идеята на реденето по желания не е ли точно такава? Ако искам повече училище с бал 450 , има ли смисъл да пиша пред него училище с бал 460 само защото е по-висок бала?
При нас осъзнато паралелка с по-нисък бал от миналата година е предпочитана от госпожицата и стои пред паралелката с по-висок бала, но с друг език в същото училище.
Единственият риск за мен е всички с по-висок бал от нея, класирани за тази паралелка да се запишат на първо класиране, но риск винаги има.

Допълвам се: Ако искам да уча руски в Първа английска като компромисен вариант, няма как да пиша испански или немски преди нея, защото ще има тапа и бала е по-нисък от този на другите две. А и не се знае тази година на кой какво ще му скимне, водейки се от балове и резултати, а не от желанията и усещанията на детето.
Виж целия пост
# 1 582
Добре, аз разбрах какво казваш, но  защо коментираме това, при условие, че въпросът беше друг? Мисля че отдавна изяснихме въпроса с паралелките след тази на която е приет на второ класиране.

Buzzy, да идеята е желанията да се пишат по ред на желание. И ако паралелка с теоретичен бал над 460 е все пак желана, но паралелката с бал 450 е по-желана, трябва да се напише на първо място тази с 450, на второ тази с 460. Защото никой не може със сигурност да каже тази година какви ще са баловете в тези паралелки! Ако все пак баловете се запазят подобни, ще си го приемат на първото желание!
Виж целия пост
# 1 583
Извинявам се, че повтарям въпроса си, но съм много притеснена, че оценките от свидетелството още не са се появили на платформата на МОН.При вашите деца как е? Имат ли вече качени оценки от свидетелството и ако не, кога е срокът да бъдат качени? Благодаря ви предварително за разяснението по този въпрос.
Виж целия пост
# 1 584
Buzzy, има смисъл, защото това са балове от предходна година, има защото това са желанията на детето.
Примерно след желанията на моето в НПМГ имаше 1 и 2 АЕГ, които са с по-висок бал, и по малко желани за него.
Виж целия пост
# 1 585
Няма качени оценки и при нас в МОН, но си пише там,че ще бъдат качени на по-късен етап при синхронизацията.
Виж целия пост
# 1 586
Извинявам се, че повтарям въпроса си, но съм много притеснена, че оценките от свидетелството още не са се появили на платформата на МОН.При вашите деца как е? Имат ли вече качени оценки от свидетелството и ако не, кога е срокът да бъдат качени? Благодаря ви предварително за разяснението по този въпрос.
Нямаме никакви оценки от свидетелствоъо, може да се появят по някое време преди класирането
Виж целия пост
# 1 587
Galerida, няма ги още в ничий профил оценките от свидетелството. И минали години са ги въвеждали на по-късен етап. Това не пречи на кандидатстването и като отворят утре системата за въвеждане на желанията, редете си и подавайте спокойно. Оценките ще си се появят като синхронизират системата.
Виж целия пост
# 1 588
Извинявам се, че повтарям въпроса си, но съм много притеснена, че оценките от свидетелството още не са се появили на платформата на МОН.При вашите деца как е? Имат ли вече качени оценки от свидетелството и ако не, кога е срокът да бъдат качени? Благодаря ви предварително за разяснението по този въпрос.
Някъде из секциите ( мисля, че в Желания), би трябвало да има съобщение:
Важно: Оценките от свидетелствата се прехвърлят при подаване на заявление или на по-късен етап, при синхронизация.
Важно: Корекция на вече подадено заявление може да се прави само в РУО
Подаването на заявления стартира на 05.07.2021 г. в 00:00 часа и ще приключи на 07.07.2021 г. в 23:59 часа.
Няма активен етап на класиране

Освен това в информационния файл, също част от системата е записано: Важно е да знаете, че оценките от свидетелството за основно образование се прехвърлят автоматично. В РУО се проследява този процес и не се извършва класиране преди всички необходими оценки от свидетелството за основно образование да са заредени коректно.
Виж целия пост
# 1 589
Desem, напълно съм съгласна( за мен смисъл винаги има Wink ). При нас ще се наредят по желанието на детето. Баловете са ми ориентировъчни, а и както казах не се знае за къде колко желаещи ще има. Simple Smile
Тази година има и различен брой паралелки, което също може да повлияе в балообразуването, но по-запознатите могат да ме опровергаят. Не твърдя, че мнението ми е меродавно.

При нас също няма оценки.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия