91 НЕГ или Испанската?

  • 4 997
  • 43
# 15
zigizagi, с цялата ми емпатия, съчувствие и разбиране за дълбокото ти разочарование от НЕГ, не мога да се съглася, че качеството на образованието там не е на ниво и че успехите се дължали на допълнителни курсове и уроци.
Има проблемни учители, но има и много, които са прекрасни преподаватели. Както между впрочем и в други "елитни" гимназии.  Да, има деца, които ходят на школи по БЕЛ в 12-ти клас, но не са чак толкова много, колкото се опитваш да внушиш. Освен това на школи ходят и в други гимназии. От децата, които аз познавам например (около 25) нито едно не ходеше и високите им резултати се дължат изцяло на преподавателя им Велчев.
Има и деца, които в 8 клас ходят на уроци, заради изпита в лайстунг (отново не познавам такива), заради амбицията да си гарантират място там, но пък немски се научава и без да си в лайстунг паралелка. Има и деца, които ходят на подготовка за ДСД изпит (моето е от тях), но такъв се взема и без да си го правил. От 25 деца клас имаше 4, които ходеха на уроци, а доколкото ми е известно от явилите се над половината го взеха с ниво С1, другите с В2. За желаещите имаше възможност за консултации както с българските учители по немски, така и с немците. Някои не се явиха по свое желание, една малка част не бяха допуснати, защото не изпълниха елементарните критерии (успех над 4,50 и демонстрация на активен интерес към езика и учебния процес). И да кажа, че на уроците за ДСД никой не ги учи тепърва на немски или да попълва празнини в обучението по немски, а основно тренират формата на изпита.
Напълно съм съгласна с теб, че много неща трябва да изглеждат по друг начин в това училище. И наистина е жалко, че настоящата директорка не отдава дължимото уважение към труда на възпитаниците си, но това не означава, че обучението там не си заслужава. Защото, ако е така - чудя се защо масово не се местят в други училища. Немски може да се научи и в други училища. Има не една и две други гимназии с оправни и дейни директори и с много добра организация, в които има електронни дневници, комуникация с родителите, оборудвани кабинети, добра  база, извънкласни дейности, добре водено дистанционно обучение. И добра среда също.
Права си, че човек трябва да вземе информиран избор и е добре хората, които решават да се насочат към това училище, да са запознати с негативите, за да преценят могат ли да го понесат. Картинката обаче не е само в черни краски.
Виж целия пост
# 16
Разбирам и едната, и другата страна при аргументиране на позицията си, но не би ли следвало, в училище, което е на челни класации в цялата страна, да не се неглижира техническото осигуряване на учебния процес, особено в контекста на дистанционно обучение, през което учениците минаха?! Реторичен въпрос.
Виж целия пост
# 17
Абсолютно вярно е, че нещата не са само в черни краски за децата, които са попаднали при свестните учители по немски, български и математика. Такъв късмет тази година имаха 3 класа.
Разпределението на децата по класове и имената на класните се обявяват на 14 септември вечерта вероятно с цел да се избегне натиск на влиятелни родители, които искат детето им да се падне в правилния клас.
Учебниците, които трябва да се закупят се обявяват на сайта седмица преди 15 септември, но после се оказва, че този списък е ориентировъчен и трябва да се изчака всеки учител да влезе в час и да каже дали обявения учебник е този, по който той желае да се учи.
За липсата на електронен дневник, ненанасяне на оценки в бележника и тоталната липса на информация вече писах.
Може би е добре да се знае и, че децата които биха желали да учат руски след 8 клас, едва ли ще имат възможност, че вече години наред има проблем с намирането на учител по биология и т.н.
Това за мен не е елитно училище по нито един параграф, освен по резултатите на децата, за които основна заслуга имат те самите, а не училището.
Аз познавам деца, на които още в 8 клас им се наложиха уроци по математика и немски. Дистанционното обучение беше доста зле.
Това е форум и всеки споделя личните си впечатления. Нормално е да не сме на едно мнение Hug
Виж целия пост
# 18
Не само техническото осигуряване, много други неща от организационна гледна точка би трябвало да са по различен начин в училище с претенциите, които НЕГ има. И това никой не го отрича. Реч идеше за нивото на обучение и ходенето по школи и уроци.
Тъй като темата е за сравнение с Испанската, трябва да се знае, че в това отношение Испанската е на светлинии години пред НЕГ. Нещото, което най-много ми харесва в училището на малката е, че има усещане за общност (на родители, учители, ученици) и фокусът на всички е децата да получат и дадат най-доброто. Там не се мрънка, а се работи, ако има проблеми те да бъдат решени. Има Училищно настоятелство, което е регистрирано като юридическо лице и не е само на хартия, а наистина работи за това училищния живот да е по-добър. Директорката не само, че не пречи добрите неща да се случват, а е двигател и спойката на тази общност. До тук това, което съм видяла, покрива в най-голяма степен представите ми за елитно училище.
Виж целия пост
# 19
След почти цяла една нова учебна година - има ли промяна към по-добро в учителския и ръководния състав на 91 НЕГ? - По съвет на преди изказал се родител бих искала да се ориентирам навреме и разбера кой е обективно по-добрият избор към днешна дата.
Виж целия пост
# 20
Не бих казала.
От февруари има електронен дневник, но го използват доста рядко.
Виж целия пост
# 21
А нов директор? Чух, че и с математиката били закъсали.
А приемният бал миналата година бил по-висок за момичета в Испанската, което вероятно е оправдано и би се запазило така и тази, ако и двете гимназии не са изневерили на себе си.
Виж целия пост
# 22
Няма нов директор.
Виж целия пост
# 23
При нашия клас в НЕГ ел. дневник се попълва доста актуално/с малки изключения/.
Все пак насочването не е ли и по езика, който ще се изучава? Въпреки високите балове на Испанската никога не сме се насочвали аз или детето към този избор. Втори и последващи варианти щяха да са Втора немска ,СМГ, НПМГ и английските просто защото испанският не беше водещ за нас като език. Лично за мен влизането в езикова гимназия цели на първо място научаване на езика и сдобиване със сертификат. Към момента детето ми е с С1 по немски и английски. Английският от частни уроци, немският изцяло от НЕГ без нито един допълнителен урок. Започна езика в гимназията от а,б.
Виж целия пост
# 24
...Лично за мен влизането в езикова гимназия цели на първо място научаване на езика и сдобиване със сертификат.

Разбирам, благодаря за споделеното. Аз търся обективни факти, за да сравня двете гимназии като организация и състояние на преподавателския състав към днешна дата. Останалото е субективно решение базирано на различни критерии и цели.
Виж целия пост
# 25
За втория срок, детето ми има нанесени 11 оценки в електронния дневник и 0 в хартиения.
Фактът, че в едни класове се нанасят редовно оценки, а в други - не, достатъчно говори за желанието да се използва дневника и контрола върху задължението на учителите да го правят.
Виж целия пост
# 26
Здравейте,
аз също съм пред дилемата немската или испанската, макар да имаме още време да мислим (сина ми е 5кл). Но тази година категорично заяви, че не иска да чуе за АК и ще се бори за 91НЕГ. Иска да учи немски и точка. Той сега е в частно училище с английски и се чудя ако успее да влезе в паралелката с втори език английски дали ги разделят според нивото или почват от нулата? Другият език е руски който видях че имат като втори език, а не ми се иска да учи руски. Няма ли други езици - испански, френски?
Аз лично съм възпитаник на немска гимназия и съм учила висшето си образование в Германия, така че приветствам решението му и ще помагам с каквото мога с немския (вкл и с изглаждане на акцента), но не искам да почва да учи английски от А и Б.
Опитвам се да намеря информация за материалната база, програмите в които участват, той сега е в иновативно училище и от предучилищна боравят с всякакви технологии, хромбуци, виртуална реалност, правят проекти, работят в екипи. Та се чудех дали има подобни неща в това училище. Не ме разбирайте погрешно - не очаквам някакви върховни програми, но не мога да намеря дори елементарна информация за допълнителни извънкласни дейности например. Уви сайта на училището е на потресаващо ниво - рядко съм виждала по-смотан сайт, половината линкове не работят, дори е трудно да намериш информация за приема, информацията често е супер стара, сканираните документи няма да коментирам. Абе потрес.
За сравнение - сайта на испанската е супер и за минути намерих супер много информация. Но все пак това не е определящ фактор, но може да натежи в някакъв момент.
Виж целия пост
# 27
В НЕГ втори език в момента е само английски. Няма разделяне по нива. Всичко свързано с технологии е на много ниско ниво. Надеждата е, чесе очаква скоро директорката ще бъде пенсионирана. Един заинтересован директор може да постигне чудеса с тези деца и с част от преподавателите.
Виж целия пост
# 28
В НЕГ втори език в момента е само английски. Няма разделяне по нива. Всичко свързано с технологии е на много ниско ниво. Надеждата е, чесе очаква скоро директорката ще бъде пенсионирана. Един заинтересован директор може да постигне чудеса с тези деца и с част от преподавателите.
Благодаря много,
а знае ли се кога най-накрая ще се пенсионира въпросната директорка?
Виж целия пост
# 29
Кога ще се пенсионира директорката може да каже само Баба Ванга. Или арменския поп.
Извинявам се за сарказма.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия