Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 4

  • 70 047
  • 788
# 645
... 73 СУ, втора немска, си е картално училище за някой. 2 АЕГ, също Simple Smile
                     2АГ не е квартално училище.В сградата се помещава само гимназията и няма начално и основно у-ще за да твърдиш,че е квартално.На твоя принцип всички у-ща са квартални защото се намират в някакъв квартал. Yum
Виж целия пост
# 646
... 73 СУ, втора немска, си е картално училище за някой. 2 АЕГ, също Simple Smile
                     2АГ не е квартално училище.В сградата се помещава само гимназията и няма начално и основно у-ще за да твърдиш,че е квартално.На твоя принцип всички у-ща са квартални защото се намират в някакъв квартал. Yum

Мисля, че се разбра какво искам да кажа, Дидия.
Виж целия пост
# 647
Пробвайте НГДЕК.
Виж целия пост
# 648
Благодаря за отговорите, точно такъв справочник гледах с максимални и минимални балове. И на на почти всички пише интензивно някакъв език и учебни планове отварях с по 18 часа седмично са така наречените “интензивни” паралелки. За първата година може да е Ок, ама след това ако и предмети се учат на езика . Незнам. Има ли наистина паралелки с разширено изучаване на език, но без предмети на същия език следващата година? Наистина не знам….
НГДЕК е разкошен вариант, по прочетох за нея и направо се влюбих в това което описваха и като атмосфера и като впечатления и сигурно ще се пробваме,  но си е висока летва. Споделете за други училища ако се сещате … Колко съжалявам, че ги няма старите общообразователни гимназии, имаха си предимства, поне така си мисля.
Виж целия пост
# 649
В НГДЕК се учат три древни езика - латински, старогръцки и старобългарски +един съвременен(е, не е интензивно), но това са много часове и много езици, а щом иска да избяга от езиците, това училище не е вариант.
Виж целия пост
# 650
Оф, съвсем изключих за древните езици. Joy Мислех си за съвременните и че и математика няма да се учи много.
Виж целия пост
# 651
Днешното време изисква овладяването на поне един чужд език и от там и интензивното и разширено изучаване.Не може да се разчита на добра реализация след завършване без владеене на чужда език,а и много от децата вече знаят и изучават повече от един.
Виж целия пост
# 652
Класификацията на училища и ученици ми е изключително неприятна, разбира се че има по-добри и по-посредствени училища, но в крайна сметка всичко опира до човека.
Квартално училище какво значи? Всяко училище е квартално за някой. На мен ми е квартално 31во, много деца се борят да влязат там, дори малката ми дъщеря беше приета в него и изчака следващо класиране, защото … “да излезе от квартала”. Ами никакъв довод не е това.
Сега - детето ти има още 2 години, години в които страшно много се променят. Тя и моята малката не беше много по ученето, картотекиран спортист, акъла и другаде, ама последната година ни изненада с представянето си на НВО. А от резулттите се амбицира още повече и сега не нога да я позная. Та да не си лепим етикети на децата от рано.
Език или математика е положението навсякъде. Ако детето сега учи някакъв език - ами кандидатства в паралелка с основен език този, започват от начало, с надграждане, супер. Има паралелки с биология и химия, като основен профил вече почти навсякъде. Но все едно трябва да е. Изчакай и си наблюдавай детето. И се вслушвай. Пак ще дам пример моите деца - направиха страхотен избор за себе си, едната е сериозен математик, другата учи езици и то точно един определен език, за който казва, че е влюбена в него (предполагам, защото вече го е понаучила, но не това е важното). Доволни са от избора си. Всяко дете има неговото си нещо и място. Всяко. Не си мисли на теб къде ти се иска, а слушай детето. Еуфорията от НВОто е два дена и после ви чакат пет години. Те са по-важни.
Виж целия пост
# 653
Скрит текст:
Благодаря за отговорите, точно такъв справочник гледах с максимални и минимални балове. И на на почти всички пише интензивно някакъв език и учебни планове отварях с по 18 часа седмично са така наречените “интензивни” паралелки. За първата година може да е Ок, ама след това ако и предмети се учат на езика . Незнам. Има ли наистина паралелки с разширено изучаване на език, но без предмети на същия език следващата година? Наистина не знам….
НГДЕК е разкошен вариант, по прочетох за нея и направо се влюбих в това което описваха и като атмосфера и като впечатления и сигурно ще се пробваме,  но си е висока летва. Споделете за други училища ако се сещате … Колко съжалявам, че ги няма старите общообразователни гимназии, имаха си предимства, поне така си мисля.

Моят син е в 127мо, хуманитарна паралелка, защото не искаше никаква друга. Първият език е испански, учат го 14 часа седмично + 4 часа с учител испанец. По-нататък няма да имат предмети на испански, освен самия език. Поне засега. Местоположението на училището е удобно за всички квартали, мисля. Разгледай му учебните планове.
Виж целия пост
# 654
Driada, май не сте наясно какво се учи в НГДЕК. Ако един чужд език като АЕ затруднява дъщеря ви,  не виждам как ще учи старогръцки, латински и старобългарски + западен език, тоест 4 езика. Като първите три са доста по-сложни от АЕ, със спрежения, склонения и падежи, трудна лексика и граматика.

Аз бих препоръчала професионално училище, но вие отхвърляте и този вариант. Трудно е да се намери училище, което да не е професионално, да не се учат езици и да не се учи математика.
Виж целия пост
# 655
В 31-во също след първата година няма предмети на чужд език. Май и във 22-ро.
Виж целия пост
# 656
Здравейте, наистина полезна тема и прочетох доста от нея назад. И пред дъщеря ми предстои сред 2 години това ходене по мъките. Засега учи в квартално училище, от което съм сравнително доволна, предвид факта че на нея като цяло ученето й е трудно… за мое безкрайно съжаление… А с тези профили навсякъде кашата е пълна и навсякъде масово е интензивно изучаване на език. А на нея това, както и математиката са й най-трудните материи. Като цяло съм против професионалните гимназии, изцяло мои съображения. Та ни остава варианта паралелка с хуманитарен профил. Това добре ама всичките, които видях вървят заедно с интензивното изучаване на език, т.е първата година само език и след това предполагам определени предмети на този език. А това ме плаши незнам дали ще се справи и пустатата ми амбиция ме кара да гледам училищата около центъра, не че всичките са топ елит, ама средата да една идея по-читави от кварталните. Въобще мисия невъзможна, някакви идей? Ще радвам ако някой сподели инфо …
Погледнете  все пак паралелките на професионалните гимназии. Не всички са свързани с професията. Например, във Фризьорския , има паралелка - администратор инф.пнслужване; съдебен администратор или подобно. Дете от квартала влезе в ТОХа , паралелка екскурзовод с английски език. Свалете си , имам го някъде баловете и училищата от тази година и ще видите паралелките. Това упражнение ме чака и мен , ако не успеем да останем в училището ни,че е с висок бал. Също така, кварталните не са с особено тежко изучаване на език, дори и да е такава паралелка, не мисля че трябва да се притеснявайте. Не разбирам и защо професионалните гимназии ви плашат.Бе всички са страшни и се минават леко сравнително.
Виж целия пост
# 657
Според мен , ако на детето не му се учи, професионалните паралелки са най-добрия избор. Вероятността да продължи да учи висше намалява, а  така ще има професия  и ще има шансове за по-добра реализация веднага след средното образование. Сега тези хора са толкова кът, че в много направления имат по-високо заплащане от вишистите . Истината е , че на работодателите им трябват много повече такива специалисти от колкото вишисти със съмнителни познания и куха диплома. За съжаление голяма част от профисионалното образование се съсипа последните 10-20 години , но все пак дава повече възможности от една "гола гимназия" след 12 клас. Но трябва и детето да избере какво го вълнува и какво би му харесало.
Моят син избра езикова гимназия , влезе в "елитна" такава, но от сега съм му казала, че ако остане с това образование и не продължи нататък е " умрял от глад".
Виж целия пост
# 658
Не съм съгласна, че професионалните гимназии са по-добри от езиковите. Най-малкото, че в професионалните нищо не се учи и само се отбива номера. Само с език може да се постигнат много неща, сега ИТ фирмите само търсят такива кадри, а в професионалната гимназия ще е съвсем никаква работата.
И в двата случая ще трябва висше образование, но езиковата гимназия е по-добра опция.
Виж целия пост
# 659
За момиче без склонност към природните науки и езиците, един Графичен дизайн в 51 - во е чудесен вариант. Паралелката е професионална и директно може да започне работа след гимназията. Със сигурност ще е по-добре подготвена, отколкото тези, които са само с двумесечен курс. Но си трабва хубав бал от НВО за там
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия