Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

НПМГ - тема 6

  • 28 658
  • 505
# 15
Дидева, само ми се свива сърцето... Отсега... Дали ще се справи малкото 😔. Г-жа Маринова е основната причина голямата да учи в паралелката по физика. Само това ще кажа. Останалото си остана между тях двете 🙃
Ваче, ще стискаме много палци на малката! Ще се справи детето!
Виж целия пост
# 16

Аз като не особено запозната с преструктуриранията в гимназията определено скърбя за липсата на паралелка химия и физика (към фиикохимия, не към биохимия клоняща). Синът ми на 1-во класиране беше приет с химия (462 т.), но сега чака дали няма да се класира за физика (с малко над 400, много по-лош резултат), а интересът му е някъде по средата... Определено ще му липсват допълнителните часове по химия, която обича, ако влезе физика, но и тези по физика, астронимия и (надявам се?..) програмиране - ако беше се записал в химия. Интересът му към биологията е по-скоро ограничен и определено няма никакво желание да продължава към медицина... Съжаляваме - и двамата - за липсата на възможност за физ+хим, не хим+био.
Виж целия пост
# 17
Кати, тази възможност я няма след 2018 г. - "З" паралелка (паралелка "Природни науки"). Тогава в нея можеше да се влезе с олимпиада/състезание по Химия или Физика. Мисля, че обновено се влизаше с Химия, няма да се учудя, ако не е имало деца, които не са ползвали Физиката за прием. Много силно представяне имаше онази година на модул Химия и като брой участвали и като резултати.
Следващите  2 г. З-паралелката бе трансформирана на Химия+Билология с Немски.
От 2018 насам има разлики и във ФУЧ часовете както между различните випуски, така и между паралелките, като брой и вид.
Виж целия пост
# 18
На страницата на НПМГ са качени учебните планове за 2021/2022 година.
Виж целия пост
# 19
Както и старите.
Виж целия пост
# 20
Аз също съм на мнение, че гимназия си е гимназия и не би трябвало да има малки ученици. Естествено, че учителите, които са избрани за 5 класове, вероятно ще се адаптират, но някои от тези, които съм срещала лично, не мога да си ги представя в такава роля, заради по - академичният им стил. Доколкото подразбрах, един от аргументите да има прием в 5 клас е, че най - добрите досега отиваха в СМГ и после е по - трудно да ги привлечеш да сменят училището. НПМГ се стреми към постижения и в състезателната математика, а към момента това може да се получи, aко сами си произведат състезателите. Simple Smile
Аз самата съм лично заинтересована и ще следя малките нпмг-чета, защото малкият ми син сега ще е 2ри клас. Рано е още да се каже дали интересът към математиката ще е трайно явление у него, но може би.
Виж целия пост
# 21
От 107оу тези година 5 деца са влезли физика и това е благодарение на г-жа Маринова. Моето дете е с най-нисък резултат 81т(88 трансформирани), но не е ходило на курсове само каквото е научило от г-жа Маринова и от баща си(електричните явления). Тази учителка ги учи на любов към науката. Аз, лично, съм много респектирана.
Виж целия пост
# 22
Аз също мислех, че не е подходящо учители, които до сега са преподавали на големи ученици, да преподават на петокласник. Но тогава разбрах, че от НПМГ си търсят математик за тях , а може и други учители да са търсили. Сигурно може да се провери какви и колко учителски места са  били обявили.
Виж целия пост
# 23
Защо да не е удачно учители от гимназията да преподават на петокласници?!? Би трябвало да е като в  СМГ-   един учител да води децата от 5 до 12 клас.
Виж целия пост
# 24
Защо да не е удачно учители от гимназията да преподават на петокласници?!? Би трябвало да е като в  СМГ-   един учител да води децата от 5 до 12 клас.

А освен математиката?
Виж целия пост
# 25
Аз продължавам да смятам, че в НПМГ има достатъчно учители, които  имат опит както с материала в по-малките класове, така и в работата с по-малките ученици.
И изобщо, мисля, че в момента малко се оплаква "нероден Петко".
Виж целия пост
# 26
Както каза Дидева, това е доста добре премерен ход за "събиране" на добри ученици и състезатели. СМГ е целта на повечето деца и родители след 4 клас, поради това, че досега само там имаше прием (е, и в 125то, 107мо...), но като цяло силите се насочваха към СМГ. Чрез приема сега, някои деца ще предпочетат НПМГ поради различни причини - местоположение, отзиви, брат/сестра в училището и др., но ще има приток на силни ученици, които е много вероятно да останат там до 12 клас. А и друго немаловажно е, че от 1000 кандидатстващи деца, се дава шанс на още 56 да учат в математическа гимназия.

ПС: Изключвам частните училища поради това, че не всяко семейство може да си позволи сумите за тях....
Виж целия пост
# 27
А дали има вероятност догодина да има повече от 2 паралелки след 4 клас? Има ли възможност училището да поеме повече, как мислите?
Виж целия пост
# 28
Смятам, че ще са пак 2.
Виж целия пост
# 29
Не мисля, че ще увеличат бройката.
Ако решението беше мое, щях да ги запазя две. Вече споменах, че според мен не е добре броят паралелки,  завършващи прогимназиален етап в гимназия да е равен или близък на броя на паралелките в осми клас. Така от една страна " малките" паралелки ще са някак специални, а от друга - гимназията ще запази своята идентичност на училище с разнообразни профили в областта на математиката, природните науки и географията.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия