НПМГ - тема 6

  • 46 798
  • 770
# 750
Текстът на входираното в двете министерства писмо:
Скрит текст:
До
Акад. проф. д-р Николай Денков
Служебен министър на образованието и науката на Република България
Д-р Стойчо Кацаров
Служебен министър на здравеопазването на Република България

Копие до
Г-н Ивайло Ушагелов
Директор
Национална природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“
гр. София

София, 1 декември 2021 г.

Уважаеми г-н Министър на образованието и науката,
Уважаеми г-н Министър на здравеопазването,

Ние, родители на ученици от Националната природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“, водени от желанието си да съдействаме за спешно възстановяване на присъствения учебен процес и съобразявайки се с актуалните насоки на МОН от 24.11.20121, се обръщаме към Вас с настояване да разрешите присъственото обучение на учениците в гимназията.
Успяхме да договорим с лицензирана лаборатория тестване на учениците, които в момента не притежават зелен сертификат, с бързи антигенни тестове за сметка на родители.
Възможностите за това са две:
-   На място в сградата на училището. За целта може да бъде обособено съществуващо помещение в училището с два входа, единият от които е откъм двора му, които да гарантират еднопосочно движение на смесен и чист поток, да се изработи график за тестване на учениците по групи, така че да не се създава струпване.
-   Позиционирането на изнесена лаборатория в двора на училището, който също е с два входа.
Резултатът и в двата случая се валидира непосредствено след самото тестване и зеленият сертификат се издава в рамките на същия работен ден.
Предприехме тази инициатива поради следните обективни затруднения: огромна част от родителите на ученици в гимназията, чиито деца не притежават зелен сертификат, изразяват готовност за тестването им за своя сметка, докато държавата осигури необходимото и дългоочаквано количество тестове, но споделят, че това е свързано с логистични затруднения, поради струпването понастоящем на много хора в лабораториите и значителното забавяне при издаването на необходимия зелен сертификат. Тоест, в конкретния случай, поради кратката валидност на сертификата практически се обезсмисля осигуряването му по този ред.
Поради тези причини, настойчиво Ви молим да разрешите своевременното обособяване на пункт в училището или в неговия двор, което незабавно да върне учениците към присъствено обучение.
Наред с това, съществува готовност за даряване на необходимия брой щадящи бързи антигенни тестове на училището, необходим за обезпечаването на присъствения учебен процес, докато МОН осигури необходимите количества. В тази връзка, направено от нас във вчерашния ден актуално проучване на различните фармацевтични и логистични канали показва, че складови наличности от лицензираните от МОН тестове за употреба в училищата има в достатъчни количества. Достоверни източници в цялата страна потвърждават, че частните училища биват снабдявани регулярно и понастоящем не съществува проблем с доставките към тях.
Настояваме, също така, за отпадане на 50 процентовото ограничение в паралелка, което ще даде възможност на учениците, притежаващи зелени сертификати да се върнат безусловно в училище, както имат достъп да всяка една сфера на живота в момента, с изключение на училище. В този смисъл, въпросните продължават на бъдат обект на категорична дискриминация. Въпреки че процентът на ученици със зелени сертификати е нисък, настояваме да се даде възможност на ръководствата на училищата да структурират хибриден учебен процес, което неминуемо ще доведе до стремеж на повече родители да осигурят сертификат за детето си.

С уважение,
Инициативен комитет на родители на ученици в НПМГ „Акад. Любомир Чакалов“ с членове:

Емилия Бургазлиева

Десислава Зайкова

Красимира Величкова

Елена Стоянова
Както виждате, всички сме в една лодка, борим се за едно и също. Но..., както се казва, когато няма риба и ракът е риба. Опитахме се, докато получим някакъв официален отговор, какъвто и да е, да движим още нещо паралелно. Вероятно вече се е чуло където трябва, за реални постъпки в тази посока от още едно училище. Ако получим отказ, ще мислим в каква посока и как да го популяризираме.
Виж целия пост
# 751
Това вече е друго нещо.
Виж целия пост
# 752
Петя, дописах се!
Съжалявам, но не искахме да го популяризираме, преди да го изпратим. Изпратено е и входирано преди обяд, но нямах време да го кача тук.
Виж целия пост
# 753
Скрит текст:
https://www.segabg.com/hot/category-education/nastroeniyata-sres … vat-revolyucionni

Интересно е как частните училища успяват да се справят с така сложната процедура за провеждане на тестване в самото училище!
На частните училища е позволено да провеждат тестването със собствено закупени тестове според Насоките на МОН - няма нищо сложно. И на държавните можеше да е позволено, но видни говорители от името на ДУ (директори, синдикати) се обявиха против възможността и МОН я забраниха.
Ами май министърът тълкува различно днес:
"Кацаров за пореден път подчерта, че закупуването и осигуряването на тестовете не влиза в задълженията на здравното министерство, но то се е ангажирало, защото подобно тестване се прави за пръв път и МОН е имало нужда от помощ.

По думите му всеки може да си закупи необходимите тестове, вкл. и самото училище. "

https://offnews.bg/zdrave/zavoj-golemite-uchenitci-mozhe-da-se-v … testv-765939.html

Ами процедурата ми изглежда сложна, по описанието на Слънчева малко по-горе. https://bg-mam.ma/p/1353894/43898597
Значи частните училища са били подготвени предварително, за да реагират веднага и да почнат с редовните занимания.
Няма нищо за тълкуване. Има изрични Насоки, утвърдени със съвместна заповед на министъра на здравеопазването и министъра на образованието:
4. Изследване на учениците с неинвазивни бързи антигенни тестове за CОVID-19
4.1.  Присъствен  образователен  процес  в  училищата/ЦСОП,  които  се  намират  на
територията на община с достигната 14-дневна заболяемост над 250 на 100 000 население
може да се провежда при едновременно наличие на следните условия:
а)  в  училището/ЦСОП  е  осигурено  необходимото  количество  неинвазивни  бързи
антигенни  тестове  за  COVID-19,  включени  в  Общия  списък  на  взаимно  признати  бързи
антигенни  тестове  за  COVID-19  на  Комисията  за  здравна  сигурност  на  ЕС.  Тестовете  се
осигуряват със средства от държавния бюджет  за всички училища/ЦСОП  –  институции в
системата  на  училищното  образование  на  територията  на  Република  България,  като  за
частните училища се допуска и те сами да осигуряват тестове,
отговарящи на изискванията в
точка  6  от  Покана  за  закупуване  на  бързи  антигенни  тестове на  Министерството  на
здравеопазването;


Идиотско е, но е кристално ясно и не подлежи на тълкуване.
Виж целия пост
# 754
За мен " средства от държавния бюджет" не е равносилно на " задължително се осигуряват от МОН и/или МЗ или  МС или който там се сетите". Да приведат на училищата, намерили възможност за осигуряване на тестове, средства от държавния бюджет, за да си ги закупят.
Виж целия пост
# 755
Съгласна съм. Ама не го виждам да се случи на практика.
Виж целия пост
# 756
Кацаров днес много неща подсказа. За пръв път съм съгласна с него!
Дидева, точно! ❤
Виж целия пост
# 757
И аз това си мислех - защо пък не преведат средствата към училищата и те сами ще си ги купят, но няма да стане. Затова е похвална инициативата, за която споделя Слънчевата. Дано се получи.
Виж целия пост
# 758
Защото искат да си спестят този разход като го прехвърлят на родители, училища, филанкишията. Защото децата не са им важни!
Виж целия пост
# 759
Аш, благодаря ти за куража!
Виж целия пост
# 760
Наречете ме както искате, но съм убеден, че Ангелов и ББ щяха да са намерили тестове за всички деца отдавна. Всичко е отворено, освен училищата.
Виж целия пост
# 761
Разпространяваме също така и контраписмо от името на родители от НПМГ
Писмото вече е изпратено до г-н Ушагелов и е входирано до Министър Денков

https://imgur.com/a/JphmMu2


Благодаря!

Това ми звучи малко "добре ми е така, не ме бутайте за нищо". Не е моето. Не е подписано и, предполагам, това има за цел да се внуши, че този комитет е по-широко представен сред родителите.  Другото поне не е анонимно и се знае кои са инициаторите.
Отделно, че за мен тяхното писмо има по-голям шанс да предизвика адекватни действия от МОН и МЗ, въпреки недостатъците, посочени и тук - локацията на лабораториите, очакваното струпване на хора и тестването в учебно време ... Аз имам по-удобни варианти и, вероятно, няма да се възползвам от офертата, но съм склонна да платя тестовете за 1-2 седмици, ако това ще доведе до по-бързо нормализиране на учебния процес. После ... според мен и заболеваемостта ще падне, и тестовете ще бъдат осигурени.

Подписано е. Разпространявам версията без подпис, тъй като не са попитани хората за съгласие да се разпространяват данните им.
Аз съм  инициатор и смятам, че писмото а аргументирано.
Живеем в демокрация и смятам, че трябва да има чуваемост за всички мнения.
Първото писмо беше пуснато да да се разпространява 20 минути преди НПМГ да предложи за гласуване (това разбира не е е случайно) анкетата без да има дебат. Смятам, че ако ще се прави такава инициатива има варианти да се подложи на дебат, да се чуят всички страни и тогава да се гласува.
Това, че не е Вашето е абсолютно в реда на нещата. Като казах всеки има право на мнение.

За второто писмо - кога смятате да организирате дебат, щом смятате, че такъв важен въпрос го заслужава? Аз не съм чула да е имало, извън подателя, преди да се изпрати. Споделете, може да има интерес.
 Друг аргумент, освен "добре ми е така, не променяйте нищо, не правете нищо" не видях. До някъде може и да е актуален момента с дискриминацията, но имаше не малко родители, които са склонни да платят тестовете и на други деца, освен своето, та би се намерило решение ... Стига да има намерение за това.

Първото писмо се разпространяваше преди да се пусне в "Школо", в по-малки групи, като предполагам, че целта е била именно да се получи по-смислен дебат, преди да се изпрати до всички. Не е било крито, напротив. В групата на нашия клас беше пуснато още вчера като питане, при това - от друг родител. Разменихме мнения, моите съображения съм си ги казала, надявам се, че ще бъдем чути.

А най-много се надявам, че като покажем, че децата са си деца и след 12 години, както и желанието им да ходят заедно на училище - все някой ще се сети, че има ресурси да свърши нещо, за да се случи това. Тази година.

Целта на второто писмо беше да се покаже, че има и второ мнение по въпроса преди да се гласува на педагогически съвет и преди да се гласува от родителите на деца от НПМГ. За съжаление гласуването сред родителите в НПМГ беше 20 минути след като бяхме уведомени за първото писмо. Пълна нагласистика за мене. За радост имаме обещание от Ушагелов, че второто писмо ще бъде представено заедно с първото на педагогическия съвет преди гласуването. Министърът също е уведомен. Така, че писмото изпълни целта си.
С това приключвам изявленията си по темата - мисля, че позициите се изясниха.
За мене не е тревожно, че има различни мнения, а напротив - хубавото е, че има активни хора и съм сигурен, че всички го правим с идеята да направим най-добртото за децата си.   
Лека вечер!
Виж целия пост
# 762
Не бих споменавала въпросните особи. При тях тестването дори не беше на дневен ред.
Виж целия пост
# 763
Текстът на входираното в двете министерства писмо:
Скрит текст:
До
Акад. проф. д-р Николай Денков
Служебен министър на образованието и науката на Република България
Д-р Стойчо Кацаров
Служебен министър на здравеопазването на Република България

Копие до
Г-н Ивайло Ушагелов
Директор
Национална природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“
гр. София
...
Браво! Присъединявам се към това писмо.
Сигурна съм, че ще има ефект.
Виж целия пост
# 764
НПМГ винаги е била символ на прогресивното и академично гимназиално образование. Не мога да повярвам, че има хора, подписали второто писмо. Що за конформисти сте? И защо изпратихте децата точно в това училище, не приемайки и не споделяйки духа и целите и. Нпмг-ейци, затворени по пижами, чакащи коледна ваканция. Срам.
Слънчева, стискаме палци!!!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия