МОН - промените продължават (5)

  • 69 484
  • 767
# 30
Аз съм родител на дете, което ще кандидатства и не мисля нищо от изброеното. Не разбирам включването ти, което, отново, няма много общо с темата.
Виж целия пост
# 31
Да, и си пристрастна именно заради кандидатстването, което те засяга лично. Ако детето ти има шестица на матурата какво те засяга, че я искат, дори по-добре, че я искат, защото добавяте точки в бала си.
Виж целия пост
# 32
Почти съм сигурна, че не знаеш какво точно обсъждаме в момента.
Виж целия пост
# 33
Не те разбрах. Какво значи някой да им е крив? Безумно е това предложение за ДЗИ по БЕЛ като балообразуващо за медицина, от където и да го погледнеш. Тъй като за медицина не те устройва каквато и да е базова балообразуваща оценка, различна от 6,00, ще трябва да ходят на уроци и по БЕЛ /което иначе им е напълно излишно/, защото една хубава иначе оценка, от типа на 5,50, не им върши работа. Навсякъде по света за медицина има специални изисквания, но никъде акцентът не се поставя върху хуманитарен предмет. Има приемни изпити върху науките и се изисква да са изучавани на определено ниво в училище пак науки - химия, биология, физика и математика. Никаква логика няма в това предложение.

Ето го обсъждането. Кое не съм разбрала? Проблемът са уроците, че трябвало да ходят и по български. Те и сега ходят някои, за да си гарантират шестицата.
Преди това се обсъждаше профилираната подготовка и това коя оценка ще вземат - от профилираната или от общообразователната.
Виж целия пост
# 34
Така и предполагах. Не, обсъжда се конкретно становище на медицинските университети, включващо две алтернативни предложения за нормативни промени във връзка с балообразуването, което, от своя страна, се обсъжда през призмата на досегашния модел и изрично заявеното по-рано от МУ София във връзка с балообразуването, от което, за твое сведение, бях доволна /както и от досегашния модел/, защото са значително по-логични. Част от аргументите си против новите две предложения съм изложила тук, а подробна аргументация съм дала в становище до МОН, омбудсмана и МУ София. Предложенията са неиздържани, а формулировката им крайно неясна и подлежаща на разнообразно тълкуване. Твоето включване е в стил "на всяка манджа мерудия" с общи приказки, които с нищо не допринасят за дискусията.
Виж целия пост
# 35
Супер, значи ще чакаме становището и решението. Другото ще го пропусна, защото не искам да го удряме на заяждане. Разбирам те, затова не искам да си играя на дърпане на плитки.
Виж целия пост
# 36
Становището е известно. Обсъждаме го от шести август.
Старата тема е заключена и не мога да цитирам.
https://bg-mam.ma/p/1179751/43269100
Ако заинтересованите чакат решението, без да вземат отношение, може да се окаже твърде късно за предложения.
Впрочем не само кандидатстващите медицина ще бъдат засегнати, но за останалите специалности към момента няма толкова конкретна информация.
Виж целия пост
# 37
Има автономия на вузовете и всеки може да си слага каквито си иска условия за кандидатстване. Щат-нещат, всички ще се съобразят с това, което реши вузът. Никой няма да му се бърка в автономията.
Виж целия пост
# 38
Андариел, пробвай все пак да прочетеш преди да пишеш. Не всичко зависи само от университетите.
Скрит текст:
Ежко, не ти ли обръщат достатъчно внимание в Говорилника?
Виж целия пост
# 39
Не ме атакувай мен, все едно аз отговарям за вузовете и за МОН. Вузовете имат автономия и ако спазват всички административни срокове и изисквания, никой не може да има претенции към тях. Те ще си обосноват нещата така, че да минат.
Виж целия пост
# 40
Има автономия на вузовете и всеки може да си слага каквито си иска условия за кандидатстване. Щат-нещат, всички ще се съобразят с това, което реши вузът. Никой няма да му се бърка в автономията.
Ами не е точно така. Автономията не е неограничена и не само в България, но и в цяла Европа. Навсякъде има единни държавни изисквания, в рамките на които може да се развива автономията. В България има изрични наредби на МС. За медицина това е НАРЕДБА за единните държавни изисквания за придобиване на висше
образование по специалностите "Медицина" и "Дентална медицина" за
образователно-квалификационна степен "магистър". Вузът не може да реши да балообразува с ДЗИ по БЕЛ, ако МС не измени наредбата, която понастоящем гласи:
Чл.  2.  (1)  Приемането  на  студенти  се  извършва  чрез  писмени  конкурсни  изпити  по
биология и химия, провеждани по ред, определен от висшето училище.
 
(2)  Приемането  на  студенти  може  да  се  извърши  и  по  реда  на  чл.  68,  ал.  4  и  5  от
Закона за висшето образование. 
 
(3)  При  класирането  на  кандидатите  по  ал.  1  оценките  от  държавните  зрелостни
изпити, а ако няма такива - от курса на обучение, по учебните предмети биология и химия
от дипломата за средно образование са балообразуващи.

Не случайно казах, че става въпрос за предложение на университетите за нормативна промяна, но не четеш внимателно.
Виж целия пост
# 41
Парламентарна комисия по образование и наука
Председател е Ирена Анастасова ( БСП за България) - преподавател по професия и народен представител в 42 НС, 44 НС, 45 НС и 46 НС.
Комисията има трима зам. председатели:
Ивайло Старибратов ( Демократична България) – преподавател във ФМИ на ПУ „ Паисий Хилендарски ( бивш директор на МГ „ Акад. Кирил Попов“ – Пловдив);
Красимир Вълчев ( ГЕРБ-СДС) - бивш министър на образованието и науката
Пламен Николов ( ИТН) – бивш кандидат за министър-председател.
И някои от по-популярните имена -  проф.Андрей Чорбанов, Деница Сачева, проф. Костадин Ангелов, Петя Аврамова, д-р Силви Петров.
Виж целия пост
# 42
как мислиш, какво може да очакваме от този екип?
Виж целия пост
# 43
Стари или нови проблеми с нов дизайн или римейк.
Виж целия пост
# 44
Мисля, че ще е интересно да се присъства на заседанията на комисията в този състав. Чак се изкушавам да се записвам и да ходя да гледам Joy Поне преди пандемията можеше, сега не знам дали няма промени в това?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия