Моля, дайте ми съвет къде да започна работа в Кол Център

  • 16 630
  • 160
# 60
Има разликите в длъжностите в IT сектора.
Най-платени са програмистите, те могат да взимат и 6000 лв, също системните администратори, SQL администратори, мрежови и т.н. - с една думи специалистите.
Кол центровете са  съпорт с език, те специализирани познания много нямат, най-много малко технически като инсталация и деинсталация на драйвъри и т.н. Те са стартово с 2300, ако са с два езика, после ще станат към 3000 лв, но с един език дават най-много 2000 лв.
Стартово 3000 лв не съм чувала да дават там.
Виж целия пост
# 61
Customer Support Specialist обикновено е Junior позиция. И да поискаш 3000 лева, значи, че не си изобщо наясно със заплатите. Ти си разсъждаваш от твоя си гледна точка, но твоята цел е да 'уцелиш' в горната граница, на това, което предлагат те.  Щом искаш 3000 лева, търсиш Senior позиции или управленски.

Въпросът "Проявяваш ли интрес към други позиции?" говори, че за тази не могат да те вземат. Това е нож с две остриета. Ако кажеш, че проявяваш, означава, че не си много мотивирана за първоначалната позиция. Ако кажеш, че не проявяваш, те отрязват заради това, че не се вместваш в бюджета.

На въпроса: "Ще работите ли нощни смени по график?" Ако искаш работата се отговаря - "ДА". Отговор като "Зависи от работата и графика", означава, че не знаеш каква е работата, за която кандидатстваш.

Най- честно са постъпили като са ти приключили интервюто, за да не си губите времето.

В големи фирми, където имат няколко кръга интервю, темата със заплащането не се бистри на първото, то е опознавателно.

За всяка позиция се търси най-подходящ специалист, а ти на интервютата казваш, че най-важното за теб е да получиш 3000 лева, пък всичко ще вършиш. Да, но може да се окаже, че работата после не ти харесва и фирмата само ще изгуби време и средства с теб.
Трябва да смениш подхода. Първо трябва да убедиш хората, че точно ти си точния човек за дадена позиция, отговаряш на всички критерии и си най-добрата от всички кандидати, пък след това да си 'защитиш' с аргументи и заплатата.
Виж целия пост
# 62
И пак подчертавам - в много случаи не се знае точно за какъв проект става въпрос. Една моя приятелка кандидатства уж за "подновяване на договори", леко уж, без много натоварване. Сега я обучават по друг проект и програмата й е пълна за две седмици.
Виж целия пост
# 63
И пак подчертавам - в много случаи не се знае точно за какъв проект става въпрос. Една моя приятелка кандидатства уж за "подновяване на договори", леко уж, без много натоварване. Сега я обучават по друг проект и програмата й е пълна за две седмици.

Казаха ми, че ще работя с клиенти. Нямам представа какво означава това за момента.

Една торба хора се изсипаха да ми пишат, че съм искала много пари. Искам каквото сметна за добре и редно, а дали ще ми го дадат е друга тема. Казвам 3,000лв за да можем да свалим на 2,500лв, като реално съм съгласна на нещо между 2,000лв-2,500лв.

Customer Support Specialist обикновено е Junior позиция. И да поискаш 3000 лева, значи, че не си изобщо наясно със заплатите. Ти си разсъждаваш от твоя си гледна точка, но твоята цел е да 'уцелиш' в горната граница, на това, което предлагат те.  Щом искаш 3000 лева, търсиш Senior позиции или управленски.

Въпросът "Проявяваш ли интрес към други позиции?" говори, че за тази не могат да те вземат. Това е нож с две остриета. Ако кажеш, че проявяваш, означава, че не си много мотивирана за първоначалната позиция. Ако кажеш, че не проявяваш, те отрязват заради това, че не се вместваш в бюджета.

На въпроса: "Ще работите ли нощни смени по график?" Ако искаш работата се отговаря - "ДА". Отговор като "Зависи от работата и графика", означава, че не знаеш каква е работата, за която кандидатстваш.

Най- честно са постъпили като са ти приключили интервюто, за да не си губите времето.

В големи фирми, където имат няколко кръга интервю, темата със заплащането не се бистри на първото, то е опознавателно.

За всяка позиция се търси най-подходящ специалист, а ти на интервютата казваш, че най-важното за теб е да получиш 3000 лева, пък всичко ще вършиш. Да, но може да се окаже, че работата после не ти харесва и фирмата само ще изгуби време и средства с теб.
Трябва да смениш подхода. Първо трябва да убедиш хората, че точно ти си точния човек за дадена позиция, отговаряш на всички критерии и си най-добрата от всички кандидати, пък след това да си 'защитиш' с аргументи и заплатата.

За някои от нещата съм съгласна, за други - не. Да, прав си, че не съм наясно със заплатите, за това и пиша тук. Къде за информация, къде за насока. Мотивацията ми идва от заплащането, в крайна сметка всички работим за пари. Масово на интервютата първия въпрос беше това - каква заплата очаквам. Никой не ме е питал за квалификации, опит, език, дипломи, сертификати и прочие и прочие.
Не съм сигурна какво означава "ако искам работата" и да кажа "да". Може би именно защото масово хората се нуждаят от работа и всички тези работодатели са на този хал. Имам си цели и виждания и няма да се хвана на първото, което е попаднало. Благодарение на мм мога да си позволя да изчакам малко. А иначе за сега интервютата са повече от скандални. Реално само в 3 фирми се държаха по адекватен и зрял начин. Всички други се интересуваха за колко съм готова да работя и това е. Нито ми обясниха какво точно ще върша, нито дали ще съм на смени и прочие. Струваше ми се, че се интересуваха колко могат да ме натоварят като кобила и за колко най-малко ще си дам съгласието да го направят.

В крайна сметка - всеки преценява сам за себе си колко струва трудът и знанията му. Дадат ли ми някъде над 2к чисто и няма да му мисля много.

Поздрави на всички и ще пиша допълнително по-нататък.
Виж целия пост
# 64
реално съм съгласна на нещо между 2,000лв-2,500лв.
И защо тогава казваш 3000? Да не се минеш? Ако беше казала реално, щеше да имаш много повече положителни отговори от повече компании. На знам какъв на хал ти се струва пазара на труда, но да очакваш 3000 чисто стартова заплата за entry level позиция с един език е неадекватно. Не можеш да обвиняваш работодателите, че не са се хвърлили да се пазарят с теб. Кой има време и вижда смисъл да се пазари с кандидати, очакващи два пъти повече от бюджета им?
Виж целия пост
# 65
А защо да се пазарят с нея, след като други са съгласни да започнат с по-ниска заплата? Все пак е начинаеща, не някой супер  търсен кадър. Наумила си е нещо и като типична учителка си го иска.
А дали ще може да даде адекватна за поне 1800 лв работа не мисли. Важното е да се уреди, те КЦ трева пасат и размитат за нея.
Виж целия пост
# 66
Освен език, в КЦ се изискват и други умения и не всеки, който знае език, ги може.
Виж целия пост
# 67
Помисли и над това - казваш, че работиш за пари и това е главната ти мотивация, а в същото време се възмущаваш на фирмите, че първо за заплатата се питат. Противоречат си двете неща.
Виж целия пост
# 68
Доколкото си спомням имате опит в медицинските дейности и може да опитате във фирмите за клинични проучвания. Само че без английски никъде няма да стане. Известни фирми са PPD, IQVIA
Виж целия пост
# 69
И пак подчертавам - в много случаи не се знае точно за какъв проект става въпрос. Една моя приятелка кандидатства уж за "подновяване на договори", леко уж, без много натоварване. Сега я обучават по друг проект и програмата й е пълна за две седмици.

Казаха ми, че ще работя с клиенти. Нямам представа какво означава това за момента.

Една торба хора се изсипаха да ми пишат, че съм искала много пари. Искам каквото сметна за добре и редно, а дали ще ми го дадат е друга тема. Казвам 3,000лв за да можем да свалим на 2,500лв, като реално съм съгласна на нещо между 2,000лв-2,500лв.

Customer Support Specialist обикновено е Junior позиция. И да поискаш 3000 лева, значи, че не си изобщо наясно със заплатите. Ти си разсъждаваш от твоя си гледна точка, но твоята цел е да 'уцелиш' в горната граница, на това, което предлагат те.  Щом искаш 3000 лева, търсиш Senior позиции или управленски.

Въпросът "Проявяваш ли интрес към други позиции?" говори, че за тази не могат да те вземат. Това е нож с две остриета. Ако кажеш, че проявяваш, означава, че не си много мотивирана за първоначалната позиция. Ако кажеш, че не проявяваш, те отрязват заради това, че не се вместваш в бюджета.

На въпроса: "Ще работите ли нощни смени по график?" Ако искаш работата се отговаря - "ДА". Отговор като "Зависи от работата и графика", означава, че не знаеш каква е работата, за която кандидатстваш.

Най- честно са постъпили като са ти приключили интервюто, за да не си губите времето.

В големи фирми, където имат няколко кръга интервю, темата със заплащането не се бистри на първото, то е опознавателно.

За всяка позиция се търси най-подходящ специалист, а ти на интервютата казваш, че най-важното за теб е да получиш 3000 лева, пък всичко ще вършиш. Да, но може да се окаже, че работата после не ти харесва и фирмата само ще изгуби време и средства с теб.
Трябва да смениш подхода. Първо трябва да убедиш хората, че точно ти си точния човек за дадена позиция, отговаряш на всички критерии и си най-добрата от всички кандидати, пък след това да си 'защитиш' с аргументи и заплатата.

Да, прав си, че не съм наясно със заплатите, за това и пиша тук. Къде за информация, къде за насока. Мотивацията ми идва от заплащането, в крайна сметка всички работим за пари. Масово на интервютата първия въпрос беше това - каква заплата очаквам. Никой не ме е питал за квалификации, опит, език, дипломи, сертификати и прочие и прочие.
Не съм сигурна какво означава "ако искам работата" и да кажа "да". Може би именно защото масово хората се нуждаят от работа и всички тези работодатели са на този хал. Имам си цели и виждания и няма да се хвана на първото, което е попаднало. Благодарение на мм мога да си позволя да изчакам малко. А иначе за сега интервютата са повече от скандални. Реално само в 3 фирми се държаха по адекватен и зрял начин. Всички други се интересуваха за колко съм готова да работя и това е. Нито ми обясниха какво точно ще върша, нито дали ще съм на смени и прочие. Струваше ми се, че се интересуваха колко могат да ме натоварят като кобила и за колко най-малко ще си дам съгласието да го направят.

заплатите могат да се открият в разни сайтове според позициите. Ако няма български, търси  на немски, на английски, горе долу ще те ориентират дали една позиция е по-платена от друга.

Работим за пари, но от тези всичките 20 позиции, за които си кандидатствала, има няколко, които ти харесват и като естество на работа.
Ако изхождаш само от парите, може някъде ти дадат мечтаната заплата, а след 3 месеца да не ти хареса работата.
Трябва да си изясниш можеш ли да работиш нощна смяна, много от кол центровете имат такива клиенти с друг часови пояс, че се налага. Разбира се има и оператори, които взимат само дневни смени, въпрос на догворка. Това дали се работи нощем, можеш да го разбереш от сайтовете на фирмите. Отговаряй на въпроса с ДА или НЕ, а не със 'зависи от графика', "зависи от работата'.
На интервюто фирмите взимат думата, обикновено ти разказват малко за бизнеса си, малко за работата и чак тогава дават думата на кандидата. Освен това почти винаги те питат имаш ли въпроси? Но умната и с въпросите - да не излезе, че кандидатът не е наясно за какво кандидатства. Можеш да задаваш по-конкретни въпроси, може да организацията на работата, тренинги, лърнинги, кариерно развитие, екипа, мениджъра, вида на договора и др.
Виж целия пост
# 70
Привет на всички.

Защо тази тема се превърна в нападателна, с пасивно-агресивни изказвания, от чели-недочели индивиди ?



реално съм съгласна на нещо между 2,000лв-2,500лв.
И защо тогава казваш 3000? Да не се минеш? Ако беше казала реално, щеше да имаш много повече положителни отговори от повече компании. На знам какъв на хал ти се струва пазара на труда, но да очакваш 3000 чисто стартова заплата за entry level позиция с един език е неадекватно. Не можеш да обвиняваш работодателите, че не са се хвърлили да се пазарят с теб. Кой има време и вижда смисъл да се пазари с кандидати, очакващи два пъти повече от бюджета им?

Здравей, Светлице. От какво по-точно се "минавам" ? Не знам какъв е пазарът на труда, за това и пиша тук. Ако беше чела внимателно щеше да знаеш защо искам 3,000. Толкова съм преценила и толкова съм казала. Работодателите мога да ги обвинявам, защото са с некадърни или нереални изисквания. А щом вие сте съгласни да работите за 1,500лева, то това е абсолютно ваше право. Както е мое лично право да поискам толкова колкото сметна за нужно.

А защо да се пазарят с нея, след като други са съгласни да започнат с по-ниска заплата? Все пак е начинаеща, не някой супер  търсен кадър. Наумила си е нещо и като типична учителка си го иска.
А дали ще може да даде адекватна за поне 1800 лв работа не мисли. Важното е да се уреди, те КЦ трева пасат и размитат за нея.

Пазарене изобщо нямаше. На 80% от интервютата в първите 5 минути ме питаха какви пари очаквам да взимам, без реално да са обяснили какво ще се прави. И какво значи "начинаеща" и "типична учителка" ? А вие, "Драги ми Смехурко", какъв точно опит имате ? Знаете ли какво е да се прави програма и план за класове, да се обучават зверове, да можеш да ги контролираш и така нататък ? Или сте един от онези, младите, на които им предлагат 2,000 лева и те скачат от щастие, защото не са виждали повече през живота си ? Поживейте малко, натрупайте опит, съберете кураж и смелост да напуснете работата, която обичате и тогава говорете и слагайте етикети кой какъв е. Защото и аз мога да кажа, че и вие, като "типичен млад човек в България" сте ... ама не определям кой какъв е.

Помисли и над това - казваш, че работиш за пари и това е главната ти мотивация, а в същото време се възмущаваш на фирмите, че първо за заплатата се питат. Противоречат си двете неща.

Да, възмущавам се. За това, че преди да те питат какъв опит имаш или преди да ти обяснят какво ще правиш, те те питат за заплатата. Всякаш си длъжен да знаеш как вървят заплатите в този сектор или все едно си го работил това до вчера.

Доколкото си спомням имате опит в медицинските дейности и може да опитате във фирмите за клинични проучвания. Само че без английски никъде няма да стане. Известни фирми са PPD, IQVIA

Имам C2 на Немски и B1 на Английски, но реално работя само с немския. Английския го ползвам покрай компютъра. Както казах в предишен пост - не съм аз медицинското лице, бъркате се.

И пак подчертавам - в много случаи не се знае точно за какъв проект става въпрос. Една моя приятелка кандидатства уж за "подновяване на договори", леко уж, без много натоварване. Сега я обучават по друг проект и програмата й е пълна за две седмици.

Казаха ми, че ще работя с клиенти. Нямам представа какво означава това за момента.

Една торба хора се изсипаха да ми пишат, че съм искала много пари. Искам каквото сметна за добре и редно, а дали ще ми го дадат е друга тема. Казвам 3,000лв за да можем да свалим на 2,500лв, като реално съм съгласна на нещо между 2,000лв-2,500лв.

Customer Support Specialist обикновено е Junior позиция. И да поискаш 3000 лева, значи, че не си изобщо наясно със заплатите. Ти си разсъждаваш от твоя си гледна точка, но твоята цел е да 'уцелиш' в горната граница, на това, което предлагат те.  Щом искаш 3000 лева, търсиш Senior позиции или управленски.

Въпросът "Проявяваш ли интрес към други позиции?" говори, че за тази не могат да те вземат. Това е нож с две остриета. Ако кажеш, че проявяваш, означава, че не си много мотивирана за първоначалната позиция. Ако кажеш, че не проявяваш, те отрязват заради това, че не се вместваш в бюджета.

На въпроса: "Ще работите ли нощни смени по график?" Ако искаш работата се отговаря - "ДА". Отговор като "Зависи от работата и графика", означава, че не знаеш каква е работата, за която кандидатстваш.

Най- честно са постъпили като са ти приключили интервюто, за да не си губите времето.

В големи фирми, където имат няколко кръга интервю, темата със заплащането не се бистри на първото, то е опознавателно.

За всяка позиция се търси най-подходящ специалист, а ти на интервютата казваш, че най-важното за теб е да получиш 3000 лева, пък всичко ще вършиш. Да, но може да се окаже, че работата после не ти харесва и фирмата само ще изгуби време и средства с теб.
Трябва да смениш подхода. Първо трябва да убедиш хората, че точно ти си точния човек за дадена позиция, отговаряш на всички критерии и си най-добрата от всички кандидати, пък след това да си 'защитиш' с аргументи и заплатата.

Да, прав си, че не съм наясно със заплатите, за това и пиша тук. Къде за информация, къде за насока. Мотивацията ми идва от заплащането, в крайна сметка всички работим за пари. Масово на интервютата първия въпрос беше това - каква заплата очаквам. Никой не ме е питал за квалификации, опит, език, дипломи, сертификати и прочие и прочие.
Не съм сигурна какво означава "ако искам работата" и да кажа "да". Може би именно защото масово хората се нуждаят от работа и всички тези работодатели са на този хал. Имам си цели и виждания и няма да се хвана на първото, което е попаднало. Благодарение на мм мога да си позволя да изчакам малко. А иначе за сега интервютата са повече от скандални. Реално само в 3 фирми се държаха по адекватен и зрял начин. Всички други се интересуваха за колко съм готова да работя и това е. Нито ми обясниха какво точно ще върша, нито дали ще съм на смени и прочие. Струваше ми се, че се интересуваха колко могат да ме натоварят като кобила и за колко най-малко ще си дам съгласието да го направят.

заплатите могат да се открият в разни сайтове според позициите. Ако няма български, търси  на немски, на английски, горе долу ще те ориентират дали една позиция е по-платена от друга.

Работим за пари, но от тези всичките 20 позиции, за които си кандидатствала, има няколко, които ти харесват и като естество на работа.
Ако изхождаш само от парите, може някъде ти дадат мечтаната заплата, а след 3 месеца да не ти хареса работата.
Трябва да си изясниш можеш ли да работиш нощна смяна, много от кол центровете имат такива клиенти с друг часови пояс, че се налага. Разбира се има и оператори, които взимат само дневни смени, въпрос на догворка. Това дали се работи нощем, можеш да го разбереш от сайтовете на фирмите. Отговаряй на въпроса с ДА или НЕ, а не със 'зависи от графика', "зависи от работата'.
На интервюто фирмите взимат думата, обикновено ти разказват малко за бизнеса си, малко за работата и чак тогава дават думата на кандидата. Освен това почти винаги те питат имаш ли въпроси? Но умната и с въпросите - да не излезе, че кандидатът не е наясно за какво кандидатства. Можеш да задаваш по-конкретни въпроси, може да организацията на работата, тренинги, лърнинги, кариерно развитие, екипа, мениджъра, вида на договора и др.

Както казваше Баба ми навремето, лека й пръст - "Няма добра или лоша работа. Има добре и зле платена такава". И изхождам от тази приказка.

Благодаря за горната информация. Светнах се след няколко дни, че трябва да давам по-конкретни отговори и че съм по-"отворена" за графици, други позиции и прочие.

Обаче изглежда, че CV-то ми е изтекло отнякъде, защото започнаха да ми се обаждат от компании, в които не съм кандидатствала. Обясниха ми, че можели да ми намерат работа, срещу някакъв бонус или % от първоначалната ми заплата. Реших, че щом има брокери, които прибират % от първия наем, то най-вероятно тези са подобни на тях.

А иначе - благодаря на всички за информацията и мненията. Въпреки, че има леко провокативни такива, бих искала да помоля всички участващи да четат внимателно, отначало и тогава да коментират.

Представа си нямате колко пъти се налага на една "типична учителка" да повтаря горното ...

Поздрави на всички и слънчев и усмихнат ден !
Виж целия пост
# 71
Гери, ние много внимателно четем даже, но ти казваме неща, които не ти харесва да чуваш. Върни се в началото на темата и ще видиш, че всички добронамерено са споделили опит и съвети според опита си. Писахме къде да (не) кандидатсваш, дадохме ти полезни насоки. Ти признаваш, че си нямала никаква представа от заплатите в сектора. Можеше и това да обсъдим предварително, за да добиеш такава. Щяхме веднага да ти кажем, че ако си поискаш 3000, няма да стане. И то не защото сме злобни и завистливи, а защото такава е ситуацията на пазара на труда - това, което предлагаш ти като умения и опит в сферата просто не струва 3000. А ти можеш да продължаваш да тропаш с краче, че работодателите са некадърни и да си стоиш без работа.

Лични нападки и иронични забележки също не са ти от полза. По принцип.

П.С. Ако беше малко по-умерена и отворена към съвети, можеше да ти подшушна къде да търсиш работа с немски и за повече от 3000, но няма смисъл.
Виж целия пост
# 72
Споделям горното мнение, въпреки че си ме цитирала към пасивно-агресивните мнения. Всички тук са отделили от личното си време да прочетат и да дадат мнение, аз лично и фирми цитирах с подобни позиции и смятам, че и другите ми мнения са някаква форма на “ориентир” в положението, в което си. Мен като, че ли почва да ми звучи темата на оплакване как не те оценяват, отколкото на искане на съвет.
Виж целия пост
# 73
Здравейте!Колко заплата трябва да се каже за технически съпорт с два езика ремуут? Изискват се не малко информатически познания.Гледам някъде 2400.Моят приятел е минал интервю и е казал 1700,което супер малко.Сега му викам да пише на ЧР и да си каже реалната очаквана заплата,пък каквото ще да става.
Виж целия пост
# 74
Да, технически с два езика - определено над 2200.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия